بهترین کمیک های مردان ایکس ؛ داستان جهش یافته‌های مارول

مردان ایکس یکی از پر فراز و نشیب‌ترین گروه‌های ابرقهرمانی مارول هستند. با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های مردان ایکس بپردازیم.

در دهه 1970 میلادی بود که بالاخره مردان ایکس از گمنامی در ‌آمدند و تبدیل به یکی از مشهورترین و مهم‌ترین گروه‌های ابرقهرمانی تاریخ مارول شدند. از این تاریخ به بعد، بارها محبوبیت مردان ایکس کم و باری دیگر به واسطه یکی از بهترین کمیک های X Men زیاد شد. اما امروزه، مردان ایکس جزو مشهورترین شخصیت‌های مارول هستند.

بهترین کمیک های مردان ایکس

داستان جهش یافته‌های مارول

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های مردان ایکس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس

فرضیه جهش یافته‌هایی که به قدرت‌های ماورایی دست یافته‌اند، داستان بهترین کمیک های X Men را شکل می‌دهد. فرضیه‌ای به نسبت ساده که با هنر نویسندگان، منجر به ساخت آثار بسیار ارزشمندی شد. در ادامه تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین کمیک های افراد ایکس بپردازیم.

The Mutant Massacre

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس

تا پیش از رویداد The Mutant Massacre،‌ مردان ایکس عادت نداشتند تا در کمیک‌های دیگران حضور داشته باشند. این رویداد نه تنها یکی از  برترین کمیک های مردان ایکس است، بلکه برای اولین بار پای آن‌ها را به دنیای بزرگ مارول باز کرد.

در این کمیک، یک قتل عام عظیم راه افتاده و اکثر جهش یافته‌ها در خطر مرگ قرار دارند. این قتل عام وحشیانه، باعث شد تا مردان ایکس باری دیگر برای جلوگیری از این فاجعه آخر الزمانی وارد میدان مبارزه شوند.

بیشتر بخوانید:

Astonishing X-Men Vol. 1: Gifted

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, بهترین کمیک افراد ایکس

مردان ایکس تاکنون نقش بسیار پررنگی در کمیک‌های مارول داشته‌اند. همچنین تعداد زیادی از کمیک‌های مربوط به مردان ایکس، در لیست برترین کمیک های مارول وجود دارند. کمیک Astonishing X-Men Vol. 1: Gifted، اولین شماره از Astonishing X-Men است که به نوعی یک ریبوت برای مردان ایکس به شمار می‌رود.

این کمیک، شخصیت کلوسوس را مجدداً احیا و به کمیک‌ها بازگرداند. این رویداد داستان شگفت انگیزی را روایت می‌کرد. همچنین در کنار داستانی شگفت انگیز، این کمیک توانست مقدمات خوبی برای به وجود آمدن عصر جدید کمیک‌ها باشد. پس کاملاً منطقی است که Astonishing X-Men Vol. 1: Gifted در لیست بهترین کمیک های X Men جای گیرد.

بیشتر بخوانید:

The Demon Bear Saga

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, بهترین کمیک مردان اکس

حماسه خرس شیطان از بسیار جهات یک نقطه عطف بزرگ در میان بهترین کمیک های مردان اکس است. سبک هنری خاص این کمیک، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که آن را به عنوان بهترین کمیک مردان اکس محسوب می‌کنیم. همچنین لازم به ذکر است که این رویداد اهمیت زیادی در داستان‌ جهش یافته‌های جدید دارد.

مبارزه دنی مونستار علیه خرس شیطان، یک فضای رویاگونه و همزمان تهدید آمیز بود. این کمیک می‌تواند یکی از منابع الهام فیلم جهش یافته‌های جدید در سال 2020 باشد. به همین دلیل است که آن را بهترین کمیک مردان ایکس می‌نامیم.

بیشتر بخوانید:

The Cross-Time Caper

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, برترین کمیک مردان ایکس

اکسکالیبور یکی از منحصر به فردترین عناوین دهه 80 میلادی است که از آن به عنوان بهترین کمیک مردان اکس یاد می‌کنیم. در این رویداد، کیتی پراید، نایت کرولر و ریچل سامرز عازم انگلستان شدند تا با کاپیتان بریتانیا و مگان متحد شوند.

این کمیک در یک خط زمانی جایگزین رخ می‌دهد. پس داستان این رویداد به خط زمانی اصلی دنیای مارول آسیبی نمی‌رساند. کریس کلرمونت و آلن دیویس نویسنده و گرافیست این کمک هستند و با نوآوری، توانسته‌اند تا آن را تبدیل به بهترین کمیک X Men کنند.

بیشتر بخوانید:

Age of Apocalypse

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس

عصر آخرالزمان یکی از مهم‌ترین و بهترین کمیک مردان ایکس در دهه 90 میلادی است. شاید امروزه این کمیک از برخی جهات قدیمی محسوب شود، اما بدون شک شامل یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ مردان ایکس است. این کمیک آینده مردان ایکس را برای همیشه تغییر داد و کل خط زمانی مردان ایکس را از نو ایجاد کرد.

در این داستان، لژیون به گذشته باز می‌گردد و پروفسور ایکس را می‌کشد. این واقعه مجموعه‌ای از اتفاقات را رقم می‌زند که منجر به تسخیر جهان توسط یکی از بهترین شرور های مارول، شخص آخرالزمان می‌شود. این رویداد بسیار عظیم بود و چندین شخصیت جدید را به مخاطبان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

Giant-Size X-Men Revival

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, برترین کمیک های مردان ایکس

شاید هیچ یک از بهترین کمیک های افراد ایکس به اندازه رویداد سریالی احیای مردان ایکس موفق نبوده باشد. این رویداد از شماره 1 کمیک‌های Giant-Size X-Men آغاز شده و یک رویداد جدید را برای مردان ایکس رقم می‌زند. در این رویداد، تیم اصلی مردان ایکس تقریباً منحل شده و تاندربرد به عنوان عضو جدید، در همان ابتدای داستان کشته می‌شود. این رویداد می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کمیک های X Men شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

Dawn of X

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, برترین کمیک مردان ایکس

مردان ایکس فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. این تیم از اوایل دهه 90 تا اوایل دهه 2000 تا حدودی سرگردان بودند. در این زمان بهترین کمیک افراد ایکس برای احیای این تیم ارزشمند، ساخته شد. کمیکی آن را به عنوان Dawn of X می‌شناسیم.

جاناتان هیکمن که از بهترین نویسنده های کمیک نیز محسوب می‌شود، وظیفه نویسندگی این کمیک را برعهده داشت. او جهش یافته‌ها را دوباره از اول ساخته و آن‌ها را به صورت زنده در جزیره کراکوا قرار داد. مفهوم مرگ از بین رفت و تقریباً تمام جهش یافته‌های کشته شده به غیر از تعدادی محدود، تاماً در جزیره کراکوا پدیدار شدند. این آغازی بود برای بهترین کمیک افراد ایکس پس از سال‌ها داستان‌های ضعیف مردان ایکس.

بیشتر بخوانید:

New X-Men

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس

یکی از برترین کمیک های مردان ایکس به لطف نویسنده افسانه‌ای کتاب‌های مصور، گرنت موریسون در اوایل دهه 2000 ایجاد شد. این کمیک آشفتگی دهه 90 را از مردان ایکس دور کرد و داستان آن‌ها را کمی یکنواخت‌تر و ساده‌تر پیش برد؛ البته که این همه چیز نبود.

سایکلاپس و اما فارست یک رابطه طولانی و پیچیده عاشقانه را آغاز کردند و ژان گری نیز دوباره به ققنوس تبدیل شد. این مورد از بهترین کمیک های مردان ایکس بسیار ضروری است و یک منبع عالی برای افرادی است که می‌خواهند کمیک‌های جدیدتر مردان ایکس را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

Astonishing X-Men

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, بهترین کمیک افراد ایکس

داستان کمیک Astonishing X-Men مستقیماً از وقایع New X-Men ایجاد شده است. اگرچه برخی وقایع مانند رابطه میان سایکلاپس و اما فارست همچنان در این کمیک ادامه داشت، اما تیم مردان ایکس با تغییرات متنوع، کمی از فضای اصلی داستان New X-Men دو شد.

همچنین یکی دیگر از دلایل اهمیت این کمیک بوک، بازگشت کلوسوس بود که پیش‌تر تصور می‌شد مرده است. علاقه طولانی کیتی پراید و کلوسوس نیز در این کمیک تکرار شد. اگرچه که این تکرار عاشقانه، باعث ایجاد تراژدی‌های بیشتری در پایان داستان شد.

بیشتر بخوانید:

X-Men

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس

داستان اصلی و اورجینال مردان ایکس در دوران استن لی و جک کربی، یکی از بهترین کمیک های مردان اکس است. علیرغم خلاقیت استن لی و جک کربی برای ساخت کمیک‌های مردان ایکس در دهه 60، این گروه هیچ‌گاه در آن زمان مطرح نشد. با این حال، آن‌ها شخصیت‌هایی را خلق کردند که تا چندین دهه بعد همچان در داستان‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شد.

استن لی و جک کربی با ایجاد مفهوم جهش یافته‌ها، آن‌ها را به استعاره‌ای از نژاد پرستی تبدیل کردند. چیزی که یکی از مهم‌ترین و خلاقانه‌ترین پایه‌های دوران مردان ایکس است. به لطف کارهای جسورانه استن لی و جک کربی برای خلق مردان ایکس، اکنون ما شاهد بسیاری از بهترین کمیک های مردان اکس هستیم.

بیشتر بخوانید:

X-Men: Days Of Future Past

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, بهترین کمیک های افراد ایکس

X-Men: Days Of Future Past علاوه بر بهترین کمیک مردان ایکس به عنوان یکی از بهترین کمیک های مارول تاریخ نیز معرفی می‌شود. کمیک مردان ایکس: روزهای گذشته آینده جزو کمیک‌های تاثیر گذار مردان ایکس است. این کمیک، باری دیگر به مخالفت با جهش یافته‌ها می‌پردازد. این‌بار، مردان ایکس تصمیم گرفتند تا به گذشته رفته تا بتوانند به نحوی جلوی این مخالفت‌ها را بگیرند.

مردان ایکس: روزهای آینده گذشته، نه تنها بهترین کمیک X Men محسوب می‌شود، بلکه جزو بهترین فیلم‌های تاریخ مارول نیز محسوب می‌شود. فیلمی با همین نام، در سال 2014 توسط کمپانی فاکس ساخته شده است که جزو تحسین شده‌ترین فیلم‌های مجموعه مردان ایکس کمپانی فاکس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

X-Men: The Dark Phoenix Saga

بهترین کمیک های مردان ایکس
بهترین کمیک های مردان ایکس, بهترین کمیک X Men

اگرچه فاکس دو بار تلاش کرد تا اقتباسی سینمایی از حماسه ققنوس سیاه بسازد، اما هر دو بار شکست خورد. با این حال، باید بدانید که کمیک‌ مردان ایکس: حماسه ققنوس سیاه، برترین کمیک مردان ایکس در تمام تاریخ مارول است. در این کمیک، ژان گری تبدیل به ققنوس سیاه می‌شود و یکی از تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول در رابطه با مردان ایکس را شکل می‌دهد.

ژان گری به قدرت بسیار زیادی دست می‌یابد. اما در همین هنگام است که جمله مشهور عموی پیتر پارکر، یادآور ذهن ما می‌شود؛ قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد. اما ژان گری نتوانست از مسئولیت قدرت زیادی که به دست آورده است برآید و پا به سمت تاریک گذاشت. اکنون مردان ایکس وظیفه دارند تا جلوی او ایستادگی کرده و مردم را نجات دهند. اما آن‌ها در همین حین، باید تصمیم سختی بگیرند و انتخاب کنند که آیا نجات‌‌ ژان گری ارزش این حجم از آسیب و خرابی را دارد؟ این تصمیمات، باعث شده است تا کمیک‌ مردان ایکس: حماسه ققنوس سیاه تبدیل به یکی از احساسی‌ترین کمیک‌های مارول شود!

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های مردان ایکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های مردان ایکس

بهترین کمیک مردان اکس کدام است؟

رویداد X-Men: The Dark Phoenix Saga یا مردان ایکس: حماسه ققنوس سیاه را عده زیادی از طرفداران مارول به عنوان بهترین اثر از جهش یافته‌ها و مردان ایکس می‌دانند.

داستان کمیک Dawn of X در چه باره است؟

این کمیک یک ریبوت از دنیای جهش یافته‌ها بود و پس از سال‌ها مردان ایکس را به دوران اوج خود بازگرداند. همچنین اکثر جهش یافته‌های کشته شده در این کمیک بازگشتند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *