بهترین خدایان در دنیای دی سی ؛ نگاهی به پرقدرت‌ ترین موجودات

بهترین خدایان در دنیای دی سی نه تنها به قدرت‌های ماورایی خود مشهور هستند، بلکه با داستان‌های پیچیده و شخصیت‌های جذاب‌شان تأثیری بزرگ بر دنیای کمیک گذاشته‌اند.

در دنیای کتاب‌های کمیک، به‌خصوص «دی‌ سی کامیکس»، تشخیص تفاوت بین شخصیت‌هایی که به عنوان خدا شناخته می‌شوند، چالش‌برانگیز خواهد بود. «دی‌ سی کامیکس» بیشتر از رقیب خود، یعنی «مارول»، به دنبال ایجاد حسی اساطیری برای قهرمانان و شروران خود است. وقتی «سوپرمن» به عنوان یکی از قوی ترین شخصیت های دی سی شناخته می‌شود، سطح قدرت شخصیت‌ها را نمی‌توان بالاتر از آن برد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با وجود قابلیت‌های خارق‌العاده «سوپرمن»، در داستان‌های اصلی، آخرین فرزند کریپتون از نظر فنی یک خدا نیست. با این حال، بسیاری از قهرمانان، شروران و شخصیت‌های دیگر که در این بین قرار می‌گیرند که به عنوان بهترین خدایان در دنیای دی سی شناخته می‌شوند.

بهترین خدایان در دنیای دی سی

در ادامه لیست بهترین خدایان در دنیای دی سی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب اسکرین‌رنت (Screenrant) نوشته شده است.

بهترین خدایان در دنیای دی سی
بهترین خدایان در دنیای دی سی

در کامیک، خدایان اصلی شامل «پانتئون یونانی» و خدایان جدید دی سی «جک کربی» هستند. این لیست به رتبه‌بندی شخصیت‌ های برتر دی‌ سی بر اساس قدرت خام می‌پردازد. در ادامه می‌خواهیم چند تا از خدایان قدرتمند دی‌سی معرفی کنیم.

هرکول (Hercules)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
قوی‌ ترین قهرمانان دی سی

از آنجا که خدایان یونانی در دی‌ سی به عنوان شخصیت‌های شناخته شده و برجسته‌ای در این دنیا به‌شمار می‌روند، فرزندان معروف آن‌ها نیز جزءو داستان‌های رسمی به حساب می‌آید. در حالی که در داستان‌های «دی‌سی» بسیاری از فرزندان «زئوس» به چشم می‌خورند، «هرکول» (هراکلس) یکی از برجسته‌ترین و قدرتمندترین آن‌ها است.

داستان «هرکول» در «دی‌سی» تقریباً همانند داستان او در اساطیر یونانی بازگو می‌شود. او پسری با قدرت فوق‌العاده و خشونت است که ملکه آمازون‌ها را شکست داد و زندانی کرد. حتی اگر «هرکول» بیشتر یک قهرمان باشد تا یک دیوانه خشن، او آن‌قدر هم قوی نیست. او توسط بسیاری از قهرمانان و شروران به راحتی شکست می‌خورد.

استپن‌ ولف (Steppenwolf)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

«استپن‌وولف» بدون دلیل به عنوان دشمن اصلی در فیلم لیگ عدالت انتخاب نشده است. اگرچه «استپن‌وولف» قدرت‌ های خدایان دی‌ سی را در پانتئون ندارد و CGI او عالی نیست؛ اما او در سینما و کمیک‌ها ضعیف به نظر نمی‌آید.

«استپن‌وولف» شخصیتی کمتر شناخته شده است. با این حال، در جهان موازی New 52، او به معنای واقعی کلمه، دنیا را نابود کرد. در این نسخه از Earth-2، «استپن‌وولف» توانست «بتمن»، «سوپرمن» و «واندر وومن» را بکشد.

او سپس خود را به عنوان حاکم Earth-2 منصوب کرد. با وجود این که سلطنت او کوتاه بود و در نهایت توسط یک کلون شرور از «سوپرمن» کشته شد؛ اما او توانست به این هدف دست یابد.

بیگ باردا (Big Barda)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
دارک‌ ساید در دی سی

از بین خدایان اولمپوسی در دی سی ، «بیگ باردا» یکی از بهترین شخصیت‌هاست. او رهبر گروه Female Furies بود، گروهی از خدایان زن قدرتمند و سیری‌ناپذیر که به «دارک‌ ساید» خدمت می‌کردند؛ اما «باردا» عاشق «اسکات فری» که به نام «مستر میراکل» شد و از آنجا به بعد در راه خیر جنگید.

«باردا» از نظر قدرت فیزیکی بسیار برتر از همسرش «اسکات» و بیشتر از قهرمانان دیگر است. او به عنوان عضو لیگ عدالت آمریکا و پرندگان شکاری خدمت کرد. «باردا» به عنوان یکی از بهترین مبارزان تن به تن و جنگجویان زن در دنیای «دی‌سی» شناخته می‌شود که مهارت‌هایش به وسیله قدرت و واکنش‌های او به عنوان یک خدا تقویت شده بود.

متأسفانه، «بیگ باردا» گاهی به طور غیرمنطقی عمل می‌کند. او احمق نیست؛ اما در نبردها گاهی توسط حریفان استراتژیک‌تر شکست می‌خورد.

گرنی گودنس (Granny Goodness)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
بهترین خدایان در دنیای دی سی

«گرنی» شاید از نظر ظاهر و صدا خیلی به چشم نیاید؛ اما دست‌کم گرفتن او اشتباهی بزرگ است. «گرنی» در ابتدا به عنوان یکی از پایین‌دستان در آپوکالیپس شروع به زندگی کرد و به عنوان سرباز در رده‌های «دارک‌ساید» آموزش دید؛ اما او از اینکه یک سرباز ساده بماند راضی نبود.

به دلیل بی‌رحمی و جاه‌طلبی، «گرنی» به رتبه قوی‌ ترین قهرمانان دی سی و خدای جدید ارتقا یافت و مسئول آموزش و فرماندهی ارتش‌های وسیع و مرگبار شد. او سرپرست یتم‌خانه در آپوکالیپس بود و وظیفه شکل‌دهی به افکار جوانان آسیب‌پذیر به اراده خبیث خود را بر عهده داشت.

سوامپ تینگ (Swamp Thing)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

ممکن است برخی طرفداران «سوامپ تینگ» را به عنوان یکی از بهترین خدایان در دنیای دی‌ سی نشناسند؛ اما او واقعاً یک خدا است. او با نیرویی که همه گیاهان را در دنیای «دی‌ سی» به هم متصل می‌کند، به عنوان یکی از عجیب‌ترین و تهدیدآمیزترین نیروها در دی‌سی شناخته می‌شود. او با ارتباط نزدیکی که با گیاهان دارد، تقریباً جاودانه بوده و می‌تواند بدنش را در هر گیاه احیا کند.

این قدرت به او اجازه می‌دهد در هر جایی که گیاه وجود دارد، حضور داشته باشد و هرگز به طور کامل نابود نشود. او همچنین بسیار قوی و باهوش است و توانایی‌های ویژه‌ای مانند پروژه‌سازی روح و تسخیر افراد دارد؛ اما نقطه ضعف او، حساسیت به آلودگی است که به شبکه گیرین آسیب می‌زند و زخم‌های عمیقی را ایجاد می‌کند.

آرس (Ares)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
قوی ترین شخصیت های دی سی

«آرس» یکی از خدایان یونانی در دی‌ سی ، مدت‌هاست که دشمن اصلی «واندر وومن» بوده و دشمنی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. «آرس» به عنوان یک خدای جنگ، همیشه به دنبال نبرد و ویرانی بوده و به‌ طور معمول به جنگ و آشوب می‌پردازد. هرچند که بسته به نویسنده، او گاهی از جنگ فاصله می‌گیرد؛ اما عموماً در تلاش برای برنامه‌ریزی و پیشرفت است.

«آرس» با طبیعتی خشن و بی‌رحم، به عنوان یک خدای باهوش و نماینده آشوب شناخته می‌شود. او با توانایی‌هایی مانند کنترل ذهن، جادوگری مردگان، آتش‌افروزی و جادوهای مختلف، هرگز بدون مبارزه شکست نمی‌خورد؛ اما همچنان آسیب‌پذیر است و چندین خدا و قهرمان از غرور او سوء استفاده کرده‌اند. «آرس» هرگز به طور کامل از بین نمی‌رود؛ اما می‌توان او را کند کرد.

هایفادر (Highfather)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
بهترین خدایان در دنیای دی سی

بسیاری از طرفداران «دارک‌ ساید» را می‌شناسند؛ اما کمتر کسی از «هایفادر»، از دشمن اصلی او، اطلاع دارد. «هایفادر» به اندازه دارک‌ ساید در دی سی قدرتمند نیست؛ اما یکی از دشمنان دیرینه و موفق او به شمار می‌آید و او به شکست «دارک‌ ساید» قسم خورده است.

«هایفادر» با نام «ایزایا» به عنوان فرمانروای نیو جنسیس، قلمرو رقیب «دارک‌ ساید» شناخته می‌شود. او از بدو تولد با «دارک‌ ساید» در تضاد بوده و هرچند به اندازه برادرش خشن نیست؛ اما سرد و حسابگر است. او به عنوان فرمانده تمام تلاشش را برای متوقف کردن «دارک‌ ساید» می‌کند.

با وجود تمام تلاش‌های «هایفادر»، او هرگز نتوانسته «دارک‌ ساید» را به طور کامل شکست دهد. او به آستانه پیروزی رسیده بود؛ اما «دارک‌ ساید» همواره قدرتی بیش از اندازه داشت و هرگز تسلیم نمی‌شد. «هایفادر» در نبرد ضعیف نبود؛ اما موانع بسیاری بر سر راهش قرار داشتند.

اوریون (Orion)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

«اوریون»، پسر بیولوژیکی «دارک‌ ساید» بود؛ اما توسط دشمن قسم‌خورده پدرش «هایفادر» بزرگ شد. او از همان کودکی برای نبردی سرنوشت‌ساز با پدرش آماده شد. زندگی «اوریون» برای مبارزه‌ای مداوم با خشم و دیوانگی‌ گذشت که از پدر شیطانی‌اش به ارث برده بود؛ اما او توانست بر بخش بزرگی از این تاریکی غلبه کند و به یکی از قدرتمندترین خدایان جدید دی سی تبدیل شود.

«اوریون» نه تنها به لیگ عدالت پیوست، بلکه کاری غیرممکن را انجام داد. او موفق شد پدرش را شکست دهد و بر قلمرو وحشتناک آپوکالیپس حکومت کند. اگرچه این پیروزی موقتی بود و «دارک‌ ساید» بارها بازگشت؛ اما «اوریون» ضربه‌ای مهلک به او وارد کرد و قلبش را درآورد. این دستاورد باید او را در بالاترین رده‌های قدرت قرار می‌داد.

با بازنویسی تاریخچه «دی‌ سی»، «اوریون» هم ضعیف شد. او که زمانی یک جنگجوی شکست‌ناپذیر بود، حالا بیشتر شبیه یک جوان پرشور و سرزنده با یک وسیله نقلیه فضایی است.

واندر وومن (Wonder Woman)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

«واندر وومن» به یکی از نمادهای اصلی دنیای «دی‌ سی» و فراتر از آن تبدیل شده است. اگرچه در بازنویسی New 52، به او لقب خدای جنگ داده شد؛ اما این عنوان بعداً حذف شد و این تنها ارتباط زن شگفت‌ انگیز و خدایان نیست.

پیش از New 52، «دیانا» به الهه حقیقت تبدیل شد که در واقع عنوان مناسب‌تری برای اوست. در واقعیت کنونی، «دیانا» دختر «زئوس» و «هیپولیتا» ملکه جاودان آمازون‌ها است و او بدون شک ریشه‌های خدایی دارد.

در میان اعضای لیگ عدالت، «دیانا» از نظر قدرت، در کنار «سوپرمن» قرار می‌گیرد. حتی در برخی موارد توانسته او را شکست دهد. «دیانا» یک استراتژیست و تاکتیک‌دان بی‌نظیر است. او می‌تواند یک فرد سریع را در حالی که کاملاً نابینا بوده شکست دهد و به عنوان بهترین مبارز تن‌به‌تن در دنیای «دی‌ سی» شناخته می‌شود.

زئوس (Zeus)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

طبیعی است که «دی‌ سی» بدون قرار دادن پادشاه خدایان یونانی در بالاترین سطح قدرت، دنیای اساطیری خود را کامل نمی‌کرد. «زئوس» رهبر خدایان یونانی در دی‌ سی بارها ثابت کرده که قدرت او فراتر از رعد و برق بوده و شایسته جایگاه خود است.

«زئوس» بر طوفان‌ها و هوا حکومت می‌کند؛ اما توانایی تغییر شکل، خلق حیات و حتی زنده کردن مردگان را نیز دارد. او چندین بار خدایان را به نبرد رهبری کرده و با ترکیبی از رهبری کاریزماتیک و قدرت خالص، وفاداری آن‌ها را جلب کرده است.

البته «زئوس» بی‌عیب و نقص نیست. نسخه «دی‌ سی» از او اغلب مغرور و خطرناک محسوب می‌شود. او یک نابغه نیست و به سرعت تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرد. یک دشمن باهوش‌تر و قوی‌تر می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، او را شکست دهد.

آتنا (Athena)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
قوی ترین شخصیت های دی سی

یکی از قوی‌ ترین قهرمانان دی سی در میان خدایان یونانی، «آتنا» دختر «زئوس» است. او بدون شک قوی‌ترین خدای این مجموعه در دنیای «دی‌ سی» محسوب می‌شود. «آتنا» ویژگی‌های برتر سایر خدایان را در خود دارد. او خردمند، با تدبیر و از نظر فیزیکی بسیار قدرتمند بوده که گفته می‌شود «آتنا» در نبرد شکست‌ناپذیر است و هیچ خدایی حتی «آرس» نتوانسته در مبارزه تک‌به‌تک با او برابری کند.

«آتنا» حامی اصلی «واندر وومن» است و بیشتر قدرت و خرد این قهرمان از او نشأت می‌گیرد. «آتنا» نقش مهمی در خلق «واندر وومن» داشت و او را از خاک رس زنده کرد. حتی اگر در خلق «واندر وومن» مستقیماً دخیل نبوده باشد، بارها بخشی از قدرت خود را به «دیانا» بخشیده است. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آتنا، برکناری مسالمت‌آمیز زئوس از مقام رهبری خدایان اولمپوسی در دی سی بود.

مترون (Metron)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
بهترین خدایان در دنیای دی سی

همانطور که می‌دانیم، دانش قدرت است. هیچ شخصیتی این جمله را بهتر از «مترون»، یکی از خدایان جدید دی سی ، نشان نداده است.

«مترون» ساکن نیو جنسیس به عنوان یکی از بزرگترین ذهن‌های تاریخ شناخته می‌شود. از آنجایی که او جاودانه است و می‌تواند در زمان سفر کند، می‌توان گفت او باهوش‌ترین موجود در تمام دوران‌ها خواهد بود.

«مترون» از آغاز زمان، جهان را مطالعه کرده است و هیچ راز، ضعف یا قدرتی برای او ناشناخته نیست. این موضوع به ویژه زمانی صدق می‌کند که او روی صندلی موبیوس خود نشسته باشد که تمام دانش او را در خود جای داده است.

در حالی که «مترون» روی صندلی خود نشسته است، آسیب‌ناپذیر خواهد بود. هیچ راهی برای شکست دادن او در این حالت وجود ندارد؛ اما می‌توان او را مجبور به ترک صندلی کرد. پس از ترک این صندلی راحت، «مترون» به اندازه یک خدای جدید ضعیف می‌شود.

دارکساید (Darkseid)

بهترین خدایان در دنیای دی سی

اینکه «دارک‌ ساید» در صدر یا نزدیک به صدر این لیست قرار دارد، نباید تعجب‌آور باشد. تعداد بسیار کمی از موجودات می‌توانند با سطح قدرت او برابری کنند. دارک‌ ساید در دی سی به معنای بزرگترین تهدید در جهان است.

«دارک‌ ساید» بسیاری از قدرت‌های خدایان دیگر را در خود دارد. اثر امگا نقطه تمایز اوست. این اثر منبع تمام قدرت «دارک‌ ساید»  نیست؛ اما عامل تعیین کننده به حساب می‌آید. اثر امگا به «دارک‌ ساید» اجازه می‌دهد در زمان و فضا سفر و پرتوهای مرگبار امگا را شلیک کند که می‌تواند هر چیزی را به نابودی بکشاند

«دارک‌ ساید» چندین بار کشته شد؛ اما همیشه قوی‌تر و قدرتمندتر از قبل بازمی‌گردد. هیچ چیز نمی‌تواند «دارک‌ ساید» را شکست دهد و آپوکالیپس همیشه به دست او خواهد افتاد.

مورفئوس (Morpheus)

بهترین خدایان در دنیای دی سی
شخصیت‌ های برتر دی سی

تا همین اواخر، «دارک‌ ساید» قوی‌ترین موجود در دنیای «دی‌ سی» بود؛ اما اخیراً این وضعیت تغییر کرده است. «مورفیوس» یکی از بهترین خدایان در دنیای دی سی خلق شده توسط «نیل گیمن» که قبلاً بخشی از دنیای ورتیگو بود، حالا به طور کامل وارد دنیای «دی‌ سی» شد.

تنها تهدید برای «مورفیوس»، خودش است. او یکی از موجودات بی‌نهایت بوده که همیشه وجود دارد. تا زمانی که یک نفر خواب ببیند، او نابود نخواهد شد. او تنها زمانی آسیب می‌بیند که بخواهد. حتی اگر کشته شود، به شکل دیگری دوباره متولد خواهد شد.

این موجود قدرتمند کنترل کامل بر رویاها و کابوس‌ها دارد. او می‌تواند به ذهن هر فردی که خواب می‌بیند دسترسی پیدا کند. «دارک‌ ساید» و همه موجودات دیگر باید با ترس از خوابیدن زندگی کنند.

سوالات متداول

چرا واندر وومن با خدایان دی سی مرتبط است؟

او دختر «زئوس» و قهرمان اولمپوسی‌ها است.

نقش آرس در دنیای دی سی چیست؟

خدای جنگ و دشمن قدرتمند «واندر وومن» است که آن را به رهبر و خدای آشوب‌ها در دنیا می‌شناسند.

چه تفاوتی بین خدایان اولمپوسی و خدایان جدید دی سی وجود دارد؟

اولمپوسی‌ها اساطیری هستند؛ اما خدایان جدید مدرن‌تر و تکنولوژیکی شناخته می‌شوند.

دارکساید چرا یکی از بهترین خدایان در دنیای دی سی است؟

«دارک‌ ساید» به دلیل قدرت فوق‌العاده، رهبری آپوکالیپس و هدفش برای تسلط بر جهان معروف است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین خدایان در دنیای دی سی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *