نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت Resident Evil Infinite Darkness

[yasr_overall_rating]در نوشتار نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت به بررسی این انیمه هیجان‌انگیز خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه باشید.

سال‌ها پس از وحشت شهر راکون، لئون و کلر خود را در معرض توطئه ای تاریک می‌بینند که یک حمله ویروسی کاخ سفید را ویران می‌کند.

اصولاً Resident Evil: Infinite Darkness بیشتر یک فیلم است تا یک سریال. کل ماجرا از چهار قسمت تشکیل شده است که هر قسمت 25 دقیقه به طول می‌انجامد. این واقعیت که این مجموعه نه تنها از نظر محتوا براساس بازی چهارم ساخته شده است، بلکه از روی فیلم انیمیشن Resident Evil: Damnation نیز به طور طبیعی انجمن های سینمایی بیشتری را بیدار می‌کند.

در سال 2000، آمریکا نیروهایی را به جنگ داخلی کشور جنگ زده پنامستان در حومه چین اعزام می‌کند. شش سال بعد حمله ای به کاخ سفید صورت می‌گیرد. وزیر دفاع مطمئن است که چین پشت این امر است. واحد ویژه ای برای جمع آوری شواهد اعزام می‌شود، اما هر یک از آنها برنامه های خاص خود را دارند.

در همین حال، کلر ردفیلد ، یکی از بازماندگان شهر راکون ، که در Penamstan کمک های بشر دوستانه ارائه می‌دهد وقتی می‌فهمد که در پنامستان شیوع زامبی وجود دارد، اقدامات لازم را می‌کند.

نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

Resident Evil: Infinite Darkness

سریال رزیدنت اویل , انیمیشن رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل قسمت اول , انیمیشن رزیدنت اویل Infinite Darkness , انیمیشن جدید رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت , سریال انیمیشن رزیدنت اویل , سریال رزیدنت اویل جدید , کارتون رزیدنت اویل جدید , انیمیشن رزیدنت اویل 2021 , کلر ردفیلد , راکون , پنامستان , Penamstan , Resident Evil , Netflix , Resident Evil: Welcome to Raccoon City
سریال رزیدنت اویل , انیمیشن رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل قسمت اول

در حالی که این روزها بازی‌ها به ریشه‌های خود برمی‌گردند و جنبه ترسناک بیشتر در حال تمرکز است، Resident Evil: Infinite Darkness هنوز روند طولانی مدت ارزشگذاری را روی اکشن دنبال می‌کند که آن هم در این سریال به خوبی اتفاق نیافتاده است. بر این اساس، این سریال وحشت کمتری نسبت به این مسئله ایجاد می‌کند. اما در آن عناصر معروف Resident Evil حضور دارند: توطئه ها، هیولاهای غول پیکر، حیوانات زامبی و تولید سلاح های بیولوژیکی.

نکته مهمی که وجود دارد این است که Umbrella Corporation (این شرکت دارای شعبه‌ها و مقرهای گوناگون در سرتاسر جهان است و محصولات دارویی و پزشکی، سلاح‌ها و لوازم نظامی، سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر و محصولات غذایی این شرکت در متن زندگی بیشتر مردم جهان قرار داشت) مورد توجه قرار نگرفته است. با این وجود، این یک تغییر خوشایند است، به خصوص پس از شش فیلم واقعی.

داستان اندکی با پستی بلندی‌های ریتمیک روایت می‌شود، زیرا تقسیم به چهار قسمت و نیاز به توضیح مکرر وقایع زمان حال از طریق گذشته و فلش بک‌هایی که ایجاد می‌شود لزوماً تاثیر درستی نمی‌گذارد. از طرف دیگر، سبکی داستانی سریع و با تمپوی بالا برای این سریال در نظر گرفته شده است.

دو شخصیت اصلی کندی و ردفیلد کمی متفاوت هستند. زیرا داستان‌های آنها فقط در پایان به هم می‌رسند و سپس مشخص می‌شود که کلر بیشتر یک شخصیت ثانویه است. انیمیشن در سطح بالایی قرار دارد. رویکرد تصویری واقع گرایانه قانع کننده به نظر می‌رسد.

, انیمیشن رزیدنت اویل Infinite Darkness , انیمیشن جدید رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت , سریال انیمیشن رزیدنت اویل , سریال رزیدنت اویل جدید , کارتون رزیدنت اویل جدید , انیمیشن رزیدنت اویل 2021
انیمیشن رزیدنت اویل Infinite Darkness , انیمیشن جدید رزیدنت اویل 2021 , نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

این مجموعه 4 قسمتی به کارگردانی Eiichirō Hasumi، انباشت وقایع رخ داده در سال 2006 است. از این رو، سریال، بین Resident Evil 4 و Resident Evil 5 اتفاق می‌افتد. در ورژن 4، لئون اس کندی موظف شد برای تبدیل شدن به یک قهرمان آمریکایی، دختر رئیس‌جمهور، اشلی گراهام، را از یک فرقهٔ شیطانی نجات دهد. در Resident Evil: Infinite Darkness ، لئون هر انچه که دارد را ادامه می‌دهد و واقعیت تکان دهنده ای را که پیرامون جنگ داخلی پنامستان وجود دارد، حل می‌کند.

همانطور که گفته شد کل مجموعه فقط چهار قسمت است و هر قسمت زیر 30 دقیقه به تصویر کشیده می‌شود. این مجموعه انیمیشن جدید شرکت Netflix خیلی کند شروع می‌شود. مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که در چنین مدت زمان کوتاهی باید همه چیز در ساختاری که روایت برای ما می‌سازد، کامل شود. اما در کل سریال شگفت انگیز به نظر می‌رسد، حتی اگر این سبک بازی ویدیویی برای همه گیرا و هیجان‌انگیز نباشد.

در ادامه به نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت Resident Evil: Infinite Darkness می‌پردازیم با فیگار همراه باشید.

نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

, سریال انیمیشن رزیدنت اویل , سریال رزیدنت اویل جدید , کارتون رزیدنت اویل جدید , انیمیشن رزیدنت اویل 2021
سریال انیمیشن رزیدنت اویل , سریال رزیدنت اویل جدید , کارتون رزیدنت اویل جدید , انیمیشن رزیدنت اویل 2021

حقیقتا با دیدن این انیمه نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و فکر کنید که فقط یک انیمه را تماشا می‌کنید. شگفت انگیز به نظر می‌رسد، بعضی اوقات، انگشتان هر گیمری تقریباً حین دیدن این سریال به خارش می‌افتند تا درگیر شود.

واقعاً دنبال این مسئله نباید باشید که تماشای اتفاقات در فیلم روی شما تاثیر نگذارد؛ مگر اینکه کسی با بازی رزیدنت اویل آشنایی نداشته باشد. مطمئن هستیم که این مجموعه Netflix با بسیاری از طرفداران بازی های ویدیویی Resident Evil وارد دیالوگ خواهید شد، اما برای ما، این سریال چیزی جز یک جرقه پر از هیجان نبود.

به عبارت دیگر، Resident Evil: Welcome to Raccoon City چیزی است که واقعاً چشم انتظار آن باید ماند. امیدواریم که ناامید کننده نباشد. حتی اگر میلا یووویچ را به عنوان آلیس از دست بدهم.


بیشتر بخوانید:

نقد قسمت سوم فصل پنجم سریال ریک و مورتی

نقد قسمت دوم فصل پنجم سریال ریک و مورتی

نقد قسمت اول فصل پنجم سریال ریک و مورتی


همانطور که گفته شد این سریال توسط Eiichiro Hasumi کارگردانی و توسط Hiroyuki Kobayashi ساخته شده است. کوبایاشی همچنین چندین فیلم لایو اکشن را در این مجموعه تولید کرده است. و البته همه چیز سریال Resident Evil بر اساس بازی های ویدیویی Resident Evil ساخته شده است.

در واقع، یکی از نکات مهم در این سریال دیالوگ است. همه ساختار روایی سریال با دیالوگ پیش می‌رود تا صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز. نکته منفی که می‌شود وارد کرد این است که گاهی حرکات دهان شخصیت ها کاملاً با صدا مطابقت ندارد. و نکته‌ی دیگر در رابطه با مسئله صداگذاری این است که گاهی اوقات عملکرد تمپویی صدا با فیزیک کاراکترها هم‌خوانی ندارد.

این سریال چیز جدیدی برای ارائه ندارد. بنابراین به راحتی می‌توان گفت که متوسط ​​است و فاقد چیزی برای دنبال کردن می‌باشد. جنگلداران مسئول سیاست خارجی آمریکا، جنگ بیولوژیکی رشد یافته در آزمایشگاه، وقوع اپیدمی در داخل کاخ سفید، درگیری بین ایالات متحده و چین، به نظر می‌رسد این مجموعه همه چیز را از حلقه های اخیر و زندگی واقعی انتخاب کرده است.

در Resident Evil Infinite Darkness ، ما شاهد لئون اس کندی به عنوان یک کارمند تمام عیار دولت ایالات متحده هستیم و از طرف دیگر، کلر در یک سازمان غیردولتی در کشور خیالی پنامستان کار می‌کند. لئون و کلر به مدت کافی بخشی از ارزش‌های سریال بوده‌اند. اما در اینجا زمان خودنمایی زیادی ندارند. در عوض، ما با اعضای جدید  آشنا می‌شویم. جاسون عوامل سابق نیروهای ویژه ایالات متحده داستان را اینجا هدایت می‌کند. او دلایل و انگیزه های خود را دارد اما به نظر می‌رسد که دوام و اهمیت وی طولانی نخواهد بود.

نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

سریال رزیدنت اویل , انیمیشن رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل قسمت اول
سریال رزیدنت اویل , انیمیشن رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل قسمت اول

Resident Evil Infinite Darkness نیز سکانس های اکشن عالی ارائه نمی‌دهد. یکی از وحشتناک ترین سکنس‌های این مینی سریال زمانی بود که موش های گوشتخوار در زیر دریایی پر شده بودند. به غیر از این، صحنه هایی وجود دارد که بدن نیمه خورده و چیزهای وحشتناک دیگری را مشاهده خواهید کرد، اما هیچ یک از آنها به اندازه کافی خوب به تصویر کشیده نمی‌شوند تا شما را با تمپوی بالایی از جنس ترس روبرو کنند. علاوه بر این، بیشتر زمان نمایش برای ساختن روایت و نمایش دیدگاه‌های شخصیت، با فلش بک مواجه می‌شود، که اصلا به نفع روندی که سریال در نظر دارد، نیست.

درواقع این مشکل در کل فصل و در قسمت های جداگانه حضور دارد و پر رنگ است که در چهار قسمت وجود دارد. اساساً این یک فیلم سینمایی خرد شده است؛ اما قطعات به گونه ای کنار هم قرار نمی‌گیرند که منطقی باشد. اغلب اوقات فلش بک ها بیشتر باعث سردرگمی می‌شوند تا اینکه کمکی به ساختار روایی سریال کنند.

لئون و کلر همچنان از رابطه‌ای عالی برخوردار هستند و یک حس کاملاً قابل تحسین نسبت به آن‌ها وجود دارد. اما به نظر نکات منفی بیشتر از نکات برجسته است و به یک تجربه کلی منجر می‌شود که از هر لحن و طرح و نقشه گرفته تا انیمیشن و تمرکز بر شخصیت، متناقض است. امیدواریم بهتر شود!


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول و دی سی

نقد سریال موداک MODOK


اما در رابطه با شخصیت های این سریال. دقیقاً مانند مورد داستان، شخصیت پردازی زیادی ندارند. لئون نه خوشبین ساده لوح فیلم Resident Evil 2 است نه افسانه ی هوس انگیز Resident Evil 4 را در خوی خود به نمایش می‌گذارد؛ او فقط به نوعی یک آدم سرسخت و آرام است که هرگز نشانه های خاصی از کاریزما را نشان نمی‌دهد.

کلر در مواقعی که به برخی از جذابیت های قاطعانه ای را که در Resident Evil 2 دوست داشتیم، نزدیک می‌شود، اما اصلا خوب عمل نمی‌کند. حداقل می‌توانیم بگوییم استفانی پانیسلو با عملکرد خود کار را تمام می‌کند و این شخصیت را نجات می‌دهد.

سایر مبارزان، بسیار ساده، بدون هیچگونه هیجان خاصی فقط به نوعی در تصویر به اینور و آنور می‌روند. می‌توان گفت که بازیگران نقش مکمل، با حضور افرادی مانند ری چیس، جونا شیائو، بیلی کامتز، برد ونابل همه در نقش ها بسیار خوب عمل می‌کنند.

ارزش این سریال توسط یوگو کانو آهنگساز این سریال ایجاد می‌شود. با وجود او به اندازه کافی اکشن، ترس و درام شکوفا می‌شود تا حداقل از نظر صدا به اندازه کافی لذت بخش باشد.

از نظر انیمیشن، Resident Evil: Infinite Darkness یک انیمیشن CG است که به جنبه واقع گرایی در مجموعه می‌افزاید. شخصیت ها تقریباً واقعی احساس می‌شوند. اما در بعضی قسمت ها، حرکات لب و دهان بی جا هستند! مشکل Resident Evil Infinite Darkness این است که قابل پیش بینی است و با آنچه در طول سریال برای شما می‌سازد مطابقت ندارد. علی رغم کمبودهای آن، می‌توان یک فصل 2 از سریال را به دلیل کلیفانگر که به پایان می رسد، انتظار داشت.

انیمیشن رزیدنت اویل Infinite Darkness , انیمیشن جدید رزیدنت اویل 2021 , سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت
انیمیشن رزیدنت اویل Infinite Darkness , انیمیشن جدید رزیدنت اویل 2021 , نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

عوام ؛ نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

  • ژانر: Action و ترسناک
  • خلق‌شده توسط: کپ‌کام
  • بازیگران: Nick Apostolides، Bill Butts، Kellen Goff، Stephanie Panisello و Jona Xiao
  • آهنگساز: یوگو کانو

اواِن‌اِی

  • استودیو: TMS Entertainment

مانگا

  • ناشر انگلیسی: توکیو پاپ

بیشتر بخوانید:

در انتها خیلی سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت ما را همراهی کردید. اگر نظر خاصی را در خصوص این سریال داشتید، حتما در بخش کامنتها در سایت فیگار با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *