دسته کم گرفته شده ترین اتفاقات فصل اول سریال خاندان اژدها

سریال خاندان اژدها مجموعه‌ای فانتزی و مملو از دسیسه‌های سیاسی است که اتفاقات زیادی در فصل ابتدایی آن به شکلی عجیب رخ داد و آن را تشکیل داد.

فصل اول خاندان اژدها با گروهی از شخصیت‌های مهم تاریخ وستروس همراه است که با ناامیدی در تلاش برای روی کار آوردن وارث مورد علاقه خود پس از مرگ قریب‌الوقوع شاه «ویسریس تارگرین»، دست به تغییر جناح و توطئه‌چینی می‌زنند. دخترش «رینیرا»، برادرش «دیمون» و پسر ارشدش »ایگان»، جزو سه نامزد اصلی بوده‌اند و فصل دوم خاندان اژدها  را جذاب‌تر خواهند کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


پس از مرگ «ویسریس»، تمام توطئه‌های سیاسی، به جنگی علنی تبدیل می‌شوند. «ایموند تارگرین» با کشتن «لوسریس ولاریون»، جنگی وحشتناک را در آینده تضمین کرد و حالا باید منتظر فصل دوم سریال House of the Dragon باشیم تا این جنگ داخلی را مشاهده کنیم.

توجه: این مقاله حاوی اسپویل از داستان کلی سریال خاندان اژدها در فصل‌های آینده است.

دسته کم گرفته شده ترین اتفاقات فصل اول سریال خاندان اژدها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

در حالی که این سریال آشکارا به وقوع جنگی در آینده اشاره می‌کرد، اما جزئیات کلیدی‌ای وجود دارد که حاوی نشانه‌هایی درباره فصل دوم اسپین آف بازی تاج و تخت است که احتمالا اکثر بینندگان از دست داده‌اند.

جادوی رینیرا

سریال خاندان اژدها

آینده‌ی خاندان تارگرین و اینکه چگونه در نهایت «رینیرا» خواهد مرد، از قبل روی سنگ نوشته شده است. کتاب‌های آتش و خون «جورج آر. آر. مارتین»، کل داستان زندگی «رینیرا» را فاش می‌کند، در حالی که بازی تاج و تخت قبلاً به طور دقیق نشان داده که چه چیزی او را خواهد کشت؛ اما خاندان اژدها، قبلاً به طور دقیق به چگونگی مرگ «رینیرا» اشاره کرده است.

در قسمت 4، زنی به طور اتفاقی در خیابان با «رینیرا» هم‌صحبت می‌شود و از او می‌پرسد که آیا شاهزاده خانم دوست دارد بداند که چگونه روزی خواهد مرد یا خیر؟. صحنه‌ی بعدی حاوی اشاره‌ی قوی به آینده‌ی «رینیرا» است؛ زیرا جلوه‌ی ویژه‌ی بعدی دقیقاً همان چیزی است که باعث مرگ او می‌شود. این صحنه‌ای ظریف است که اجتناب از اسپویل کردن را دشوار می‌کند؛ اما «رینیرا» نگاهی اجمالی به آینده‌ی خودش انداخت.

هلینا می‌دانست که ایموند یک چشم خود را از دست می‌دهد

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

تصمیمی که «ایموند» برای رام کردن اژدهای وحشتناک «ویگار» گرفت، به نظر از جایی بی‌معنا سرچشمه می‌گرفت. «ایموند» که هرگز اژدهایی برای سوار شدن پیدا نکرده بود، دائماً توسط برادر و برادرزاده‌هایش مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت. داستان از آنجایی غم‌انگیز شد که او زمانی که بالاخره توانست «ویگار» را رام کند، کمی بعد یکی از چشمانش را از دست داد.

این فقدان وحشتناک، به طرز شگفت‌انگیزی توسط خواهرش پیش‌بینی شده بود و می‌تواند برای کل خاندان تارگرین در سریال خاندان اژدها پیامدهایی داشته باشد.

بعد از اینکه «آلیسنت» قسم خورد که «ایموند» روزی اژدهایی خواهد داشت، «هلنا» گفت:

او باید یک چشمش را ببندد.

این پیش‌بینی به راحتی از چشم بینندگان در دفعه اول دیدن سریال دور می‌ماند؛ اما مستقیماً به توانایی «هلنا» در دیدن آینده اشاره می‌کند. سایر صحبت‌های او در طول سریال نیز به همین اندازه می‌توانست مهم باشد و از دست دادن چشم «ایموند»، این موضوع را ثابت می‌کند. اگر او در فصل دوم خاندان اژدها هر اظهارنظر مبهمی داشته باشد، به احتمال زیاد پیش‌گویی‌ای از یک رویداد در آینده سریال می‌شود.

مدل والریای قدیمی ویسریس ناپدید می‌شود

سریال خاندان اژدها

رویداد ویسریون خون‌مایه‌ای است که باعث قدرت تارگرین‌ها می‌شود. فاجعه‌ی ویسریون، خاندان تارگرین را به عنوان تنها سوارکاران اژدها در جهان (به جز خاندان ولاریون)، باقی گذاشت. ویسریون نماد بزرگ‌ترین نقاط قوت و سرچشمه نفوذ این خاندان است. علاقه‌ی «ویسریس» به مجسمه‌ی ویسریون، نشانه‌ای از قدرت این خاندان است.

هنگامی که «ویسریس» به نابودی ویسریون واقعی فکر می‌کند، یک اژدهای سنگی به سمت این مجسمه پرتاب می‌شود و در نهایت می‌شکند. در حالی که به راحتی می‌توان این رویداد را در نظر نگرفت، اما بدون شک نمادی از سقوط خاندان تارگرین و مرگ آینده‌ی اژدهایان است.

رینیرا ناخواسته آلیسنت را تهدید می‌کند

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

کمی قبل از مرگ شاه «ویسریس»، «آلیسنت» و «رینیرا» در واقع موفق شدند اختلافات خود را حل و فصل کنند. پس از یک شام ​​پرهیجان، «رینیرا» تصمیم گرفت فرزندانش را به دراگون‌استون برگرداند؛ اما به آلیسنت قول داد که با اژدها بازگردد.

این جمله به ظاهر کم‌اهمیت، به سادگی به معنای بازگشت سریع «رینیرا» بود. با توجه به رویدادهای بعدی، این جمله به یک هشدار شوم تبدیل شد. پس از خیانت «آلیسنت»، «رینیرا» برای سوزاندن هر کسی که در مرگ «لوسریس» دخیل بوده، سوار بر اژدها بازخواهد گشت. «آلیسنت» یک قول دلسوزانه شنید؛ اما این قول با نگاهی به گذشته، معنای بسیار تیره‌تری پیدا کرده است.

استارک‌ها از قبل حضور دارند

سریال خاندان اژدها

خاندان استارک در خاندان اژدها برجسته نیستند. با در نظر گرفتن اهمیت این خاندان در سریال بازی تاج و تخت، این یک حذف عجیب به نظر می‌رسد و به این معنی است که بینندگان مجبور شده‌اند یک فصل کامل را برای دیدن این خانواده محبوب صبر کنند؛ اما نشان گرگ وحشی استارک قبلاً در سریال ظاهر شده است.

یک لرد استارک به نام «الارد استارک»، در شورای بزرگ در صحنه اول سریال حضور داشت و یک جنگجوی استارک نیز در تورنمنت اولین قسمت ظاهر شد. همچنین، یک استارک دیگر زمانی که «ویسریس» این را طلب کرد، با وفاداری خود را به «رینیرا»، سوگند یاد کرد. این وعده برای خدمت به «رینیرا»، بدون شک نقش عظیمی در نقد سریال خاندان اژدها ایفا خواهد کرد.

سوالات متداول

چه کسی در نبرد رقص اژدهایان پیروز می‌شود؟

در جنگ بین دو تن از فرزندان طایفه تارگرین، هیچ برنده‌ای وجود ندارد.

چند فصل برای House of the Dragon برنامه ریزی شده است؟

«جورج آر‌. آر مارتین» قبلاً در وبلاگش نوشته بود که چهار فصل کامل را برای این سریال در نظر داریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب دسته کم گرفته شده ترین اتفاقات فصل اول سریال خاندان اژدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *