پشت پرده حضور فیلم های جشنواره فجر 41 + [لو رفتن فیلم های راه یافته]

فوری: پشت پرده منتخبین فیلم های جشنواره فجر 41 از آن دسته از اخباری است که با تیتر چه کسی رکورددار انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر است؟ ترند شده است.

نهمین جشنواره تئاتر فجر برخلاف دوره‌های پیشین در تاریخی خارج از دهه فجر و البته با آثار هنرمندانی همچون علی نصیریان، عباس معروفی، قطب الدین صادقی، حمید جبلی، هادی اسلامی، آتیلا پسیانی، محمد چرم شیر، پروانه مژده و … برگزار شده است.

اعضای هیات انتخاب چهل‌ و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که برخی از آن‌ها سابقه مدیریتی بیشتری هم دارند، بجز یک نفر بقیه برای نخستین بار انتخاب فیلم برای جشنواره فجر را تجربه می‌کنند.

پشت پرده منتخبین فیلم های جشنواره فجر 41

به گزارش ایسنا، دو هفته تا شروع چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده و در حالی که هنوز اسامی فیلم‌ها به دلیل آماده‌نشدن نسخه کامل برخی آثار برای بازبینی اعلام نشده و برهمین اساس تعداد بیشتری فیلم در فهرست نهایی قرار گرفته است، اسامی اعضای هیات انتخاب جشنواره به طور رسمی از سوی دبیر جشنواره – مجتبی امینی – اعلام شد.

انتخاب فیلم های جشنواره فجر 41

فیلم های احتمالی جشنواره فیلم فجر 1401 را در ویدئوی زیر ببینید:

  1. ولای ساحلی – کیانوش عیاری
  2. رکسان – پرویز شهبازی
  3. کابل پلاک 10 – نوید محمودی
  4. سووشون – نرگس آبیار
  5. پیر پسر – اکتای براهنی
  6. پالایشگاه – مهرداد خوشبخت
  7. غریب – محمدحسین لطیفی
  8. پرونده باز است – کیومرث پوراحمد
  9. عطرآلود – هادی مقدم‌دوست
  10. قیف – محسن امیریوسفی

در این دوره حبیب احمدزاده، رضا پورحسین، روح‌الله سهرابی، محمدرضا شرف‌الدین، پرویز شیخ طادی، محمدرضا عباسیان و محمدحسین نیرومند مسئولیت انتخاب آثار را برعهده داشتند که فقط نیرومند پیش‌تر چهار دوره در این سمت حضور داشته است. او در دولت سیزدهم به عنوان مشاور هنری‌ و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز معرفی شد و در کمیته‌ای وظیفه بازیینی و پیگیری تعیین تکلیف برخی فیلم‌های مشکل‌دار را هم برعهده داشت.

گزارشی از نشست خبری 41مین جشنواره فجر را گوش دهید:

گزارشی از فیلم های قطعی حاضر در جشنوراه فجر 1401

اسامی فیلم‌هایی که حاضر به تحریم جشنواره نشدند و حضورشان در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با وجود تغییرات لحظه‌ای در لیست نهایی تا این لحظه قطعی شده است. لیست این فیلم‌ها و برخی عوامل آنها در حالی منتشر می‌شود که در روزها و هفته‌های گذشته بسیاری از هنرمندان خواستار تحریم جشنواره‌های فجر شده بودند و خبرهایی هم از عدم تحویل برخی آثار به دفتر جشنواره به گوش می‌رسد. دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرده که ۵ بهمن ماه لیست نهایی فیلم‌ها را منتشر خواهد کرد.

  • دشمن مردم – علیرضا صمدی
  • در آغوش درخت – بابک لطفی
  • روی زمینه قرمز – آرش انیسی
  • انقلاب ف – سجاد قافله باشی
  • شیرجه بزرگ – کریم لک‌زاده
  • وابل – تورج اصلانی
  • عطر آلود – هادی مقدم دوست

منتخبین فیلم های جشنواره فجر امسال

بیشتر بخوانید:





 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *