بهترین انیمه های اسلشر ؛ قاتلین سریالی در انیمه‌های ژاپنی

بهترین انیمه های اسلشر به خاطر داستان‌های عمیق و متنوعی که روایت می‌کنند شناخته شده‌اند و می‌توانند برای طرفداران ژانر وحشت نیز مناسب باشند.

بسیاری از انیمه‌ها از ماهیت نامحدود انیمیشن استفاده می‌کنند و از این طریق نمایش‌های باورنکردنی‌ای را خلق می‌کنند که ساختنشان در اکثر فیلم‌های ترسناک لایو اکشن غیرممکن است.

انیمه های وحشتناک با هیولاهای ماوراءالطبیعه، پیشگویی‌های آخرالزمانی و هر چیزی در این بین سروکار دارد، اما در این بین، آثاری نیز وجود دارند که از ژانر اسلشر ترسناک (Slasher)، جایی که مهاجمان خطرناک و قاتلان مخوف به تعقیب و شکار طعمه‌های خود می‌پردازند، الهام می‌گیرند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انیمه از ژانرهای مختلفی تشکیل شده است که آن را به منبع عالی سرگرمی برای مردم در سراسر جهان تبدیل می‌کند. هزاران مجموعه انیمه در طول سال شروع به کار می‌کنند و طرفداران را به سفری برای کشف شخصیت‌های جدید یا فصل‌های جدید از داستان‌های قدیمی می‌برند.

بهترین انیمه های اسلشر

در ادامه لیست برجسته‌ترین انیمه های اسلشر را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و بر اساس نمرات IMDb نوشته شده است.

بهترین انیمه های اسلشر
بهترین انیمه های اسلشر

صنعت انیمه دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از آثار ترسناک است که طرفداران فیلم‌های ترسناک و اسلشر نیز آن را دوست خواهند داشت. هیچ چیز بیشتر از قاتلان روان‌پریش که به دنبال تکه تکه کردن هر چیزی در مسیر خود هستند یا شخصیت شروری با عقده‌ی خدا که مصیبت را برای جهان آرزو می‌کند، ژانر وحشت را جذاب نمی‌کند. اسلشر ژانر فیلم است و انیمه نیز دارای چند مجموعه است که باید به آن‌ها پرداخت.

پارتی جنازه: روح شکنجه شده (Corpse Party: Tortured soul)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: ترسناک، رازآلود
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 6.3

Corpse Party داستان گروهی از دانش‌آموزان را روایت می‌کند که پس از درگذشت یکی از دوستان نزدیک‌شان دور هم جمع می‌شوند. آن‌ها با نیت خیر، روح دوست خود را احضار می‌کنند؛ اما به طور تصادفی، خیل عظیمی از ارواح تشنه به خون و دانش‌آموزان مرده‌ای را بیدار می‌کنند که در همان مکان به قتل رسیده بودند.

دانش‌آموزان در تلاش برای زنده ماندن از این وحشت ماوراءالطبیعه و فرار، با پایان‌های فجیع و وحشتناکی روبرو می‌شوند؛ اما ارواح برنامه‌های دیگری برایشان دارند. دانش‌آموزان به تدریج یکی پس از دیگری توسط تهدیدات طیفی از هم دریده می‌شوند و به تدریج امیدشان برای دیدن فردا را از دست می‌دهند. این مجموعه وحشتناک، یکی از انیمه های معروف در چند سال اخیر بود که در بسیاری از کشورها نیز ممنوع شد.

باغ قرمز (Red Garden)

بهترین انیمه های اسلشر
بهترین انیمه های اسلشر
  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 6.6

یکی از بهترین سریال های انیمه تمام شده ، باغ قرمز است که به صورت مرموز و آشفته، رویکردی منحصربه‌فرد در ژانر زامبی دارد. انیمه داستان گروهی از زنانی را دنبال می‌کند که مرده‌اند و اکنون باید برای ماندن در میان زندگان، مبارزه کنند. این زنان توسط زوجی مرموز زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و با دنیای تاریک روبرو می‌شوند.

به آن‌ها گفته شده که اگر می‌خواهند شانس دومی که به آن‌ها داده شود، باید با هر موجود فراطبیعی که سر راه آن‌ها قرار دارد، مبارزه کنند. این گروه متشکل از چند دختر به نام‌های «کیت»، «کلر»، «ریچل» و «رز» می‌شود که آمادگی کاملی را ندارند و زمان کمی برای پذیرش واقعیت برایشان باقی مانده است.

مجموعه جونجی ایتو (The Junji Ito Collection)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.7

مجموعه اسلشر جدید جونجی ایتو، یک اثر کامل برای طرفداران فیلم‌های اسلشر و ژانر وحشت است. «جونجی» یک نویسنده و هنرمند مانگای بسیار برجسته است که برای استعدادش در به تصویر کشیدن آثار هنری ترسناک و منزجرکننده شناخته می‌شود.

مجموعه جونجی ایتو شامل دوازده داستان ترسناک اپیزودیک ماوراءالطبیعه و مملو از خونریزی است که خلاصه‌ای از بهترین آثار «ایتو» را ارائه می‌دهد. «جونجی ایتو» کار خود را در دهه 80 میلادی آغاز کرد و خالق داستان‌های تحسین‌شده‌ای مانند Tomie و Uzumaki است که اخیراً برای انیمه اقتباس شده‌اند.

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

بازی داروین (Darwin’s Game)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: اکشن، درام
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 7.2

بازی داروین، اعتیاد به بازی‌های موبایل را زیر و رو می‌کند. داستان این انیمه ماجرای «کانامه سودو»، دانش‌آموز دبیرستانی را دنبال می‌کند که پس از مرگ دوستش، به سمت یک بازی بتل رویال کشیده می‌شود.

این بازی دارای سیستمی است که در آن بازیکنان برای کشتن یکدیگر و کسب امتیاز و رسیدن به رتبه‌های بالا، از قدرت‌ها و آیتم‌هایی که از طریق بازی به دست می‌آورند، استفاده می‌کنند. «کانامه» در ابتدا کار سختی را پیش‌ِرو دارد، اما به سرعت مهارت مبارزه برای زنده ماندن را یاد می‌گیرد و می‌خواهد تا قاطعانه با این بازی روبرو شود. بازی داروین سفری آشفته و خونین است و مطمئناً به عنوان یکی از بهترین انیمه های جنایی معمایی آن را در نظر خواهیم گرفت که فضایی اسلشر دارد.

بهترین انیمه های بتل رویال

دیگری (Another)

بهترین انیمه های اسلشر
بهترین انیمه های اسلشر
  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 7.5

طرفداران انیمه های جدید و فیلم‌های اسلشر، با مجموعه دیگری (Another) اوقات خوشی را سپری خواهند کرد، زیرا داستان مرموز و گیج‌کننده آن، بینندگان را روی لبه صندلی میخکوب می‌کند. دیگری داستان پسری جوان به نام «کویچی» را دنبال می‌کند که پس از مرخصی به مدرسه بازمی‌گردد.

او با «می»، دختری که در بیمارستان با او آشنا شده بود، دوست می‌شود و اوضاع به هم می‌ریزد. ابر تیره‌ای بالای سر «می» معلق است و «کویچی» تا حد توان سعی می‌کند به ریشه این راز پی ببرد؛ اما حقیقت وحشتناک ممکن است برای او غیرقابل تحمل باشد، زیرا مسیری که او در آن قدم می‌گذارد، او را مستقیماً به وحشتی غیرقابل تصور هدایت می‌کند.

هیگوراشی: وقتی گریه می‌کنند (Higurashi: When They Cry)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 7.8

شاید سری هیگوراشی به خاطر قتل‌های خونین و بازی‌های روانی‌اش به شهرت رسیده باشد. «کی‌ایچی» باید در خانه جدیدش، هینامیزاوا، یک دهکده کوچک و آرام ساکن شود.

در حالی که او در تلاش برای سازگاری چند دوست جدید پیدا می‌کند، اما احساس تاریکی در اعماق وجودش او را به درون چاه خرگوشی از راز، قتل و پارانوئید می‌کشاند. جشنواره‌ای برای بزرگداشت خدایان روستا نزدیک است و «کی‌ایچی» متوجه می‌شود که ممکن است در تابوت خودش گیر افتاده باشد و به کسی نتواند اعتماد کند.

عامل پارانویا (Paranoia Agent)

بهترین انیمه های اسلشر
بهترین انیمه های اسلشر
  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.0

«ساتوشی کون» با خلق انیمه های معروف و پیشگامانه‌ای مانند ایده‌آل آبی (Perfect Blue)، پاپریکا (Paprika)، بازیگر هزاره (Millennium Actress) و پدرخوانده‌های توکیو (Tokyo Godfathers) به عنوان یکی از برترین استعدادهای نسل خود شناخته می‌شود. انیمه اسلشر ترسناک مامور پارانویا (Paranoia Agent) با الهام از ذهنیت‌های منحصربه‌فرد و چالش‌برانگیز او، به یکی از بهترین مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی تبدیل شد.

در حالی که آثار «ساتوشی کون» معمولاً آثار سینمایی هستند؛ اما قالب اپیزودیک مامور پارانویا، ماهیت تفکر جمعی و پدیده‌های اجتماعی را کالبدشکافی می‌کند. مهاجمی اسلحه‌دار و مرموز که تنها با نام «لیل اسلاگر» (Lil’ Slugger) شناخته می‌شود، جامعه‌ای را به وحشت می‌اندازد، اما افسانه‌ی این شخصیت از طریق داستان‌های متناقضی که درباره‌اش گفته می‌شود، جان تازه‌ای پیدا می‌کند.

بهترین انیمه های ساتوشی کون

پاک‌شده (Erased)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: جنایی، درام
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 8.4

پاک‌شده (Erased)، ترکیبی هوشمندانه از ژانر علمی-تخیلی و سفر در زمان است که با یک راز معماگونه و با ساعتی که به سرعت می‌گذرد، برای افشای هویت یک مهاجم سریالی، پیش از آنکه جنایت‌های گذشته او به قتل‌هایی در آینده منجر شود، پیش می‌رود. راز اصلی که «از یاد رفته» را به هم پیوند می‌دهد، به اندازه‌ای قوی است که طرفداران سرسخت فیلم‌های اسلشر را علاقه‌مند نگه دارد.

عنصر ماورایی اضافه شده و رویارویی «ساتورو» با گذشته‌اش در حالی که او زمان را در قالب خودش در گذشته می‌گذراند، این مجموعه را به یکی از انیمه های اسلشر فوق‌العاده خاص و ترسناک تبدیل می‌کند. پایان سریال کمی دو قطبی است؛ اما مقدمه‌ی داستان به اندازه‌ای جذاب پیش می‌رود که بینندگان را مجذوب خود کند.

بهترین انیمه های تکنولوژی محور

مرد اره برقی (Chainsaw Man)

بهترین انیمه های اسلشر

  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 8.4

فصل اول مرد اره برقی که سال گذشته منتشر شد، هم‌اکنون طرفداران پرشوری دارد که عاشق حمام‌های خون دقیقی شده‌اند که مانگای «تاتسوکی فوجیموتو» را پر کرده است.

انیمه مرد اره برقی، در دنیای موازی‌ای جریان دارد که در آن سیستمی از شیاطین بر قدرت و ترس از طریق بلعیدن یکدیگر حاکمیت می‌کنند. «دنجی» نوجوان درمانده‌ای است که زیر بار قرض‌های سنگین له شده است؛ اما زمانی که کنترل «دیو اره برقی» را به دست می‌آورد، ناگهان زندگی او برای همیشه تغییر می‌کند. «دنجی» از فرم اره برقی تیغه‌دار خود، برای پاک‌سازی دنیا از شر شیاطین بهره می‌برد و این مجموعه را به یکی از انیمه های وحشتناک با رویکردی اسلشر تبدیل می‌کند.

ممنوعه ترین انیمه های جهان

هیولا (Monster)

بهترین انیمه های اسلشر
بهترین انیمه های اسلشر
  • ژانر: جنایی، درام
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.7

انیمه هیولا داستانی پیچیده درباره یک پزشک بااستعداد دارد که با نجات جان انسان‌ها مورد تحسین قرار می‌گیرد؛ اما بازی‌های سیاسی بر او تأثیر می‌گذارند؛ او در لحظه‌ای حساس، علیه دستور بیمارستان برای رها کردن یک کودک در حال مرگ به خاطر نجات شهردار شهر اعتراض می‌کند.

در شرایطی که اوضاع به نظر ناامیدکننده می‌رسد، دو قتل رخ می‌دهد که منجر به مدیر شدن آن پزشک در بیمارستان می‌شود و شرایط کمی بهبود می‌یابد. سال‌ها بعد، آن پسر زتده می‌شود و داستان را وحشتناک می‌کند.

دلهره آورترین دیالوگ های جوهان در Monster

سوالات متداول

آیا انیمه اسلشر وجود دارد؟

اسلشر در این صنعت، ژانر اصلی نیست؛ اما انیمه‌های زیادی هستند که با داستان‌هایی که مضمون اسلشر دارند، ساخته شده‌اند.

«ساتوشی کون» چه انیمه اسلشری ساخته است؟

او انیمه عامل پارانویا را ساخته که در ژانر اسلشر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه های اسلشر چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *