معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

فیلم Godzilla x Kong: The New Empire، جدیدترین فیلم هیولایی فرانچایز گودزیلا است که در ادامه این مطلب، به معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید خواهیم پرداخت.

این فیلم توسط لجندری پیکچرز ساخته شده و کمپانی برادران وارنر آن را توزیع کرده است. فیلم امپراطوری جدید دنباله فیلم گودزیلا علیه کونگ (2021) و پنجمین فیلم در دنیای هیولایی (Monsterverse) محسوب می‌شود که توانست نمرات خوبی دریافت کند. این اثر، همچنین سی و هشتمین قسمت از فرنچایز گودزیلا و سیزدهمین قسمت از فرنچایز کینگ کنگ به شمار می‌رود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پس از موفقیت گودزیلا علیه کونگ در گیشه و سرویس‌های استریم در دوران همه‌گیری کووید-19، لجندری پیکچرز در مارس 2022، ساخت دنباله را اعلام کرد و فیلمبرداری آن نیز قرار بود در همان سال آغاز شود.

در ماه مه ۲۰۲۲ تایید شد که «وینگارد» کارگردانی را بر عهده دارد و «استیونز» نیز به‌عنوان بازیگر نقش اصلی انتخاب شده است. فیلمبرداری در جولای 2022 در گلد کوست استرالیا آغاز شد و در نوامبر 2022 به پایان رسید.

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید، در 25 مارس 2024 (6 فروردین 1403) در سینمای چینی گراومان به نمایش درآمد و در تاریخ 29 مارس 2024 (10 فروردین 1403) در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد و بسیاری آن را با فیلم گودزیلا منها یک مقایسه می‌کردند که نقدهای بهتری دریافت کرده بود.

با وجود نقدهای متوسط، این فیلم با بودجه‌ای بین 135 تا 150 میلیون دلار، توانست 558 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته باشد و به چندین نقطه عطف دست پیدا کند.

داستان فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

 

داستان فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید حول محور رویارویی کونگ با گونه‌های بیشتری از نژاد خودش در سرزمین‌های خالی (Hollow Earth) می‌چرخد. او باید بار دیگر باید با گودزیلا متحد شود تا جلوی رهبر مستبد آن‌ها و تایتان قدرتمند او را بگیرد و از نابودی سطح زمین جلوگیری کند.

تریلر فیلم جدید گودزیلا

بازیگران فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

از بازیگران فیلم Godzilla x Kong: The New Empire ، می‌توان به «کیلی هاتل»، «برایان تایری هنری»، «دن استیونز»، «ربکا هال» «الکس فرنز»، «فالا چن»، «ریچل هاوس»، «ران اسمیک»، «شانتل جیمیسون»، «گرگ هاتون»، «کوین کوپلند»، «تس دوبره» و «تیم کارول» اشاره کرد.

کیلی هاتل در نقش جیا

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

«کیلی هاتل»، بازیگر ناشنوای آمریکایی است که در فیلم‌های گودزیلا علیه کونگ (2021) و گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید (2024) به ایفای نقش پرداخت. برای فیلم گودزیلا علیه کونگ در سال 2021، سارا هالی فین، مدیر انتخاب بازیگران، به دنبال یک بازیگر ناشنوا برای نقش «جییا»، شخصیت ناشنوای فیلم، بود.

او از طریق شبکه‌ای از مدیران انتخاب بازیگران و تئاترها جستجو کرد و سرانجام دستیار کارگردان فیلم قبلی که او را در تبلیغاتی برای شرکت Convo دیده بود، «کیلی هاتل» را به او معرفی کرد. این فیلم اولین حضور سینمایی «کیلی هاتل» در سینما بود.

دن استیونز در نقش ترپر

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

«دانیل جاناتان استیونز»، یک بازیگر انگلیسی است که برای اولین‌بار با بازی در نقش «متیو کراولی» در سریال تحسین‌شده درام تاریخی «دِاونتون ابی» از شبکه‌ی ITV به شهرت بین‌المللی رسید. همچنین او در فیلم مهیج مهمان (2012) در نقش «دیوید»، در فیلم ماجراجویی شب در موزه: راز مقبره‌ی گمشده (2014) در نقش «سِر لنسلوت»، در اقتباس لایو اکشن دیزنی از دیو و دلبر (2017) به ایفای نقش پرداخته است.

ربکا هال در نقش دکتر ایلین اندروز

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

«ربکا ماریا هال اسپکتور» بازیگر و کارگردان انگلیسی است. او اولین بار در سن 10 سالگی در اقتباس تلویزیونی رمان «چمنزار بابونه» در سال 1991 که کارگردانی آن را پدرش، سر پیتر هال برعهده داشت، مقابل دوربین ظاهر شد. او در سال 2002 در نمایش حرفه‌ای تئاتر حرفه خانم وارن که کارگردانی آن نیز برعهده‌ی پدرش بود، بازی کرد و برای این نقش، جایزه‌ی ایان چارلزون را دریافت کرد.

برایان تایری هنری در نقش برنی هیز

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

«برایان تایری هنری» که برای بازی در نقش رپر «آلفرد» (کاپیپر بوی مایلز) در سریال کمدی-درام آتلانتا (2016–2022) شبکه FX به شهرت رسید، یکی دیگر از بازیگران فیلم جدید گودزیلا است.

دیگر نقش‌های تلویزیونی او در This Is Us و How to Get Away with Murder بود. «هنری» در سال 2018 با ایفای نقش در فیلم بیوه‌ها و درام عاشقانه «بری جنکینز»، به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

نقدها و نمرات فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید»، نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. در وبسایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، از مجموع 230 نقد منتقدان، 54% نظرات مثبت با میانگین امتیاز 5.6 از 10 را گرفت. اجماع کلی وبسایت می‌گویند:

برای تماشای صحنه‌های اکشن عظیم با نبرد هیولاها به سراغ گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید بروید و برای همین صحنه‌ها هم بمانید، چون فیلم چیز زیادی برای ارائه ندارد.

متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظرات 51 منتقد، امتیاز 47 از 100 را به فیلم اختصاص داد که نشان‌دهنده‌ی نقدهای متفاوت یا متوسط است. تماشاگران نظرسنجی‌شده توسط CinemaScore به فیلم به‌طور متوسط نمره «A-» در مقیاس A+ تا F داده‌اند، در حالی که PostTrak گزارش داد 96 درصد از مخاطبان گفتند که فیلم انتظاراتشان را برآورده کرده یا فراتر از آن رفته است.

ورایتی / اوون گلیبرمن: 50

فیلم گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید، اثری متوسط و بیشتر شبیه فیلم‌های ابرقهرمانی بود. اکران این فیلم درست پس از گودزیلا منهای یک که شکوهی حماسی داشت، برای آن‌ها بدشانسی آورد. به نظر من گودزیلا علیه کونگ بیشتر شبیه یک محصول تجاری است؛ اما در عین حال صحنه‌های نبرد هیولاها تحسین‌برانگیز بودند.

ددلاین / پیت هموند: 40

صحنه‌های مربوط به قبیله‌ی میمون‌ها، شبیه به فیلم سیاره‌ی میمون‌ها بود. گودزیلا با وجود اینکه نامش در عنوان فیلم آمده و بارها به او اشاره می‌شود، بیشتر نقش مکمل را دارد. او شخصیت‌های انسانی را همان کاریکاتورهای تک‌بعدی معمول فیلم‌های هیولایی می‌داند، اما قبول کرده که باید رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشد.

گاردین / بنجامین لی: 60

طراحی این فیلم قابل ستایش است. اجرای «ربکا هال» همیشه درخشان بوده، اما احساس می‌کنم که «دن استیونز» و «برایان تایری هنری» برای انتقال کمدی که برای نقش‌هایشان به آن‌ها سپرده شده بود، موفق نبودند.

جمع‌بندی

معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
معرفی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

جدیدترین اثر فرانچایز گودزیلا و کونگ، یک فیلم نیمه‌ضعیف است که صرفاٌ لحظات خنده‌دار اکشن محدودی دارد. جلوه‌های ویژه فیلم به دلیل کسالت‌بار بودن و استفاده نکردن از پتانسیل کاملشان، قابل انتقاد هستند. سازندگان فیلم باید از گودزیلا 2014 و گودزیلا منهای یک به عنوان الگو برای تاکید بر اهمیت صحنه‌های نبرد هیولاها استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *