بهترین رمان های جنایی ؛ داستان‌های قتل و جنایت

داستان‌های جنایت و قتل و غارت ، در هر قالبی هیجان‌انگیز هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بهترین رمان های جنایی بپردازیم.

بهترین رمان های جنایی

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، زمان آن فرا رسیده است که بهترین داستان های جنایی راز آلود را که در روایات هیجان انگیز دارند را بررسی کنیم. اگر در نگاهی به گذشته، به تاریخ داستان‌ها و رمان های جنایی داشته باشیم، شاید بسیاری از شما آثاری را دیده باشید که تأثیر زیادی بر شما داشته‌اند و به شما برای درک بهتری از داستان‌های جنایی کمک کردند.

یکی از داستان‌]ای هیجان‌انگیزی که می‌تواند شکل بگیرد، ظهور چشمگیر جنایات روانشناختی است خطری غریب را به اذعان اینکه آسیب و تهدیدی جدی که اغلب در خانه و یا در محل کار در کمین است، می‌پردازد. دومین عنصر داستانی بسیار رایج، داستان‌ پلیس‌ها و کارآگاهانی می‌باشد که جنایات را حل می‌کنند و آنهایی که آماتور هستند، به آنها کمکم می‌کنند که در سینما، افرادی مانند هیچکاک بر روی این روایات کار می‌کنند. این داستان های جنایی، بیشتر به تحقیق درباره‌ی اسرار روزمره می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های کوتاه جهان

بهترین رمان های جنایی

  • داستان‌های قتل و جنایت

شما می‌توانید فهرست بهترین رمان های جنایی را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی

آثاری که در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد، از جمله سرسخت‌ترین خوانندگان را در جامعه داستان‌های جنایی ما، به دردسر می‌اندازند و همچنین به کتاب‌هایی تبدیل شدند که تأثیر ماندگار و سازنده‌ای  را در این ژانر داشتند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های جنایی بپردازیم.

کلر دویت و شهر مردگان

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان جنایی
  • نویسنده : سارا گرن
  • سال انتشار : 2012

اولین نوشته‌ی از سری مجموعه داستان‌های کلیر دویت، یک هیجان آدرنالین بود که مستقیماً در بازوی داستان‌های تخیلی چشم خصوصی تزریق شد. یک اجرای جدید و عجیب و غریبِ باطنی و گاهی توهم‌آمیز از یک ژانر محبوب. دویت بزرگترین کارآگاه جهان است که با تکنیک‌های ژاک سیلت، استاد بزرگی که تئوری‌ها و آثار مبهم او هر حرکتی را به او اطلاع می‌دهد، آموخته است.

او ابتدا هنر خود را در خیابان‌های نیواورلئان به کار گرفت و تحقیقات قتل، او را پس از ویرانی طوفان کاترینا به آن شهر بازگرداند. سارا گرن، یکی از برجسته‌ترین استایلیست‌هایی است که امروزه در داستان‌های جنایی کار می‌کند، و مجموعه‌های DeWitt به او این فضا را می‌دهند تا همه جوّ عجیب و غریب را خلق کند که خوانندگان می‌توانند از پس آن برآیند. یک راز واقعا قانع‌کننده در درون این رمان نهفته که این رمان را به جنایی ترین رمان تاریخ تبدیل می‌کند.

دختر گمشده

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : گیلیان فلین
  • سال انتشار : 2012

بیش از هر کتاب دیگری در دهه‌ی 2010 تا 2020، Gone Girl جوهر خشم زنانه را به تصویر می‌کشد، زیرا میلیون‌ها زن خوش پوش و ظاهراً راضی از حذف وحشتناک پدرسالاری توسط فلین استفاده کردند تا نارضایتی درونی خود را آشکار کنند.

دلایل زیادی برای ستایش این کتاب وجود دارد، اما برای تمرکز بر تأثیر آن، دختر گم شده نه تنها آغازگر یک دهه از داستان جنایی زنانه و فمینیست محور بود و به محبوبیت مجدد این جنایی روانشناختی کمک کرد.یک اقتباس عالی از دیوید فینچر در سال 2014، از این کتاب به تثبیت میراث غنی و پیچیده‌ی Gone Girl کمک کرده که این کتاب به یکی از پر فروش ترین کتاب‌های تاریخ تبدیل شود.

دزد

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : فومینوری ناکامورو
  • سال انتشار : 2012

این رمان نوآر ، داستان یک دزد خرده پا را دنبال می‌کند که در خیابان‌های شهری سرد، قدم می‌زند. او این اشتباه را مرتکب می‌شود که قلبش را به روی یک زن جوان و پسرش باز می‌کند، اما یادآوری سختی به او داده می‌شود که حفظ ارتباطات انسانی در مسیر زندگی‌اش تقریباً غیرممکن است.

فضای وهم‌آلود ناکامورا، نثر جذاب او را به طور کامل به نمایش گذاشته شده و منطقی است که این کتاب نوشته‌های او را در ایالات متحده نیز تثبیت کند. The Thief، همچنین نمایشی عالی از احیای مینیمالیسم اواسط قرن است که به تعریف سبک دهه‌ی 10 تا 20 قرن 21 کمک کرد.

قتل در خوابگاه دانشجویی

بهترین رمان های جنایی
برترین رمان های پلیسی
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1955

قتل در خوابگاه دانشجویی یا همان Hickory Dickory Dock، رمانی جنایی می‌باشد که توسط آگاتا کریستی نوشته شده است. این کتاب که از مجموعه داستان‌های پوآرو می‌باشد، در ۳۱ اکتبر ۱۹۵۵ در بریتانیا توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب و در ۵ نوامبر همان سال توسط انتشارات داد، مید اند کمپانی در آمریکا به چاپ رسید.

داستان رمان درباره‌ی خانم لمون، منشی پوآرو است که در نوشتن نامه اشتباه می‌کند و به پوآرو می‌گوید دلیل اشتباهاتش، مشکلاتی است که برای هوبارد لمون خواهرش پیش آمده.

و هنگامی که او خوب بود

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : لائورا لیپمن
  • سال انتشار : 2012

لائورا لیپمن، شهرت خود را به عنوان یکی از غول‌های داستان‌های جنایی، بر اساس قدرت مجموعه‌های خصوصی طولانی مدت و جسورانه‌اش با حضور تس موناگان ساخته است. اما رمان‌های مستقل او به تنهایی دستاوردهای بزرگی هستند. قدرتمندترین آثارش، که یکی از رمان های برتر جنایی تاریخ می‌باشد، داستان زندگی پراکنده‌ی یک مادر از حومه‌ی شهر است.

مرگ فردی که در موقعیت مشابهی قرار دارد، زندگی او را به آشوب می‌کشاند و طرحی بی وقفه او را درگیر مخالفان سابق، تاجران مشکوک، قتل‌ها، و چهره‌های فاسد از همه‌ی اقشار را به اجرا در می‌آورد. در زیر این خط داستانی اصلی، داستان دیگری پر از بینش عمیق در مورد پیری، پردازش تروما، جنسیت، هویت و محاسبه گناهان گذشته و حال می‌باشد.

شاهد خاموش

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1937

شاهد خاموش یا همان Dumb Witness، رمانی پلیسی جنایی اثر آگاتا کریستی است. این کتاب که از مجموعه داستان‌های پوآرو می‌باشد که در تاریخ ۵ ژوئیه ۱۹۳۷ در بریتانیا توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب و در همان سال در آمریکا با نام از دست رفتن مشتری پوآرو به چاپ رسیده‌است.

شیطان زیر آفتاب

بهترین رمان های جنایی
رمان های برتر جنایی
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1941

این کتاب، که از مجموعه داستان‌های پوآرو می‌باشد، در ژوئن ۱۹۴۱ در بریتانیا به چاپ رسید. پوآرو برای بهبودی سلامتش به تعطیلات رفته و در هتلی شیک در جزیره‌ای در سواحل جنوبی دِوون اقامت می‌کند. او در آنجا به بررسی مهمانان رنگارنگ هتل مشغول می‌شود. با رسیدن کنت مارشال و همسر جوان و زیبایش، آرلنا استوارت، فضای هتل پرتنش می‌شود. بر اساس این رمان، در سال ۲۰۰۱ برای مجموعه پوآرو با بازی دیوید سوشی سریالی جذاب ساخته شد.

مردی که سگ ها را دوست داشت

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : لئوناردو پادورا
  • سال انتشار : 2014

تروستکی، رابطه عجیبی با داستان‌های پلیسی دارد. داستان دراماتیک مردی که سگ‌ها را دوست داشتِ او، هم تراژدی حماسی و هم داستان جنایی قانع کننده‌ای است که نوشته شده است. تروتسکی که توسط دزدان استالین تعقیب می‌شد، مهم نیست که تبعیدش تا چه اندازه از سرزمین مادری‌اش دور شده باشد، تروتسکی شاهد بود که خانواده‌اش دور از حمایت او قرار می‌گرفت تا اینکه او نیز قربانی حملات استالین شد.

مردی که سگ‌ها را دوست داشت، نوشته لئوناردو پادورا اولین کتاب جنایی نیست که تروتسکی را در آن به نمایش می‌گذارد. مطمئناً این داستان، جزو برترین رمان های پلیسی است که ما را در یک سفر 600 صفحه‌ای پر از مرگ را در بدترین لحظات قرن بیستم طی می‌کنیم و منتظر رویارویی اجتناب ناپذیر تروتسکی و قاتلش هستیم.

هر مرد یک تهدید

بهترین رمان های جنایی
بهترین رمان های جنایی
  • نویسنده : پاتریک هافمن
  • سال انتشار : 2016

هنگامی که دومین رمان هافمن در سال 2016 منتشر شد، توجه زیادی به ادامه‌ی کار نویسنده به عنوان یک محقق خصوصی شد. اما اگر به داستان او رسیدید و منتظر یک داستان پلیسی فرمول هستید، سخت در اشتباهید. هر مردی یک تهدید، یک رمان جنایی گسترده است که در آن دیدگاه‌ها و ثروت‌ها در حال تغییر است، که از حلقه‌های اکستازی جهانی پیروی می‌کند.

از منطقه ماموریت سانفرانسیسکو تا میامی و زندان‌های کالیفرنیای شمالی تا آسیای جنوب شرقی، داستان هافمن در امتداد حرکت و تفاوت‌های ظریف حرکت می‌کند، زیرا خوانندگان به آرامی جسارت و دستاورد اثر را درک می‌کنند. زندگی‌ها در این داستان، با همدیگر تلاقی می‌کنند و سرنوشت‌ها در هم می‌پیچند، و رمان بیش از آنکه به قول عنوانش عمل کند یک داستان جنایی است که هم به جزییات مردمی و هم بر دامنه‌ی وسیع جهانی تسلط دارد.

جنایت‌های میهن پرستانه

بهترین رمان های جنایی
جنایی ترین رمان تاریخ
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1940

جنایت‌های میهن پرستانه یا همان، One, Two, Buckle My Shoe، یک رمان جنایی نوشته شده در سال ۱۹۴۰ است که هرکول پوآرو به عنوان کارآگاه در داستان حضور دارد. خلاصه داستان این رمان، درباره‌ی جسد دندان‌پزشک آقای پوآرو، آقای هنری مورلی است که به نظر می‌رسد دست به خودکشی زده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *