چرا سائورون در سریال ارباب حلقه ها می‌تواند تغییر شکل بدهد؟

پس از انتشار فصل دوم سریال ارباب حلقه ها با تغییر شکل شخصیت سائورون همراه بودیم و قطعاً دلایلی برای این اتفاق وجود دارد که قابل توضیح و بررسی هستند.

فصل دوم ارباب حلقه ها با صحنه‌ای از گذشته آغاز می‌شود که در آن «سائورون»، پس از شکست استاد خود، «مورگوث»، تلاش می‌کند تا قدرت را به دست بگیرد؛ اما این «سائورون» همان سائورون در ارباب حلقه ها و یا فصل ابتدایی نیست که دیدیم. این سکانس توسط یک بازیگر کاملاً متفاوت، «جک لوودن»، انجام شده است.

در فصل اول، داستان سائورون توسط «چارلی ویکرز» روایت می‌شد؛ اما در این صحنه از فصل دوم ارباب حلقه های قدرت ، نقش شخصیت او توسط «جک لوودن» ایفا می‌شود؛ اما «سائورون» برای مدت طولانی این شکل را حفظ نمی‌کند.

پس از اینکه «آدار» (با بازی سم هازلداین) و اورک‌هایش این نسخه از «سائورون» را می‌کشند، لرد تاریکی به یک توده سیاه چسبنده شبیه به شخصیت ونوم در فیلم مرد عنکبوتی تبدیل می‌شود. سپس او از حشرات تغذیه می‌کند و در نهایت به شکل «هالبرد» (با بازی چارلی ویکرز) بازمی‌گردد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


چرا سائورون در سریال ارباب حلقه ها می‌تواند تغییر شکل بدهد؟

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

این شخصیت در قسمت‌های ابتدایی سریال حلقه های قدرت فصل 2 ، دوباره تغییر شکل می‌دهد و همین اتفاق سوال‌های زیادی برای کسانی که طرفدار دو آتیشه دنیای «تالکین» نیستند، به وجود می‌آورد.

پس چه چیزی باعث این تغییر شکل‌های مکرر می‌شود؟ حلقه سائورون چه ارتباطی روی این اتفاق دارد؟ همه این سوالات، پرسش‌هایی است که می‌توان به آن‌ها پاسخ داد.

چرا سائورون می‌تواند تغییر شکل بدهد؟

سریال ارباب حلقه ها

در داستان‌های «تالکین»، «سائورون» یک روح مایا (به نوعی فرشته) است که فاسد می‌شود. یکی از قدرت‌های اصلی او، تغییر شکل است. در ابتدا، این شخصیت در خدمت «مورگوث»، لرد تاریک، بود. پس از شکست «مورگوث»، در سریال ارباب حلقه ها حلقه های قدرت «سائورون» تلاش کرد تا جای او را بگیرد. «جک لوودن» این نسخه از «سائورون» را در سریال ارباب حلقه ها فصل 2 بازی کرد.

«آدار» یک شخصیت جدید در سریال ارباب حلقه ها فصل دوم است و هیچ سابقه‌ای از او در آثار «تالکین» وجود ندارد. اگرچه «سائورون» در داستان «تالکین» پس از شکست «مورگوث» تغییر شکل می‌دهد، اما تا جایی که ما می‌دانیم، کشته نمی‌شود و توسط رقیب خود دوباره متولد نشده است.

در سریال، زمانی که «سائورون» توسط «آدار» کشته می‌شود، پرتویی از نور ساطع می‌کند و سپس به یک ماده سیاه چسبنده تبدیل می‌شود. پس از مصرف گوشت موجودات مختلف، او شکل انسان‌گونه‌ای به خود می‌گیرد و نام خود را «هالبرد» می‌گذارد و خود را پادشاه گم‌شده سرزمین جنوبی معرفی می‌کند.

چرا سائورون به بدن جدیدی منتقل می‌شود؟

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

در تئوری، «سائورون» می‌تواند دوباره به شکل «جک لوودن» ظاهر شود؛ اما چرا این کار را نمی‌کند؟ بسیاری از افراد از دیدن «سائورون» در این شکل، به ویژه «آدار» و «گالادریل»، محتاط خواهند بود. با پوشیدن یک لباس مبدل جدید، «سائورون» دشمنان خود را فریب می‌دهد.

با شکل گرفتن «هالبرد»، «سائورون» توانست وارد سرزمین جنوبی شود و بدون شناسایی شدن، «آدار» را ملاقات کنند. در فصل اول، «آدار» «سائورون» را در شکل «هالبرد» نمی‌شناسد و هنوز تحت تأثیر این باور است که او «سائورون» را کشته است. در ارباب حلقه ها فصل دوم ، زمانی که «آدار» «هالبرد» را اسیر می‌کند، همچنان در این فکر است که مرد پیش روی او پادشاه سرزمین جنوبی نام دارد و ما نمی‌دانیم که «سائورون» در زمان جنگ با «مورگوث» چه شکلی داشت.

اگر او شبیه «جک لوودن» بود، «گالادریل» یا سایر الف‌ها امکان داشت او را بشناسند، زیرا برادر «گالادریل»، «فینرود»، به دست «سائورون» کشته شد و «گالادریل» از آن زمان به دنبال او است.

چرا آناتار شبیه هالبراند است؟

سریال ارباب حلقه ها

در داستان‌های «تالکین»، «سائورون» به عنوان یک موجود قدرتمند و فریبکار معرفی می‌شود که با تغییر شکل خود، توانسته است به اهداف خود دست یابد. در فصل دوم ارباب حلقه ها حلقه های قدرت ، «سائورون» با استفاده از این توانایی، توانست به نزد «سلبرینبور»، آهنگر بزرگ الف‌ها، نفوذ کند و او را فریب دهد.

در ابتدا، «سائورون» با ظاهر «هالبرد» به نزد «سلبرینبور» می‌آید و خود را به عنوان یک فرستاده از خدایان معرفی می‌کند. «سلبرینبور» که به دنبال راهی برای نجات الف‌ها از نابودی است، به «سائورون» اعتماد و با او همکاری می‌کند؛ اما «گالادریل» که از حقیقت هویت «سائورون» آگاه است، سعی دارد تا «سلبرینبور» را از این خطر آگاه کند؛ اما «سلبرینبور» که به دنبال شهرت و قدرت است، به «گالادریل» گوش نمی‌دهد.

در نهایت، «سائورون» موفق می‌شود تا «سلبرینبور» را به ساخت حلقه‌های قدرت ترغیب کند و با استفاده از این حلقه‌ها، قدرت خود را در سرزمین میانه گسترش دهد.

چرا سائورون در فیلم های ارباب حلقه ها فقط یک چشم بزرگ و سوزان است؟

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

در کتاب‌های «تالکین»، «سائورون» پس از شکست، شکل فیزیکی خود را رها می‌کند و تنها به صورت روح وجود دارد؛ اما او می‌تواند با استفاده از قدرت‌های خود، بدنش را دوباره احیا کند. در کتاب هابیت، به طور خلاصه اشاره شده است که «سائورون» شکل «جادوگر سیاه» را به خود می‌گیرد و «گاندالف» را اسیر می‌کند و «گولوم» در کتاب برادری حلقه، «سائورون» را به عنوان یک شکل سایه‌دار بدون انگشت می‌بیند.

بدن «سائورون» تا زمانی که حلقه را به دست نیاورد، ضعیف و آسیب‌پذیر بود؛ بنابراین، او در کتاب‌ها بیشتر به عنوان یک حضور مخفی ظاهر می‌شود. همچنین، این چشم بزرگ و سوزان، نماد فیزیکی «سائورون» نیست، بلکه یک ابزار برای اوست.

«جکسون» برای نمایش «سائورون» در فیلم‌های خود، نیاز به چیزی چشمگیرتر از یک سایه مبهم داشت. بنابراین، او از این تصویر استفاده کرد و «سائورون» را به صورت یک چشم سوزان در بالای برج تاریک، «باراد-دُور» به تصویر کشید. این چشم هر بار که فرودو حلقه را می‌گذارد، به سمت او می‌چرخد.

فصل دوم سریال ارباب حلقه ها کی پخش میشه ؟

این سریال از 29 اوت 2024 (8 شهریور 1403) آغاز شده و هر پنجشنبه از شبکه آمازون پرایم ویدیو منتشر می‌شود.

سریال the lord of the rings در چه زمانی رخ می‌دهد؟

داستان این سریال در عصر دوم سری کتاب‌های ارباب حلقه‌های «جی آر. آر. تالکین» جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب چرا سائورون در سریال ارباب حلقه ها می‌تواند تغییر شکل بدهد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *