بهترین کمیک های ولورین ؛ شروری که ابرقهرمان بود

«ولورین» در کمیک‌های بسیاری درخشیده است. بهترین کمیک های ولورین به عمق شخصیت، ماجراهای هیجان‌انگیز و مبارزات نفس‌گیرش می‌پردازند.

«ولورین»، جهش‌یافته‌ای با پنجه‌های آدامانتیوم و قدرت التیام‌یابی خارق‌العاده، از زمان حضورش در اولین کمیک ولورین با عنوان هالک شگفت‌انگیز شماره 181 در سال 1974، به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای «مارول» تبدیل شده است. «ولورین»در طول تاریخ خود عضوی از گروه‌های مختلف ابرقهرمانی از جمله «مردان ایکس»، «انتقام‌جویان» و «چهار شگفت‌انگیز» بوده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


چند کتاب کمیک ولورین وجود دارند که با تعداد زیادی به چاپ رسیده که برخی از آن‌ها توسط بزرگ‌ترین نویسندگان و طراحان کمیک خلق شده‌اند. در میان این داستان‌ها، تعدادی به عنوان بهترین کمیک های لوگان شناخته می‌شوند که هر طرفدار این شخصیت باید آن‌ها را مطالعه کند.

بهترین کمیک های ولورین

در ادامه لیست بهترین کمیک های ولورین را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب CBR نوشته شده است.

بهترین کمیک های ولورین

کمیک‌های Wolverine شامل داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیزی هستند که به این شخصیت محبوب «مارول» می‌پردازند. از نبردهای حماسی با دشمنان سرسخت گرفته تا کاوش در اعماق تاریک هویت خود، «ولورین» همواره طرفداران را مجذوب خود کرده است. در ادامه می‌خواهیم بهترین کمیک ولورین معرفی کنیم.

Old Man Logan: Berzerker

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

بعد از درگذشت «ولورین»، «مارول» به هواداران دو مسیر ارائه داد. «لورا کینی» به عنوان «ولورین» جدید شناخته شد؛ اما برای طرفداران «لوگان» اصلی، رویداد جنگ‌های سرّی «ولورین» پیر (Old Man Logan) را به دنیای اصلی «مارول» (616) آورد.

در یکی از بهترین کمیک های wolverine به نام بولورین پیر: برزرکر به نویسندگی «جف لمیر» و طراحی «آندرسا سورنتینو»، «لوگان» تصمیم می‌گیرد از وقوع آینده‌ی وحشتناک خود جلوگیری کند.

«لمیر» و «سورنتینو» تیم فوق‌العاده‌ای هستند و دوره‌ی خلق کمیک‌های «ولورین پیر» توسط آن‌ها، برخی از بهترین داستان‌های او تا به امروز را رقم زده است.

برزرکر ماجراهای «لوگان» را در اولین گام‌هایش در دنیایی جدید دنبال می‌کند، دنیایی که دشمنان قدیمی در آن حضور دارند و با اتفاقات و شخصیت‌های غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شود. این قسمت اول، یک شروع عالی خواهد بود که خوانندگان را از همان ابتدا جذب می‌کند.

Wolverine (1988) #48-50

بهترین کمیک های ولورین

رازآلود بودن گذشته‌ی «ولورین» برای مدت زیاد، یکی از جذابیت‌های اصلی این شخصیت بود. در شماره‌های 48 تا 50 از بهترین کمیک ولورین (1988) که توسط «لری هاما» نوشته و «مارک سیلوستری» طراحی شده، او به نقطه‌ی آغاز ماجراهایش، یعنی برنامه‌ی Weapon X، بازمی‌گردد.

«ولورین» و «جوبلی» در جستجوی سرنخ‌هایی از گذشته‌ی او، با یک پایگاه مخفی روبرو شده که منجر به رویارویی با سیستم ایمنی ویرانگر Weapon X به نام «شیوا» می‌شود.

دوره‌ی خلق کمیک‌های «ولورین» توسط «هاما» باعث شد این شخصیت به شکل امروزی‌اش تبدیل شود و این داستان، یکی از نقاط عطف دوران اولیه‌ی او در این سری است.

هنر «سیلوستری» چشمگیر بوده و داستان به اندازه‌ی پاسخ‌هایش، سوالات جدیدی را نیز مطرح می‌کند. همچنین، این کمیک از «ولورین» روایت جذاب و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای را در بر دارد.

Ultimate X-Men #41

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

دنیای التیمیت «مارول» حقیقتا مملو از داستان‌های عالی ولورین نبود؛ اما یک مورد به‌طور خاص، به راحتی به عنوان یکی از بهترین کتاب کمیک ولورین شناخته می‌شود.

شماره‌ی 41 از سری کمیک مردان ایکس: التیمیت نوشته‌ی «برایان مایکل بندیس» و طراحی «دیوید فینچ»، روایت‌گر ماموری وحشتناک برای ولورین است: کشتن یک نوجوان جهش‌یافته که قدرت او باعث مرگ اطرافیانش می‌شود.

این شماره، اثری فوق‌العاده تاثیرگذاری است که در داستان آن قدرت بهبود یافتن «ولورین» به او اجازه می‌دهد تا از هاله‌ی اسیدی این نوجوان جان سالم به در ببرد.

«بندیس» و «فینچ» روایت خارق‌العاده‌ای را بازگو می‌کنند، روایتی منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی از زندگی «ولورین» که مخاطبان را شگفت‌زده می‌کرد.

Old Man Logan

بهترین کمیک های ولورین

«ولورین پیر» داستانی غیرمنتظره بود که به سرعت به یکی از بهترین کمیک های لوگان تبدیل شد و جایگاه خود را به عنوان یک اثر کلاسیک در دنیای کمیک‌های این شخصیت تثبیت کرد.

در دنیایی که تحت سلطه‌ی شخصیت‌های شرور قرار گرفته بود، یک «ولورین» صلح‌جو و «هاکایِ» نابینا در یک ماجراجویی جذاب با یکدیگر همراه می‌شوند. این کمیک با خلق دنیایی بدیع و ارائه صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای خوانندگان رقم می‌زند.

«مارک میلر»، نویسنده‌ای است که به خوبی از پس خلق داستان‌های «ولورین» برمی‌آید و این کتاب، نمونه‌ی دیگری از مهارت اوست. «میلر» درک درستی از به تصویر کشیدن جنبه‌های غم‌انگیز و قهرمانانه‌ی «لوگان» دارد و در خلق آینده‌ای ویران‌شده برای روایت داستان، فوق‌العاده عمل می‌کند. «استیو مک‌نایون» نیز به عنوان طراح، با هنرمندی تمام، این دنیای خشن و پر جزئیات را به تصویر کشیده است.

Wolverine: Enemy Of The State

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

ولورین: دشمن دولت، اولین تجربه‌ی «مارک میلر» در نوشتن داستان «ولورین» نبود. این مینی‌سری 12 شماره‌ای، مملو از اکشن، غوغایی به پا کرد. «میلر» در کنار «جان رومیتا جونیور»، هنرمند کمیک، داستانی خلق کرد که در آن رهبر جدیدِ «سازمان هند» (Hand)، «گورگون»، «ولورین» را می‌کشد و دوباره زنده می‌کند تا از او علیه هم‌رزمان ابرقهرمانش استفاده نماید؛ اما «ولورین» در نهایت آزاد می‌شود و به سراغ «گورگون»، «سازمان هند» و «هایدرا» می‌رود.

در این داستان اوجِ «ولورین» را به عنوان یک شخصیت ابرقهرمان مبارزه‌جو می‌بینیم. او هم با قهرمانان و هم با خطرناک‌ترین شرورهایی که تا به حال با آن‌ها روبرو شده، مبارزه می‌کند. دشمن دولت روایتی حماسی و اکشن است.

هر شماره از این کمیک، پر از هیجان و ماجراجویی ابرقهرمانی بود؛ چیزی که امروزه به سختی پیدا می‌شود. «میلر» و «رومیتا جونیور» تیم فوق‌العاده‌ای ساختند و داستانی پر از اکشن را ارائه دادند که لحظه‌ای کسل‌کننده ندارد.

Wolverine (1988) #91-100

بهترین کمیک های ولورین

دوران پنجه‌های استخوانی «ولورین» بسیار بهتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و کمیک‌های شماره 91 تا 100 ولورین نمونه‌های کاملی برای اثبات این ادعا هستند.

این کمیک‌ها با نویسندگی «لری هاما» و طراحی «آدام کوبرت»، «دانکن رولو» و «رامون برناردو»، ولورینی را به تصویر می‌کشند که با قدرتی روبرو است و او را به موجودی وحشی‌تر تبدیل می‌کند، در حالی که نیروهای مخفی در حال توطئه برای بازگرداندن آدامانتیم او به دلایل خودشان هستند.

«هاما» بدون شک عنوان بهترین کمیک جدید ولورین را به خود اختصاص داده و هر شماره از این مجموعه، گواهی بر این ادعا است. هر شماره داستانی مستقل را روایت می‌کند که در عین حال به پیشبرد خط کلی داستان نیز کمک می‌کند.

حضور افتخاری شخصیت‌های برجسته از تاریخ «ولورین»، این کمیک را به منبعی سرشار از اکشن و پرداخت عمیق شخصیت‌ها تبدیل کرده و دقیقاً همان چیزی است که طرفداران از یک داستان «ولورین» انتظار دارند.

Wolverine: Infinity Watch

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

«ولورین» که دوباره از مرگ بازگشته، خود را در کمیک ولورین نگهبان ابدیت درگیر ماجراجویی جدیدی با سنگ‌های ابدیت، قدرتمندترین اشیاء دنیای «مارول»، می‌کند. او که قبلاً در استفاده از این سنگ‌ها زیاده‌روی کرده بود، اکنون با عواقب آن روبرو می‌شود.

در این میان، «لوکی»، خدای حیله‌گری، به دنبال سوء استفاده از قدرت این سنگ‌هاست و «ولورین» باید جلوی او را بگیرد. این کمیک، داستانی متفاوت از «ولورین» را به نمایش می‌گذارد و او را در موقعیتی قرار می‌دهد که تا به حال تجربه نکرده است.

حضور سنگ‌های ابدیت، عنصری حماسی و جذاب به داستان اضافه می‌کند. این کمیک توسط «جری دوگان» نوشته و «اندی مک دونالد» طراحی شد. این کمیک داستانی متفاوت از «ولورین» را به تصویر می‌کشد و او را در موقعیتی قرار می‌دهد که تا به حال تجربه نکرده است.

علاوه بر «ولورین»، شخصیت‌های محبوب دیگری از دنیای «مارول» نیز در این داستان حضور دارند. این کمیک برای طرفداران «ولورین» و دنیای «مارول» که به دنبال داستانی هیجان‌انگیز و پرماجرا هستند، بسیار جذاب خواهد بود.

Wolverine (1982) #1-4

بهترین کمیک های ولورین

با توجه به محبوبیت بی‌حد و مرض «ولورین» در سری کمیک مردان ایکس شکست‌ناپذیر، دیر یا زود قرار بود او سری اختصاصی خودش را داشته باشد. در کمیک‌های شماره 1 تا 4 از سری ولورین (1982)، او به ژاپن سفر می‌کند و در آنجا با «شینگن یاشیدا»، پدر نامزدش «ماریکو»، روبرو می‌شود.

«شینگن»، «ماریکو» را به یکی از اعضای یاکوزا قول داده بود. داستان با نبردی خونین آغاز می‌شود که در آن «ولورین» با وحشی‌گری تمام از «شینگن» کتک می‌خورد؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. او پس از این اتفاق، با زنی وحشی به نام «یوکیو» آشنا خواهد شد و در نهایت انتقام خود را می‌گیرد.

«ماریکو» به عنوان یکی از عشق‌های بزرگ زندگی «ولورین» شناخته می‌شود و این داستان، نقشی کلیدی در روایت این رابطه‌ی عمیق و پرفراز و نشیب ایفا می‌کند.

این اولین کمیک ولورین در سری داستان‌های مصور اختصاصی خودش بود که او به عنوان شخصیت اصلی حضور پیدا می‌کرد و این اتفاق، نقطه عطفی در مسیر محبوبیت او بود. با وجود اینکه چند سال طول کشید تا «ولورین» صاحب سری کمیک‌های خودش شود، این داستان نشان داد که او به تنهایی هم می‌تواند ستاره‌ی میدان باشد.

Weapon X

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

برای سال‌ها، طرفداران درباره‌ی چگونگی به دست آوردن اسکلت آدامانتیوم توسط «ولورین» کنجکاو بودند و سرانجام در کمیک Weapon X، اثر نویسنده و طراح «بری ویندسور-اسمیت»، به پاسخ رسیدند.

داستان در تاسیسات سلاح ایکس روایت می‌شود. کمیک Weapon X ماجرای به دست آوردن اسکلت آدامانتیوم، قدرت نمادین «ولورین» و فرار خشونت‌آمیز او را به تصویر می‌کشد. داستانی که زمینه‌ساز خلق آثار متعدد دیگری شد.

داستان سلاح ایکس فراتر از «ولورین»، به موضوعی مهم در دنیای «مارول» و زمینه‌ای بارور برای خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جدید تبدیل گشت. این اولین نگاه اجمالی به ریشه‌های «ولورین» بود و برای همیشه او را متحول کرد. «ویندسور-اسمیت» با خلق این داستان، کمیکی به یاد ماندنی خلق کرد که مانند شرابی کهنه، ارزشش با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

Wolverine (1988) #10

بهترین کمیک های ولورین

منشأ دشمنی دیرینه و خونین «ولورین» و «دندان‌خنجری»، همواره مورد پرسش طرفداران بوده است؛ اما در نهایت، در کمیک ولورین (1988) شماره 10، به قلم «کریس کلیرمونت» و با طراحی «جان بوسکیما»، پرده از این راز برداشته می‌شود و هواداران این دو شخصیت به پاسخ خود می‌رسند.

این داستان یکی از بهترین کمیک های ولورین است که با روایت موازی گذشته و حال، در حالی که «ولورین» در زمان حال در تلاش برای فرار از دشمن دیرینه‌اش است، پرده از رازهای مهمی از گذشته‌ی او برمی‌دارد و بخش‌های ناگفته‌ای از افسانه‌های این شخصیت محبوب را فاش می‌کند.

این کمیک تک‌جلدی که در دورانی نه چندان دور روایت می‌شود، با داستانی منسجم و خوش‌ساخت، گویی برگه‌ای زرین از تاریخچه‌ی «ولورین» را به تصویر می‌کشد و در مقایسه با داستان‌های دنباله‌دار و پرحجم رایج در دنیای کمیک امروزی، تجربه‌ای کوتاه اما بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. «کریس کلیرمونت» و «جان بوسکیما» در خلق اولین کمیک ولورین ، تبحر و استعداد خود را به اثبات رساندند.

Old Man Logan: The Last Ronin

بهترین کمیک های ولورین
بهترین کمیک های ولورین

جلد دوم سری کمیک های wolverine با عنوان ولورین پیر نسخه‌ی محبوب این شخصیت را به دنیای اصلی «مارول» (616) بازگرداند. در این دوره، «لوگان» ماجراهای متعددی را پشت سر گذاشت که حول محور تلاش‌های او برای جلوگیری از آینده‌ی کابوس‌واری که از آن آمده بود، شکل می‌گرفت.

«لوگان» در زمان حال با فرقه‌ی خاموش (Silent Order) روبرو می‌شود. در این داستان، «لوگان» و همسرش «مورین» خود را در ژاپن و در نبرد با فرقه و رهبر قدرتمندشان می‌یابند.

ولورین پیر شاهکاری از «لمیر» و «سورنتینو» است که به خوبی نشان می‌دهد چرا این تیم خلاق و ماهر تا به این اندازه مورد تحسین قرار گرفته‌اند. این کمیک با روایت داستانی جذاب و پرماجرا که مملو از اکشن، راز و رمز و تراژدی است، تمام ویژگی‌های یک داستان کمیک عالی را در خود دارد.

این سری کمیک به طور کلی به اندازه‌ی شایستگی‌اش مورد توجه قرار نگرفته؛ اما این داستان به خوبی ارزش‌های این مجموعه کم‌ارزش‌شده را به نمایش می‌گذارد.

Wolverine (1988) #90

بهترین کمیک های ولورین

در میان نبردهای حماسی متعدد بین «ولورین» و دشمن دیرینه‌اش، «دندان‌خنجری»، نبردی که در شماره 90 کمیک ولورین (1988) به قلم «لری هاما» و با طراحی «آدام کوبرت» به تصویر کشیده شده، بی‌شک جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

در این داستان، «ولورین» پس از ماه‌ها دوری به عمارت «ایکس‌من» بازمی‌گردد و با تمایل درونی خود برای کشتن «دندان‌خنجری» زندانی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اما پیش از هر تصمیمی، فرار «دندان‌خنجری»، اوضاع را دگرگون خواهد کرد.

«هاما» و «کوبرت» در این کمیک، یک داستان کامل از «ولورین» خلق کرده‌اند. این اثر نه تنها سرشار از صحنه‌های اکشن است؛ بلکه به کاوش شخصیت‌های «ولورین» و «دندان‌خنجری» نیز می‌پردازد.

نبرد نهایی این دو، اوج هیجان و خشونت در این داستان است. این نبرد با سرعتی دیوانه‌وار دنبال می‌شود و در نهایت، با پایانی غافلگیرکننده که تمام معادلات را به هم می‌زند، به سرانجام می‌رسد.

سوالات متداول

اولین کمیک ولورین چیست؟

اولین حضور ولورین در شماره 181 از کمیک هالک شگفت‌انگیز (The Incredible Hulk) در نوامبر 1974 بود.

چه چیزی کمیک جدید ولورین : نگهبان ابدیت را به یک شاهکار فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است؟

این کمیک با ارائه داستانی جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، کاوشی عمیق در قدرت سنگ‌های بی‌نهایت و تصاویری زیبا، تجربه‌ای جذابی را برای مخاطبان خود رقم می‌زد.

مشهورترین کمیک ولورین کدام است؟

کمیک Wolverine: Weapon X به عنوان مشهورترین کمیک «ولورین» شناخته می‌شود.

چه کسی خالق شخصیت ولورین است؟

شخصیت ولورین توسط «لن وین» و «باربی بک» خلق شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های ولورین چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *