سوتی های سریال پیکی بلایندرز ؛ از مشکلات در تایم‌لاین تا ایراداتِ راکوردی

یکی از بهترین سریال‌های تاریخ بلاشک پیکی‌بلایندرز است اما در نوشتار سوتی های سریال پیکی بلایندرز به کنج‌کاوی در میان خطاهای احتمالی صورت گرفته در سریال خواهیم پرداخت.

در این نوشتار به خطاهای احتمالی سریال پیکی‌بلایندرز خواهم پرداخت اما پیش از آن به نقدهای مثبتی که درین مورد شده رج خواهیم زد. دیوید رنشاو از گاردین این سریال را به عنوان یک داستان پرچین و سریع از گانگسترهای بیرمنگام پس از جنگ جهانی اول خلاصه کرد، مورفی را به عنوان تامی شلبی همیشه باحال و بقیه بازیگران را به خاطر قدرتشان تحسین کرده است.

سارا کامپتون از تلگراف به سریال امتیاز 4/5 داده و سریال را به دلیل اصالت آن تحسین کرد و “تمام انتظارات ما را گرفت و آنها را گیج کرد”. الکس فلچر از Digital Spy معتقد است که “پیکی بلایندرز به تیز بودن یک دارت شروع شده است”.

سوتی های سریال پیکی بلایندرز

فهرست مطالبی که در نوشتار سوتی های سریال پیکی بلایندرز خواهید خواند به شرح زیر است:

گاف های پیکی بلایندرز
گاف های پیکی بلایندرز

این سریال به‌ خاطر فیلم‌برداری شیک و اجراهای کاریزماتیک و همچنین به‌ خاطر توجه به بخشی از تاریخ انگلستان که به ندرت در تلویزیون کاوش نمی‌شود، مورد تحسین قرار گرفته است.

مورخان بر سر این که آیا آوردن شخصیت‌ها و رویدادهای دهه‌های دیگر به داستان دهه 1920 ادعاهای صحت تاریخی را تضعیف می‌کند یا اینکه زندگی طبقه کارگر در آن دوره به شیوه‌ای صادقانه و پرطنین به تصویر کشیده می‌شود اختلاف نظر دارند. در ادامه به گاف های پیکی بلایندرز می‌پردازیم.

فصل 4 اپیزود 1

شب کریسمس سال 1925 است. تامی و پسرش یک گوشت چرخ کرده برای “سانتا و رودولف” می‌گذارند، اما تا دهه 1930 گوزن شمالی به نام رودولف وجود نداشت. نویسنده این شخصیت تا سال 1925 حتی فارغ‌التحصیل نشده بود و تنها در سال 1939 شروع به نوشتن کتابی درباره یک گوزن شمالی بینی قرمز کرد.

کلیت فصل 2

گاف های پیکی بلایندرز, اشتباه های پیکی بلایندرز 
گاف های پیکی بلایندرز, اشتباه های پیکی بلایندرز

تولد 18 سالگی مایکل اغلب به عنوان زمانی ذکر می‌شود که او بالغ می‌شود و می‌تواند تصمیمات خود را بگیرد. در صورتی که سن بلوغ رسمی در سال 1922 (و تا سال 1970) 21 سال بود.

فصل 1 اپیزود 1

هنگامی که کارآگاه کمپل در حال سخنرانی برای افسران است، هیئت پشت سر او گریم و لباس‌های متعلق به تاریخ‌هایی از سال 1979 به بعد دارند.

فصل 4 اپیزود 5

جعبه‌های چای کنیا با علامت KTDA مشخص می‌شوند. (آژانس توسعه چای کنیا). این تا اوایل دهه 1970 این آژانسص به وجود نیامد بود.

گاف های پیکی بلایندرز, اشتباه های پیکی بلایندرز 
گاف های پیکی بلایندرز, اشتباه های پیکی بلایندرز

فصل 3 اپیزود 5

همه آدم‌های سابق (سربازان) تامی به او سلام می‌کنند. در صورتی که او یک افسر نیست و یک گروهبان است. این بر خلاف پروتکل‌ها نظامی است. آنها هرگز این کار را نمی کنند، حتی در زندگی غیرنظامی. نه تنها خلاف مقررات است بل‌که بسیاری از افسران آن را به عنوان توهین تلقی می‌کنند.

فصل 1 اپیزود 5

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

وقتی تامی وارد دفتری می‌شود که گریس مشغول کار روی کتاب‌ها است، جلو می‌رود و در را باز می‌گذارد تا ستاره‌ای سیاه روی دفترش بکشد. هنگامی که او این کار را می‌کند در بسته است. (00:03:40)

فصل 5 اپیزود 1

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

در مجلس عوام تامی از یکی از نمایندگان حزب محافظه‌کار به عنوان “دوست محترم من” و “عضو اپینگ” یاد می‌کند. آدرس قبلی فقط برای اعضای خصوصی حزب خود سخنران استفاده می‌شود (تامی نماینده حزب کارگر است).

نمایندگان احزاب دیگر “آقای محترم حق” خواهند بود. وینستون چرچیل در آن زمان نماینده اپینگ بود و منشی تامی بعدا می‌گوید چرچیل در آمریکا است، بنابراین او احتمالا نمی‌تواند برای اپینگ با آن عضو صحبت کند.

کلیت فصل 1

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

گروهبان ماس می‌گوید که او و بیشتر مردانش در جنگ جهانی اول خدمت کرده‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها مدال نگرفته‌اند. در فصل 2 ماس به طور ناگهانی سه مدال به دست آورده است، اما به نظر می‌رسد که آنها ساخته شده‌اند و مربوط به جنگ جهانی اول نیستند. از فصل 3، ماس سه مدال صحیح را برای جنگ جهانی اول می‌پوشد.

فصل 2 اپیزود 1

یکی از اشتباه های پیکی بلایندرز در فصل 2 رخ می‌دهد. این فصل از 1921 تا 1922 را پوشش می دهد. ماشین (YP8086) مورد استفاده در این قسمت اولین بار در 9 آگوست 1926 تولید شده است. (00:38:20 – 00:39:30)

فصل 1 اپیزود 1

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

سوابق توماس می‌گوید که او مدال شاه را برای شجاعت در جنگ جهانی اول دریافت کرده است. چنین مدالی وجود ندارد.

فصل 4 اپیزود 4

برگ‌های چای در بالای فنجان در هنگام دیدن نمای نزدیک قابل مشاهده است، اما هر بار که نما به حالت تمام صفحه تغییر می‌کند، فنجان تمیز می‌شود. (00:29:30)

در کل سریال

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

بازرس ارشد کمپبل از بلفاست اعزام شده است. بلفاست در آن زمان توسط پلیس سلطنتی ایرلند اداره می شد که هیچ رتبه‌ای از بازرسی اصلی نداشت.

کل فصل 5

این واقعیت که سرهنگ یانگر سیاه‌پوست است و این ممکن است از نظر اجتماعی مشکل باشد، چندین بار اشاره می‌شود (به این معنی که سریال نژاد او را تایید می‌کند)، اما به نظر نمی‌رسد که تعجب‌آور نباشد که یک مرد سیاه‌پوست در وهله اول سرهنگ ارتش بریتانیا باشد.

در حالی که در جنگ جهانی اول تعداد انگشت شماری از افسران مختلط در ارتش وجود داشت، هیچ افسر عادی سیاه‌پوست پس از جنگ وجود نداشت (در واقع در آن زمان خلاف مقررات بود) و هیچ افسر سیاه‌پوستی چنین درجه ارشدی نداشت. تا مدتها پس از جنگ جهانی دوم.

کل فصل 2

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

اولین مردی که در صحنه “اعدام” در زمین شخم زده جان خود را از دست داد، پشت سرش با شلیک گلوله منفجر شد. در پخش مجدد قسمت بعدی، سر او چنین تأثیری را نشان نمی‌دهد.

فصل 3 اپیزود 6

مایکل پول نقد را از روی میز برمی‌دارد. بعد از اینکه با تامی صحبت می‌کند، او برمی‌گردد تا پول را از دست مایکل بگیرد. در تصویر، مایکل پول نقد را با ژاکت در آغوش گرفته است، اما وقتی پول نقد را می گیرد، دست او را نشان می‌دهد که با کت و شلوارش پول را از مایکل گرفته است.

کل فصل 5

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

موزلی به‌عنوان تشکیل‌دهنده اتحادیه فاشیست‌های بریتانیا در سال 1929 یا 1930 به تصویر کشیده می‌شود. در واقع، او حزب جدید را در سال 1931 تشکیل داد.

این حزب در انتخابات عمومی سال 1931 نتوانست هیچ کرسی‌ای کسب کند (در حالی که خود موزلی کرسی خود را از دست داد) و موزلی سپس تشکیل داد. اتحادیه فاشیست های بریتانیا در سال 1932.

کل فصل 4

از جسی ادن به عنوان مباشر مغازه یاد می‌شود. مباشر مغازه، مقام ارشد اتحادیه کارگری پاره‌وقت در یک کارگاه یا بخش خاص است که یک شغل معمولی نیز در آن مغازه دارد.

به نظر می‌رسد جسی یک مقام تمام وقت دارد و تعدادی از کارخانه‌ها را پوشش می‌دهد. در واقع از او به عنوان یک سازمان دهنده اتحادیه‌های کارگری یاد می‌شود.

فصل 2 اپیزود 2

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

تامی به نقل از چرچیل: “در طول جنگ با Warwickshire Yeomanry” خدمت کرده است. اما ما از قبل می‌دانیم که او یک تونل‌ساز در جبهه غرب بود. Warwickshire Yeomanry یک هنگ سواره‌نظام بود (که در واقع در مصر، گالیپولی و فلسطین و در نهایت به عنوان یک گردان در جبهه غربی در پایان جنگ خدمت می کرد). همه تونل‌سازها با مهندسان سلطنتی خدمت می‌کردند.

فصل 4 اپیزود 5

سوتی های سریال پیکی بلایندرز
سوتی های سریال پیکی بلایندرز

ارتش بریتانیا در اواسط دهه 1920 هیچ سرباز زنی نداشت. سپاه کمکی ارتش ملکه مری در سال 1921 منحل شد و از آن زمان تا زمان تشکیل سرویس سرزمینی کمکی در سال 1938 هیچ زنی در ارتش خدمت نکرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت 2 فصل 6 پیکی بلایندرز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “سوتی های سریال پیکی بلایندرز ؛ از مشکلات در تایم‌لاین تا ایراداتِ راکوردی

  1. متاسفانه ماهیت فیلم تو این اظهار نظرات در نظر گرفته نشده،سریالی که از هر قشر و قومیتی بیننده رو به وجد میاره و میتونه مغز مخاطب رو تا حتی چندین روز درگیر خودش کنه ،این خودش کافیه تا به یه سریال بشه گفت فوق العاده ،من که واقعا لذت بردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *