بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل (Silent Hill)

با توجه به اینکه بازی جدید Silent Hill تا چند هفته دیگر عرضه می‌شود، بد نیست نگاهی به بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل بیاندازیم.

وحشت، فارغ از اینکه در قالب بازی‌های ویدیویی، انیمه یا هر رسانه‌ی دیگری باشد، بر توانایی ایجاد آشفتگی عمیق در مخاطب هدف خود تکیه دارد. سری بازی های سایلنت هیل در سراسر جهان به خاطر توانایی انجام دقیقاً همین کار و فراتر از آن شهرت دارد. هر قسمت از این مجموعه به شکلی منحصر به فرد و گاه عجیب، رمزآلود و ترسناک است. بهترین انیمه های ترسناک به گونه‌ای هستند که می‌توانند برای طرفداران این سری بازی مفید باشند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بازتابی از ماهیت بی امان این فرنچایز را می‌توان در چند مجموعه انیمه نیز یافت. به ویژه آن‌هایی که بر عناصر ماوراءالطبیعه، روان‌شناختی یا ترکیبی از هر دو تمرکز دارند.

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

در ادامه لیست بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم نحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

توجه داشته باشید که برخی از این انیمه‌ها برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده‌اند و حاوی مضامین خشن و بی‌رحمانه هستند.

خون+ (Blood+)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

  • ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 7.6

این انیمه‌ی خونین، به زندگی «سایا»، دختری کم‌خون و دچار فراموشی می‌پردازد. او تا یک شب که مورد حمله‌ی موجودی خون‌آشام قرار می‌گیرد، زندگی عادی‌ای را سپری می‌کرد. پیش از آنکه این موجود بتواند خون او را بمکد، توسط شکارچی‌ای که شب‌ها موجودات پلید را شکار می‌کند، نجات می‌یابد.

«هاجی»، مردی از سازمانی به نام «سپر سرخ» که به شکار هیولاها می‌پردازد، خون خود را به «سایا» می‌نوشاند. این کار باعث بیدار شدن قدرت‌های خارق‌العاده‌ای در او می‌شود؛ قدرت‌هایی که به او امکان می‌دهند به راحتی شیاطین ترسناک را از بین ببرد. انیمه‌ی Blood+ حاوی نبردهای هیولایی فراوانی است که در یک محیط شهری پویا رخ می‌دهد و مطمئناً عطش خون هر بیننده‌ای را سیراب خواهد کرد. این اثر، یکی از بهترین انیمه های شبیه سایلنت هیل محسوب می‌شود.

توکیو غول (Tokyo Ghoul)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
  • ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.7

در این نسخه از توکیو غول، ارواح پلید فراوانند. موجوداتی که با دیدن‌شان، لرزه بر اندام آدمی می‌افتد. غول‌هایی با عطش سیری‌ناپذیر برای گوشت و خون، در شهر پرسه می‌زنند و به دنبال طعمه می‌گردند، اما همه‌ی آن‌ها موجوداتی بی‌عقل نیستند. برخی از آن‌ها می‌توانند خود را در اجتماع انسان‌ها جا بزنند و از نادانی بشر سوءاستفاده کنند.

شخصیت اصلی داستان، مرد جوانی به نام «کانکی» است که روزی با چنین موجودی روبرو می‌شود. او نجات پیدا می‌کند، اما همچنان بلای بدی به سرش می‌آید. او به یک نیم-غول تبدیل می‌گردد که باید در دنیای مرگبار زیرزمینی شهر ادغام شود و در عین حال، وانمود به انسان بودن کند. شخصیت‌های جالب و پیامدهای بی‌پروای توکیو غول آن را به یکی از بهترین انیمه ها برای طرفداران Silent Hill تبدیل کرده است.

ترا فورمارس (Terra Formars)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 4.7

ترا فورمارس ترکیبی از یک انیمه‌ی مبارزه‌ای و یک سفر علمی-تخیلی به مریخ است. همراه با بهترین و درخشان‌ترین انسان‌های زمین باشید، در حالی که آن‌ها سعی در استعمار سیاره‌ی سرخ دارند؛ اما اوضاع به سادگی پیش نمی‌رود، زیرا این جهان پوشیده از سوسک‌های غول‌پیکر انسان‌نما است که از نظر قدرت و سرعت، بسیار از خدمه‌ی سفینه فضایی پیشی می‌گیرند.

ناوگانی که به مریخ فرستاده شده، نابود می‌شود، اما بسیاری از اعضا گرد هم می‌آیند و مقابله می‌کنند. در این فرآیند، آن‌ها توطئه‌ای را کشف می‌کنند که حکایت از خیانتی دارد که مدت‌ها پیش از ترک سیاره‌ی مادری‌شان توسط انسان‌ها چیده شده است. این انیمه با داشتن صحنه‌های اکشن فراوان و همچنین پیچش‌های داستانی در هر لحظه، برای کسانی که به ماجراجویی‌های فضایی پر از بیگانگان تهاجمی و آزمایش‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند، از بهترین انیمه های سینمایی است.

انگل: قاعده کلی (Parasyte: The Maxim)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
  • ژانر: ترسناک
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 8.3

در بهترین انیمه های سینمایی جدید ، حقیقت این است که وحشت حتی در درون چیزهای به ظاهر بی‌خطر نیز نهفته می‌شود. این اثر در به تصویر کشیدن فرم‌هایی که موجودات فضایی انگل‌مانند هنگام آشکار شدن کامل در درون میزبان‌های انسانی به خود می‌گیرند، به طرز منزجرکننده‌ای تخیلی است.

ترس‌های علمی-تخیلی و هولناکی در انتظار کسانی هستند که این انیمه را با شکم پر تماشا می‌کنند. انگل: قاعده کلی برای خوشحالی طرفدارانی که به دنبال چنین تصاویری دلچسب هستند، از به کار بردن تصاویر زننده، واهمه‌ای ندارد. در کنار وحشیگری، داستانی جذاب درباره‌ی نوجوانی وجود دارد که دستش توسط یکی از کرم‌های مته‌مانندی که از فراسوی کهکشان آمده‌اند، تسخیر می‌شود.

شیطان کش (Demon Slayer)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

  • ژانر: هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 8.6

هرچند شیطان‌کش در مقایسه با بازی‌های سایلنت هیل بیشتر در ژانر فانتزی قرار می‌گیرد، اما در آن عناصری مشابه وجود دارد که ممکن است توجه طرفداران بازی ترسناک مذکور را به خود جلب کند. برخلاف بسیاری از انیمه‌ها، به سلامت شخصیت اصلی و عزیزانش از همان ابتدا، با هجوم تهدیدات فراطبیعی، تضمینی داده نمی‌شود.

«تانجیرو» و خواهرش «نزوکو»، تنها بازماندگان قتل‌عام هستند؛ اما «نزوکو» تحت تأثیر نوعی فساد اهریمنی قرار می‌گیرد و کم‌کم به یکی از آن شیاطین تبدیل می‌شود. آن‌ها با هم باید برای انتقام خانواده‌ی خود و پیدا کردن درمانی برای «نزوکو»، پیش از تبدیل کامل او به دیو، سفری را در سرزمینی بی‌گذشت آغاز کنند. در این انیمه، همواره خطرات بزرگی وجود دارد که تماشاگران را میخکوب صندلی خواهد کرد.

گانتز (Gantz)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
  • ژانر: اکشن، ترسناک
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 6.4

مرگ در این ماجراجویی فوق‌العاده خشونت‌آمیز، پایان راه نیست. گانتز داستان «کی» و «ماسارو» را پس از درگذشت‌شان، به دنبال نجات ندادن مرد بی‌خانواده‌ای که روی ریل قطار افتاده بود، روایت می‌کند.

این انیمه برای کسانی که بین دنیاها گیر افتاده‌اند، تقریباً مانند یک دوزخ به نظر می‌رسد؛ چرا که وحشیگری آنقدر مکرر و موقعیت‌ها آنقدر عجیب هستند که به سادگی می‌تواند برزخی برای برخی ارواح باشد. انبوهی از سلاح‌های منحصربه‌فرد و عجیب نیز وجود دارد؛ بسیاری از آن‌ها شبیه وسایلی از بازی هیلو به نظر می‌رسند.

هیولا (Monster)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

  • ژانر: درام، ترسناک
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.7

این داستان پیچیده، هیولایی واقعی را در خود جای داده است. این اهریمن توسط تمایل بشر به آسیب رساندن و نابودی یکدیگر خلق شد. مجموعه‌ای از اعمال وحشتناک حول‌محور یک دکتر صورت می‌گیرد که او را به مسیری از کشفیات جنون‌آمیز در رابطه با بیماری سابقش سوق می‌دهد.

انیمه‌ی هیولا داستان دکتر «تنما» را پس از نجات «جان» یک کودک به جای شهردار روایت می‌کند. این اتفاق، تصمیمی است که منجر به یک آشوب سیاسی می‌شود و بار سنگین آن بی‌رحمانه بر دوش این دکتر مهربان می‌افتد.

جنوسایبر (Genocyber)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
  • ژانر: علمی تخیلی
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 6.1

برخی از برترین محتواهای انیمه، در موقعیتی عجیب گیر می‌افتند. صنعت انیمیشن مانند موجودی است که دائماً تحول پیدا می‌کند و شرایط عجیب و غریبی را به وجود می‌آورد که خود منجر به تولید انیمیشن‌های ویدیویی اورجینالی می‌شود.

جنوسایبر یکی از همین انیمیشن‌های اورجینال کوتاه است. این مجموعه کوتاه ماجراهای دختری جوانی به نام «الن» را دنبال می‌کند که توسط آزمایش‌های علمی روان‌گردان و تهاجمی، دچار تغییراتی اساسی می‌شود. او وجه دیگری به خود می‌گیرد، وجهی که از تلفیق فناوری پیشرفته و قدرت‌های ذهنی در یک ماجراجویی علمی تخیلی تیره و تاریک به وجود آمده است. علاقه‌مندان به آزمایش‌های دیوانه‌وار و خونین که با یکدیگر مبارزه می‌کنند، از تماشای این مجموعه تصویری از وحشت تکنولوژیکی لذت خواهند برد.

هلسینگ (Hellsing Ultimate)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل

 

  • ژانر: اکشن
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 7.7

اسلحه‌های بزرگ و هیولاهای خونین، جذاب‌ترین ویژگی‌های هلسینگ آلتیمیت هستند. نسخه‌ی OVA که بعد از مجموعه انیمه‌ی افسانه‌ای هلسینگ منتشر شد. کشتاری که با رها شدن آلوس‌کارد، خون‌آشام باستانی، بر دشمنان سرپرستش، سر انترگا هلسینگ، آغاز می‌شود، مانند یک موج جزر و مدی به رنگ خون است که در دل یک شب سیاه و بی‌ستاره، به پیش می‌تازد.

آلوس‌کارد با وجود داشتن انبوهی از قدرت‌های فراطبیعی، از نابودی دشمنان با تپانچه‌ی هیولایی‌اش لذت می‌برد. او حتی یک پلیس جوان در حال مرگ را به همدم خود تبدیل می‌کند و در حالی که او را در دفع پلیدی‌های منحرفی که از سایه‌های جهان به سمت بشریت سرازیر می‌شوند یاری می‌کند، به او روش‌های خون‌آشامی را می‌آموزد.

ترانه پریان (Elfen Lied)

بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل
  • ژانر: ترسناک
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 7.7

بدون شک ترانه پریان، یکی از آزاردهنده‌ترین انیمه‌های دو دهه‌ی اخیر است. این انیمه داستانی از آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ای را به تصویر می‌کشد که منجر به پیدایش زن‌های جوان جهش‌یافته‌ای با دست‌های نامرئی و تله‌کینتیک می‌شود. «لوسی»، یکی از این سوژه‌های آزمایش، از محبس خود فرار می‌کند و در خروج از آن مرکز، به عملی جنون‌آمیز دست می‌زند.

آزمایش‌هایی که روی او انجام شده، ذهنش را درهم شکسته است و «لوسی» در نهایت تحت مراقبت پسرعمه و دخترعمه‌هایش، «کوتا» و «یوکا»، قرار می‌گیرد که با او مثل عضوی از خانواده رفتار می‌کنند؛ اما این آرامش دیری نمی‌پاید، چرا که خالقان «لوسی» به همراه ابزارهای شیطانی و نقشه‌های پلیدشان برای یافتن او بازمی‌گردند.

سوالات متداول

جدیدترین بازی های سایلنت هیل در چه تاریخی عرضه می‌شوند؟

بازی جدید سایلنت هیل در تاریخ 8 اوت 2024 (17 مهر 1403) منتشر می‌شود.

انیمه ترسناکی که شبیه سایلنت هیل است، چیست؟

انیمه توکیو غول، یکی از برترین انیمه‌های شبیه سایلنت هیل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه ها برای طرفداران بازی سایلنت هیل چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *