بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند ؛ انیمه، فراتر از کشور خاستگاه

آیا خارج از کشور ژاپن نیز انیمه ساخته و پخش می‌شود؟ این آثار، بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند به شمار می‌روند.

حالا انیمه به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این صنعت تا جایی پیش رفته که کشورهای دیگر نیز شروع به تقلید از این سبک در آثار تولیدی خود کرده‌اند. ساخت این آثار، اموضوع چیز جدیدی نیست؛ اما جامعه طرفداران انیمه توجه بیشتری به نمایش‌هایی نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد از ژاپن آمده‌اند و محصول آن کشور نیستند.
در این مقاله، قصد داریم بهترین انیمه های غیر ژاپنی را برای شما معرفی کنیم. این آثار، از نظر فنی انیمه به حساب نمی‌آیند؛ اما فرم و ساختار انیمه و انیمیشن‌های ژاپنی را دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هرکدام از این آثار، راه خود را به جامعه انیمه باز کرده‌اند، توجه مخاطبان معمولی را نیز به دنیای انیمیشن‌های ژاپنی علاقه‌مند کرده‌اند و به بهترین انیمه های جهان تبدیل شدند. توجه داشته باشید که برخی از انیماتورهای ژاپنی روی این نمایش‌ها کار کرده‌اند، اما محصول نهایی به کشورهای دیگری نسبت داده می‌شود.

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

در ادامه لیست بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

فرقی نمی‌کند این مجموعه‌ها فانتزی، حماسی با تمرکز بر اروپا یا یک اکشن هیجان‌انگیز با ریسک بالا باشند، هیچ محدودیتی برای انتخاب مکان‌های نمادین در دنیای واقعی برای انیمه وجود ندارد و هرکدام می‌توانند بهترین انیمه های جهان از نظر imdb باشند.

هیتوری نو شیتا: رانده‌شدگان (Hitori No Shita: The Outcast)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

  • ژانر: اکشن، فانتزی
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 6.9
  • محصول: چین

این اثر، یکی از بهترین انیمه های چینی با عنوان هیتوری نو شیتا: طردشده است که به خاطر صحنه‌ی خاص مبارزه‌ی تن به تن، به شهرت زیادی در میان انیمه‌های جریان اصلی دست پیدا کرد. از نظر فنی، این مجموعه انقلابی بزرگ به محسوب نمی‌شود؛ اما می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین انیمه های چینی دونگهوا یاد کرد.

داستان این انیمه، شما را به دنیای یک  اکشن می‌برد؛ جایی که شخصیت اصلی، «ژانگ چولان»، به سازمانی برای مبارزه با طردشدگان (آدم‌هایی که از نیروی مرموزی به نام چی استفاده می‌کنند) می‌پیوندد. صحنه‌های اکشن انیمه عالی هستند و داستان با اینکه شروع آرامی دارد، اما قطعا جذاب است.

افسانه هی (The Legend Of Hei)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
  • ژانر: اکشن، فانتزی
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 7.3
  • محصول: چین، تایلند

در میان انیمه های غیر ژاپنی ، یک مجموعه وجود دارد که از آواتار هم فراتر می‌رود و سریالی به شدت دست‌کم گرفته‌شده است. افسانه هی، در دنیایی جریان دارد که انسان‌ها و موجودات روح‌مانندی به نام «الفین» با هم زندگی می‌کنند. تنها مشکل این است که انسان‌ها هیچ اطلاعی از وجود این موجودات ندارند و دائماً خانه‌های آن‌ها را تخریب می‌کنند.

«شیائو هی»، یک گربه «الفین» با توانایی ویژه‌ای است که خانه‌اش را از دست می‌دهد و به دنیای انسان‌ها پرتاب می‌شود. او در این دنیا، الفین و انسان‌های دیگری را می‌بیند که تمام تلاششان را برای همزیستی می‌کنند. نحوه انیمیشن‌سازی این اثر فوق‌العاده است و داستان برخورد این دو جامعه‌ی متضاد، افسانه‌های غنی را به مخاطبان نشان می‌دهد.

روبی (RWBY)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

  • ژانر: درام، فانتزی
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 7.6
  • محصول: آمریکا

انیمه روبی، احتمالا یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های این لیست است که از زمان انتشار اولین تریلر، طرفداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا کرد. این مجموعه داستان «روبی رز» را دنبال می‌کند که وارد مدرسه رویایی‌اش می‌شود. در این مدرسه، او و دانش‌آموزان دیگری را می‌بیند که برای تبدیل شدن به افرادی به اسم شکارچی، جنگجویانی که با موجودات شب مبارزه می‌کنند، آموزش می‌بینند.

این مجموعه با توجه به طراحی حرکات خارق‌العاده و دنیای پیچیده‌اش، به عنوان یکی از بهترین انیمه های سریالی شناخته می‌شود. این مجموعه، با وجود تمام انتقادها، لذت‌بخش است.

ماجراهای من با سوپرمن (My Adventures With Superman)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7.7
  • محصول: آمریکا

این انیمه، به‌عنوان محصولی نسبتاً جدید در مجموعه آثار سوپرمن، شمار می‌رود. با نگاهی به این مجموعه، هر کسی متوجه الهام‌گیری شدید آن از انیمه می‌شود. این انیمه نه تنها شخصیت‌های محبوب قدیمی را به نمایش می‌گذارد، بلکه شخصیت‌های جدیدی را نیز معرفی می‌کند.

از میان شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران، می‌توان به «جیمی» و طراحی جدید «لوییس لین» اشاره کرد. همچنین روایت داستان در این انیمه که به نحوه‌ی شکل‌گیری سوپرمن می‌پردازد، مورد توجه قرار گرفت و آن را به یکی از بهترین انیمه های آمریکایی در تمام دوران تبدیل کرد.

بهترین انیمیشن های دی سی 2023 (DC) و تمام دوران

تایتان‌های نوجوان (Teen Titans)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2003
  • امتیاز: 7.9
  • محصول: آمریکا

تایتان‌های نوجوان، یک کارتون بسیار نوستالژیک محسوب می‌شود که همیشه بحث‌های بی‌پایانی در مورد اینکه آیا باید آن را یک انیمه در نظر یگیریم یا خیر، وجود داشت؛ اما امروز، ما آن را به عنوان یکی از بهترین انیمه های آمریکایی می‌نامیم. این مجموعه داستان پنج ابرقهرمان جوان را دنبال می‌کند که برای محافظت از جهان با هم متحد می‌شوند؛ اما گذشته‌ی آن‌ها همیشه برای ایجاد دردسر سر راهشان سبز می‌شود.

این مجموعه عمدتاً اپیزودیک است، اما گاهی اوقات، قوس‌های داستانی برای چندین قسمت ادامه می‌یابد. تایتان‌های نوجوان، اولین تجربه‌ی بسیاری از افراد با شخصیت‌های ابرقهرمانی DC در قالب انیمیشن است و همچنان یکی از بهترین نمایش‌های منتشر شده توسط کارتون نت‌وورک به شمار می‌رود.

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی کمدی تاریخ سینمای جهان + [2023]

کسلوانیا (Castlevania)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
  • ژانر: ترسناک، فانتزی
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 8.3
  • محصول: آمریکا

این انیمه اورجینال از شبکه نتفلیکس، طلسم اقتباس‌های ناموفق از بازی‌های ویدیویی را شکست و به سرعت به یکی از برجسته‌ترین انیمه های جدید تبدیل شد.

در این انیمه، کلیسا همسر «دراکولا» را به قتل رسانده و پس از آن، جنگی بین خون‌آشام‌ها و انسان‌ها گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد اوضاع برای انسان‌ها چندان خوب پیش نمی‌رود؛ اما یک استثنا وجود دارد. شخصیت اصلی داستان، «ترور بلمونت»، شکارچی ماهر خون‌آشام‌ها که به دنبال کشتن دراکولا و پایان دادن به این جنگ برای همیشه است، داستان این انیمه را به شکلی خاص پیش می‌برد.

کسلوانیا یکی از بهترین انیمه های سریالی ترسناک است که با دیالوگ‌های هوشمندانه و رویکرد منحصربه‌فردش به سبک انیمه، قلب بسیاری از طرفداران را تسخیر کرد. این اثر شاید آن چیزی نباشد که طرفداران به آن عادت کرده‌اند، اما نمی‌توان انکار کرد که تمام صحنه‌های اکشن آن به طرز فوق‌العاده‌ای اجرا شده‌اند.

بهترین سریال های لایو اکشن در تمام دوران

تپه مه پنج عنصر (Fog Hill Of Five Elements)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 8.3
  • محصول: چین

تپه مه آلود پنج عنصر (Fog Hill of Five Elements)، به خاطر طراحی صحنه‌های مبارزه یکی از بهترین انیمه های غیر ژاپنی محسوب می‌شود که داستان «یی‌شوآن»، مقام منتخب عنصر آتش را دنبال می‌کند که پس از ربوده شدن عزیزانش، طغیان می‌کند. او اکنون در سرتاسر سرزمین به دنبال سرنخ‌هایی از هیولاها می‌گردد که آن‌ها را با خود برده است و این جستجو او را به شرکت در جنگی علیه مردم خودش و دیوهایی می‌کشاند که به تدریج از زندان در حال فرار هستند.

نبردهای این انیمه شاید بهترین‌ها در عرصه‌ی انیمیشن باشند؛ اما جنبه‌ی اسرارآمیز داستان، همه چیز را به هم پیوند می‌دهد. هر چه «یی‌شوآن» با دیوهای بیشتری روبرو می‌شود، شما بیشتر از گذشته‌ی او از توانایی‌هایش سر در می‌آورید.

قدیسان بوندوک (The Boondocks)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
  • ژانر: سیتکام، درام
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 8.5
  • محصول: آمریکا

اوج انیمه‌های کمدی، در انیمه قدیسان بوندوک (The Boondocks) بود. این مجموعه، یک اثر در ژانر طنز تلخ است که نگاهی به زندگی روزمره‌ی یک دورگه‌ی آمریکایی/آفریقایی معمولی دارد. این مجموعه ماهیت اپیزودیک دارد و داستان «رابرت فریمن» و دو نوه‌اش، «هیوئی» و «رایلی» را دنبال می‌کند که به یک محله‌ی اعیان‌نشین نقل مکان می‌کنند. آن‌ها در آنجا با افراد مختلفی آشنا شده و هر روز درگیر ماجراهای عجیب و غریبی می‌شوند.

سبک انیمیشن قدیسان بوندوک به شدت تحت تأثیر انیمه‌ی کلاسیک سامورایی چامپلو قرار گرفته و با رویکرد منحصربه‌فرد خود به طنز و هجو نه تنها آمریکا بلکه انیمه نیز، قلب طرفداران را در سراسر جهان تسخیر کرده است.

بهترین انیمیشن های سریالی تاریخ سینما

لینک کلیک (Link Click)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند

  • ژانر: درام، جنایی، رازآلود
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 8.5
  • محصول: چین

لینک کلیک (Link Click)، یک دونگهوا دیگر است که جامعه‌ی انیمه را مجذوب خود کرد، داستان این مجموعه، به داستان زندگی «چنگ شیائوشی»، پسری با توانایی ورود به گذشته از طریق عکس‌ها و «لو گوانگ»، پسری با قدرت دیدن گذشته از طریق عکس‌ها را نشان می‌دهد. این دو به همراه مدیرشان «کیائو لینگ»، یک تیم تشکیل می‌دهند و به مردم برای پیدا کردن اشیاء گم‌شده‌ی گذشته‌شان کمک می‌کنند.

این کار، آن‌ها را به کشف پرونده‌ی قتل‌های عجیب و غریبی می‌کشاند که بی‌شک جذاب‌ترین بخش این مجموعه است. لینک کلیک یکی از بهترین انیمه های چینی دونگهوا جنایی و ماوراءالطبیعه‌ی محسوب می‌شود که تنها شما را با تعلیق‌های باورنکردنی رها می‌کند.

آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند
  • ژانر: درام، جنایی، رازآلود
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 9.3
  • محصول: آمریکا

مشهورترین اثرِ انیمه غیر ژاپنی در این لیست، آواتار: آخرین بادافزار، یک شاهکاری آمریکایی در سبک انیمه به شمار می‌رود. آب، زمین، آتش، هوا، مدت‌ها پیش، چهار ملت با هم به طور مسالمت‌آمیزی زندگی می‌کردند، تا اینکه ملت آتش به آن‌ها حمله‌ور شدند. تنها کسی که می‌توانست آن‌ها را متوقف کند و مسلط به هر چهار عنصر باشد، آواتار نام داشت؛ اما درست زمانی که دنیا به او بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داشت، او ناپدید شد.

صد سال بعد، دو خواهر و برادر از قبیله‌ی آب، «سوکا» و «کاتارا»، پسری جوان به نام «آنگ»، یک آواتار جدید را کشف می‌کنند که آخرین کنترل‌کننده باد است. این مجموعه نه تنها از ابتدا تا انتها به خوبی نوشته شده، بلکه سازندگان آن شور و اشتیاق زیادی را برای ساختنش به خرج داده‌اند. هر سبکِ کنترلِ عناصر، بر اساس هنرهای رزمی واقعی طراحی شده و این اثر را به یکی از بهترین انیمه های غیر ژاپنی تبدیل کرده است.

سوالات متداول

آیا کره‌ی جنوبی هم انیمه دارد؟

بله. آثاری همچون سولو لولینگ (Solo Leveling) و جادوی بازگشتی باید خاص باشد (A Returner’s Magic Should be Special) جزو انیمه‌های هستند.

کدام کشور بهترین انیمه‌ها را می‌سازد ساخت؟

خاستگاه انیمه از کشور ژاپن است و این کشور، بهترین آثار در این ژانر را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه هایی که ساخت کشور ژاپن نیستند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *