بزرگ ترین تغییرات کمیک و سریال The Boys

سریال The Boys ضمن وفاداری به المان‌های کمیک، داستانی گیرا و جذاب را روایت می‌کند که نظر هر دو گروه مخاطبان کمیک و تازه‌وارد را به خود جلب کرده است.

در حالی که دنیای سینمایی «مارول» (MCU) و دنیای توسعه‌یافته «دی‌سی» (DCU)، بر روایت داستان‌های الهام‌بخش و جذاب از دنیای ابرقهرمانان تمرکز دارند، برخی آثار این ژانر مسیری متفاوت را طی می‌کنند. سریال The Boys از شبکه «Prime Video»، نمونه‌ای بارز از این تفاوت است.

تاریخ انتشار فصل چهارم the boys گویا از 13 ژوئن 2024 (23 خرداد 1403) شروع می‌شود و سه قسمت اول در همان روز عرضه خواهند شد. قسمت‌های بعدی نیز هر پنجشنبه به صورت هفتگی تا 20 جولای 2024 (31 تیر 1403) پخش می‌گردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل چهارم سریال پسران (The Boys) با زیرنویس چسبیده ؛ قسمت اول تا سوم


سریال پسران که بر اساس کمیک‌های «گارث انیس» و «داریک رابرتسون» ساخته شده و با ارائه دیدگاهی تیره‌تر و ضد قهرمانی از دنیای ابرقهرمانان، از سال 2006 تا 2012 و در 72 شماره، مخاطبان را به خود جلب کرد.

سریال و کمیک بوک the boys با وفاداری نسبی به مفاهیم و عناصر کلیدی کمیک، داستانی را روایت می‌کند که در آن «بیلی بوچر»، با بازی «کارل اربن»، تیمی را برای مقابله با صنایع وات و ابرقهرمانان فاسد و قدرتمندی مانند «هوملندر» تشکیل می‌دهد.

بزرگ ترین تغییرات کمیک و سریال The Boys

در ادامه لیست سریال The Boys را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب CBR نوشته شده است.

سریال The Boys
سریال The Boys

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده سریال The Boys در فصل 4 ، تغییر نقش و جایگاه برخی شخصیت‌ها خواهد بود. برای مثال، در کمیک های The Boys ، «ویکتوریا نیومن» یک مرد و «ویکتور نیومن» نام دارد؛ اما در سریال، این شخصیت به یک زن تغییر یافته و با نام «ویکتوریا نیومن» معرفی می‌شود.

این تغییرات به منظور تنوع بخشی به شخصیت‌ها و اضافه کردن زوایای جدید به داستان انجام شده است. همچنین، سریال پسران فصل 4 قسمت 1 به شکلی متفاوت به مضامین و پیام‌های اجتماعی خواهد پرداخت که منتظر هستیم تا آن را ببینیم. در حالی که کمیک‌ها به‌طور مستقیم‌تری به نقد جامعه و فرهنگ ابرقهرمانی می‌پردازند، این سریال تلاش می‌کند این نقدها را در قالب داستان‌های فرعی و روابط پیچیده بین شخصیت‌ها به تصویر بکشد.

رابطه هوملندر و سولجر بوی

سریال The Boys
سریال the boys فصل 4

در کمیک پسران ، «هوملندر» در آزمایشگاهی با استفاده از کامپاند وی و یک رحم جایگزین ساخته شد. وات داستانی جعلی در مورد «هوملندر» ساخت که یک او شخصیتی مانند «سوپرمن» دارد و به زمین سقوط کرده است. با گذشت زمان، او در واقع به یک «سوپرمن» شیطان صفت با همان قدرت‌های کریپتونی تبدیل شد؛ اما سریال داستان را تغییر می‌دهد.

«هوملندر» از طریق ترکیب ژنتیکی «سولجر بوی» و یک اهدا کننده ناشناس تخمک به وجود آمد. او مانند داستان کیمک کنترل می‌شد؛ اما بعد جدیدی در فصل 3 سریال به این موضوع اضافه می‌شود. در آنجا، «سولجر بوی» سعی می‌کند «هوملندر» را که او به عنوان یک نسخه ضعیف از خودش می‌بیند، بکشد.

خیانت وحشتناک سولجر بوی

سریال The Boys

در کمیک بوک پسران ، لقب «سولجر بوی» به چند نفر اختصاص داده شده است. اولین نفر عضو تیمی به نام «پی بک» بود که به عنوان اولین تلاش وات برای ساخت گروه «هفت» محسوب می‌شد. در حمله‌ای به نیکاراگوا، «سولجر بوی» ترسو پا به فرار گذاشت. در نهایت، او توسط «مالوری» نابود شد چون سازمان سیا نمی‌توانست به ابرقهرمان آمریکایی خود اعتماد کند.

سال‌ها بعد، «سولجر بوی» دیگری دیده شد که به همان اندازه نالایق و ترسو بود؛ اما در سریال، با بازی «جنسن اکلس»، «سولجر بوی» به یک شخصیت مهم‌تر از «هوملندر» تبدیل شده است. ماجرای نیکاراگوا اتفاق می‌افتد؛ اما این بار دولت به او خیانت می‌کند.

او در اسارت به سر برد و به روسیه فروخته شد تا در حالت انجماد نگه داشته شود. دلیل این اقدام پرخاشگری و غیرقابل کنترل بودن بیش از حد «سولجر بوی» بود. این خیانت زمانی رخ می‌دهد که وات برنامه‌هایی برای ساختن یک نسخه کنترل‌پذیرتر از «سولجر بوی» دارد.

سرنوشت غم‌انگیز خانواده بیلی بوچر

سریال The Boys
کمیک The Boys

در کمیک‌های The Boys، «بکی» همسر «بیلی بوچر» توسط «هوملندر» به زور باردار می‌شود. او بارداری را مخفی نگه می‌دارد اما جنین در نهایت شکمش را پاره کرده و باعث مرگ او می‌شود. این بچه که می‌تواند پرواز کند و از چشم‌هایش لیزر شلیک کند، «بیلی» را مجبور می‌کند تا با پایه‌ی یک چراغ او را بکشد.

در سریال، نام همسر «بیلی» به «بکا» تغییر یافت و او بعد از تجاوز «هوملندر»، «بیلی» را ترک می‌کند. «بکا» به صورت مخفیانه زندگی می‌کند و پسرشان «رایان» را به دنیا می‌آورد که هر دوی آن‌ها تحت حفاظت سازمان سیا قرار می‌گیرند.

«رایان» قدرت‌های «هوملندر» را به ارث می‌برد که باعث ایجاد شکاف بین او و «بیلی» خواهد شد. در نهایت، «رایان» به «هوملندر» ملحق می‌شود و «بکا» نیز در نبرد بین «رایان» و «استورم‌فرانت» جان خود را از دست می‌دهد.

پیچش‌های داستانی مربوط به شخصیت بلک نویر

سریال The Boys

در کمیک The Boys یک پیچش بزرگ درباره شخصیت «بلک نویر» وجود دارد. او در اصل یک کلون از «هوملندر» است. «بلک نویر» لباس «هوملندر» را پوشید و به «بکا» حمله کرد تا باعث شود «هوملندر» کنترل خود را از دست بدهد. نقشه این بوده که «بلک نویر» بتواند «هوملندر» را بکشد و جانشینش شود، چون «وات» او را به عنوان یک نقشه اضطراری ساخته بود.

در سریال The Boys ، این بخش از داستان کاملاً تغییر داده شده است. در سریال، «بلک نویر» عضو گروه «پی بک» بوده که توسط «سولجر بوی» اذیت می‌شد. «بلک نویر» در واقع یک آدم سیاه‌پوست است که به دلیل عدم پذیرش یک ابرقهرمان رنگین‌پوست در آن دوره، خود را با ماسک سفید پنهان کرده بود.

«بلک نویر» در نهایت به «سولجر بوی» پشت می‌کند؛ اما به شدت زخمی می‌شود؛ اما بعد از اینکه «سولجر بوی» توسط روس‌ها دستگیر می‌شود، «بلک نویر» با شرایط جدید سازگار خواهد شد و به گروه «هفت» ملحق می‌شود؛ اما یک پیچش دیگر نیز در داستان وجود دارد. در کمیک‌ها، «بلک نویر» پیش از اینکه توسط «بیلی» نابود شود، «هوملندر» را می‌کشد؛ اما در سریال، «هوملندر» به خاطر پنهان کردن حقیقت در مورد «سولجر بوی»، «بلک نویر» را به قتل می‌رساند.

داستان هیو کمپبل در سریال پسران

سریال The Boys
فصل چهارم The Boys

در کمیک پسران ، «هیو» به عنوان شخصیتی خجالتی و ترسو به تصویر کشیده شده است. حتی بعد از اینکه توسط «بیلی» به او کامپاند وی تزریق می‌شود و قدرت می‌گیرد، «هیو» همچنان سعی می‌کند از خط مقدم نبرد دور بماند. او به دلیل حادثه‌ای که در آن «ای ترین» به طور تصادفی معشوقه‌اش «رابین» را کشت، دچار آسیب روحی شد و به دنبال یک زندگی صلح‌آمیز و بدون خشونت می‌گردد. حتی زمانی که به «پسران» ملحق می‌شود، تمایلی به استفاده زیاد از قدرتش ندارد.

در سریال، این شخصیت تغییر داده شده است. «هیو» به کامپاند وی اعتیاد پیدا کرده و برای اینکه قوی‌تر شود، چندین بار از آن استفاده می‌کند. این اعتیاد باعث می‌شود «هیو» مغرور شود که حتی «استارلایت» هم دیگر نمی‌خواهد با او ارتباطی داشته باشد.

قدرت گرفتن پسران در سریال

سریال The Boys

برخلاف کمیک‌ های سریال The Boys در فصل 4 که در آن «فرنچی»، «بیلی» و «هیو» برای کشتن ابرقهرمان‌ها از کامپاند وی استفاده می‌کنند، در سریال هیچ‌کس به جز «هیو» و «بیلی» با میل خود از این ماده استفاده نخواهد کرد. حتی قدرت‌های جدیدی مانند لیزر چشم و جابجایی آنی نیز به دست می‌آورند.

در مورد شخصیت زن که نام او در سریال به «کیمیکو» تغییر داده شده و یک اسیر جنگی است که به او V تزریق می‌شود. «فرنچی» نیز هیچ قدرتی به دست نمی‌آورد و همان حال و هوای گانگستری خود را حفظ می‌کند.

با وجود تنفر «ماروین تی.» از ابرقهرمان‌ها، پنهان‌کاری «بیلی» و «هیو» در مورد قدرت‌های جدیدشان که دقیقاً همان چیزی است که از آن متنفر بودند، تنش زیادی در سریال ایجاد می‌کند.

گذشته و حال ماروین تی. در سریال

سریال The Boys
تاریخ انتشار فصل چهارم the boys

در سریال و کمیک بوک The Boys ، «ماروین تی.» گذشته‌ وحشتناکی را سپری کرد. برادرش به دلیل وجود وی در ژن‌هایشان می‌میرد و پس از آن مادرش را نیز از دست می‌دهد. هچنین پدرش نیز از استرس شکایت‌های مداوم از وات جانش را از دست خواهد داد. بعد از اینکه گروه «هفت» در نجات یک هواپیمای اشتباه می‌کنند و باعث خسارات زیادی روی پل بروکلین می‌شوند، «ماروین تی.» به دنبال انتقام می‌افتد.

در سریال، «بیلی» بنا به دلایلی «ماروین تی.» را استخدام می‌کند. دلیلش به «سولجر بوی» (که تو این داستان یک سلبریتی است) برمی‌گردد. «سولجر بوی» یک ماشین را به خانه «ماروین تی.» پرتاب می‌کند و پدربزرگش می‌میرد. پدرش هم در پیگیری این پرونده فوت می‌کند و همین باعث خشمگین شدن «ماروین تی.» می‌شود. با وجود اینکه «ماروین تی.» قدرت خاصی ندارد، نفرتش نسبت به ابرقهرمان‌ها از چند دهه پیش شروع شده و مملو از تراژدی است.

علاوه بر این، سریال یک تغییر دیگر هم برای شخصیت «ماروین تی.» در زمان حال اعمال می‌کند. در سریال، «ماروین تی.» بعد از طلاق تلاش می‌کند دخترش را از دنبال کردن ناپدری نژادپرستش دور نگه دارد؛ اما در کمیک‌ها، او سعی داشت دخترش را از رفتن به سمت اعتیاد به مواد مخدر دور کند.

داستان شرکت حقوق وات

سریال The Boys

در یک نسخه از کمیک پسران ، به سختی از «استن ادگار» به عنوان مدیرعامل وات که بر اثر حمله قلبی فوت کرد، یاد می‌شود. در عوض، وات یک مدیر مرد به نام «استیل‌ول» داشت که چگونگی ساخت و فروش ابرقهرمانان با قدرت‌افزای کامپاند وی را وارد سیاست کرده بود. در سریال، این نقش با «استن ادگار» با بازی «جانکارلو اسپوزیتو» که نقش فعال‌تری نیز دارد، عوض شده است.

شخصیت «استیل‌ول» در سریال با «هوملندر» وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شود که در نهایت به قیمت جانش تمام می‌گردد. سریال تفاوت عمده‌ای با «استیل‌ول» در کمیک‌ها دارد که پس از ناکامی در تکرار قدرت کامپاند وی، عقل خود را از دست داد.

علاوه بر این، در کمیک‌ها «جسیکا» به عنوان دستیار «استیل‌ول» حضور داشت؛ اما او به «استیل‌» خیانت می‌کرد و باعث می‌شد که او به عنوان قربانی گناهان وات توسط دولت دستگیر شود. در سریال، نقش «جسیکا» به «ویکتوریا» سپرده شد.

با این حال، ویکتوریا با خیانت به «استن» و فروختن او، فیلمنامه را تغییر می‌دهد تا به کاخ سفید نزدیک‌تر شود. جالب اینجاست که ویکتوریا یکی دیگر از تغییرات جنسیتی است که جای «ویک»، عروسک خیمه شب بازی که معاون رئیس جمهور آمریکا شد، را گرفته است.

موضوع درگیری استارلایت و دیپ

سریال The Boys
کمیک بوک پسران

در کمیک‌های اصلی سریال پسران ، وقتی «استارلایت» به گروه «هفت» ملحق شد، توسط «هوملندر»، «نویر» و «ای-ترِین» مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد. این اتفاق او را افسرده می‌کند و دلیل اصلی نزدیک شدنش به «هوگی» و در نهایت عاشق شدن او می‌شود؛ اما در سریال، این «دیپ» است که مرتکب این عمل می‌شود.

این تغییر باعث پررنگ‌تر شدن نقش «دیپ» نسبت به کمیک‌ها می‌شود، جایی که او به خاطر ترس از «هوملندر» کنار می‌کشد. «دیپ» در سریال به دنبال رستگاری است که سعی می‌کند مردانگی سمی خود را کنار بگذارد و زمان بیشتری را صرف همبستر شدن با موجودات دریایی می‌کند! در نهایت، «استارلایت» کنترل سرنوشت خود را به دست می‌گیرد، در حالی که «دیپ» واقعاً سعی می‌کند فرد بهتری شود.

تقاص پس دادن ای-ترین

سریال The Boys

در کمیک The Boys ، «ای-ترِین» از آزار و اذیت دیگران لذت بیمارگونه‌ای می‌برد. در نهایت، «هوگی» با یک ضربه پا به سرش، او را به سزای اعمالش می‌رساند؛ اما در سریال، «ای-ترِین» با خطوط داستانی پیچیده‌تر، چهره‌ی متفاوتی به خود می‌گیرد. او برای ترک اعتیاد به وی تلاش می‌کند تا الگوی بهتری برای جامعه ابرقهرمانان باشد.

ضمن اینکه در سریال، «ای-ترِین» به نگرش‌های نژادپرستانه‌ی دیگر قهرمانان اعتراض می‌کند، این کار باعث می‌شود او فراتر از قاتل دوست‌دختر «هوگی» دیده شود و عمق بیشتری پیدا کند. در نهایت، با همکاری «دیپ»، به خیانت به «هوملندر» فکر می‌کند و نشان می‌دهد که تمایل به تبدیل شدن به یک قهرمان بهتر را دارد.

سوالات متداول

چه تفاوت بزرگی بین شخصیت هوملندر در کمیک و سریال وجود دارد؟

«هوملندر» در سریال پیچیده‌تر و دارای لایه‌های روانشناختی بیشتری است.

آیا شخصیت‌ها در سریال و کمیک یکسان هستند؟

برخی شخصیت‌ها تغییر نام یا ویژگی‌های متفاوتی دارند.

آیا تغییرات قابل توجهی در نقش بیلی بوچر وجود دارد؟

بله، شخصیت «بیلی بوچر» در سریال بیشتر انسانی و همدل‌تر است.

آیا ویکتوریا نیومن در کمیک هم وجود دارد؟

بله؛ اما در کمیک جنسیت او مرد بوده و نامش «ویکتور نیومن» است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بزرگ ترین تغییرات کمیک و سریال The Boys چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *