همنواز

بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین مورگاث و سائورون که در سریال ارباب حلقه ها نمایش داده شدند

«مورگاث» و «سائورون»، دو شرور مشابه در سرزمین میانه هستند که فصل دوم سریال ارباب حلقه ها به تمایز اصلی آن‌ها توجه کرده است.

در این سریال، شخصیت «سائورون» به صورت مدام در حال تلاش کردن است تا خود را از استاد قدیمی‌اش متمایز کند. او در سریال ارباب حلقه ها فصل دوم به‌وضوح نشان می‌دهد که دیدگاهش برای سرزمین میانه نسبت به آنچه «مورگاث» ارائه می‌دهد، بهتر خواهد بود.

در حالی که سریال ارباب حلقه ها فصل 2 تغییرات زیادی در داینامیک بین این دو شرور ایجاد کرده، اما سخنان «سائورون» به «کلبریمبور» در قسمت 7 درباره نیتی که برای بهبود دنیا دارد، اقابل توجه است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین مورگاث و سائورون که در سریال ارباب حلقه ها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

در قسمت هفتم از سریال حلقه های قدرت ، «کلبریمبور» متوجه می‌شود که «آناتار» در واقع همان «سائورون» است و از والار نمایندگی نمی‌کند. «سائورون» در عزم خود برای ساخت 9 حلقه، «کلبریمبور» را به اسارت گرقته و او را وادار به ادامه کار می‌کند.

در همان لحظه، او می‌گوید که رفتاری که دارد، در مقایسه با شرارت «مورگاث»، چیز چندانی نیست. «سائورون» به صورت خیلی مستقیم اشاره می‌کند که «مورگاث» در عصر اول او را آزار داده است. این روایت از رابطه این دو شرور، با آنچه در اسطوره‌شناسی ارباب حلقه‌ها آمده است، تفاوت دارد؛ اما بنیانی که در سریال حلقه های قدرت فصل دوم مورد بحث قرار گرفته، می‌تواند حقیقت داشته باشد.

هدف سائورون و مورگاث با همدیگر تقاوت داشت

سریال ارباب حلقه ها

هدف نهایی «مورگاث» با هدف «سائورون» در سریال حلقه های قدرت فصل ۲ و کتاب‌های «تالکین»، به‌طور قابل‌توجهی متفاوت بود. هیچ نشانه‌ای در ارباب حلقه‌ها وجود ندارد که نشان دهد «مورگاث» «سائورون» را به انجام خواسته‌هایش مجبور کرده باشد؛ اما واقعیت این است که او و «سائورون»، به‌عنوان اربابان تاریکی، اهداف متفاوتی داشتند.

«مورگاث» به خاطر لذت ویرانگری، به تخریب می‌پرداخت و می‌خواست تا آفرینش‌های زیبا و شگفت‌انگیز «ارو ایلوواتار» (خدای یگانه در داستان‌های ارباب حلقه‌ها) و «آینور» را تحت سلطه خود در بیاورد و نابود کند. از سوی دیگر، «سائورون» ویرانی‌های ناشی از اقدامات «مورگاث» را به‌عنوان نوعی پاکسازی می‌دید که او را قادر می‌ساخت تا دنیایی بهتر و بر اساس طراحی خود بسازد.

«سائورون» پیش از اینکه به سمت شرارت برود، با نام «مایرون» شناخته می‌شد و به‌عنوان بااستعدادترین «مایار» در فنون ساخت و آهنگری مشهور بود. او هیچ چیزی را بیشتر از تعادل و کمال دوست نداشت و به همین دلیل قادر به خلق زیبایی‌های بزرگ بود.

این ویژگی در «سائورون»، به صورتی کاملاً صریح در فصل دوم ارباب حلقه ها مشهود است. او واقعاً بر این باور دارد که استعدادهایش دقیقاً همان چیزی هستند که سرزمین میانه به آن نیاز دارد یا خیر؟

او اعتقاد دارد که طرح‌های نقشه‌اش، برتر از آنچه «ارو ایلوواتار» ارائه داده است، پیش می‌روند.

چرا سائورون در سریال ارباب حلقه ها می‌تواند تغییر شکل بدهد؟

سائورون در هدف مورگاث شریک نیست

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«مورگاث» همچنین هدف دیگری داشت که «سائورون» به آن توجهی نمی‌کرد. او به شدت می‌خواست آفرینش‌های «ارو ایلوواتار» را نابود کند؛ زیرا خود از توانایی خلق زندگی محروم بود.

زمانی که او «ملکور» نامیده می‌شد، به «ایلوواتار» و «آینور» در خلق جهان کمک کرده بود، اما سپس از نقشه خدا منحرف شد و دیدگاه خود را در آهنگی که جهان را خلق کرد، گنجاند.

او به شدت به‌دنبال دستیابی به آتش مخفی‌ای است که به «ایلوواتار» اجازه می‌داد تا به آفرینش‌هایش روح و اراده آزاد عطا کند؛ اما دستیابی به آن غیرممکن به نظر می‌رسید و خشم و حسادت ناشی از این ناکامی، «مورگاث» را به سوی تاریکی سوق داد.

آتش مخفی هرگز چیزی نبود که «سائورون» به آن علاقه‌ای نشان دهد. «مورگاث» همیشه به قدرت «ایلوواتار» حسادت می‌ورزید؛ اما «سائورون» به نظر می‌رسید که نیازی به آن ندارد و حتی خود را برتر از خدای ارباب حلقه‌ها می‌دانست. او نیازی به خلق زندگی برای خود نداشت، زیرا می‌توانست فرزندان «ایلوواتار» را مانند عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی کنترل کند و بنابراین، دنیای خود را طبق نقشه‌اش بسازد.

آیا سائورون از مورگاث شرورتر است؟

سریال ارباب حلقه ها

«مورگاث» خواهان نابودی جهان بود؛ اما «سائورون» در فصل دوم ارباب حلقه ها حلقه های قدرت بر این باور است که کنترل او می‌تواند جهان را بهتر کند. این بدان معنا نیست که «سائورون» از نظر شرارت کمتر از «مورگاث» باشد.

مفهوم آفرینش در آثار «تالکین»، موضوعی پیچیده و ظریف است. تعادلی میان افزودن زیبایی به طراحی «ایلوواتار» و تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن یا به‌طور کامل تغییر مسیر طرح بزرگ وجود دارد. «سائورون» می‌داند که اقداماتی که انجام می‌دهد، با نظم طبیعی در تضاد است و هدف او از این کار، در حقیقت، کاملاً خودخواهانه تلقی می‌شود؛ بنابراین، با وجود هر خوبی که «سائورون» به آن توجه دارد، اعمالش به‌طور کلی شرارت‌آمیز است.

علاوه بر این، «سائورون« به‌طور کامل آماده می‌شود تا هرکس یا هرچیزی را که در مسیر هدفش قرار گیرد، بکشد یا به او آسیب برساند و نمی‌توان ادعا کرد که این شرور از نظر قابلیت رستگاری بیشتر از «مورگاث» باشد.

او در فصل دوم سریال the lord of the rings the rings of power ادعا می‌کند که بهتر از پیشینیانش است و حتی به نظر می‌رسد که خود نیز به این باور رسیده باشد؛ اما ناتوانی «سائورون» در دیدن شرارت خود، او را به نوعی حتی خطرناک‌تر می‌سازد.

سوالات متداول

فصل دوم ارباب حلقه ها کی منتشر میشود؟

این سریال از 29 اوت 2024 (8 شهریور 1403) آغاز شده و هر پنجشنبه از شبکه آمازون پرایم ویدیو منتشر می‌شود.

فصل دوم ارباب حلقه ها چند قسمت است؟

فصل دوم ارباب حلقه ها 8 قسمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین مورگاث و سائورون که در سریال ارباب حلقه ها نمایش داده شدند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *