بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم و سریال

در دنیای مدرن و یکپارچه امروز، یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. به عنوان یک زبان بین المللی، داشتن مهارت در زبان انگلیسی فرصت های متعددی را در زمینه آموزش، اشتغال، تعاملات اجتماعی، مهاجرت و … برای شما به وجود می‌آورد. در حالی که روش‌ها و کلاس های سنتی یادگیری زبان هنوز تا حدی کارایی دارند، استفاده از فیلم‌ها و سریال‌ها به عنوان ابزاری برای یادگیری زبان انگلیسی در بین نسل جدید بسیار محبوبیت پیدا کرده است.در این مقاله به بررسی روش و مزایای یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم و سریال پرداخته و در نهایت ۵ فیلم مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین روش یادگیری زبان با فیلم و سریال

حتما شما هم تا امروز فیلم و سریال های زبان اصلی زیادی را برای تقویت زبان یا برای سرگرمی دیده‌اید اما احساس می‌کنید که هیچ تاثیری در سطح دانش انگلیسی شما نداشته اند. نکته بسیار مهمی که زبان‌آموزان در ابتدا به آن توجه نمیکنند، مدل و نحوه‌ی تماشای فیلم به منظور تقویت زبان انگلیسی است. اگر می‌خواهید بیشترین بازدهی را از دیدن فیلم داشته باشید کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

در گام اول با خیال آسوده شروع به تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کنید و سعی کنید خط داستانی فیلم را به خوبی متوجه شده و گوش خود را با عبارات و دیالوگ ها آشنا کنید.

۲تماشای فیلم با زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان

در مرحله دوم شما باید فیلم را با زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان تماشا کنید و سعی کنید که عبارت های انگلیسی را با ترجمه ها تطبیق داده و مقایسه کنید. در این مرحله تمرکز شما باید روی واژگان و گرامر و ساختار زبان باشد. بهتر است که لغات سخت و ناآشنا را در یک دفترچه مجزا برای خود یادداشت کنید.

۳دیدن فیلم با زیرنویس انگلیسی

در این مرحله شما با خط داستانی فیلم و لغات و جملات آن به خوبی آشنا هستید و می‌توانید بخش قابل توجهی از دیالوگ ها را متوجه شوید.

۴تماشای فیلم زبان اصلی بدون زیرنویس

در گام آخر بدون کمک زیرنویس شروع به تماشای فیلم کرده و سعی کنید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. همچنین میتوانید در برخی سکانس ها به جای کاراکتر های فیلم صحبت کرده و speaking خود را نیز تقویت کنید.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

تماشای فیلم و سریال به خودی خود کاری جذاب و سرگرم کننده است و می تواند ساعت ها بدون خستگی شمارا مشغول خود کند. این جذابیت زمانی که به خوبی با آموزش زبان انگلیسی همراه می‌شود نه تنها لذت بخش خواهد بود، بلکه تاثیر بیشتری نیز در کیفیت یادگیری زبان خواهد داشت. در ادامه چند مزیت اصلی آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال را برای شما نام برده ایم.

1. تقویت مهارت گوش دادن (listening):

تماشای فیلم و سریال به بهبود مهارت های شنیداری کمک می کند زیرا قرار گرفتن در معرض لهجه‌ها، واژگان و لحن و گویش های مختلف بومی به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا درک بهتری از انگلیسی گفتاری داشته باشند. در این روش گوش شما ناخود آگاه به شنیدن و درک درست کلمات عادت می‌کند که تاثیر بسیار مثبتی در یادگیری زبان انگلیسی دارد.

2. گسترش واژگان و دایره لغات:

فیلم ها و سریال ها دامنه وسیعی از واژگان را ارائه می دهند. در این متد، شما با دایره واژگان مختلفی آشنا می‌شوید که در زندگی روزمره کاربرد خواهند داشت. تماشای فیلم یا مستند در حوزه های خاص نیز می‌تواند به بهبود داره لغات شما در آن حوزه کمک شایانی کند.

3. یادگیری اصطلاحات کاربردی

فیلم‌ها و سریال‌ها به‌عنوان پنجره‌ای به فرهنگ‌های مختلف عمل می‌کنند و زبان‌آموزان را قادر می‌سازد تا جنبه‌های اجتماعی-فرهنگی کشورهای انگلیسی‌زبان را درک کنند. بخش عمده ای از فرهنگ هر کشوری در اصطلاحات عامیانه و محاوره‌ای آن ها خلاصه می‌شود که می‌توان این اصطلاحات را به خوبی در فیلم و سریال ها آموزش دید.

4. بهبود تلفظ و مهارت صحبت کردن (speaking):

همانطور که گفتیم آموزش یادگیری انگلیسی همراه با فیلم مهارت های شنیداری و دایره لغات شمارا بسیار تقویت می‌کند که با استفاده از این دو مهارت شما می‌توانید به راحتی و با تلفظ صحیح به زبان انگلیسی صحبت کنید.

5. تقویت مهارت های درک مطلب:

فیلم ها و سریال ها نشانه های بصری و زمینه ای را ارائه می دهند که به درک زبان کمک می کند. ارتباطات غیرکلامی، زبان بدن و حالات چهره می تواند به زبان آموزان کمک کند تا معنی را رمزگشایی کنند، حتی زمانی که با کلمات ناآشنا یا ساختار جملات پیچیده روبرو می شوند. این زمینه بصری مهارت های کلی درک را افزایش داده و یادگیری زبان را لذت بخش تر می کند.

6. توسعه آگاهی فرهنگی:

از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها، زبان‌آموزان بینش‌هایی در مورد تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی رایج در جوامع انگلیسی زبان به دست می‌آورند. قرار گرفتن در معرض شخصیت‌ها و خطوط داستانی متنوع به یادگیرندگان کمک می‌کند تا بتوانند آگاهی نسبتا مناسبی از شرایط فرهنگی اجتماعی آن کشور بدست آورند.

۵ فیلم مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

حال که با مزایا و روش یادگیری انگلیسی به کمک فیلم و سریال آشنا شدید، ۵ فیلم مناسب را به شما معرفی می کنیم که از نظر تلفظ، عبارات و موضوع دارای پیچیدگی نباشند و بتوانید با آن ها آموزش خود را آغاز کنید.

1_ انیمیشن هتل ترنسیلوانیا (Hotel Transylvania)

انیمیشن ها به طور کلی به دلیل سادگی موضوعی گزینه های مناسبی برای یادگیری زبان می‌باشند. هتل ترنسیلوانیا علاوه بر موضوع ساده و عبارات کاربردی، دارای شیوایی گفتار و تلفظ نیز می‌باشد.

2_ فیلم شبکه های اجتماعی (Social Network)

این فیلم که در مورد مارک زاکربرگ ساخته شده، دارای اصطلاحات روزمره مناسبی است که آن را به یک گزینه خوب برای آموزش زبان انگلیسی تبدیل می کند.

3_ فیلم مسیر سبز (The Green Mile)

مسیر سبز یکی از شاهکارهای سینماست و جدای از فیلمنامه قوی و منحصر به فرد خود، دیالوگ های خوب و گویش و تلفظ مناسب بازیگران به گونه‌ای است که می‌توانید از آن برای یادگیری زبان استفاده کنید.

4_ سریال برکینگ بد (Breaking Bad)

این سریال بیشتر برای کسانی مناسب است که علاقه‌مند به یادگیری اصطلاحات و گویش های عامیانه هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم که پس از اینکه کمی سطحتان ارتقاء یافت به سراغ این سریال بی‌نظیر بروید.

5_ سریال فرندز (friends)

سریال فرندز نیاز به معرفی ندارد. دیالوگ های طنز، شوخی ها، اصطلاحات و کنایه های این سریال آن را به یک گزینه عالی برای یادگیری تبدیل می‌کند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با آکادمی تهران زبان

اگرچه یادگیری زبان انگلیسی به کمک فیلم و سریال می‌تواند تجربه جذابی باشد اما کافی نیست. اگر به دنبال یادگیری حرفه‌ای و اصولی زبان انگلیسی هستید، تدریس خصوصی زبان انگلیسی بهترین گزینه برای شماست زیرا شما می‌توانید در یک زمانبندی منعطف و شخصی سازی شده، در کنار یک معلم متخصص زبان انگلیسی را به طور حرفه‌ای آموزش ببینید.

آکادمی تهران زبان با بیش از ده سال سابقه تخصصی تدریس زبان و ۶ شعبه در تهران و جلب رضایت بیش از ۵۰۰۰ زبان آموزش بهترین و مطمئن ترین آموزشگاه در تهران می‌باشد. فقط کافیست به وبسایت تهران زبان مراجعه کرده و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *