حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man از نگاه سایت فیگار

ما ده مورد از حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man را که در مورد این قهرمان قدرتمند وجود دارد، از نگاه سایت فیگار در این مقاله بیان کرده‌ایم.

حتی اگر انگیزه‌های سایتما برای قهرمان شدن نسبتاً ساده باشد، باز هم طرفداران آنچه در ذهن این قهرمان وجود دارد دوست دارند. مطمئناً، همه می‌دانند که سایتما از خرید و بازی کردن با بازی‌های ویدیویی لذت می‌برد. اما طرفداران او چقدر می‌توانند این قهرمان انیمیشنی را درک کنند؟

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

مهمترین حقایقی که باید بشناسید.

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

ممکن است حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man را ندانید. برای بسیاری از طرفداران شخصیت مرد تک مشتی One-Punch Man، سایتما یک شخصیت ساده به نظر می‌رسد.

نقش اصلی One-Punch Man، سایتما، یکی از آن شخصیت‌های انیمه‌ای است که دوست نداشتن آن تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. مشت پرقدرت او، همراه با بی‌اعتنایی کامل او در قهرمان بودنش، او را مهیب و تحسین‌برانگیز می‌کند. از آن گذشته، چه کسی می‌تواند داستان این مرد قهرمان را نادیده بگیرد؟

بنابراین لازم است در اینجا ده مورد از رازهای مخفی انیمیشن One Punch Man را برای شما بیان کنیم.

نگاه سایتما بر اساس آنپانمن است

طرفداران آمریکایی یا دیگر طرفدارانOne-Punch Man از سراسر دنیا احتمالاً نام Anpanman را نشنیده‌اند. او یک شخصیت کودکانه‌ای است که کودکان و طرفداران ژاپنی آن با دیدنش بزرگ شده‌اند. مانند سریال انیمه فوتبالیست‌ها که ایرانیان با آن خاطرات بسیار زیادی دارند.

بینندگان طراحی شخصیت سایتما را با طرح آنپانمن مرتبط کرده‌اند، و در حقیقت اذعان دارند که اونه «ONE» سازنده این انیمه انتخاب‌های خود را بر اساس قهرمان قدیمی کارتون آنپانمن انجام داده است.

با توجه به شباهت‌های سایتما به آنپانمن، به‌راحتی می‌توان فهمید که این موضوع حقیقت دارد. سر کچل و ویژگی‌های ساده صورت شباهت‌های آشکاری با آنپانمن دارند؛ حتی لباس سایتما نیز شبیه آنپانمن است.

رنگ‌های قرمز و زرد مطمئناً تغییر زیادی ایجاد کرده‌اند، اما اصول اولیه طراحی لباس آنها یکسان است، دقیقاً دستکش، کمربند و شنل آنها نیز مانند هم است.

طراحی اولیه سایتما در گذشته ساده‌تر بود

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

زمانی که ONE برای اولین بار شروع به طراحی این انیمه کرد، آن را به عنوان یک کمیک‌وب رایگان در وب‌سایت خود منتشر نمود. در آن زمان، این اثر هنری فوق‌العاده ساده بود.

شاید تلاشی برای اضافه کردن کمدی بیشتر به یک داستان طنزآمیز به نظر می‌رسید. با این حال، طراحی شخصیت‌ها به مرور زمان پیچیده‌تر شد؛ زیرا داستان ابتدا به یک مانگا و سپس به یک سریال انیمیشن تبدیل شد.

به این دلیل است که ONE هنرمند دیگری را برای تصویرسازی انیمه مرد تک مشتی به خدمت گرفت. با این حال، سکانس‌هایی در طول نمایش وجود دارد که به سبک هنری اصلی آن اشاره دارد.

به‌خصوص در فصل اول، انیمه به نقاشی‌های ONE اشاره می‌کند. لحظه معروف پس از ضربه بی‌نتیجه سایتما به بوروس را به خاطر دارید؟ این یک ادای احترام به سبک هنری ONE است، حتی اگر هنوز کمی جزئی‌تر از تصویر نشان داده شده در اینجا باشد.

نام سایتما از استانی در ژاپن الهام گرفته شده است

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

یکی دیگر از رازهای مخفی انیمیشن One Punch Man نام سایتما است. این نام نسبتاً منحصر به فرد به نظر می‌رسد. خالق مرد تک مشتی در واقع سایتما را به نام استان محل زندگی خود نامگذاری کرد. در میان هواداران سایتما Caped Baldy نامی است که توسط انجمن قهرمانان به او داده شده است.

سایتما زمانی به عنوان منشی فروشگاه رفاه کار می‌کرد

در طول سریال بینندگان زمان زیادی را صرف تماشای فعالیت‌های سایتما در فروشگاه می‌کنند. در واقع برخی از خنده‌دارترین لحظات انیمه در این نوع صحنه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

حتی در اواسط نبرد او با کارنیج لحظاتی وجود دارد که سایتما اظهار تأسف می‌کند. او عقیده دارد این مبارزه لحظات خوشش را در سوپرمارکت از او گرفته است.

سایتما خرید از فروشگاه‌ها را جدی می‌گیرد. اما هواداران او کمتر می‌دانند که قهرمان قبل از تبدیل شدن به آن چیزی که بینندگان Caped Baldy می‌شناسند، در واقع در یک فروشگاه بزرگ کار کرده است. ONE این واقعیت را طی یک پرسش و پاسخ تأیید می‌کند. یکی از تجربیات کار سایتما در فروشگاه قبلاً در وب‌سایت ONE وجود داشت و در یک دفتر خاطرات به تصویر کشیده شده بود.

زمانی سایتما به سختی می‌توانست اجاره خانه خود را بپردازد

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

زمان‌هایی نیز در سریال وجود دارد که سایتما با مشکلات مالی مواجه شده است. او قبل از پیوستن به انجمن قهرمان، به منظور تأمین هزینه‌های زندگی خود به مشاغل پاره وقت روی آورده بود. او در این سریال بسیار ساده زندگی می‌کند.

غذای او اساساً سبزیجات بوده و حتی پس از پیوستن به انجمن قهرمان هنوز هم گاهی همان غذاها را مصرف می‌کند. او همچنین قبلاً برای پرداخت اجاره بهای منزل خود مشکل داشت.

به نظر می‌رسد قهرمان بودن برای سرگرمی سود چندانی ندارد، اما حداقل سایتما را به شخصیت قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کند.

انجمن قهرمان به طور ناخواسته توسط سایتما راه اندازی شد

رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی
رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی

یکی دیگر از نکات پنهان One Punch Man این است که او قبل از اینکه سایتما به طور رسمی قهرمان شود، پسر بچه‌ای را از دست هیولایی در پارک نجات می‌دهد. این عمل مهربانانه او در آن زمان بسیار ناچیز به نظر می‌رسید و صرفاً جنبه سرگرمی را داشت. اما این عمل او تأثیر بزرگتر از آن چیزی که حتی خودش تصور می‌کرد بر دنیای سایتما داشت.

بچه ای که سایتاما نجات داده، نوه آگونی، مولتی میلیونر و مؤسس انجمن قهرمان است. آگونی پس از شنیدن آنچه بین سایتما و نوه‌اش اتفاق افتاده، قضیه انجمن را مطرح کرد، به این معنی سایتما پایه‌ای بود که کل انجمن بر روی آن بنا شد. البته او هیچ نظری راجع به انجمن ندارد و آنها هم از این قضیه مطلع نیستند. برای آنها، سایتما فقط یک قهرمان کلاس B است.

رژیم ورزشی سایتما بسیار ساده است

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

نکات پنهان One Punch Man در فیلم بسیار زیاد به نظر می‌رسد. مثلاً به نظر می‌رسد برای کسی که می‌تواند با یک مشت دشمنان خود را از پا درآورد، حتماً باید رژیم ورزشی بسیار وحشتناکی داشته باشد. اما این‌طور نیست. وقتی سایتما روش‌های خود را برایGenos  توضیح می‌دهد، مشخص می‌شود که تمرینات سایتما در واقع بسیار ساده و پیش‌پا افتاده است. او هر روز علاوه بر دویدن، ۱۰۰ حرکت دراز و نشست و اسکات انجام می‌دهد.

بنابراین ممکن است یک فرد معمولی حرکات ورزشی سایتما را دوست نداشته باشد. اما حرفه‌ای‌ها قطعاً حرکات او را انجام می‌دهند. البته متأسفانه، آنها احتمالاً در این فرآیند قدرت فوق‌العاده‌ای پیدا نخواهند کرد.

سیب زمینی سرخ کرده نرم و بلند، از غذاهای مورد علاقه سایتما است

رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی
رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی

از حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی می‌توان به این مورد هم اشاره کرد که هرچند سایتما اغلب از سبزیجات استفاده می‌کند اما در خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم افراط می‌کند. در طول یکی از قسمت‌های One-Punch Man سایتما برای صرف ناهار به رستورانی می‌رود. در حالی که جنوس برای یافتن حقایق پنهان زندگی مرد تک مشتی او را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند تا درس‌های بیشتری از روال زندگی استادش به دست آورد، می‌بیند که استادش فقط یک ظرف سیب زمینی سرخ‌کرده سفارش می‌دهد.

وقتی سایتما میز را ترک می‌کند تا به دستشویی برود، جنوس سرگردان برخی از سیب‌زمینی‌های او را می‌دزدد. او فکرش را هم نمی‌:ند که استادش از این موضوع باخبر شود. اما وقتی سایتاما برمی‌گردد، از اینکه می‌بیند سیب‌زمینی‌های نرم و بلندی که سفارش داده بود، از بشقابش گم شده است، وحشت زده می‌شود. این مطلب عجیب به نظر می‌رسد و جنوس کشف می‌کند که استادش عاشق سیب‌زمینی سرخ‌کرده نرم و بلند است.

سایتما مانگا می‌خواند

حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man
حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

از دیگر حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی می‌توان به مطالعات سایتما اشاره کرد. در طول قسمت‌های One-Punch Man  که نگاهی اجمالی به طرفداران سایتما می‌دهد، بینندگان می‌توانند نمای داخل آپارتمان سایتما را به وضوح ببینند. اگر دقت کنید یک قفسه کتاب را در پس‌زمینه خواهید دید.

از این تصور مشخص می‌شود که طرفداران مانگاخوانی و انیمه تماشای قهرمان با او شباهت‌هایی دارند، زیرا به نظر می‌رسد سایتما خودش مانگاهای زیادی می‌خواند. یا حداقل، با توجه به مقدار مانگایی که دارد، می‌توانیم فرض کنیم که او این کار را انجام می‌دهد.

اگر دقت کنید، ONE هر از چند گاهی مانگای مربوط به سری دیگر به نام Mob Psycho 100 را نیز منتشر می‌کند. این تنها مرجع انیمه دیگر او نیست که پیدا خواهید کرد.

سایتما از طرفداران Mob Psycho 100 بود

رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی
رازهای مخفی انیمه مرد تک مشتی

ONE دوست دارد که ایستراگ‌های خود را در سری کارهای دیگرش رها کند، و اغلب در طول Mob Psycho 100 به Man One-Punch اشاره می‌کند و بالعکس.

تعداد زیادی از این موارد در دو فصل اول سریال و همچنین در مانگاها ظاهر می‌شوند. یکی از مواردی که به طور خاص خودنمایی می‌کند در مجموعه مانگای One-Punch Man است، زمانی که سایتما پیراهنی می‌پوشد که روی آن Mob Psycho 1000000 نوشته شده است.

بله، قسمت آخر چند صفر اضافی دارد، اما یک چیز مسلم است: به نظر می‌رسد سایتما طرفدار هر نسخه‌ای از Mob Psycho 100 است که در دنیای او وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *