چالش 30 روزه فیلم – روز پنجم : یک فیلم اقتباسی فوق‌العاده (پدرخوانده)

اخیراً در توئیتر، چالشی مبنی بر چالش 30 روزه فیلم به انتشار رسیده که مردم در قالب یک عکی و موضوع، مردم فیلم‌هایی را معرفی می‌کنند.

چند روزی است که در بین کاربران توئیتر فارسی، چالشی مبنی بر چالش توئیتری فیلم به انتشار رسیده است که چالش سی روزه فیلم دیدن را به دیگران معرفی می‌کند. این چالش جالب، بر اساس یک موضوع پیش می‌رود و معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش است که روزانه از دید بنده، فیلم‌هایی را به شما معرفی خواهم کرد تا تابستان خود را با موضوعات مختلفی که در این چالش هستند بگذرانید.

چالش 30 روزه فیلم

یک فیلم اقتباسی فوق‌العاده

چالش 30 روزه فیلم
چالش توئیتری فیلم

پدرخوانده، یک فیلم جنایی آمریکایی محصول 1972 به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است که فیلمنامه را بر اساس رمان پرفروش پوزو در سال 1969 با همین عنوان نوشته است. مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، ریچارد کاستلانو، رابرت دووال، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته و دایان کیتون در این فیلم هنرنمایی کردند.

این اولین قسمت از سه گانه پدرخوانده است که به داستان خانواده کورلئونه می‌پردازد که تحت رهبری پدرسالار ویتو کورلئونه با هنرنمایی مارلون براندو از سال 1945 تا 1955 می‌باشد. این فیلم بر روی تبدیل کوچکترین پسرش، مایکل کورلئونه از یک خانواده بی میل به یک رئیس مافیای بی‌رحم تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

پارامونت پیکچرز حقوق رمان را به قیمت 80000 دلار، قبل از اینکه محبوبیت پیدا کند، به دست آورد. مدیران استودیو در یافتن کارگردان مشکل داشتند. چند نامزد اول قبل از اینکه کاپولا برای کارگردانی فیلم امضا کند، این موقعیت را رد کردند، اما در مورد انتخاب چندین شخصیت، به ویژه، ویتو و مایکل اختلاف نظر وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

مورد انتظارترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

فیلمبرداری عمدتاً در لوکیشن اطراف نیویورک و سیسیل انجام شد و زودتر از موعد مقرر به پایان رسید. موسیقی موسیقی عمدتا توسط نینو روتا ساخته شده است و قطعات اضافی توسط Carmine Coppola ساخته شده است.

چالش سی روزه فیلم دیدن

چالش 30 روزه فیلم
معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش

پدرخوانده به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های ساخته شده و همچنین نقطه عطف ژانر گانگستری در نظر گرفته می‌شود. این فیلم در سال 1990 برای نگهداری در ثبت ملی فیلم ایالات متحده در کتابخانه کنگره انتخاب شد و از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی مهم تلقی شد و دومین فیلم برتر سینمای آمریکا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *