نقد و بررسی فیلم جیغ 6 ؛ ابتدای طوفانی با تعلیق جدید

فیلم جیغ ۶ (Scream VI) جدیدترین اثر از این فرنچایز ترسناک و رازآلود به شمار می‌رود. در ادامه به نقد و بررسی فیلم جیغ 6 در سال 2023 خواهیم پرداخت.

سکان کارگردانی فیلم جیغ 6 را مت بتینلی اولپین و تایلر جیلت در دست داشته‌اند و از جمله بازیگران آن نیز می‌توان به جنا اورتگا، ملیسا باررا و کورتنی کاکس اشاره کرد. ژانر فیلم Scream 2023 اسلشر است. فیلم جیغ 6 از مورد انتظارترین فیلم های ترسناک 2023 است که با بازماندگان آخرین قتل‌های گوست فیس از Scream (2022)، خواهران سامانتا و تارا کارپنتر و دوقلوهای چاد و میندی میکس ادامه می‌یابد، آن‌ها وودزبورو را پشت سر می‌گذارند و فصل جدیدی از زندگی خود را در شهر نیویورک آغاز می‌کنند، تا زمانی‌که با قتل جدیدی توسط یک قاتل جدید گوست فیس روبه‌رو می‌شوند.

نقد و بررسی فیلم جیغ 6

نقد و بررسی فیلم جیغ 6
نقد و بررسی فیلم جیغ 6

در طول تاریخ سینمای جهان فیلم‌های ترسناک و اسلشر فراوانی ساخته شده است که یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین آنها، مجموعه فیلم‌های Scream یا جیغ است. جهت دانلود مجموعه فیلم های جیغ می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید. ویدیو کوتاهب که قبلا از فیلم Scream VI (جیغ ۶) شرکت پارامونت پیکچرز پخش شد، به نمایش بی‌رحم‌ترین قاتل نقاب‌دار مجموعه می‌پردازد. این ویدیو شامل بخش‌های جدیدی است که گوست‌فیس را در حال کشتار مردم با چیزی غیر از چاقوی سنتی خود نشان می‌دهد. در این ویدیو یکی از بازیگرها گوست‌فیس را «بی‌رحم‌ترین» نسخه قاتل نقاب‌دار در مجموعه معرفی می‌کند. همه‌ی این نکات باعث شد تا ما با یک جیغ به عنوان یک فیلم اسلشر با ساختار خوب طرف شویم.

نقد فیلم جیغ 6

نقد فیلم جیغ 6
نقد فیلم جیغ 6

منتقدان بر این باور بودند  که برخی از جنبه‌های مربوط به قتل این فرنچایز ترسناک بزرگ ممکن است کهنه شده باشند اما تغییر در موقعیت مکانی فیلم «جیغ ۶» و همچنین تحول طراحی تولید آن سبب شده تا این اثر تا حد معقولی تیز و تازه باشد. تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۲۵۱ نقد برای فیلم «جیغ ۶» منتشر شده که امتیاز ۷۷ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۱ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۵۲ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر سایت فیگار را درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

بررسی جیغ 6

بررسی جیغ 6
بررسی جیغ 6

احساسات و بی‌رحمی در فیلم «جیغ ۶» به اوج خودش رسیده و همین مسئله نیز آن را به بهترین دنباله در این فرنچایز تبدیل کرده است. هر چند، این اثر به دلیل عدم حضور شخصیت سیدنی پرسکات اندکی مشکل دارد اما در هر صورت، سازندگان ثابت کردند که چه با حضور و چه بدون حضور شخصیت اصلی، این فرنچایز آینده روشنی دارد.

الگوی آشنای فیلم‌های اسلشر باعث می‌شود حس کنید جیغ 6 هم همانند قسمت‌های قبل به کلیشه‌های خود می‌پردازد، اما وقتی فیلم را می‌بینید صحنه‌های وحشت باعث تعلیق جدی می‌شوند. کارگردانان مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت حملات Ghostface را با مهارتی فوق العاده به صحنه می‌کشانند.

نقد و بررسی فیلم جیغ 6 ؛ ابتدای طوفانی با تعلیق جدید
نقد و بررسی فیلم جیغ 6 ؛ ابتدای طوفانی با تعلیق جدید

فیلم «جیغ ۶» همچنان آن طنز خودش را دارد و به اندازه کافی گسترش پیدا کرده که بتوان برای آن دنباله‌های متعددی را ساخت. سکانس‌های ابتدایی که با تلفن همراه دراماتیک شده‌اند بی‌نظیر هستند. حس تعلیق به اوج خود می‌رسد و شما را درگیر خود می‌کنند. در فیلم جیغ 6 در سال 2023 هیچ‌چیز کلیشه‌ای بنظر نمی‌رسد اما از کلیشه استفاده می‌کند.

فیلم «جیغ ۶» توانسته ترکیب بسیار درستی از حس نوستالژی و تازگی را بیابد و داستانی را بازگو کند که همانند آثار گذشته آشنا به نظر می‌رسد اما در عین حال، سنت‌شکنی می‌کند که بسیار هیجان‌انگیز و تازه است. با اینکه این اثر یک دنباله به شمار می‌رود اما همچنان رویکرد آن تازه و اوریجینال احساس می‌شود.

تحلیل فیلم جیغ 6

تحلیل فیلم جیغ 6
تحلیل فیلم جیغ 6

به عنوان حرف آخر باید بگوییم که فیلم «جیغ ۶» خونین‌ترین اثر در این فرنچایز تا به امروز به شمار می‌رود و این در حالی است که از لحاظ درون مایه نیز در حالت متعادلی قرار دارد. اکت پایانی داستان همانطور که انتظار می‌رود احمقانه است اما در عین حال رضایت‌بخش احساس می‌شود. فیلم «جیغ ۶» حس نوستالژی متفاوتی را بر می‌انگیزد و توانسته جذابیت فیلم اوریجینال را در خودش و به شکلی چندین برابر بیشتر کند.تاکید می‌کنیم که این فیلم تازه خونین‌تر، ترسناک‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است و با اینکه نگاهی به گذشته دارد، راه را برای آینده این فرنچایز هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم جیغ 6 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *