بازی واچ داگز ۳ (Watch Dogs Legion) : نقد و بررسی، گیم پلی و سیستم مورد نیاز

[yasr_overall_rating]در این مقاله به بررسی مفصل عنوان کمتر دیده شده بازی واچ داگز ۳ که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، می‌پردازیم. در ادامه این بررسی با فیگار همراه باشید.

بازی واچ داگز ۳ (Watch Dogs : Legion) عنوان دست کم گرفته شده رویداد holiday و نسل بعدی Ubisoft بوده است و از قدرت‌هایی مانند Assassin’s Creed Valhalla و عناوین جدیدی مانند Immortals Fenyx Rising عقب مانده است. این بدان معنا نیست که Watch Dogs یک فرنچایز محبوب نیست – آثار قبلی بسیار خوب فروخته شده اند – اما این بازی قدرت یک بازی جدید Assassin’s Creed یا حتی بازی Far Cry جدید را که امسال عرضه می‌شود، ندارد.

با این حال، Watch Dogs: Legion موفق می‌شود در میان بهم ریختگی holiday برجسته ظاهر شود. این هم جاه طلبانه ترین عنوان Ubisoft است و هم دارای کمترین شباهت به سایر عناوین این استودیو، و همه این‌ها خبرهای خوبی برای بازیکنان هستند.

این بازی که بر محوریت دنیای آزاد با حیله ای شسته و رفته به بازار عرضه شده است، به شما امکان می‌دهد با هرکسی که پیدا می‌کنید بازی کنید. همه کسانی که در خیابان با آنها راه می‌روید، از تجار گرفته تا هنرمندان گرفته تا پیرزن‌ها و زنبورداران، قابل بازی هستند. آنها را در تیم خود جذب کنید و از مهارت‌های آنها برای مقابله با فاشیسم استفاده کنید. Clint Hocking، کارگردان Far Cry 2، به عنوان سرپرست پروژه معرفی شد و در مصاحبه ها گفته است که تیم برای کار کردن این سیستم چقدر تلاش کرده است. ما قبلاً سیستم‌های مشابه ایجاد شده ایی از این نوع را دیده‌ایم، اما هیچکدام به اندازه سیستم Watch Dogs: Legion قوی و کارا نیستند.

این بازی به شکلی جهان باز بودن خود را ارائه کرده است که بسیاری از بازی‌های پیشین نیز چنین رویه‌ای را پیش گرفته بودند، اما در عین حال بسیار سیاسی است. این استودیو قبل از این بازی‌هایی را ارائه داده است که به حل مسائل سیاسی می‌پردازد، اما نه در حد و اندازه این بازی. بازی واچ داگز ۳ بدون وقفه سیاسی است، در داستانی که احساس می‌شود که ضد سایبرپانک (سایبِرپانک Cyberpunk یکی از زیرسبک‌ها در داستان‌های علمی-تخیلی است. سایبرپانک همچنین یکی از زیرسبک‌های داستان‌های پادآرمان‌شهری، یعنی جوامع قهقرایی آینده به‌شمار می‌آید. تمرکز موضوع در سبک سایبرپانک بر فناوری‌های پیشرفته مانند فناوری رایانه، ارتباطات و سایبرنتیک، توأم با ازهم‌گسیختگی نظم اجتماعی است). است، Brexit و ظهور فاشیسم در سراسر جهان را بیان می‌کند. شما می‌توانید به عنوان هرکسی بازی کنید، اما فراتر از آن، به نظر می‌رسد انسانی ترین عنوان استودیو تاکنون باشد.

بازی واچ داگز ۳ (Watch Dogs Legion)  

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بازی واچ داگز ۳ به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • داستان بازی
  • گیم پلی
  • دید کلی
  • سیستم موردنیاز 

نقاط قوت:

  • توانایی بازی کردن به جای کاراکترهای مختلف
  • انجام مأموریت‌ها به روش‌های مختلف 
  • داستان بی‌پرده و سرراست 
  • تجهیزات متعدد

نقاط ضعف:

  • سیستم موردنیاز بسیار قوی
  • NPC ها و مراحل ممکن است تکراری شوند
بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون
بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون

داستان بازی ؛ بررسی بازی واچ داگز 3

به لندن آینده خوش آمدید، یکی از مشهورترین شهرهای انگلستان که هنوز دولتی در قدرت دارد که به ساکنان مفلوک و دایمالخمر آن اهمیت نمی‌دهد. خیابان‌های کلاسیک هنوز پابرجا باقی مانده اند اما اکنون با نقاشی‌های دیواری و افرادی که در چاله‌های فقر زندگی می‌کنند تزئین شده است. موارد برجسته آینده نگرانه در این خیابان‌ها نه تنها نشان دهنده تصویر رو به رشد دیستوپی از لندن بلکه ظهور دولت پلیسی در حال رشد Albion در سراسر شهر است. در Watch Dogs Legion، در آستانه این حمله به آزادی، و با اعتصاب و ترس، به شهر می‌پیوندیم. اینجاست که DedSec وارد می‌شود.

طرفداران سری Watch Dogs از DedSec به عنوان یک گروه هکری یاد می‌کنند که با کشف و افشای دروغ های صاحبان قدرت در معرض دید عموم، علیه کسانی که در قدرت هستند می‌جنگد. با این حال، DedSec اغلب به عنوان دشمن مردم شناخته می‌شود، که این امر بار دیگر در بازی واچ داگز ۳ رخ می‌دهد.

در ابتدا، DedSec توسط سازمان Zero-Day، برای برخی انفجارهای ویرانگر طراحی شده است. این رویداد گروه هکرها را از هم پاشیده و Albion را در لندن قویتر می‌کند. در این بازی شما با یک عضو تصادفی از مردم برای شروع بازسازی DedSec، با عضوگیری، پیمایش شهر برای آوردن هر منطقه به نفع شما و تلاش برای خیزش مردم به نفع مقاومت شما، ایفای نقش خواهید کرد. هدف اصلی: بازپس‌گیری لندن

لندن اکنون توسط دولت پلیسی اداره می شود که توسط Albion، یک شرکت نظامی خصوصی اداره می‌شود که خیابان ها را کنترل می‌کند. اما چندین سازمان دیگر نیز وجود دارند که در سرتاسر شهر با خط داستانی خاص خود تکمیل شده اند. Albion ، Mary Kelly ، Zero-Day ، Blume و برخی دیگر از داستان‌ها وجود دارد که در نوشتار بازی واچ داگز ۳ به آن‌ها نخواهیم پرداخت.زیرا که باعث پیچیده‌تر شدن داستان می‌شوند. به همین خاطر، Watch Dogs Legion بدون شک تاریک ترین لحن بیان داستان را در کل سری دارد.

گیم پلی ؛ بررسی بازی واچ داگز ۳

بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون
بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ گیم پلی بازی واچ داگز ۳ ؛ داستان بازی واچ داگز 3

تیم Watch Dogs: Legion به صراحت اعلام کرد که بزرگترین نقطه قوت این بازی گیم پلی آن است، به ویژه با وجود نسلی نوآور از مردم. هیچ قهرمان اصلی و قابل بازی مانند سایر بازی‌های Watch Dogs وجود ندارد. در عوض، می‌توانید هر کسی را در لندن برای عضویت در DedSec استخدام کنید. بیشتر افرادی که در خیابان با آنها قدم می‌زنید ویژگی یا مهارتی دارند که می‌تواند برای شما ارزشمند باشد، بنابراین می‌توانید به با انجام چند ماموریت به آن‌ها نزدیک شوید و در صورت موفقیت می‌توانید به تیم ملحق شوید.

تنوع گیم پلی باعث می‌شود که ابتدایی ترین مأموریت ها نیز احساس تازه بودن داشته باشند، گرچه این محدودیت دارد.

شما بیشتر افرادی را که از کنار آن‌ها رد می‌شوید را استخدام نخواهید کرد- بعضی از آنها هیچ ویژگی مشخصی ندارند در حالی که دیگران نظرات منفی در مورد DedSec دارند – اما افراد زیادی وجود دارند که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. خواه جوان 20 ساله‌ای داشته باشید یا تیمی متشکل از افراد مسن، در انجام این کار آزاد هستید (اگرچه لازم به ذکر است که بسیاری از افراد مسن از تحرک کم یا نفخ شکمی برخوردار هستند، اطمینان از اینکه آیا آنها برای انجام مأموریت‌های مخفی کاری مناسب هستند یا نه سخت است). اینجاست که استراتژی وارد می‌شود.

شما می‌توانید هر تعداد نفر را که می‌خواهید جذب کنید، اما این بازی می‌طلبد که شما هم تیمی های مختلفی در لیست خود داشته باشید. داشتن یک متخصص هواپیماهای بدون سرنشین در یک ماموریت می‌تواند به مناطقی که تحت پوشش هواپیماهای بدون سرنشین قرار دارند کمک کند، در حالی که یک آدمکش سابق می‌تواند دشمنان را به سرعت از بین ببرد. برخی از آنها توانایی passive بیشتری دارند. پزشکان و پیراپزشکان مدت زمان آسیب دیدگی هم تیمی های شما را کاهش می‌دهند در حالی که وکلا مدت زندان را کاهش می‌دهند. داشتن نیروهایی با لباس کار متفاوت این شانس را برای شما دارد که می توانید در منطقه ای که شناسایی نشده است پرسه بزنید

انواع مختلف استخدام به این معنی است که شما می‌توانید مأموریت‌ها را به روش‌های مختلف به پایان برسانید. هر مأموریت یک معما با درجات مختلف دشواری است. گاهی اوقات یک در به سادگی باز می‌شود، اما در برخی دیگر باید از یک افسر آلبیون(شرکت امنیت خصوصی)عبور کنید یا در پیچ و خم دوربین‌ها و دریچه ها بخزید تا آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. بعضی از مأموریت ها چند دقیقه طول می‌کشد در حالی که بعضی دیگر بسته به سطح مهارت شما ممکن است یک ساعت طول بکشد. شما همچنین ابزارهای زیادی در اختیار دارید تا هر طور که دوست دارید مأموریتی را انجام دهید. می خواهید نامرئی باشید؟ می توانید یک شنل AR را باز کنید یا از spiderbot قابل اعتماد خود برای دور زدن در منافذ استفاده کنید. اگر می‌خواهید با دشمنان رو در رو شوید، اسلحه‌هایی قدرتمند در خدمت شما هستند. به هواپیماهای بدون سرنشین دسترسی دارید که می‌توانند کارهای زیادی را برای شما انجام دهند، هم از طریق هک و هم از نظر عملیات میدانی

گیم پلی بازی واچ داگز ۳ ؛ بررسی بازی واچ داگز لژیون
گیم پلی بازی واچ داگز ۳ ؛ بررسی بازی واچ داگز 3 ؛ داستان بازی واچ داگز 3

تنوع گیم پلی باعث می‌شود که ابتدایی ترین مأموریت ها نیز احساس تازه بودن داشته باشند، گرچه این محدودیت دارد. برخی از مأموریت های ساده پس از مدتی احساس یکنواختی می کنند و مأموریت های استخدام نیز تکراری می‌شوند. به علاوه، به مرور با پیشروی در خط داستانی اصلی، مأموریت‌ها شما را مجبور می‌کنند تا در شرایط جنگی بیشتری قرار بگیرید، که به نظر می‌رسد کمی مخالف ذهنیت هکر است.

مقدار قابل توجهی از کارهایی که می‌توانید در بازی انجام دهید تا حدودی این مسئله را خنثی می‌کند، شما وظایف داستانی و استخدام را بر عهده دارید، اما همچنین می توانید مأموریت‌های منطقه‌ای را انجام دهید که به آزادسازی مناطق لندن از Albion کمک می‌کند. این یک راه حل مناسب برای مشکلات سیستمی در بازی نیست، اما شما به Tech Points و هم تیمی های متخصص دسترسی پیدا می‌کنید. اتفاقات تصادفی نیز به وجود می‌آیند. ممکن است هم تیمی های شما ربوده شوند یا Bagley (هوش مصنوعی خودمختار بازی که به بازیکنان یاری می‌رساند)به شما خبر می‌دهد که فرد جالبی برای جذب نیرو در دسترس است.

دو نوع ارز در بازی وجود دارد، نوع اول ETO است که ارز رمزنگاری شده ای است که مانند پول کار می کند. با تکمیل مأموریت‌ها، هک خودپردازها یا فقط سرقت آن از گاوصندوق، آن را به دست می آورید و سپس از آن برای باز کردن قفل کاسمتیک ها استفاده می‌کنید که به هر طور که صلاح می‌دانید افراد جذب شده خود را آراسته کنید. آیا می خواهید پر زرق و برق به نظر برسند؟ فروشگاه‌های لباس برای آن وجود دارد. آیا می خواهید آنها را به یونیفرم Union Jack (پرچم بریتانیا) آراسته سازید؟ این نیز به لطف غرفه‌های گردشگری در سراسر دنیای بازی میسر است. ماسک‌های جالبی نیز پس از اتمام مأموریت‌ها در دسترس قرار می‌گیرند، اما ماسک‌های صورت نیز وجود دارد که اگر می‌خواهید بازیکنان خود را از COVID-19 در امان نگه دارید، در پاسخ به همه گیری اضافه شده است. همچنین می‌توانید از ETO برای باز کردن قفل اسکین اسلحه‌های خود نیز استفاده کنید.

دوم Tech Points است. این موارد کمیاب تر هستند و تنها با انجام مأموریت‌ها یا یافتن آنها در مناطق گاه پنهان، می‌توانید درآمد کسب کنید. این ارز برای به روزرسانی سلاح ها و مهارت های شما است، بنابراین می‌طلبد که شما تلاش خود را بکنید و آنها را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از آنها برای باز کردن قفل های هواپیماهای بدون سرنشین و اسلحه های جدید استفاده کنید، اما مهمترین کار به روزرسانی تجهیزات فعلی است.

دنیای باز بازی واچ داگز ۳ در نگاه اول احساس زنده بودن به آدم می‌دهد اتومبیل ها بدون دخالت شما با یکدیگر تصادف می‌کنند، که باعث می‌شود جاده شلوغ به نظر برسند و اگر به سایر ماشین‌ها برخورد کنید سرنشینان آن از ماشین پیاده می‌شوند. اینکه شما چه لباسی پوشیده اید میتواند بر نحوه تعامل مردم خیابان با شما تأثیر بگذارد. اگر لباس پلیس بپوشید، حتی اگر به ماشینشان برخورد کنید، مردم مودبانه رفتار می‌کنند. اگر لباس فرم Albion بپوشید، آنها شما را “خوک فاشیست” صدا می‌کنند. هاکینگ در مصاحبه‌ها خاطرنشان کرد که شخصیت‌ها نیز تحت تأثیر حوادث بازی قرار می‌گیرند، بنابراین اگر یک شریک رمانتیک بمیرد، آنها به جای انجام کارهای روزمره در قبرستان عزاداری می‌کنند. بیشتر این‌ها برای بازیکنان قابل مشاهده نیست، اگرچه انجام تحقیقات عمیق و دنبال کردن NPC های خاص می‌تواند این پیچیدگی‌های دنیای بازی واچ داگز ۳ را نشان دهد.

با این حال، اگر کمی درنگ کنید و به اطراف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مرز این زنده بودن تا کجاست. شما می‌توانید با وسیله نقلیه خود افراد را زیر بگیرید و این امر هیچ عواقبی نداشته باشد. هیچ آمبولانس فراخوانی نمی‌شود و پلیس حاضر نمی‌شود.

کمبود عواقب را می‌توان به وضوح با منبع اصلی شما مشاهده کرد: تیم شما. پنهان کاری و صبر در انجام مأموریت ها کلیدی است زیرا دشمنان می‌توانند نیروهای کمکی را صدا بزنند، که این خود می‌تواند شما را به شدت درگیر کند و پیشرفت شما را متوقف کند – البته نه به معنای واقعی کلمه. فقط بعضی از شخصیت ها می‌توانند بمیرند (این یکی از اصلی ترین ویژگی های هم تیمی های شما در بازی واچ داگز ۳ است) ، بنابراین اگر در حین انجام مأموریت بیش از حد آسیب دیده باشید یا گرفتار شوید، دستگیر می‌شوید و مجبور می‌شوید که یک هم تیمی دیگر را انتخاب کنید و کار را از ابتدا شروع کنید. آن هم تیمی دستگیر شده تا زمان خروج از زندان، قابل دسترسی نیست.

این یک سیستم شسته و رفته برای اطمینان از این است که می‌توانید تیم خود را بدون خطر مرگ همیشگی حفظ کنید، اما با انتخاب دو مود، شرایط جور دیگری رقم خواهد خورد

در هنگام شروع یک بازی جدید، می‌توانید گزینه permadeath یا Ironman را فعال کنید. با فعال بودن اینها، اگر یک مأمور عملیاتی (هم تیمی) بمیرد، دیگر قادر به کارگیری آن‌ها نخواهید بود. تفاوت این دو در این است که Ironman به شما اجازه نمی‌دهد Permadeath را خاموش کنید.

با فعال بودن Permadeath، در صورت مرگ تمامی افراد شما، بازی را خواهید باخت.

اگر در تیم خود وکیل یا وکیل دادگستری می‌گیرید، می‌توانید مدت زمان حبس هم تیمی های خود را در زندان به شدت کاهش دهید. اگر پزشک دارید، زمان آسیب دیدگی آنها نیز کاهش می‌یابد. حتی سخت ترین مأموریت‌ها نیز غیرقابل عبور نیستند، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چند دقیقه صبر کنید.

دید کلی

بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون
گیم پلی بازی واچ داگز ۳ ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون ؛ داستان بازی واچ داگز 3

یوبی سافت سال سختی را پشت سر گذاشت. فراتر از به تعویق انداختن بیشتر بازی های خود در اواخر سال 2019 در کنار شکست Ghost Recon Breakpoint، به لطف گزارش های متعدد درباره آزار و اذیت جنسی و سو استفاده در محیط کار، این شرکت گیم سازی بزرگ در مرکز اخبار قرار گرفته است. چندین مدیر به حالت تعلیق درآمده یا شرکت را ترک کرده اند. همه این ادعاها بازی های Ubisoft، چه قدیمی و چه جدید را زیر ذره‌بین قرار داده است، که این مسئله هنگام بازی واچ داگز ۳ کمی آزاردهنده بود. ما نمی توانیم حدس بزنیم که پشت پرده تولید در Legion چگونه بوده است، و هاکینگ اظهار داشته که این شرایط “بسیار تند خویانه و مقابله با آن بسیار دشوار است”

با تمام این گفته ها، بازی واچ داگز ۳ یک تجربه منحصر به فرد است که انتظارات را با توجه به تیم سازنده‌اش برآورده کرده است. در رفتار آن نقص هایی وجود دارد که در جایی که فناوری و تلاش به حد مجاز خود برسد، آشکار می‌شود، اما بازی هنوز هم می‌تواند جاه طلبی خود را پشتیبانی کند. این همچنین کمک می‌کند که این بازی سیاسی ترین بازی استودیو تا به امروز باشد و سرانجام از بسیاری از مواضع غیر سیاسی عجیب و غریب مدیران شرکت فاصله بگیرد.

Watch Dogs: Legion یک عنوان جالب در دنیای باز است که می‌توانید در آن در لندن گشت بزنید، با مردم صحبت کنید، آنها را برای آرمان خود جذب کنید و فاشیسم را افشا کنید. با این حال، همچنین نشان دهنده‌ی پتانسیل انسان ها در انجام کارهای غیر انسانی است. فناوری در مرکز بازی است، هم در ضد قهرمان‌ها و هم در این که چگونه می‌توان از آن برای گردهم آوردن مردم و ایجاد تغییراتی استفاده کرد. DedSec قهرمانان کاملی نیستند و پیاده سازی آنها در بازی واچ داگز ۳ بی نقص نیست، اما پیامش روشن و واضح است، که نشان می‌دهد یک فرنچایز و یک استودیو می‌توانند تا کجا پیشرفت کنند

سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون

بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ گیم پلی بازی واچ داگز ۳
بررسی بازی واچ داگز لژیون ؛ سیستم موردنیاز برای بازی واچ داگز لژیون
  • Minimum Requirements: CPUIntel Core i5-4460 3.2 GHz, AMD Ryzen 5 1400 3.2 GHz
  • Minimum Requirements: GPU NVIDIA GeForce GTX 970/GeForce GTX 1650
  • Minimum Requirements: RAM 8GB (dual-channel setup)
  • Minimum Requirements: OS Windows 10
  • Game Size 50GB+
  • Play Time 20+ hours

بیشتر بخوانید:

نظر خود را درباره این بازی با ما در فیگار به اشتراک گذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *