بهترین سریال های 2025 ؛ مورد انتظارترین آثار در سال 2025

بسیاری از ما انتظار مجموعه‌های معروف را می‌کشیم؛ در این مقاله از فیگار لیست بهترین سریال های 2025 با تمام جزئیات مربوطه را برای شما آماده کرده‌ایم.

سال 2025 فرا می‌رسد و دنیای سرگرمی، آماده‌ی شگفت‌زده کردن تماشاگران با عناوین جدید و هیجان‌انگیز در ژانرهای مختلف است. از ژانر علمی تخیلی و فانتزی گرفته تا درام و کمدی، به نظر می‌رسد که سریال های 2025 تنوع و کیفیتی بی‌نظیر را به نمایش خواهند گذاشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در این مقاله، به معرفی تعدادی از مورد انتظارترین و برترین سریال های 2025 می‌پردازیم. این عناوین با داستان‌های جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی و تیم‌های سازنده‌ی قدرتمند، وعده‌ی تجربه‌ای بی‌نظیر را به مخاطبان خود می‌دهند.

بهترین سریال های 2025

در ادامه لیست بهترین سریال های 2025 را مشاهده خواهید کرد:

بهترین سریال های 2025
بهترین سریال های 2025

با ما همراه باشید تا نگاهی به دنیای پرشور و هیجان‌انگیز سریال های برتر 2025 داشته باشیم و ببینیم چه چیزی در انتظار تماشاگران در سال آینده است.

به دری خوش آمدید (Welcome to Derry)

بهترین سریال های 2025

  • بازیگران: جوان آدپو، کریس گچ، تیلور پیج، جیمز رمار
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: ترسناک

«اندی موشیاتی»، کارگردان فیلم‌های IT که اقتباسی از رمان ترسناک دلقک قاتل نوشته‌ی «استفن کینگ» است، با سریال Welcome To Derry به دنیای این دلقک ترسناک بازمی‌گردد.

به دری خوش آمدید به عنوان یکی از بهترین سریال ها در سال 2025 که پیش درآمدی بر فیلم‌های IT محسوب می‌شود، قرار بود در هالووین 2024 منتشر شود، اما به دلیل اعتصابات هالیوود با تأخیر مواجه شد. Welcome To Derry در سرویس استریم «HBO Max» به نمایش درخواهد آمد، اما تاریخ دقیق پخش آن هنوز مشخص نیست.

بهترین سریال های ترسناک 2024

دردویل: تولد دوباره (Daredevil: Born Again)

بهترین سریال های 2025
سریال های برتر 2025
  • بازیگران: چارلی کاکس، وینسنت دون آفریو، جان برنتال، مارگاریتا لویوا
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام، ابرقهرمانی

سریال اصلی Daredevil که با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو بود، در سال 2015 از «نتفلیکس» پخش شد و پس از سه فصل در سال 2018 ناگهان لغو گردید. با بازگشت حق پخش این مجموعه به «مارول»، حالا شاهد ساخت یکی از جذاب ترین سریال های 2025 به نام Daredevil: Born Again به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول هستیم.

حضور «چارلی کاکس» در نقش «مت مورداک» یا همان «دردویل» در پروژه‌های دیگر مارول مانند وکیل مدافع «پیتر پارکر» در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و همچنین دوست «جنیفر والترز» در سریال هالک مونث، علاقه‌ی مارول به ادامه‌ی مسیر این شخصیت را تایید می‌کند.

حضور احتمالی شخصیت‌های دیگری مانند «کینگ‌پین» با بازی «وینسنت دون آفریو» نیز تایید شده است. تاریخ پخش فصل اول Daredevil: Born Again پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، سرانجام مارس 2025 اعلام شد. هنوز مشخص نیست کل فصل به صورت یکجا منتشر می‌شود یا به صورت قسمت‌بندی هفتگی پخش خواهد شد.

بهترین سریال های ابرقهرمانی در تمام دوران

شرلوک و دختر (Sherlock & Daughter)

بهترین سریال های 2025

  • بازیگران: دیوید تیولیس، بلو هانت، دوگری اسکات، فیلیپ پی کین
  • تاریخ انتشار: 1 ژانویه 2025 (12 دی 1403)
  • ژانر: درام، رازآلود، دلهره‌آور

«شرلوک هولمز»، کارآگاه مشهور خلق‌شده توسط «آرتور کانن دویل»، رکورد جهانی بیشترین اقتباس سینمایی از یک شخصیت داستانی را دارد. حالا شبکه «CW» نیز با اقتباسی دیگر وارد میدان شده که بسیاری از ما آن را جزو بهترین سریال های 2025 قرار می‌دهیم.

این شبکه سریالی با عنوان شرلوک و دختر را تولید خواهد کرد. «شرلوک هولمز» (با بازی دیوید تیولیس) با زنی (با بازی بلو هانت) که ادعای دختر بودن او را دارد، مواجه می‌شود. این زن پس از قتل مرموز مادرش، متوجه می‌شود پدر گمشده‌اش ممکن است همان کارآگاه افسانه‌ای «شرلوک هولمز» باشد. آن‌ها با وجود پیشینه‌های کاملاً متفاوت، برای حل یک توطئه‌ی جهانی، کشف راز قتل مادر و تأیید نسب این زن با هم همکاری می‌کنند.

بهترین سریال های جنایی معمایی و رازآلود تاریخ جهان

قلب آهنی (Ironheart)

بهترین سریال های 2025
محبوب ترین سریال های 2025
  • بازیگران: دومینیک تورن، آنتونی راموس، آلدن ارنرایش، لیریک راس
  • تاریخ انتشار: 3 سپتامبر 2025 (12 شهریور 1404)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی

سریال آیرون‌هارت از دنیای سینمایی مارول یکی از بهترین سریال های 2025 است. در این مجموعه شاهد ماجراهای شخصیت آیرون‌هارت خواهیم بود که پس از اولین حضورش در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، حالا سریال اختصاصی خودش را در «دیزنی پلاس» خواهد داشت.

اطلاعات زیادی از داستان سریال فاش نشده، اما جزئیاتی از بازیگران و خط کلی داستان وجود دارد. با نزدیک شدن به زمان پخش، اخبار بیشتری از سریال منتشر خواهد شد. آیرون‌هارت به عنوان یکی از محبوب ترین سریال های 2025 کاملاً بر اساس کمیک‌ها ساخته نخواهد شد، اما داستان اصلی زمینه‌ساز تبدیل شدن «ریری» به یک ابرقهرمان قوی می‌شود. طرفداران مشتاق هستند ببینند او در دنیای سینمایی مارول چه کارهایی انجام خواهد داد.

بهترین سریال های مارول

آینه سیاه – فصل هفتم (Black Mirror)

بهترین سریال های 2025

  • بازیگران: مایلی سایرس، جاش هارتنت، آنتونی مکی، جان هام
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: آنتولوژی، علمی تخیلی

سریال آینه سیاه یکی از بهترین سریال های 2025 «نتفلیکس» است که با فصل ششم به پایان رسید. با توجه به محبوبیت سریال، طرفداران مشتاق دانستن اخبار مربوط به فصل 7 هستند. این سریال ساخته‌ی «چارلی بروکر»، به کاوش در جنبه‌های تاریک تکنولوژی مدرن و تأثیر مخرب پیشرفت‌های تکنولوژی بر انسان می‌پردازد.

هر قسمت از این مجموعه آنتولوژی با کارگردانان و بازیگران متفاوتی ساخته می‌شود و داستان‌های مهیجی را روایت می‌کند. با وجود کمبود جزئیات درباره‌ی فصل جدید، آخرین اخبار حاکی از پیشرفت در تولید فصل 7 است. شش ماه پس از تایید رسمی ساخت فصل 7، «چارلی بروکر»، خالق سریال، اعلام کرد که فیلمبرداری نیمی از فصل به اتمام رسید.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2024

وان پیس – فصل دوم (One Piece)

بهترین سریال های 2025
برترین سریال های 2025
  • بازیگران: ایناکی گودوی، امیلی راد، مکنیو، جیکوب رومرو گیبسون
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی

لایو اکشن انیمه‌ی محبوب One Piece پس از موفقیت فصل اول، برای فصل دوم تمدید شد. با اینکه طرفداران مدت‌هاست منتظر اخبار بیشتری هستند، خبر خوب این است که فیلمبرداری فصل دوم از ژوئن 2024 آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در سال 2025 شاهد آن باشیم.

One Piece به عنوان یکی از بهترین سریال ها در سال 2025 برای بیش از دو دهه بر دنیای مانگا و انیمه سلطه داشته است. طی 26 سال انتشار هفتگی، بیش از 516 میلیون نسخه مانگا در سراسر جهان به فروش رسیده و انیمه‌ی آن نیز هم‌اکنون یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی، نه فقط در میان انیمه‌ها، به شمار می‌رود.

تا به حال و در طول این 26 سال، هیچ‌وقت اقتباسی لایو اکشن از One Piece ساخته نشده بود. بنابراین موفقیت سریال لایو اکشن One Piece اهمیت زیادی دارد. بدون شک One Piece جزو بهترین سریال های 2025 است که منتظر دومین فصل آن هستیم.

بهترین سریال های لایو اکشن در تمام دوران

چیزهای عجیب – فصل پنجم و آخر (Stranger Things)

بهترین سریال های 2025

  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: علمی تخیلی، درام، ترسناک

فصل پنجم سریال محبوب Stranger Things رسما فیلمبرداری خودش را از 8 ژانویه 2024 شروع کرده است. هنوز اطلاعات زیادی از داستان فصل پنجم در دسترس نیست، اما می‌دانیم که سازندگان سریال، برادران «دافر»، سندی 25 صفحه‌ای درباره‌ی افسانه‌ها و دنیای وارونه (Upside Down) برای «نتفلیکس» در ابتدای فصل اول نوشته بودند. به گفته‌ی آنها، بخشی از رازهای باقی‌مانده‌ی این دنیا در فصل پنجم فاش خواهند شد.

در حال حاضر فیلمبرداری در حال انجام است و تصاویری از پشت صحنه با حضور بازیگرانی مثل «گاتن ماتارازو»، «فین ولفهارد»، «میلی بابی براون» و بازیگران دیگر منتشر شده است. با نزدیک شدن به زمان پخش، قطعا اطلاعات بیشتری از داستان فصل پنجم منتشر خواهد شد.

بهترین سریال های علمی تخیلی جهان در تمام دوران

مرد شنی – فصل دوم (The Sandman)

بهترین سریال های 2025
بهترین سریال ها در سال 2025
  • بازیگران: تام استوریج، بوید هالبروک، ویوین آچامپونگ، پاتون اسوالت
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: فانتزی، درام، ترسناک

فصل دوم سریال محبوب Sandman در حال فیلمبرداری است. فصل اول این مجموعه با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان روبرو شد و در مقایسه با آثار اخیر کمیک بوکی «مارول» و «دی‌سی»، اثری تازه و متفاوت به نظر می‌رسید. بنابراین تمدید این سریال توسط «نتفلیکس» برای فصل دوم، جای تعجبی نداشت.

اعتصابات انجمن بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) و انجمن نویسندگان آمریکا (Writers Guild of America) باعث تأخیر در فیلمبرداری شد، اما با حل شدن این اعتصابات، انتظار تأخیر دیگری نمی‌رود.

همچنین تا تاریخ 26 آوریل 2024، بازیگران جدیدی از سریال‌های مطرحی مانند بازی تاج و تخت و دیپلمات به این مجموعه اضافه شده‌اند. شکی نیست که فصل دوم مرد شنی جزو برترین سریال های 2025 قرار می‌گیرد.

بهترین سریال های فانتزی 2024

ونزدی – فصل دوم (Wednesday)

بهترین سریال های 2025

    • بازیگران: جنا اورتگا، گوندولین کریستی، ریکی لیندهوم، جیمی مک شین
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: رازآلود، ترسناک، فانتزی

فصل دوم سریال پربیننده‌ی ونزدی، ساخته‌ی «تیم برتون»، با بازی «جنا اورتگا» در نقش «ونزدی» عجیب و غریب، به «نتفلیکس» بازخواهد گشت. اکثر بازیگران اصلی فصل اول، از جمله «اورتگا»، «دوهان»، «اما مایرز»، «جوی ساندی»، «کاترین زتا-جونز»، «لوئیس گوزمن» و «فرد آرمیسن» برای فصل دوم باز خواهند گشت. با این حال «پرسی هاینس وایت» به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی در فصل دوم حضور نخواهد داشت.

خبر هیجان‌انگیز این است که بازیگران جدیدی نیز به فصل دوم اضافه شده‌اند. در ماه آوریل اعلام شد که «تندیو نیوتن» و «استیو بوسکمی» به جمع بازیگران فصل دوم پیوسته‌اند. گفته می‌شود «بوسکمی» نقش مدیر جدید مدرسه را برعهده خواهد گرفت. به راحتی می‌توان گفت که دنباله ونزدی جزو بهترین سریال های 2025 است و طرفداران زیادی دارد.

9 سکانس فصل 1 سریال ونزدی که پیامدهای عظیمی برای فصل 2 دارد

چرخ زمان – فصل سوم (Wheel of Time)

بهترین سریال های 2025
محبوب ترین سریال های 2025
  • بازیگران: روزاموند پایک، دنیل هنی، زوئی رابینز، مادلین مدن
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی

فیلمبرداری فصل سوم سریال چرخ زمان، یکی از جذاب ترین سریال های 2025 به پایان رسیده و حالا در مرحله‌ی پس از تولید قرار دارد. فصل سوم سریال بر اساس کتاب چهارم این مجموعه، یعنی طلوع سایه ساخته خواهد شد.

کارگردان سریال، «رالف جودکینز»، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد اقتباسی نزدیک‌تر به کتاب طلوع سایه را در فصل سوم ارائه دهد. همچنین او در زمان اعلام ساخت فصل سوم گفته بود که طلوع سایه همیشه کتاب محبوب او بوده و افتخار بزرگی است که بتواند این داستان‌ها را به تلویزیون بیاورد. با توجه به حجم بالای کتاب‌های این مجموعه، احتمالا شاهد اشاراتی به اتفاقات کتاب‌های دیگر نیز در فصل سوم باشیم.

پرسی جکسون – فصل دوم (Percy Jackson)

بهترین سریال های 2025

  • بازیگران: واکر اسکوبل، لیا ساوا جفریس، آریان سیمحدری
  • تاریخ انتشار: 2025 (تاریخ دقیق اعلام نشده است)
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، درام، فانتزی

سریال پربیننده‌ی پرسی جکسون و المپ نشینان، محصول «دیزنی+» فصل اول خود را با پایانی مهیج در ژانویه به پایان رساند. این سریال بر اساس شش رمان فانتزی ساخته شده و داستان آن در دنیایی روایت می‌شود که خدایان یونانی در قرن 21 زندگی می‌کنند.

فصل اول این سریال که بر اساس کتاب دزد صاعقه ساخته شده، داستان «پرسی جکسون» را روایت می‌کند، یک پسر دورگه 12 ساله که به تازگی متوجه قدرت‌های الهی‌اش شده است.

زمانی که «زئوس»، خدای آسمان، او را متهم به دزدیدن صاعقه‌اش می‌کند، «پرسی» به کمک دوستانش «گراور» و «آنابث» تلاش می‌کند تا صاعقه را پیدا کند و نظم را به المپ برگرداند.

«اسکوبل»، بازیگر نقش «جکسون»، پیش از پخش قسمت آخر فصل اول، در مصاحبه‌ای با «TV Insider» ابراز امیدواری کرد که ساخت این سریال ادامه پیدا کند. او همچنین گفت که حدس می‌زند در فصل دوم صحنه‌های بیشتری زیر آب داشته باشد که کمی او را که حالا 15 ساله است، مضطرب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های 2025 چه بود؟ شما منتظر کدام سریال هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *