بهترین بازی های رمدی در تمام دوران

کمپانی رمی اینترتیمنت، یک نمونه درخشان از یک کمپانی موفق است. بهترین بازی های رمدی به شما کمک می‌کنند تا بدانید کدامیک ارزش بازی کردن را دارد.

شرکت بازیسازی Remedy Entertainment، یک کمپانی در توسعه بازی‌های ویدئویی است که در زمینه تولید گیم‌های داستانی، اکشن و روانشناختی مشهور است. این شرکت فنلاندی، در سال 1995 تأسیس شد و مقر آن در شهر اسپو، ولقع در کشور فنلاند است.

استودیو رمدی اینترتینمنت، یکی از توسعه‌دهندگان معتبر و با سابقه در صنعت بازیسازی محسوب می‌شود که به دلیل ساخت بازی‌های خاطره‌انگیز و محبوبی همچون مکس پین و آلن ویک، تأثیر قابل توجهی را در این صنعت ایفا کرده است. در سال 1999، این استودیوی مستقل، «سم لیک» که یک نویسنده بود را در شرکت خود استخدام می‌کند پس از آن، او با ایجاد ساخت بازی مکس پین 1 در سال 1999، توجه تمام جهان را به خودش جلب کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی جهان، می‌توانید به بخش اخبار بازی مراجعه کنید.


این کمپانی، به خاطر عناوین داستان‌محور و خیره‌کننده‌ای که دارد به شهرت رسیده و بسیاری از بازی‌های آن، ترکیبی از داستان‌سرایی تقریباً الهام‌گرفته از «دیوید لینچ»، هستند. شرکت رمدی با تأکید بر داستان‌های قوی و جهان‌سازی متفاوت، جزء استودیوهای معتبر در صنعت بازی‌سازی به شمار می‌رود.

بهترین بازی های رمدی در تمام دوران

در ادامه برترین بازی های رمدی را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس امتیازات متاکریتیک رتبه‌بندی شده است.

بهترین بازی های رمدی
بهترین بازی های رمدی

بهترین بازی های رمدی ، همواره از تلفیق خلاقانه عناصر هنری، جلوه‌های سینماتیک و داستان‌گویی عمیق شناخته شده‌اند. تیم توسعه این استودیو دارای یک فلسفه خاص است که به تکنیک‌های بصری نیز اهمیت می‌دهد. رمدی با شروع فعالیت‌اش در سال 1995، حالا به عنوان یکی از سازندگان برجسته در این صنعت شناخته می‌شود که در ادامه به بررسی جذابترین بازی های رمدی خواهیم پرداخت.

مامورین طوفان (Agents Of Storm)

  • سال انتشار: 2014
  • سبک بازی: استراتژی، اکشن
  • امتیاز: 67%

مامورین طوفان، یکی از بهترین بازی های کمپانی رمدی در ژانر استراتژیک تاکتیکی است که ابتدا در سپتامبر 2014 برای سیستم عامل iOS عرضه شد. داستان بازی در دنیای زیردریایی‌ها رخ می‌دهد که باعث تجربه‌ی یک محیط متفاوت و جذاب برای بازیکنان می‌شود. بازیکنان در نقش یک فرمانده نظامی قرار می‌گیرند که با مأموریت‌های مختلف، برای مقابله با تهدیدات دریایی و دشمنان خطرناک، تیمی از عاملان را اداره می‌کنند.

پس از شکست بازی Alan Wake’s American Nightmare در سال 2011، رمدی شروع به تنوع بخشیدن به مجموعه خود کرد. پس موفقیت بازسازی Death Rally برای دستگاه‌های آیفون و اندروید سفارش داده شد و پس از موفقیت تجاری آن، این استودیو تصمیم گرفت تا بازی Agents of Storm را نیز برای تلفن‌های همراه منتشر کرد.

آلن ویک کابوس آمریکایی (Alan Wake’s American Nightmare)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2012
  • سبک بازی: ترسناک، شوتر
  • امتیاز: 67%

Alan Wake’s American Nightmare که به عنوان یک اسپین‌آف برای بازی Alan Wake 1 محسوب می‌شود، یکی از بهترین بازی ها شبیه به کنترل است. داستان بازی دقیقاً پس از آلن ویک 1 پیش می‌رود و آلن را در یک شهر کوچک در صحرای آریزونا را نشان می‌دهد. او که حالا در دنیای سیاهی گیر افتاده و به دنبال نسخه شرور خود، «مستر اسکرچ» است.

بازی Alan Wake’s American Nightmare با ادامه داستان جذاب بازی Alan Wake، توانست توجه طرفداران بازی‌های ترسناک را جلب کند؛ اما مانند دو آلن ویک دیگر نتوانست نمرات بالایی بگیرد.

کوانتوم بریک (Quantum Break)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2016
  • سبک بازی: اکشن، هیجان‌انگیز
  • امتیاز: 69%

یکی از بازی های اکشن رمدی Quantum Break است که تجربه‌ای جدید در داستان‌سرایی را در یک بازی ویدئویی برای گیمرها ایجاد کرد. این اثر که توسط استودیوی Remedy Entertainment توسعه یافته و توسط Microsoft Studios در آوریل 2016 برای سیستم‌عامل Windows و Xbox One منتشر شد. کوانتوم بریک، در سال 2016 توانست به عنوان یکی از بهترین بازی های رمدی برای پی سی شناخته شود.

این بازی، با ترکیب عناصر روانشناختی و ماورایی، یک تجربه تعاملی و داستان‌محور ارائه می‌دهد. داستان بازی کوانتوم بریک در مورد یک فرد به نام «جک جویس» است که پس از یک حادثه، قدرت‌های عجیبی پیدا می‌کند. او با دشمنان مختلف و سازمان‌های مخفی مبارزه می‌کند تا از اثرات مخرب زمان و مواجهه با تهدیدهای فرازمینی جلوگیری کند.

کراس‌فایر ایکس (Crossfire X)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2022
  • سبک بازی: شوتر، اکشن
  • امتیاز: 77%

بازی Crossfire X، با ارائه داستانی عجیب و تاحدودی ناراحت‌کننده، یکی از بهترین بازی های رمدی محسوب می‌شود که سال 2022 منتشر شد. این بازی، دو حالت آنلاین و آفلاین را ارائه کرد که رمدی مسئول بخش آفلاین آن بود. متاسفانه به دلایل مختلف، بخش آنلاین این بازی پس از گذشت چند ماه، تعطیل شد و آپدیتی نداد.

بازی کراس‌فایر ایکس، نمی‌تواند چیزی جز مبارزات متوسط ​​و ملایم را به بازیکنان ارائه دهد؛ اما بخش کمپین داستانی آن که توسط رمدی توسعه یافته، جذاب است و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های رمدی برای کامپیوتر یاد کرد.

رالی مرگ (Death Rally)

  • سال انتشار: 2011
  • سبک بازی: ریسینگ، استراتژی
  • امتیاز: 82%

Death Rally، بازی بود که همه‌چیز را برای Remedy Entertainment آغاز کرد. این بازی، بخشی از تاریخچه این استودیو است که اغلب فراموش می‌شود؛ اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این بازی ریسینگ که نسخه اولیه آن در سال 1996 منتشر شد، یک بازی ریسینگ بود که توجه رمدی را به سمت بازی‌های داستان‌محور معطوف کرد.

Death Rally، ترکیبی از یک بازی ریسینگ، اکشن و تیراندازی است که رمدی هر دو نسخه آن را توسعه داده است. این اثر در سال 2011، برای پلتفرم iOS، Android، و Microsoft Windows به انتشار رسید و به یکی از بهترین بازی های رمدی تبدیل شد.

کنترل (Control)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2019
  • سبک بازی: ترسناک، اکشن، هیجان‌انگیز
  • امتیاز: 82%

کنترل که در سال 2019 منتشر شد و در دنیای بازی‌های آلن ویک پیش می‌رفت، یکی بهترین بازی ها شبیه به آلن ویک به‌شمار می‌رود. Control، داستان یک مامور پلیس به نام «جسی فیدن» را دنبال می‌کند که به دنبال بررسی معمای برادرش و همچنین یافتن او است. او به مرکز کنترل، یک سازمانی مخفی با قابلیت‌های ماوراطبیعی وارد می‌شود و سعی بر حل کردن معماهای مختلف دارد.

این بازی، نقطه اتصال داستان آلن ویک 1 و 2 است و یک جهان به نام Remedy Connected Universe را ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه این اثر در همان دنیا پیش می‌رود و شخصیت آلن ویک در بسته‌الحاقی آن حضور دارد، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های شبیه به Alan Wake نام برد. بازی کنترل، برای استودیوی Remedy Entertainment موفقیت‌آمیز بود و پیشرفت آن‌ها را از لحاظ بصری و حتی داستان‌سرایی نشان داد.

آلن ویک (Alan Wake 1)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2010
  • سبک بازی: ترسناک، شوتر، هیجان‌انگیز
  • امتیاز: 83%

Alan Wake، یک بازی ترسناک بقامحور سوم شخص محسوب می‌شود که شما را به عنوان شخصیت اصلی که نویسنده رمان‌های جنایی است به چالش دعوت می‌کند. نویسنده این بازی «سم لیک» است و با بررسی و نگارش داستانی قدرتمند، یک جهان ماورایی را به صنعت بازی‌های ویدئویی اضافه کرد. این اثر، یکی از بهترین بازی های شوتری رمدی محسوب می‌شود که با داستانی گیرا و عجیب، واقعیت‌های ممکن و غیر ممکن داستانی را زیر سوال می‌برد.

این بازی همانند مکس پین دارای رمز و راز‌های زیادی است و باعث می‌شود تا طرفداران این سبک، با دنیای جدید آشنا شوند. Alan Wake داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که به همراه همسرش به شهر کوچکی به نام Bright Falls می‌رود. او با رویدادهای تاریک و ماوراطبیعی مواجه می‌شود و به تدریج عقل خود را از دست می‌دهد. آلن ویک 1 که در سال 2010 منتشر شد، یک ورودی عالی به دنیای Remedy Connected Universe بود و به تدریج تبدیل به یکی از بهترین بازی های رمدی تبدیل شد.

مکس پین (Max Payne 1)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2001
  • سبک بازی: شوتر
  • امتیاز: 89%

Max Payne 1، نخستین بازی بود که طرفداران دنیای بازی را با رمدی آشنا کرد. اولین بازی مکس پین، نه تنها باعث شناخته شدن این استودیو شد، بلکه صنعت بازی را برای همیشه تغییر داد. این اثر که توسط «سم لیک» نویسندگی و کارگردانی شده، مکانیک‌های خلاقانه و داستانی بسیار تاریک دارد و بدون شک یکی از بهترین بازی های کمپانی رمدی است.

Max Payne، نخستین بازی بود که به طور واقعی، مکانیک گلوله را در دنیای گیم پیاده‌سازی کرد. مکانیکی که زمان را کاهش داده و به شما زمان بیشتری برای واکنش می‌دهد. عناصری مانند اسلوموشن، شیرجه زدن در هوا و شلیک اسلحه‌های خود مانند ستاره یک فیلم اکشن، مکس پین را به بهترین بازی رمدی تبدیل کرد که تأثیر بسیار زیادی در آینده این شرکت گذاشت.

مکس پین 2: سقوط مکس پین (Max Payne 2: The Fall of Max Payne)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2003
  • سبک بازی: شوتر
  • امتیاز: 89%

سفر مکس پین، تنها با یک نسخه کامل نشد و رمدی در سال 2003، با توجه به بودجه بیشتری که داشت، نسخه دوم این اثر را خلق کرد تا علاوه بر انتقام، داستانی در عمق عاشقانه‌های مکس را نیز نظاره‌گر باشیم. این استودیو، با گنجاندن داستانی عمیقاً شخصی و احساسی در مورد عشق، از نسخه ایتدایی خودش پیشی گرفت و به یکی از برترین بازی های اکشن رمدی تبدیل شد.

مکس پین 2 علاوه بر داستان، گیم‌پلی را نیز تقویت کرد. در این دنباله، شرکت رمدی ، عناصر اکشن و روند سینمایی نبردها را بهبود بخشید و جریان روایی الهام‌گرفته از فیلم نوآر خودش را عمیق‌تر کرد.

آلن ویک 2 (Alan Wake 2)

بهترین بازی های رمدی

  • سال انتشار: 2023
  • سبک بازی: ترسناک، شوتر
  • امتیاز: 89%

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچ و بهترین بازی های رمدی بیاندازیم، قطعاً نام آلن ویک 2 که جدیدترین اثر این استویو است، خوش می‌درخشد. این بازی، سال گذشته برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شد و همچنین به عنوان یکی از بهترین بازی های رمدی برای ایکس باکس نیز لقب گرفت. نویسندگی این بازی نیز برعهده «سم لیک» بود و او توانست با قدرت هرچه تمام‌تر، این این اثر را به دنیای گیمرها ارائه دهد.

Alan Wake 2، هر چیزی که یک بازی خوب باید داشته باشد را دارد. این بازی، ادامه داستان آلن ویک 2010، کنترل و کابوس آمریکایی آلن ویک است و یک گیم‌پلی مدرن‌تر نسبت به نسخه‌های گذشته خود دارد. بازی Alan Wake 2، بدون شک بزرگ‌ترین پیروزی رمدی به‌شمار می‌رود. این بازی ترسناک، برنده چند جایزه شد و موفقیت زیادی را در سال 2023 کسب کرد.

سوالات متداول

بازی های مپ آزاد رمدی کدام عنوان‌ها هستند؟

این شرکت، آثار فوق‌العاده‌ای را معرفی و منتشر کرده؛ اما از آنجایی که در این سبک بازی ندارد، نمی‌توان بازی های جهان باز رمدی را نام برد.

بهترین بازی های رمدی برای پی سی کدام‌اند؟

اگر شما به دنبال آثار خارق‌العاده این شرکت هستید، تمام عناوین این شرکت در پی‌سی نیز قابل اجرا هستند و شما می‌توانید آن‌ها را تجریه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های رمدی چه بود؟ شما کدام بازی را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را از تجربه بازی‌های شرکت رمدی با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *