نشست خبری فیلم نوروز برگزار شد

در سانس سوم هشتمین روز جشنواره فیلم فجر 1402، نشست خبری فیلم نوروز به کارگردانی «سهیل موفق» در خانه رسانه، به صورت رسمی برگزار شد.

در این نشست خبری، «سهیل موفق» (کارگردان)، «محمدرضا نادری» (تهیه‌کننده)، «حمزه ساعی» (نویسنده)، «بهرام دهقاندار» (آهنگساز)، «کاوه ایمانی» (تدوینگر)، «منصور شهبازی» (صدابردار)، «آزاده قوام» (طراح لباس) و بازیگرانی همچون «سیاوش چراغی‌پور»، «سحر حسینی» و «طاها شادی‌فر» حضور داشته‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نشست خبری فیلم نوروز برگزار شد

در ابتدای برنامه، «محمدرضا نادری»، تهیه‌کننده فیلم، توضیح داد:

نوروز یک ارثیه ارزشمند است که سالیان سال به ما رسیده و ما باید از این ارزش مراقبت کنیم.

او همچنین از «فرشته طائرپور» یاد کرد و افزود:

نوروز مسئله‌ای مهم در کشورمان است که متأسفانه ما به آن توجه کافی نمی‌کنیم. به عنوان مثال، میکی موس در اینستاگرام تبریک نوروز را منتشر می‌کند اما خودمان به این موضوع و این آیین بی‌توجه هستیم.

در ادامه، «سهیل موفق»، کارگردان فیلم سینمایی نوروز ، بیان کرد:

من همیشه سعی می‌کنم در تمامی کارهایم، خانواده را در نظر بگیرم و فیلمی بسازم که کودکان بتوانند آن را در کنار خانواده خود تماشا کنند. وقتی فیلم پاستاریونی را ساختم، دخترم علاقه‌مند به بابانوئل و کریسمس شد و مرا به مغازه‌هایی که لوازم این جشن را به فروش می‌رسانند، می‌برد. از آن زمان به بعد این مسئله برایم مهم شد و تصمیم گرفتم که فیلم بعدی‌ام درباره نوروز باشد. ما تقریباً پنج سال در جستجوی سرمایه‌گذار بودیم. بسیاری از کشورها جشن نوروز را جشن می‌گیرند و این مسئله اکنون محدود به مرزهای جغرافیایی ما نیست. برای ما مشکل بود که نتوانستیم سرمایه‌گذاری مناسبی پیدا کنیم.

فیلم نوروز

«سهیل موفق» افزود:

متأسفانه کودکان ما اطلاعی از عید نوروز ندارند و هر سال، چندین انیمیشن در کشور ساخته می‌شود؛ اما توجهی به آیین‌های ما ندارد. ادبیات ما صرفاً غنی نیست؛ بلکه عجیب و غریب است. به قدری ادبیات ما از اسطوره غنی بوده که ما هر چقدر از آن‌ها بسازیم باز هم تمام نمی‌شود. اگر این فیلم بفروشد یا نفروشد، صادقانه به لحاظ مالی برای من اتفاقی نمی‌افتد؛ اما می‌خواهم این را بگویم که پس از این همه سال، اثری درباره نوروز و آیین ساخته شده، حتماً این فیلم را در سالن سینما تماشا کنید.

«سیاوش چراغی‌پور» بازیگر فیلم نوروز درباره نقش‌آفرینی خود در این فیلم گفت:

من به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم جایزه و سیمرغ است. سال‌های سال است که دارم کار می‌کنم و در جشنواره‌ی فیلم فجر دیده نشده است. البته همین که شما عزیزان اثر را ببینید برای من کافی است. مهم‌ترین دغدغه‌ام تجربه کردن نقش‌های متفاوت خواهد بود. نقش‌های زیادی در رویاهایم است و در ذهن دارم و امیدوارم کارگردانان برای آن‌ها به سراغم بیایند و بتوانم در نقش‌های رویایی‌ام بدرخشم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم‌های جشنواره فجر امسال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *