هکرهای روسی سیستم‌های داخلی مایکروسافت را هک کردند

کمپانی مایکروسافت در تاریخ 9 مارس 2024 (19 اسفند 1402) اعلام کرد که هکرهای تحت حمایت دولت روسیه به برخی از کدهای منبع و سیستم‌های داخلی شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند.

این خبر توسط سازنده ایکس باکس نیز تأیید شده است و آن‌ها تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن سیستم‌های مواجهه با مشتری میزبان «مایکروسافت» پیدا نکرده‌اند. حمله توسط گروه هکری «Midnight Blizzard» رخ داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


کمپانی مایکروسافت هک شد

به گفته مایکروسافت، هکرها از یک حمله رمز عبور در نوامبر گذشته برای نفوذ به سیستم ایمیل استفاده کرده و به تعداد محدودی از حساب‌های شرکتی دسترسی پیدا کردند. تاکنون هیچ مدرکی برای دسترسی آنها به سیستم‌های مشتری، سیستم‌های تولید، کد منبع یا سیستم‌های هوش مصنوعی یافت نشده است.

مایکروسافت تأکید کرده که «Midnight Blizzard» سعی در استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده، دارد. برخی از این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و «مایکروسافت» در حال کشف آنها در ایمیل‌های استخراج شده است.

کمپانی مایکروسافت

سازنده ایکس باکس اعلام کرده است که «Midnight Blizzard» برخی از جنبه‌های حمله خود را افزایش داده است، از جمله افزایش تعداد اسپری‌های رمز عبور. همچنین، این گروه ممکن است از اطلاعات به دست آمده برای جمع‌آوری تصاویر مناطق برای حمله و افزایش توانایی خود برای انجام این کار استفاده کند.

مایکروسافت اعلام کرده است که کنترل‌های امنیتی را در برابر تهدیدهای جاری افزایش داده و به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های بیشتر درباره وضعیت پیشرفت انجام شده ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هک شدن مایکروسافت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *