محبوب ترین مانگا های شوجو ؛ با بهترین ها آشنا شوید

مانگاهای با ژانر شوجو زیادی وجود دارد که طرفداران دختر مانگا می‌توانند از آنها لذت ببرند. با فیگار بمانید تا بهترین مانگا های شوجو را به شما معرفی کنیم.

با موفقیت اخیر فیلم جدید Fruits Basket: Prelude که در اواسط فوریه 2022 اکران شد و زندگی پدر و مادر قهرمان انیمه Toru Honda را شرح داد، ژانر محبوب شوجو شاهد موفقیت‌های زیادی در صنعت انیمه و مانگا بوده است. مانگای Fruits Basket با بهره مندی از موفقیت‌های انیمه ریبوت خود، رتبه برتر خود را به عنوان یک مانگای محبوب شوجو توانسته است حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین مانگا های شوجو

10 تا از شیرین ترین مانگا های شوجو

شما می‌توانید فهرست بهترین مانگا های شوجو را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

شخصیت‌ها و داستانی که این مانگای محبوب به خوانندگان خود ارائه می‌دهد باعث شده است تا دیگر مانگاهای شوجو بیشتر از هر زمان دیگری دیده شوند. طوری که ما هر سال شاهد منتشر شدن مانگاهای شوجوی بیشتری هستیم. اما پیدا کردن مانگاهای شوجویی که دارای داستان و شخصیت‌های خوبی هستند می‌تواند دشوار باشد. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا با برترین مانگا های شوجو آشنا شوید.

Glass No Kamen

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

در مانگای Glass No Kamen مایا کیتاجیما پس از به نمایش گذاشتن توانایی خود در تقلید کامل نمایش‌های مختلف، توجه بازیگر مشهور سابق، چیگوسا تسوکیکاگه را به خود جلب می‌کند. چیگوسا تصمیم می‌گیرد تا استعدادهای مایا را پرورش دهد و او را به یک ستاره مشهور جهانی تبدیل کند. استعداد رو به رشد مایا آنقدر تحسین‌برانگیز است که خشم و تحسین کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را برمی‌انگیزد.

Glass no Kamen به طور واقع گرایانه سختی‌ها و لذت‌های تجربه شده در صنعت بازیگری را به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های کاملاً زن آن، حول رقابت بین مایا و آیومی هیمکاوا در این که چه کسی باید نمایش الهه زرشکی را اجرا کند می‌چرخد. فاصله گرفتن این مانگا از ژانر شوجو که عمدتاً درباره عشق بود باعث شد تا بتواند به محبوبیت زیادی برسد و آن را به یکی از شیرین ترین مانگا های شوجو تبدیل کند.

Golden Time

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

Golden Time یک مانگا محبوب است که بین سال‌های 2013 تا 2014 پخش شد. داستان این مانگا بانری تادا را دنبال می‌کند که دچار حادثه‌ای شد که او را دچار فراموشی رتروگراد کرد. او سپس با دوست دوران کودکی خود میتسو یاناگیساوا و نامزد قبلی میتسو، کوکو کاگا، ملاقات می‌کند. پس از اینکه میتسو با کوکو بهم می‌زند، کوکو عاشق بانری می‌شود.

در همین حال، بانری نمی‌تواند عشق قدیمی دبیرستانی خود، نانا هایاشیدا را به یاد بیاورد که با لیندا همراه است، بنابراین این دو رابطه خود را از ابتدا شروع می‌کنند. همانطور که آنها به هم نزدیک می‌شوند، بانری خاطرات قدیمی خود از لیندا را به یاد می‌آورد زیرا با افراد جدیدی ملاقات می‌کند و خاطرات جدیدی را در حین ایجاد رابطه با کوکو ایجاد می‌کند. با وجود مبارزاتش، او عاشق کوکو می‌شود و آنها همیشه با خوشحالی زندگی می‌کنند.

Ouran Koukou Host Club

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

“کلوپ میزبان دبیرستان اوران” با نگاهی طنزآمیز به رام‌کام و کمدی‌های دبیرستانی، حول محور دانش آموز بورسیه هاروهی فوجیوکا می‌چرخد که به تازگی به مدرسه دیگری منتقل شده است. او که توسط همکلاسی‌های خود با یک پسر اشتباه گرفته شده است، در نهایت به یک کلوپ میزبان برخورد می‌کند.

این کلوپ شامل چند تن از پسران مدرسه است که در ازای دریافت پول از دختران مدرسه پذیرایی می‌کنند. از آنجایی که هاروحی ناخواسته بخشی از کارکنان مرد می‌شود، موقعیت‌های کمدی زیادی به وجود می‌آید که تماشای آن بسیار جذاب می‌باشد. دوستان او می‌دانند که او در واقع یک دختر است، اما آنها وقت خود را صرف تلاش برای نزدیک شدن به او می‌کنند.

Fruits Basket

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

زمانی که رانش زمین چادر تورو هوندا که در آن زندگی می‌کرد را از بین می‌برد، اعضای خانه محترم سوما به او اجازه دادند تا زمانی که پدربزرگ او بازسازی خانه‌اش را انجام می‌دهد، با آنها زندگی کند. اما وقتی که تورو به طور تصادفی به آغوش کیو سوما می‌افتد و ناگهان به یک گربه تبدیل می‌شود، خوانندگان می‌فهمند که چرا خانواده سوما همیشه از دیگران فاصله می‌گیرند.

در حالی که Fruits Basket به عنوان یک مانگای معمولی شوجو با پیچ و تاب‌های خانواده سوما در اطراف تبدیل شدن او به یک حیوان شروع می‌شود، زمانی که او بیشتر با سنت‌های خانواده سوما آشنا می‌شود، این مانگا چرخشی دراماتیک و تاریک پیدا می‌کند. تعادل فوق‌العاده شخصیت شفابخش تورو و وحشت‌هایی که شخصیت‌های دیگر در تلاش برای شکستن وضعیت موجود با آن مواجه می‌شوند، سبد میوه‌ها را به یکی از شناخته‌شده‌ترین مانگاهای شوجو تبدیل کرده است.

Say I Love You

بهترین مانگا های شوجو

Say I Love You یک انیمه 13 قسمتی است که در سال 2012 پخش شد. داستان این انیمه درباره می تاچیبانا، دانش آموز دبیرستانی آرام و بی ادعا، و یاماتو کوروساوا، یک دبیرستانی محبوب است. می در کودکی دچار حادثه‌ای شد، جایی که معلوم شد دوستانش فرد خوبی نبوده است.

این باعث ضربه روحی برای می شد که از ترس ناامیدی و محتاط بودن بیش از حد نسبت به دیگران بزرگ شد. با این حال، پس از اینکه او با یاماتو کوروساوا مواجه شد، توانست با احساسات خود راحت باشد و با دیگران دوست شود. علیرغم غریزه او برای محافظت از خود، رابطه شکوفا شده او با یاماتو به او کمک می‌کند تا به یک فرد جدید تبدیل شود.

Ohayou, Ibarahime

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

پس از ورود به دبیرستان، پدر تتسو میساتو از او می‌خواهد تا در سرویس خانه داری خود شروع به کار کند و وظیفه تمیز کردن عمارتی را که در کودکی توجه او را جلب کرده بود، بر عهده گیرد. سپس تتسو با دختر جوانی با نام شیزو کاراساوا ملاقات می‌کند. پس از مدتی شیزو علاقه زیادی به تتسو میساتو پیدا می‌کند.

تراژدی یکی از ویژگی‌های اصلی ژانر شوجو است. اگرچه اغلب این موضوع برای پایان دادن به داستان یک مانگا استفاده نمی‌شود زیرا طرفداران شوجو پایان‌های شاد را بیشتر ترجیح می‌دهند. تعاملات تتسو و شیزو بیمار که منجر به حدس و گمان طرفداران در مورد اینکه آیا او خوب خواهد بود یا خیر، باعث شد طرفداران دنبال یک اقتباس انیمه‌ای و چپترهای بیشتر باشند. دیدن رشش و بیشتر شدن احساسات جدی تتسو نسبت به شیزو در طول این مانگا کوتاه، یک داستان عاشقانه عالی و احساسی برای طرفداران فراهم می‌کند تا از آن لذت ببرند.

Kamisama Hajimemashita

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

Nanami Momozono یک دبیرستانی است که از مسائل زیادی رنج می‌برد. پدر او با فرار از شهر آنها از بدهی‌های قمار هنگفت خود فرار کرده بود که منجر به از دست دادن خانه‌شان توسط جمع‌آوران بدهی شد. همانطور که نانامی درباره آینده خود فکر می‌کند، به مردی برخورد می‌کند که برای فرار از یک سگ به درختی آویزان شده است. نانامی او را نجات می‌دهد و وضعیت فعلی خود را به او می‌گوید که باعث می‌شود آن مرد خانه‌اش را به او پیشنهاد دهد، زیرا او معتقد است که ننامی بیشتر از او برای لقب «ارباب» خانه مناسب است.

مانگای Kamisama Hajimemashita متشکل از پسران زیبایی است که همگی برای جلب توجه نانامی رقابت می‌کنند. خصوصیات متفاوت آن‌ها به مانگاکای (نویسنده) این مانگا فرصت‌های زیادی برای نشان دادن جنبه‌های متعدد شخصیت‌ها داده است. با وجود داشتن یک فضای ماوراء طبیعی، درخشش واقعی کامیساما هاجیماشیتا در تعاملات کمدی و خنده‌دار خود نشان داده می‌شود.

Skip Beat

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا های شوجو

در این مانگا کیوکو موگامی شانزده ساله به دنبال دوست دوران کودکی خود شوتارو فووا به توکیو رفت تا در حالی که او برای رسیدن به رویای خود برای تبدیل شدن به یک خواننده برتر در صنعت سرگرمی تلاش می‌کند به او حمایت کامل را نشان دهد. اما پس از فهمیدن اینکه شو او را چیزی بیش از خانه‌دار نمی‌داند، قسم می‌خورد که با ورود به صنعت سرگرمی و شکست دادن او در رویای خودش، از او انتقام بگیرد.

با توجه به اینکه بسیاری از خوانندگان شوجو تمایل دارند شخصیت‌های دختر جوان باشند، داستان‌های Slice Of Life بسیار محبوب هستند. انتخاب این مانگا برای اینکه شخصیت اصلی کیوکو تصمیم بگیرد خودش را انتخاب کند و کاری مثبت برای خودش انجام دهد و در بدبختی غوطه ور نشود، یک درس عالی برای دختران جوان است. حضور این مانگا در فهرست بهترین مانگا ها با ژانر شوجو یک اولویت برای ما بود.

Banana Fish

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا شوجو

Ash Lynx 17 ساله که رهبر یک باند است، در خیابان‌های نیویورک به عنوان یک خلافکار بی‌رحم شناخته می‌شود که با کشتن کسی مشکلی ندارد. هنگامی که او با ایجی اوکومورا، یک دستیار عکاس جوان ژاپنی برخورد می‌کند، آنها درگیر رشته‌ای از قتل‌ها می‌شوند که تنها سرنخ آن کلمات مرموز “ماهی موز” است.

در حالی که بسیاری از مانگای شوجو بر عشق بین شخصیت‌های اصلی تمرکز می‌کنند، تصمیم Banana Fish برای تمرکز بر جنبه رمز و راز قتل، که سپس به تدریج پویایی عشق را پیش می‌برد، به این مانگا عمق بیشتری می‌دهد. ترکیبی از رمز و راز و عشق به این مانگا جنایی دست کم گرفته شده این اجازه را می‌دهد تا بینندگان ژانرهای مختلف را جذب خود کند. زمانی که استودیو ماپا اقتباسی از این مانگا ساخت، محبوبیت آن بسیار زیاد شد. Banana Fish یکی از محبوب ترین مانگا های شوجو است.

Natsume Yuujinchou

بهترین مانگا های شوجو
محبوب ترین مانگا های شوجو

تاکاشی ناتسومه پسری 15 ساله است که چیزی جز این نمی‌خواهد که مثل بقیه یک زندگی عادی داشته باشد. اما در کمال تاسف، مانند مادربزرگ متوفی‌اش، ریکو، توانایی دیدن «یوکای» یا ارواح را دارد. ناتسومه در نهایت متوجه می‌شود که ریکو کتابی از قراردادها را به او وصیت کرده است که در آن یوکای (کتاب دوستان) را صحافی کرده بود. با این حال، بدون اینکه ریکو هرگز نام ارواح را صدا کند، آنها در یک حالت محدود رها شده‌اند. اکنون، این ارواح پیوسته ناتسومه را تعقیب می‌کنند. به این امید که قراردادهایشان برای آزادی منحل شود.

در حالی که ممکن است ارواح ملایم و بی‌ضرری برای کمک به ناتسومه بیایند، ارواح بدخواه و متخاصمی نیز وجود دارند که جان او را تهدید می‌کنند. اینجا جایی است که مادارا وارد می‌شود، روحی که به شکل یک گربه چرخان ظاهر شده است. مادارا که توسط ناتسومه به عنوان Nyanko-sensei شناخته می‌شود، محافظی است که انگیزه‌های خاص خود را برای همراهی با ناتسومه دارد.

دوست‌یابی چیزی است که بسیاری از نوجوانان در تلاش برای دستیابی آن هستند. Natsume Yuujinchou به خوبی نشان می‌دهد که دوست‌یابی واقعا چقدر دشوار است و همچنین نشان می‌دهد که تلاشی که می‌کنید با نتایجی که می‌بینید مطابقت زیادی دارد. این پیام دلگرم‌کننده با بسیاری از خوانندگان جوان صحبت می‌کند و به موضوعی محبوب در میان مجموعه‌های مانگای بسیار اخیر شوجو تبدیل شده است.

Nana

بهترین مانگا های شوجو
بهترین مانگا ها با ژانر شوجو

عنوان نانا به دو دختر همنام اشاره دارد که برای تحقق رویاهای خود به سمت توکیو می‌روند. در حالی که نانا کوماتسو برای همراهی با همسالان دانشگاهی خود به این شهر بزرگ می‌رود، نانا اوساکی یک پانک-راک می‌باشد که امیدوار است به حرفه موسیقی خود ادامه دهد. مسیرهای آنها در قطاری به توکیو تلاقی می‌کند و در نهایت آنها با یکدیگر هم‌اتاقی می‌شوند. زندگی حرفه‌ای و عاشقانه آنها داستان این مانگا را گسترش می‌دهد.

چه مشکلات دخترانه باشد و چه روزهای بد در مدرسه، هر دو دختر آنجا هستند تا یکدیگر را آرام کنند. نانا تلاش نمی‌کند معنای خاصی داشته باشد و فقط زندگی روزانه و تلاش‌های دو نانا را نشان می‌دهد. برای خوانندگانی که به دنبال داستانی درباره دو دوست خوب هستند، نانا یک انتخاب عالی است. نانا یکی از برترین مانگا ها با قهرمان زن می‌باشد.

Akatsuki No Yona

بهترین مانگا های شوجو
برترین مانگا های شوجو

روزی روزگاری پادشاهی کوکا توسط یک اژدهای قرمز به شکل انسان اداره می‌شد. در کنار او، چهار جنگجو آغشته به خون اژدها به او کمک کردند تا پادشاهی را به سوی رفاه هدایت کند. این افسانه اکنون به داستانی تبدیل شده است که به کودکان گفته می‌شود.

یونا به عنوان تنها شاهزاده خانم کوکا، زندگی پر زرق و برقی را سپری می‌کند. عاشق پسر عمویش، سو وون، و محافظت شده توسط محافظش، سون هاک، یونا چیزی از زندگی نمی‌خواهد و از واقعیت دلخراش بیرون از دیوارهای قلعه در امان است. برخلاف این توهم صلح آمیز، کوکا در آستانه یک تحول سیاسی می‌باشد. پس از اینکه سو وون کودتای خونینی را راه انداخت و پدرش را به قتل رساند، یونا مجبور به فرار می‌شود و تنها هاک است که در کنارش می‌ایستد.

Akatsuki no Yona یا Yona of the Red Daw محبوبیت خود را از پویایی یونا به عنوان یک زن فوق‌العاده سخت‌کوش به دست آورد، و هاک که او را تشویق می‌کند تا زمانی که گهگاهی دچار تلو تلو خوردن می‌شود، آنها را به عنوان یکی از بامزه‌ترین زوج‌های انیمه نشان می‌دهد. انتخاب او برای ادامه مبارزه برای بازپس‌گیری پادشاهی‌اش، و عزم او برای پیوستن به مبارزه، یونا را بالقوه‌ترین نقش اول زن در تمام مانگاهای شوجو تبدیل کرده است. از نظر بسیاری از طرفداران مانگا، Akatsuki no Yona بهترین مانگا شوجو می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مانگا های شوجو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *