10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت ؛ اصلی‌ترین شخصیت‌های دنیای تالکین

الف‌ها، اصلی‌ترین دلیل جذابیت دنیای ارباب حلقه‌ها هستند. با ما همراه باشید تا به 10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت بپردازیم.

در داستان‌های افسانه‌ای جی. آر. آر تالکین، الف‌ها یکی از نژادهای افسانه‌ای ساکن زمین یا همان سرزمین میانه هستند و در گذشته‌ای دور بوجود آمده‌اند و قدیمی‌ترین نژاد این دنیا هستند. الف‌ها در داستان‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها ظاهر شدند و تاریخی پیچیده‌تر از آنچه که فکرش را بکنید دارند.

تالکین یکی از بهترین نویسنده‌هایی بود که الف‌ها را تعریف کرد و گذشته‌ی آنان را به طرز گسترده‌ای نشان داد. او برای الف‌ها زبان مخصوص خلق کرد و به شکلی کامل آن را گسترش داد. همانطور که در تاریخ سرزمین میانی و رمان‌های تالکین گفته شده است، الف‌ها نسبت به انسان‌ها سبک زندگی متفاوتی دارند. در سرزمین میانه، دو گونه‌ی الف‌ها و انسان‌ها زندگی می‌کردند که به مرور زمان، این نژاد‌ها نیز، گسترده‌تر هم شدند.

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

  • اصلی‌ترین شخصیت‌های دنیای تالکین

شما می‌توانید فهرست 10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

انتشار سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت طرفداران زیادی را هیجان‌زده کرده و تصویری جدید از عصر دوم دنیای تالکین را برای ما به نمایش گذاشته است. مهم‌ترین نژادی که در این عصر سریال حضور دارند، الف‌ها هستند و ما می‌خواهیم در این نوشتار، به 10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت بپردازیم.

الف‌ها چندین قبیله مختلف دارند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
بهترین حقیقت الف های حلقه های قدرت

اگرچه برای برخی از انسان‌های فانی، الف‌ها تا حد زیادی غیرقابل تشخیص با یکدیگر به نظر می‌رسند، اما در واقع گروه‌هایی بسیار پیچیده هستند که به قبایل مختلفی تقسیم شده‌اند. از همان ابتدا، زمانی که آن‌ها برای اولین بار در سرزمین میانه بیدار شدند، به قبایل مختلفی تقسیم شدند و این تقسیمات تنها با آشکار شدن عصر اول اهمیت بیشتری یافتند.

اگرچه سطحی از همبستگی بین گروه‌های مختلف این عصر وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این تقسیم‌بندی‌ها همچنان بر انواع اقداماتی که احتمالاً در طول دوره حلقه‌های قدرت انجام می‌دهند، تأثیر خواهند داشت و به بهترین حقیقت الف های حلقه های قدرت تبدیل بشود.

بیشتر بخوانید:

تأثیرات عمیقی از جنگ دارند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

همانطور که چندین نبرد مهم در ارباب حلقه‌ها وجود داشت، به نظر می‌رسد که سریال حلقه‌های قدرت نیز چنین خواهد بود. با این حال، یکی از مهم‌ترین نبردهایی که الف‌ها انجام داده‌اند، در واقع در دوره اول رخ داده است، که پیش از اتفاقات این مجموعه، اتفاق افتاده.

الف‌ها در آن جنگ، بسیاری از افراد خود را از دست دادند و همین امر باعث شد تا احساس عمیقی از درد و حس انتقام، در آن‌ها رشد کند و الف‌ها را به موجوداتی غمگین تبدیل کند. الف‌ها در سوگند فئونور، قسم خوردند که تا وقتی سنگ‌های قدرت را پس نگیرند، پا پس نمی‌کشند و همین سوگند، باعث جنگ‌های بسیاری شد که طبعات گران قیمتی را برای آن‌‌ها نیز به جای گذاشت.

اکثر الف‌ها در مبارزه با مورگوث از دنیا رفتند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

مورگوث، بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین شروران دنیای سینمای فانتزی باشد. همچنین که او در این سریال، سنگ‌های قدرت ساخته شده توسط یک الف را در اختیار دارد و می‌تواند قدرتمند‌تر نیز بشود. ارباب تاریکی، یا همان مورگوث، با استفاده از این سنگ‌ها، می‌خواست دنیا را فتح کند و در ابتدا، باید الف‌ها را از پیش روی بر‌می‌داشت. همین امر او، باعث شد که جنگ‌های (بهترین فیلم های جنگی 2022) بی‌شماری رخ بدهند و به بسیاری از الف‌ها قدرتمند دوره‌ی اول، جان خودشان را از دست بدهند.

با حضور این جنگ‌ها، و با پیشروی عصر دوم، آن‌ها خود را مجبور به مقابله با تأثیر مستمر او در جهان، به ویژه در قالب با استعدادترین، قدرتمندترین و مورد اعتمادترین خادم او، سائورون، خواهند دید و در ادامه شاهد مرگ‌های بسیار دیگری خواهیم بود.

نامیرا هستند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
برترین حقایق الف های حلقه های قدرت

بدون شک بزرگ‌ترین و برترین حقایق الف های حلقه های قدرت نامیرا بودنشان باشد که از ابتدای حضور آن‌ها در دنیا ادامه داشته و انسان‌ها، آن‌ها را به همین خصوصیت می‌شناسند. الف‌ها پیر نمی‌شوند و تنها در صورتی کشته می‌شوند که با شمشیر سائورون به قتل برسند.

آن‌ها می‌توانند تا هزاران سال در سرزمین میانه زندگی کنند و به همین دلیل است که برخی از الف‌ها موجود در سریال حلقه‌های قدرت، در ارباب حلقه‌ها نیز وجود دارند. الف‌ها، حدود یک سال بعد از لقاح به دنیا می‌آیند. ذهن آن‌ها سریع‌تر از بدنشان رشد می‌کند و در سال اول زندگی‌شان می‌توانند صحبت کنند و راه بروند. بلوغ فیزیکی آن‌ها، در پنجاهمین سال زندگی‌شان رخ می‌دهد و در همان سال به بلند‌ترین حد ممکن خود می‌رسند و در نهایت رشد آن‌ها متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با دورف‌ها، رابطه‌ی خوبی ندارند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

یکی از خصوصیات الف‌ها در سریال حلقه‌های قدرت، که در قسمت دوم هم آن را مشاهده کردیم، رابطه‌ی بد آن‌ها با دورف‌ها بود. در قسمت دوم، کاملاً مشاهده کردیم که دورف‌ها، رابطه‌ی متشنجی با این نژاد دارند و سعی می‌کنند که چیز‌های مختلف را از آن‌ها مخفی نگه‌دارند. دورف‌ها در افسانه‌های تالکین به نژادی از موجودات سرزمین میانی، قاره‌ی مرکزی زمین که بر پایه‌ی “افسانه‌های کوتوله‌ها در میان ژرمن‌ها” معروف هستند و فعالیت اصلی‌شان، بیشتر به معدن کاری، ریخته‌گری مربوط می‌شود. آن‌ها از فرزندان ایلواتار (خدای یگانه) نیستند و ماهال آهنگر خلق شده‌اند.

اگرچه دورف‌ها به اندازه الف‌ها قدرتمند نیستند، اما مهارت‌های خاص خود را دارند و این دو قوم هر از چند گاهی، دلایلی برای همکاری با یکدیگر داشته‌اند. با این حال، در طول دوران اول، آن‌ها بیشتر با هم درگیر بودند و این تا حدی به دلیل نحوه‌ی خلق آنها می‌باشد. این دو گروه، به علت درگیری‌های متعددی که در طول عصر اول با یکدیگر داشتند، در آغاز سریال رابطه‌ی خوبی ندارند و سریال نشان می‌دهد که چه اتفاقاتی بین آن‌ها در ادامه رخ خواهد داد.

جنگجویان قابلی هستند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

الف‌ها، شاید در دیگر فیلم‌ها و سریال‌های فانتزی، به عنوان یک خدمتکار یا یک شخصیت فرعی معرفی شوند، اما در داستان‌های تالکین، این شخصیت‌ها اصلی‌ترین عنصر داستانی رمان این فرد هستند. آن‌ها اولین کسانی هستند که بعد از الهه‌های ایلواتار، پا به سرزمین میانی گذاشتند و همین دلیل باعث شد تا به تقویت خود بپردازند.

اما مهم‌ترین عنصری که از آن‌ها یک جنگجوی پُر قدرت ساخت، جنگی بود که بر سر سنگ‌های قدرت، با ارباب تاریکی رخ داد. آن‌ها مجبور بودند برای نجات زندگی خود، و همنوعان خود، به جنگجوی قوی تبدیل شوند که به جنگ ارباب تاریکی می‌رود.

با انسان‌ها، نمی‌توانند وارد رابطه شوند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

یکی دیگر از حقایق الف‌ها، که در قسمت دوم این مجموعه به نمایش درآمد و ما به وضوح مشاهده کردیم، ممنوع بودن رابطه‌ی احساسی با انسان‌ها است. عشق میان الف‌ها و انسان‌ها، یک اتفاق ممنوعه است که در سه‌گانه‌ی پیتر جکسون هم شاهد آن بودیم. اما در عصر دوم نیز یکی از این عشق‌ها رخ داده که سریال نیز در همان اوایل سریال، به آن اشاره کرد.

بسیاری از شهرهای الف‌ها، قبلاً نابود شدند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

مکان‌های بسیار زیبایی در دنیای تالکین حضور دارد که نه‌تنها در سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، بلکه در این سریال هم آن‌ها را مشاهده می‌کنیم. اما این مکان‌ها، در جنگ‌های پُر شماری که توسط ارباب تاریکی برگزار شده از بین رفته و به تسخیر او درآمده.

یکی از مهم‌ترین شهر‌های نابود شده، که بزرگ‌ترین شهر الف‌ها، و یک جورایی پایتخت آن‌ها محسوب می‌شد، گوندولین بود که پیش از شروع سریال، به دست ارباب تاریکی افتاده است و نابود شده.

از نظر جغرافیایی پراکنده‌اند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
حقایق برتر الف ها در حلقه های قدرت

از آنجایی که سرزمین میانه از همان ابتدای امر، در دستان الف‌ها بود و آن‌ها پس از خدایان، دومین افرادی بودند که به آنجا آمدند، طبیعی است که از نظر جغرافیایی پراکنده باشند و در سرتاسر سرزمین میانه حضور داشته باشند.

یکی دیگر از عوامل مهمِ تأثیرات پراکندگی الف‌ها، در پایان عصر اول رخ داد که شاهد وقوع برخی رویدادهای واقعاً آسیب زا برای این موجودات بودیم. نه فقط برای الف‌ها، بلکه برای خود سرزمین‌ها نیز خسارات زیادی رخ داد. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که الف‌ها خود را در نقاط مختلف جهان پراکنده بکنند.

یکی دیگر از عواملی که در آثار فانتزی رخ می‌دهد، بحث سرنوشت است و برخی از الف‌ها، به دست سرنوشت، به مکان‌های دیگری مهاجرت می‌کنند و در آنجا شروع به فتح سرزمین‌های مختلف می‌کنند.

بسیاری از آن‌ها، به اورک تبدیل شده‌اند

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت
10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

در قسمت دوم سریال، شاهد یک اورک بودیم که با ثیو مبارزه می‌کند و نشان می‌دهد که این موجودات در سرزمین میانه حضور دارند. این موجودات، در اصل همان الف‌ها هستند که به دست ارباب تاریکی، و خادمش گروگان گرفته شده‌اند و تا حدی شکنجه شده‌اند که به موجوداتی بد ریخت، تغییر قیافه داده‌اند.

اورک‌ها به صورت موجوداتی چندش‌آور و بدبخت به تصویر کشیده می‌شوند و از همه، حتی خودشان هم نفرت دارد. آن‌ها از اربابانی که به آن‌ها خدمت می‌کنند نیز نفرت دارند و تنها از روی ترس کار می‌کنند. اورک‌ها توان ساخت هیچ چیز زیبایی را ندارند و هرچه می‌سازند برای آسیب رساندن به دیگران است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *