بررسی نماد های سریال 1899 ؛ از اهمیت حشره سبز تا مثلث برعکس

از اهمیت حشره سبز تا مثلث برعکس اشاراتی بود که سریال 1899 را به عنوان یک تولید معناگرا معرفی کرد. با بررسی نماد های سریال 1899 همراه ما بمانید.

بررسی نماد های سریال 1899

۱۸۹۹، نام یک سریال آلمانی در ژانر درام ، تاریخی ، ترسناک و علمی تخیلی می‌باشد که توسط سازنده‌ی سریال محبوب دارک، یعنی باران بو اودار ساخته شده است. این سریال داستان گروهی از مهاجران اروپایی را روایت می‌کند که با یک کشتی، لندن را ترک کرده و به دنبال زندگی‌‌ای تازه به سمت نیویورک می‌روند و وقتی در میان راه با یک کشتی مهاجر دیگر رو‌به‌رو می‌شوند، سفر آن‌ها تبدیل به یک کابوس شده و اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد.

مقالات مکمل:

نقد و بررسی سریال 1899

حقایق پنهان سریال 1899

در سریال “1899” دیدیم که نماد مثلث معکوس با یک خط افقی در چندین مکان در کشتی Kerberos حک شده است. در ابتدا فکر می‌کردیم که ممکن است لوگوی شرکت حمل‌ونقلی باشد که متعلق به هنری سینگلتون است، اما به محض اینکه متوجه شدیم که همه چیز فقط یک شبیه‌سازی است، فهمیدیم که این نماد دارای ویژگی‌های زیادی است.

معنای عمیق‌تر از آنچه ما فرض کرده بودیم. همچنین، حشره سبز رنگی که الیوت در اختیار داشت، مفهومی کنایه آمیز را تجسم می‌بخشید و در جایی ما را به یاد عادت ثبت اختراع بشر در ابتدا محکوم کردن یک عمل و سپس افراط در آن بدون فکر کردن به عواقب آن می‌اندازد. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که نماد مثلث معکوس و اشکال سبز در مجموعه “1899” چه چیزی را نشان می‌دهند.


دانلود فصل 1 سریال 1899


اهمیت حشره سبز چه بود؟

بررسی رازهای سریال 1899
بررسی رازهای سریال 1899

حشره سبز مظهر آزادی بود، به خصوص اگر دیدگاه الیوت را در نظر بگیریم. پسر کوچکی که با والدینش، دانیل و ماورا زندگی می‌کرد، در داخل شبیه‌سازی یک حشره را نگه می‌داشت. الیوت با علاقه حشره را آلفرد صدا می‌زد.

اما مائورا به او می‌گوید که نباید حشره را در جعبه‌ای به دام بیاندازد، زیرا این خلاف نظم طبیعی جهان است و آزادی آن را محدود می‌کند. بچه ساده لوح از مادرش می‌پرسد که اگر آلفرد را رها کند چگونه رشدش جریان طبیعی خود را شکل می‌دهد؟

مائورا به طعنه پاسخ می‌دهد که گاهی اوقات ما باید بگذاریم چیزهایی در زندگی خود به خود و رها پیش بروند زیرا نمی‌توانیم آنها را برای همیشه نگه داریم. از آن روز، حشره نماد مفهوم آزادی برای الیوت بود، اگرچه مائورا در نهایت همان کاری را انجام داد که به پسرش گفته بود انجام ندهد.

او الیوت را در یک شبیه سازی نگه داشت، شاید چون می‌دانست که او برای مدت طولانی در دنیای واقعی زنده نخواهد ماند. او خودش برخلاف نظم طبیعی حرکت کرد، زیرا میل او برای بودن با الیوت جایگزین همه چیز شد.

ما در طول سریال دیدیم که حشره درهای قفل شده کابین را باز می‌کند و به مائورا و الیوت دسترسی مکان‌هایی را می‌دهد که به شکل عادی امکان پذیر نیست. عمل صرف باز کردن در یا درگاه مانند رهایی یک شخص و شکستن تمام غل و زنجیرهایی بود که او را عقب نگه می‌داشت.

الیوت این حشره را همیشه همراه خود داشت. شاید نماد این واقعیت باشد که او در دنیای شبیه سازی نیز اسیر بود. احتمالاً روزی که مائورا متوجه می‌شود که نمی‌تواند او را برای همیشه در شبیه‌سازی نگه دارد، الیوت نیز آلفرد را از اسارت آزاد خواهد کرد.

مثلث معکوس در «1899» چه چیزی را نشان می‌داد؟

بررسی نماد سریال 1899, بررسی رازهای سریال 1899
بررسی نماد سریال 1899

بر اساس علم باستانی کیمیا، هر آنچه در جهان جسمانی و معنوی وجود دارد، ترکیبی از چهار عنصر یعنی خاک، آب، آتش و هوا است. عنصر زمین با همان نماد مثلث معکوس با یک خط افقی نشان داده می‌شود که در Kerberos دیدیم.

زمین نمایانگر پایه حیات، ثبات و رشد است. شاید پروژه پرومتئوس می‌خواست جنبه‌های پایداری و حیات بخش سیاره زمین را در سیاره دیگری پیدا کند. شاید سفینه فضایی به مکان دیگری در جهان می‌رفت که در آن مائورا و سیاران معتقد بودند که زندگی می‌تواند وجود داشته باشد.

شاید مثلث معکوس نیز به اهمیت شبیه‌سازی برای کل پروژه اشاره داشته باشد. مائورا با کمال میل داخل شبیه سازی می‌ماند زیرا می‌خواست پسرش الیوت را به هر قیمتی زنده نگه دارد. اما این امکان نیز وجود دارد که سکونت در درون واقعیت ساخته شده، شخصیت‌ها را برای چالش‌هایی که در پیش بود آماده می‌کرد.

شاید هنری سینگلتون، مائورا یا سیاران متوجه شده باشند که تصمیم گیری منطقی و تحت تاثیر قرار نگرفتن احساسات به هر قیمتی ضروری است. بنابراین، برای رسیدن به حالتی که در آن فرد کنترل کامل ذهن خود را در دست داشته باشد، یک آگاهی درونی، که با مثلث معکوس نشان داده می‌شود، باید در هر کسی که بخشی از پروژه بود، غالب شود.

مثلث معکوس تقسیم شده با یک خط افقی نیز ممکن است به معنای واقعی کلمه نمایش بدنه فیزیکی شخصیت‌ها در دنیای واقعی باشد، اما آنها در واقع در داخل شبیه سازی وجود داشته‌اند، که آنها معتقد بودند واقعیت آنهاست.

مثلث معکوس همچنین می‌تواند نمادی از درون نگری و بازتابی باشد که شخصیت‌ها برای انجام آن ساخته شده‌اند. درست مانند شخصیت‌های هر بازی، داستان‌های پس‌زمینه‌ای به آن‌ها داده شد، اما تفاوت این بود که همه آنها بسیار غم‌انگیز و آسیب‌زا بودند.

به هیچ یک از شخصیت‌ها گذشته خوشی داده نشد که بتواند بدون احساس پشیمانی خاطراتش را به یاد بیاورد. بنابراین شاید همه اینها طوری برنامه ریزی شده بود که آنها با این دوراهی‌های اخلاقی روبرو شوند و بار گناه را احساس کنند و در عین حال به نوعی بفهمند که برای موفقیت باید جلوی آن را بگیرند و بدون اینکه تحت تأثیر آن قرار بگیرند، جلو بروند.

پروژه Prometheus یک ماموریت بقا بود و شاید خالق شبیه سازی متوجه شده بود که خلاص شدن از شر احساسات انسانی راه رو به جلو است. شاید آنها می‌خواستند به اهداف خود برسند، حتی اگر به معنای ایجاد دنیایی بی‌رحم باشد که در آن جایی برای پیوندها و احساساتی که نشانه‌های ضعف تلقی می‌شوند وجود نداشته باشد.

در دوره نازی‌ها از مثلث معکوس برای علامت گذاری زندانیان استفاده می‌شد. این نماد به عنوان یک نشان استفاده می‌شد، جایی که رنگ‌های مختلف نشان دهنده انواع جنایات آنها بود. مسافران کربروس زندانی‌های گذشته خود بودند، حتی اگر همه چیز ساخته شده باشد.

اتاق 1011 زندان مائورا بود و او نمی‌توانست در دنیای واقعی بیدار شود. مسافران نیز در داخل یک شبیه سازی اسیر شدند و در طی مدتی، آنها شروع کردند به این باور که واقعیت آنهاست، درست مانند زندانیانی که در یک اردوگاه کار اجباری اقامت داشتند و تحت چنان ضربه‌های روحی قرار گرفتند که تمام امیدشان را از دست دادند و فراموش کردند که یک زندگی عادی است. زندگی عاری از شکنجه نیز می‌تواند وجود داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *