بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین ؛ در هالووین چه انیمه هایی ببینیم؟

با نزدیک شدن هالووین، اکنون زمان مناسبی برای معرفی بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

هالووین (بهترین فیلم های ترسناک که پیش از هالووین باید ببینید) پایان نبرد چند دهه‌ای بین مایکل مایرز و لوری استرود را به پایان می‌رساند. رقبای ابدی از اواخر دهه 70 در مبارزه بودند، اما جنگ نمادین آنها سرانجام به یک نتیجه بسیار شایسته رسید و بدین ترتیب فصلی از تاریخ سینمای وحشت بسته شد.

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

در هالووین چه انیمه هایی ببینیم؟

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ممکن است طرفداران از خداحافظی با شخصیت نمادینی مانند لوری استرود غمگین باشند. با این حال، کسانی که پس از پایان هالووین به دنبال سرگرمی‌های مشابه هستند، باید انیمیشن‌هایی که دارای چندین شباهت می‌باشند را بررسی کنند.

این انیمه‌ها با به اشتراک گذاشتن همان حال و هوا و هیجانات هیجان‌انگیز پروژه‌های متعدد مایکل مایرز در طول سال‌ها، طرفداران غم و وحشت را هیجان زده می‌کند. پس اگر می‌خواهید با بهترین انیمه برای علاقه مندان هالووین آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمه ها برای طرفداران هالووین بپردازیم.

High-Rise Invasion

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

یوری هونجو 16 ساله با مشاهده شکستن سر مردی با تبر، از ترس و سردرگمی می‌لرزد و از دست مهاجم نقابدار فرار می‌کند، اما متوجه می‌شود که در ساختمان متروکه‌ای گرفتار شده است که در آن به طرز مرموزی قفل شده است. یوری که ناامیدانه به دنبال راهی برای خروج می‌باشد، به پشت بام می‌دود، اما یک دنیایی که هیچ نشانه‌ای از زندگی در آن وجود ندارد، در محاصره ساختمان‌های بلند جلوی او قرار دارد.

اگرچه او پر از ناامیدی است، اما هنگامی که متوجه می‌شود که برادرش نیز در این مکان عجیب می‌باشد، یوری مصمم است که او را بیابد و فرار کند. با این حال، او به زودی متوجه می‌شود که قاتلان نقاب‌دار بیشتری در این منطقه وجود دارند، که مشتاقند قربانیان تازه‌یافته‌شان را به وحشت بیاندازند و بدترین خواسته‌هایشان را برآورده کنند، و یوری را به این سوال رها می‌کند که آیا آنها می‌توانند زنده بمانند یا خیر.

High-Rise Invasion روحیه یک اسلشر کلاسیک را دارد که در آن آخرین دختری که از یک چهره خطرناک نقابدار فرار می‌کند، ظاهر می‌شود. این مجموعه به دور از یک اسلشر کلاسیک در رگه‌های فرانچایز هالووین است، اما به اندازه کافی تم مشترک با این ژانر دارد تا تماشای رضایت بخشی را برای طرفداران مایکل مایرز ایجاد کند.

Another

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

داستان انیمه Another یا “دیگری” مربوط به کویچی ساکاکیبارا، دانش آموز جدیدی است که با ورود به مدرسه (بهترین انیمه های مدرسه‌ای 2022 [+نتفلیکس]) جدیدش درگیر یک راز می‌شود. کویچی که به سمت دختری ساکت به نام می میساکی کشیده شده و حال و هوای خطرناکی را حس می‌کند، به زودی متوجه یک رشته قتل‌های وحشتناک در اطراف مدرسه می‌شود.

مانند بهترین داستان‌های درباره قتل، انیمه Another داستان خود را بسیار آهسته پیش می‌برد. حال و هوای اضطرابی این انیمه بر هر قسمت حاکم است و یک حس همیشه حاضر از ترس را معرفی می‌کند. این توازن مناسب بین وحشت، غم و تنش را نشان می‌دهد و نمایشی را ارائه می‌کند که تماشاگران را در لبه صندلی‌هایشان نگه می‌دارد.

دیگری با طرحی پرپیچ و خم و تکان دهنده، عناصر دلهره آور روانشناختی (پر بیننده ترین انیمه های روانشناختی 2022 و 2021) را با عناصر ترسناک ترکیب می‌کند. مانند فرانچایز هالووین، بسیاری از سکانس‌های ترسناک از ماهیت نامشخص دشمن ناشی می‌شوند که آن را حتی خطرناک‌تر می‌کند. «دیگری» یک کابوس مضطرب و مؤثر است که طرفداران را تا مدت‌ها پس از پخش تیتراژ به فکر فرو می‌برد.

Future Diary

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

یوکیترو آمانو یک دانش آموز راهنمایی خجالتی است که به طور مرتب کارهایی که در زندگی روزمره خود انجام می‌دهد را با یادداشت کردن تمام فعالیت‌های خود در تلفن خود، یک دفترچه خاطرات دیجیتال، پیگیری می‌کند. علیرغم اینکه او هیچ دوستی در مدرسه ندارد، یوکیترو اغلب در حال صحبت با دوستان خیالی خود Deus Ex Machina، خدای زمان و مکان و خدمتکار دیوس، مور مور، دیده می‌شود.

یک روز، یوکی‌ترو از خواب بیدار می‌شود و می‌یابد که برخی از رویدادهای روزش پیشگیرانه در تلفن همراهش نمایش داده می‌شوند. در حالی که او در ابتدا آن را تصادفی رد می‌کرد، اما به آرامی متوجه می‌شود که اتفاقاتی که در تلفن او نوشته شده است در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد. یوکی‌ترو پس از گذراندن یک روز برای بهره‌مندی از این دارایی جدید، متوجه می‌شود که همکلاسی‌اش یونو گاسایی دفتر خاطرات مشابهی دارد.

همانطور که این دو برای شکست دادن یک تعقیب‌کننده عجیب و غریب و بازگشت به خانه‌های مربوطه‌شان یک تیم تشکیل می‌دهند، Deus Ex Machina توضیح می‌دهد که آنها به همراه 10 شرکت‌کننده دیگر به یک بازی بقا کشیده شده‌اند که برنده آن جانشین خدا خواهد شد. بدون هیچ گزینه دیگری، یوکیترو و یونو باید از تلفن‌های همراه خود که اکنون “خاطرات آینده” نامیده می‌شود استفاده کنند تا از این نبرد رویال نابخشوده جان سالم به در ببرند.

Future Diary عناصر فانتزی شهری و ترسناک (بهترین انیمه های ترسناک) را با هم ترکیب می‌کند تا داستانی منحصر به فرد بسازد. این مجموعه با تمرکز بر چندین شخصیت به طور همزمان، چندین کهن الگو را به صورت وحشتناک بررسی می‌کند، همان رویکردی که Halloween Kills دارد. با این حال، بینندگان ممکن است نخواهند خیلی به این انیمه دلبسته شوند، زیرا این داستان‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند.

Beautiful Bones

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

هنگامی که شوتارو تاتواکی برای اولین بار با ساکوراکو کوجو ملاقات می‌کند، می‌داند که زندگی او هرگز مثل قبل نخواهد بود. در ابتدا او معتقد بود که ساکوراکو مسئول ناپدید شدن یک فرد در محله است، بعداً از استعداد واقعی او مطلع می‌شود: تجزیه و تحلیل نمونه‌های استخوان. ساکوراکو مجموعه‌ای از استخوان‌های بازسازی‌شده حیوانات را دارد، اما او آرزو می‌کند که از تنوع انسانی بیشتری برخوردار باشد، که باعث ناراحتی اطرافیانش می‌شود.

به زودی، شوتارو شروع به همراهی با استخوان‌شناس عجیب و غریب در مورد بسیاری از موارد حل‌نشده متفاوتی می‌کند که معمولاً به شکل اجسام در حال تجزیه است. اما با توجه به اتفاقات زیادی که در اطراف آنها رخ می‌دهد، آیا می‌تواند راز بزرگتری در زندگی آنها وجود داشته باشد؟

Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru داستان دو شریک غیرمحتمل است که هر کدام به روش خود نشان می‌دهند که استخوان‌ها می‌توانند نحوه مرگ یک نفر را بگویند، اما فقط مردم می‌توانند بگویند چگونه زندگی کرده‌اند.

Beautiful Bones ممکن است به اندازه انیمه‌های ترسناک دیگر تکان دهنده نباشد، اما حال و هوای ترسناکی دارد که آن را فوراً به یاد ماندنی می‌کند. ساکوراکو نیز مانند لوری استرود علاقه عجیبی به بیماری دارد. دیگران ممکن است آن را عجیب بدانند، اما آنها این نظرات را نادیده می‌گیرند و صرفاً و محکم بر روی علایق وحشتناک خود متمرکز می‌شوند.

Monster

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

دکتر کنزو تنما، یک جراح مغز و اعصاب نخبه که اخیراً با دختر مدیر بیمارستان خود نامزد کرده است، در راه صعود به سلسله مراتب بیمارستان می‌باشد. تا اینکه یک شب، یک اتفاق به ظاهر کوچک، زندگی دکتر تنما را برای همیشه تغییر می‌دهد. هنگام آماده شدن برای انجام عمل جراحی بر روی فردی، از مدیر بیمارستان تماسی می‌گیرد که به او می‌گوید که بیمار خود را عوض کند و به جای آن عمل جراحی مغز را روی یک مجری معروف انجام دهد. پزشکان، نامزد و مدیر بیمارستان، موفقیت او را تحسین می‌کنند. اما به دلیل این تغییر، یک کارگر مهاجر فقیر مرده است که باعث می‌شود دکتر تنما دچار بحران وجدان شود.

بنابراین وقتی وضعیت مشابهی پیش می‌آید، دکتر تنما با مدیر بیمارستان موافقت نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد به جای شهردار شهر، پسر جوانی با نام یوهان لیبرت را جراحی کند. متأسفانه، این انتخاب منجر به پیامدهای جدی برای دکتر تنما، از جمله از دست دادن جایگاه اجتماعی خود می‌شود. با این حال، با مرگ مرموز کارگردان و دو پزشک دیگر، موقعیت دکتر تنما احیا می‌شود. بدون هیچ مدرکی برای محکومیت او، دکتر تنیا آزاد می‌شود و به سمت ریاست بیمارستان می‌رود.

نه سال بعد، وقتی دکتر تنما جان یک جنایتکار را نجات می‌دهد، گذشته او دوباره به دام می‌افتد، یک بار دیگر، او با هیولایی که او را عمل کرده است روبرو می‌شود. او اکنون باید برای جبران خرابی‌هایی که توسط کسی که نجات داده است اتفاق افتاده جواب پس یدهد.

Monster به عنوان یکی از ناراحت کننده‌ترین تریلرهای روانشناختی در دنیای انیمه قرار می‌گیرد و آن را به یک همراه معنوی کامل برای سریال‌ هالووین تبدیل می‌کند. هر دو پروژه به روح هیولاهای خود اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند به سؤالات پیچیده‌ای که در طبیعت شیطانی آنها وجود دارد پاسخ دهند. حضور Monster در فهرست بهترین انیمه ها برای دوستداران هالووین یک اولویت برای ما بود.

Umineko When They Cry

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

Umineko When They Cry روی خانواده Ushiromiya تمرکز می‌کند که در جزیره‌ای منزوی جمع می‌شوند تا دارایی‌های پدرسالار بیمار خود را تقسیم کنند. وقتی قتل‌های مرموز و به ظاهر فراطبیعی اتفاق می‌افتد، این خانواده به این باور می‌رسند که مقصر آن جادوگر طلایی است، که ظاهرا منبع ثروت هنگفت آنهاست.

مایکل مایرز کیفیت فزاینده‌ای فراطبیعی پیدا کرده است تا جایی که لوری یا هیچ‌کس دیگری در هادونفیلد او را دیگر انسان نمی‌دانند. بنابراین، Unimeko When They Cry، دنباله خوبی از آخرین استند مایکل خواهد بود، و بینندگان را در یک سفر وحشت ماوراء طبیعی در یک محیط منزوی و کنترل شده نگه می‌دارد.

Corpse Party: Tortured Soul

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین

9 دانش آموز شبانه در دبیرستان خود جمع می‌شوند تا با یک دوست خداحافظی کنند. همانطور که در میان بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستان مرسوم است، آنها با استفاده از طلسم‌های کاغذی کوچک به شکل عروسک، نوعی مراسم را برای آنها انجام می‌دهند تا برای همیشه دوست بمانند.

با این حال، دانش‌آموزان متوجه نمی‌شوند که این طلسم‌ها به آکادمی میزبان بهشتی مرتبط است، مدرسه ابتدایی که سال‌ها پیش پس از وقوع یک سری قتل‌های وحشتناک ویران شد، مدرسه‌ای که زیر بنای آکادمی کیساراگی خودشان قرار دارد. اکنون، دانش‌آموزان که در یک بعد متناوب با ارواح انتقام‌جوی گذشته به دام افتاده‌اند، باید برای فرار با هم کار کنند، یا برای همیشه به ارواح لعنت‌شدگان بپیوندند.

ضیافتی برای متعصبان رازآلود، گورهاندها و طرفداران وحشت، Corpse Party: Tortured Soul نگاهی هوشیارانه به رستگاری، فداکاری، و اینکه چگونه گذشته همیشه درست پشت سر انسان‌ها است می‌پردازد. Corpse Party: Tortured Souls باعث می‌شود حتی بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ نیز مانند بازی کودکانه به نظر برسند. این مجموعه یکی از خشن‌ترین ورودی‌ها به دنیای انیمه است که دارای تصاویر گرافیکی تکان‌دهنده‌ای می‌باشد که کارهای مایکل مایرز را شبیه کارتون‌های کودکانه می‌کند.

King’s Game The Animation

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین, بهترین انیمه ها برای دوستداران هالووین

انتقال به یک مدرسه جدید ممکن است سخت باشد، حتی اگر نمی‌خواهید هیچ دوستی پیدا کنید، مانند نوبواکی کانازاوا. اما دلیل رفتار ضداجتماعی او خیلی زود زمانی مشخص می‌شود که کلاسش متنی از شخصی به نام «شاه» دریافت می‌کند. این متن شامل دستورالعمل‌هایی برای “بازی پادشاه” است و همه اعضای کلاس باید شرکت کنند. کسانی که از بازی امتناع کنند، آن را نیمه راه ترک کنند یا دستوری را در مدت زمان تعیین شده 24 ساعته انجام ندهند، مجازات مرگبار خواهند داشت.

نوبواکی که قبلاً بازی را انجام داده بود و شاهد مرگ اطرافیانش بود، سعی می‌کند به همکلاسی‌های بی‌خبر خود هشدار دهد. متأسفانه، آنها تنها پس از اینکه بازی پادشاه اولین تلفات خود را اعلام کرد، او را باور می‌کنند. نوبواکی که در یک موقعیت وحشتناک بدون هیچ شانسی برای فرار گیر کرده، یک انتخاب دارد: بقای خود را بالاتر از اطرافیانش قرار دهد، یا کاری را که قبلا نمی‌توانست انجام دهد بکند و همکلاسی‌هایش را نجات دهد.

بازی پادشاه نسبت به مایکل مایرز رویکرد مستقیم تری برای تعقیب قربانیان خود دارد، اما هر دو چهره به یک اندازه تهدیدکننده هستند. قدرت آنها ناشی از رمز و راز اطراف آنها است که باعث می‌شود دیگران آنها را شکست ناپذیر باور کنند. بازی پادشاه از فضای وهم‌آور خود نهایت استفاده را می‌کند و تمرین بدی را در تنش و کلاستروفوبیا ایجاد می‌کند.

Paranoia Agent

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین, بهترین انیمه ها برای طرفداران هالووین

خفاش مشهور Lil’ Slugger یا Shounen Bat ساکنان شهر Musashino را به وحشت انداخته است. او با تیغه‌های غلتکی خود به اطراف پرواز می‌کند و مردم را با چوب بیسبال طلایی به زمین می‌زند. دستگیر کردن این ضارب غیرممکن به نظر می‌رسد. اولین قربانی او، شخصیت شناخته شده و در عین حال ترسو، تسوکیکو ساگی، مظنون به سازماندهی این حملات است. تسوکیکو تنها یکی از قربانیان Lil’ Slugger است که فقط توسط عروسک صورتی خود، Maromi باور می‌شود.

همانطور که Shounen Bat به حمله بی امان خود به شهر ادامه می‌دهد، کارآگاهان Keiichi Ikari و Mitsuhiro Maniwa شروع به تحقیق در مورد هویت مهاجم می‌کنند. با این حال، تعداد بیشتری از مردم قربانی خفاش طلایی مشهور می‌شوند و اخبار مهاجم در اطراف شهر پخش می‌شود. پارانویا با شایعات وحشتناکی که بین بزرگسالان و کودکان به طور یکسان پخش شده است شروع می‌شود. آیا این دو کارآگاه می‌توانند حقیقت پشت شونن بت را کشف کنند یا این که پارانویا ابتدا به سراغ آنها خواهد رفت؟

در یکی از نمادین‌ترین دیالوگ‌هایش در هالووین کیلز، لوری توضیح می‌دهد که قدرت واقعی مایکل ترسی است که او بر دیگران برمی‌انگیزد. سایه او بر فراز هادونفیلد بزرگ می‌باشد، و یاد او بر ساکنان شهر کوچک باقی مانده است، حتی زمانی که در آسایشگاه حبس شده بود. این مضامین ترس و تشدید، اساس سریال Paranoia Agent است، سریالی که بدون شک طرفداران هالووین را راضی خواهد کرد.

Junji Ito Collection

بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین
بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین, بهترین انیمه برای علاقه مندان هالووین

تماشای گلچین ترسناک اقتباس شده از آثار جونجی ایتو، با نام مناسب مجموعه جونجی ایتو، برای طرفداران ترسناک کاملا ضروری است. در روشنایی روز و در تاریکی شب، وحشت‌های اسرارآمیز در تاریک‌ترین سایه‌های هر گوشه‌ای در انتظار هستند. آنها غیرقابل توضیح، اجتناب ناپذیر و شکست ناپذیر می‌باشند.

این مجموعه شامل دوازده قسمت شامل دو بخش و دو OVA است، بنابراین در مجموع 26 داستان را اقتباس می‌کند. مجموعه جونجی ایتو مشهورترین آثار ایتو از جمله Tomie و Nagai Yume را اقتباس می‌کند. اگرچه مجموعه جونجی ایتو یک گلچین است، اما پس از تماشای آخرین قتل مایکل مایرز، طرفداران ترسناک هیجان انگیز را راضی خواهد کرد. این مجموعه مجموعه‌ای از داستان‌ها و ترس‌ها را به نمایش می‌گذارد که همه چیز را از وحشت روان‌شناختی گرفته تا ماوراء طبیعی را پوشش می‌دهد و سفری کامل از خطرات روان انسان را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین انیمه ها برای علاقه مندان هالووین ؛ در هالووین چه انیمه هایی ببینیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *