توماج صالحی رپر ایرانی به قید وثیقه از زندان آزاد شد

توماج صالحی آزاد شد. با تائید امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی ، این رپر ایرانی پس از درخواست فرجام خواهی و نقض حکم  او در دیوان عالی کشور، از زندان آزاد شد.

توماج صالحی متولد 12 آذر 1369 در گردبیشه چهار محال بختیاری است. او که چند روز دیگر 33 ساله خواهد شد، سال گذشته در جریان اتفاقات آبان ماه دستگیر و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. توماج صالحی که از کودکی علاقمند به شعرخوانی بود، موسیقی را از 7 سالگی و با یادگیری تنبک و ارگ شروع کرد. او که در سال 2023 برای آهنگ «فال» جایزه «هرتیک» یا «بدعت‌گذار» را از سازمان گلوبال میوزیک اواردز دریافت کرده، اولین بار از طریق برادر بزرگترش با موسیقی رپ آشنا شد و از سال 1395 به طور جدی آن را دنبال کرد.

توماج صالحی که پیش از اتفاقات سال گذشته نیز در هنگام اجرا به دلیل پوشیدن تی‌شرتی با عکس دلار آمریکا دستگیر شده بود می‌گوید: «از چه بترسم؟ از ترسو بودن می‌ترسم، اینکه خودم بترسم. تا حالا همیشه رفتم در دل ترس.»


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


توماج صالحی آزاد شد

وکیل توماج در گفتگویی که با شبکه شرق داشته اظهار کرد: «در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد.»

وی خاطرنشان کرد: «دیوانعالی کشور توماج صالحی را همچون دیگر افرادی که مشمول بخشنامه عفو اعلامی قرار گرفتند دانست و اعلام کرد که او نیز می‌تواند از عفو اعلامی استفاده کند.»

توماج صالحی
توماج صالحی آزاد شد

وکیل توماج صالحی با تاکید براینکه توماج باید بدون  قرار وثیقه آزاد می‌شده گفت: «اگرچه توماج صالحی شامل بخشنامه عفو اعلامی است و باید بدون وثیقه پرونده مختومه می شد، اما با توجه به اینکه ایراداتی که از سوی شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور وارد دانسته شده باید رفع شود، شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، تشخیص داد که فعلا قرار تامین توماج صالحی را به وثیقه تبدیل کند و در نتیجه، او امروز از زندان اصفهان آزاد شد.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی آزادی توماج صالحی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *