بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی ؛ جدیدترین ها و محبوب ترین ها

در نوشتار بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی قصد داریم مهم ترین کانال ها را متناسب با ایام محرم برای شما معرفی کنیم. با فیگار همراه ما باشید.

در نوشتار بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی همه سعی و تلاش ما این بوده که شما را با کانال‌هایی آشنا کنیم که در این ایام نهایت فضاسازی مناسب را به شما هدیه دهد.

بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی

جدیدترین ها و محبوب ترین ها

فهرست مطالبی که برای شما در نوشتار بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی شرح داده‌ایم در زیر لیست شده است:

در این نوشتار به بهترین مداحی های محرم و فاطمیه و مناسبت های دیگر از مداحان معروف کشور، بهترین مولودی های مناسبتی، روضه و سخنرانی و همچنین دانلود رایگان مداحی ها و مولودی ها در بهترین کانال های مداحی می‌پردازیم. در ادامه با ما و نوشتار بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی با فیگار همراه باشید.

مداحی چیست؟

دانلود نوحه و مداحی جدید محرم 1400
دانلود نوحه و مداحی جدید محرم 1400

مداحی یا روضه‌خوانی یکی از هنرهای نمایشی ملی و مذهبی ایرانیان همچون شبیه‌خوانی، پرده‌خوانی، نقالی است. این مراسم غالباً در ایام محرم، صفر، نیمه شعبان، فاطمیه و زادروز و وفات امامان شیعه برگزار می‌شود. مداحی در گذر زمان، با محتوای سیاسی همراه شده و در برخی موارد، مداحان، روضه‌هایشان را مضامین سیاسی روز درآمیخته و اجرا می‌نمایند. هم‌اکنون، مداحی به عنوان یک پیشه حرفه‌ای در شیعیان ایران، عراق، پاکستان و سایر کشورهای شیعه‌نشین دنبال می‌شود.

درواقع بیان شخصیت و ماهیت و به طور کلی وصف کردن شخصی خاص را با آویی دلنشین و کلماتی وزین و زیبا را مداحی گویند. شیعیان بر پایه سنتی خاص از دیر باز مدح و منقبت اهل بیت (ع) را جزئی از زندگی دینی و معنوی خود داشته اند و از آنجا که عظمت و مقام آل الله به حق در خور ستودن و بیان است ارائه این عظمت و جایگاه در قالبهای خاص و منطبق بر نغماتی دلنشین همیشه مورد توجه بوده و خواهد بود.

صنعت مداحی از زمان امام صادق (ع) تبلور پیدا کرد. در واقع مدیحه خوانی و مرثیه از آغاز خلقت رواج داشته است. اولین مرثیه خوان نیز جبرئیل امین است آن زمانی که بر آدم (ع) روضه ای از مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) را بازگو نمود. لکن نمود و نمایان شدن آن، از زمان رئیس مذهب جعفری، آن هم با برگزاری مراسمات خاص، واقع گشت.

تاریخچه ؛ بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی

مداحی ریشه‌ای تاریخی در سیرهٔ محمد و اهل بیت او دارد. در زمان محمد، اشعار زیادی هم در مدح و ثنای خداوند و هم در مدح شخص او و هم در رابطه با وقایع تاریخی مثل غدیر خم سروده شده که بسیاری از این اشعار در دیوان‌های مختلف شعری از جمله دیوان صاحب بن عباد موجود است و عبدالحسین امینی نیز در کتاب «الغدیر» بسیاری از این اشعار را آورده‌است.

امامان شیعه، شاعران را به سرودن شعر دربارهٔ خدا و پیامبر و اهل بیت تشویق می‌کردند و همین امر نشان دهنده جایگاه قابل توجه مداحی در اسلام است. از آنجا که مداحان در ایام محرم بخش‌هایی از کتاب روضه الشهدا فی مقاتل اهل بیت را می‌خوانند به آن‌ها روضه‌خوان نیز گفته می‌شود. امروزه مداحی چهره‌ای متفاوت از گذشته به خود گرفته و با رونق رسانه‌هایی مثل تلویزیون و کم‌رنگ شدن روضه‌خوانی به سبک قبل، بازار مداحان جوان که در قید و بند کلام فاخر و ارزش موسیقایی نغمه‌ها نیستند گرم شده‌است.

مداح کیست؟

دانلود مداحی محرم 1400 ؛ مداحی شور محرم 1400
دانلود مداحی محرم 1400 ؛ مداحی شور محرم 1400

مداحان امروز جامعه ی ما طوری که سیر رضایتمندی جامعه بر آنها وارد است طی طریق می کنند و البته متأسفانه اصلی ترین علت بوجود آمدن این ماجرا فقط و فقط ما (یعنی آحاد جامعه) هستیم. البته لازم به ذکر است پسند مداحان باید پسند معصومین باشد نه پسند جامعه.

ویژگی های یک مداح

از آنجا که قرار است به مداحی از منظر هنر نگاهی داشته باشیم و مداح را هنرمند بدانیم. داشتن یک سری از ویژگیهای شخصیتی و ظاهری بسیار مهم و دارای اهمیت فراوان میباشد.

شخصی که وارد عرصه مداحی میشود ابتدا باید قلب و روحش لبالب از عشق به ائمه معصومین (ع) باشد و با توسل و مدد جستن از این بزرگواران قدم در این راه نهد.تا زمانی که شور و هیجان و غم و شادی اهل بیت (ع) در وجودمان شعله نکشیده به یقین مداحی موفق نخواهیم شد.لذا زمانی که خود انسان به این باور رسید که قلب و روحش برای مدح اهل بیت (ع) تشنه است آن موقع است که تازه به او اجازه داده شده تا وارد عرصه مداحی گردد و هر کس اگر به درونش مراجعه کند در صورت تمایل به فراگیری مداحی مطمئنا زمانش را خواهد فهمید.

پس اولین گام شناسایی عشق ذاتی و نهفته در وجودمان است که انشا الله ائمه معصومین (ع) خودشان در وجود همه این شور و هیجان را ایجاد خواهند کرد.

نکته بعدی اینکه مداح به آنچه میگوید باید یقین کامل داشته باشد تا ارائه مطالبش با مهر تائید آل الله همراه باشد که همانا برای یک مداح مجالس پرشور و حال (البته نه بر حسب ظاهر بلکه واقعا شور و اشتیاق معنوی) همان مهر تائید بر کارنامه او خواهد بود.

مداحی در ایران

دانلود نوحه محرم 1400
دانلود نوحه محرم 1400

امروزه مداحی در ایران فراتر از جنبه‌های عزاداری صرف رفته و جنبه‌های سیاسی و بعضاً امنیتی پیدا کرده‌است. علی خامنه‌ای شبکهٔ مداحان را «یک وسیلهٔ منحصر به فرد» در تبلیغات حکومتی می‌داند. سخنان و اشعار برخی مداحان که شخصیت‌های عمدتاً دولتی ایران را خطاب قرار می‌دهند بارها حاشیه آفرین شده‌است.

بی‌بی‌سی فارسی در مقاله‌ای در خصوص ابعاد امنیتی این مقوله نوشت از آنجا که نیروهای لباس شخصی بخشی از نیروهای غیررسمی حکومت محسوب می‌شوند می‌توان هیئت‌های عزاداری را مکانی برای ساماندهی و جذب این نیروها معرفی نمود.

نوحه

نوحه قطعه‌ای ادبی است که به صورت آهنگین اجرا می‌شود و مضمونی غم انگیز و بعضاً حماسی دارد. نوحه خوانی ریشه‌ای به درازای غم‌های تاریخ و زمزمه‌های افراد و بخصوص مادران و بانوان در سوگ عزیزانشان دارد.

در مذهب شیعه، نوحه توسط مداحان و در مراسم مذهبی اهل بیت اجرا می‌شود. نوحه‌ها سبک‌های گوناگونی دارند و برخی از آنها امروزی و مثلاً به صورت پاپ هستند که این روزهای نوع پاپ آن طرفداران زیادی دارد. اولین بار هم نوحه به صورت شور توسط نریمان پناهی خوانده شد و بعد از آن سید محمد جواد ذاکر طباطبایی هم آن را رواج داد و به صورت جوان پسند خواند که با مخالفت‌ها و انتقادهای گسترده‌ای مواجه شد.

موسیقی شناسی ایرانی و نوحه

موسیقی شناسی ایرانی، حدود یک قرن است تلاش می کند حوزه ای خاص را برای مفهوم موسیقی تعریف و تثبیت کند. اینان متاثر از مفهوم موسیقی ارائه شده به وسیله اروپائیان، سعی در خارج کردن تمامی انواع کاربردهای موسیقی از آنچه به عنوان موسیقی به معنی اخص آن تعریف می کردند، داشتند.

لذا موسیقی های شادی آور «موسیقی مطربی» و کاربرد موسیقی در عزاداری ها «موسیقی مذهبی» و یا متاثر از نام آئین ها موسیقی مداحی، موسیقی تعزیه و غیره لقب گرفتند.

لیکن موسیقی خالص خود را مبرا از تمامی این کاربرد ها می دانست. اینان موفق شدند مجموعه ای از نغمات را، که بوسیله آخرین نوازندگان بجا مانده از دربار قاجار یا همان خاندان فراهانی  جمع آوری و تدوین گردیده بود، به عنوان رپرتوار موسیقی ایرانی و یا گنجینه آهنگ های ملی ایرانیان رسمیت بخشیده، و به عنوان متن آموزشی دانشگاه ها «ردیف اصیل موسیقی سنتی دستگاهی ایران» به وزارت آموزش عالی ارائه کنند.

این محدود کردن حوزه تعریف مفهوم موسیقی و به دنبال آن محدود کردن حوزه کاربرد آن، موجب گردید تا این مجموعه که در اصل موسیقی سازی و مجلسی بوده از بیم برداشتن اَنگِ موسیقی «مجالسِ کِیف» حتی از زمینه و کارکرد اولیه خود نیز تبرا بجوید و به کاربرد آموزشی صرف محدود شود. این روند خالص سازی موسیقی را میتوانیم دوران «قبض مفهوم موسیقی» بنامیم.

مداحی شور

شور زدن به حالت عزاداری با زمزمه و بر سر و سینه زدن، به صورت ممتد و بی فاصله است. معمولاً این شیوه، در اواخر برنامه مداحی و با هدایت مداح، صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. شور زدن از اصطلاحات خاص عزادارى و نوحه خوانى است. وقتى سینه‌زنى یا زنجیر زنی به نقطه اوج خود مى‌رسد، ریتم حرکات و صدا‌ها سریعتر و پرشورتر شده، با کلماتى همچون «حسین حسین» و… بر سر و سینه مى‌زنند.

گاهى هم کسانى در این حال غش مى‌کنند و از خود بى خود مى‌شوند، آنان را از میان جمع بیرون برده، آب به چهره‌اش مى‌ریزند تا به خود آید. وقتى دسته‌هاى عزادار و زنجیرزن به حال «شور» مى‌رسند، طبل هاو سنج‌ها را با شدت بیشترى به صدا درمى‌آوردند. این حالت در عزاداری هاى برخى شهر‌ها بیشتر رایج است. مداحی شور محرم 1400 می‌تواند یکی از فضاسازی های خیلی مهم در بستر اوضاعی که در آن گرفتار شده‌ایم باشد و خودمان و روانمان را کمی به ارامش برسانیم.

بهترین کانال های تلگرام دانلود نوحه و مداحی

فهرست کانال هایی که برای شما معرفی کرده‌ایم را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

  • مداحی های صوتی حاج محمود کریمی
  • کانال بیرصدا , مداحی نوحه جدید
  • پایگاه دانلود نوحه ترکی – پورتال جامع دلتا
  • نوحه خون | دانلود مداحی نوحه روضه محرم
  • کانال جامع دانلود مداحی
  • مًٍدًٍاًٍحًٍ گًٍرًٍاًٍمًٍ_ مرجع دانلود مداحی
  • پایگاه دانلود مداحی علقمه

مداحی های صوتی حاج محمود کریمی

دانلود مداحی محرم 1400
دانلود مداحی محرم 1400

یمی از مداحان مطرح کشور حاج محمود کریمی است کخه حقیقتا نمی‌شود ایام محرم را با ریتم و فضاسازی وی سپری نکرد. آنچنان شما را غرق در احساسات و فضایل اخلاقی این ایام می‌کند که همه چیز را فراموش خواهید کرد. در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی لینک کانال مداحی های صوتی حاج محمود کریمی وارد صفحه اصلی شوید. و با دانلود مداحی های حاج محمود کریمی عالم دیگری را زیست کنید.

کانال سید مجید بنی فاطمه

بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی
بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی

یکی از مداحان مطرح در کشور سید مجید بنی فاطمه است که در این ایام حتما و قطعا بدون فضاسازی های او نمی‌شود دل آرامی را داشت. برای در جریان بودن فعالیت های سید مجید بنی فاطمه می‌توانید با کلیک بر روی لینک کانال *” سید مجید بنی فاطمه *” وارد صفحه اصلی این کانال شوید و فیض حسابی و کافی را ببرید.

کانال بیرصدا , مداحی نوحه جدید

این کانال یکی از کانال های تلگرامی جهت دانلود انواع نوحه های جدید است که می‌شود روی آن برای فضاسازی های شب های محرم حساب کرد. شما می‌تواندی با کلیک بر روی لینک کانال بیرصدا , مداحی نوحه جدید وارد صفحه اصلی شوید و با دانلود جدیدترین نوحه ها از ایام محرف کمال استفاده را ببرید.

بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی ؛ دانلود مداحی محرم 1400
بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی ؛ دانلود مداحی محرم 1400

پایگاه دانلود نوحه ترکی – پورتال جامع دلتا

بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی
بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی ؛ دانلود مداحی محرم 1400

اگر شما علاقه مند به شنیدن نوحه های ترکی هستید می‌توانید این کانال را در لیست ما به عنوان اولین انتخاب خود در نظر داشته باشید. کانال پایگاه دانلود نوحه ترکی – پورتال جامع دلتا با گذاشتن فول آلبوم ها از بهترین مداحان ترکی می‌تواند یکی از جامع ترین کانال های دانلود نوحه ترکی باشد. شما میتوانید با کلیک بر روی لینک پایگاه دانلود نوحه ترکی – پورتال جامع دلتا به صفحه اصلی این کانال بروید و از ایام محرم 1400 کمال فیض را ببرید.

نوحه خون | دانلود مداحی نوحه روضه محرم

دانلود نوحه و مداحی جدید محرم 1400
دانلود نوحه و مداحی جدید محرم 1400 ؛ دانلود مداحی محرم 1400

یکی از کانال هایی که به شکل روزانه و به روز برای شما مجموعه ای نوحه های زیبا و دلنشین را از مداحان مطرح کشور آماده می‌کند، کانال نوحه خون | دانلود مداحی نوحه روضه محرم 1400 است. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک کانال نوحه خون | دانلود مداحی نوحه روضه محرم 1400 به صفحه اصلی این کانال تلگرامی دانلود نوحه مراجعه کنید و تمام شب ها و روزهای ایام محرم 1400 را با نور این نوحه ها روشن نگه دارید. قطعا یکی از کانال هایی که می‌شود در حوزه دانلود نوحه و مداحی جدید محرم 1400 به آن اشاره کرد همین کانال است.

کانال جامع دانلود مداحی

دانلود نوجه جدید برای محرم 1400
دانلود نوحه جدید برای محرم 1400 ؛ دانلود نوحه محرم 1400

یکی از جمع و جورترین کانال های مداحی و نوحه که می‌شود به آن اشاره کرد کانال جامع دانلود مداحی است. این کانال مداحی ها و نوحه های جدید می‌تواند به یکی از فضاساز ترین کانال ها در ایام محرم 1400 برای شما تبدیل شود. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک کانال جامع دانلود مداحی به صفحه اصلی این کانال مطرح با ۵۴۴۰ عضو وارد شوید و نهایت فیض را ببرید. یکی از کانال هایی که در حوزه دانلود نوحه جدید برای محرم 1400 باید به آن توجه کنید همین کانال است.

مًٍدًٍاًٍحًٍ گًٍرًٍاًٍمًٍ_ مرجع دانلود مداحی

دانلود نوحه محرم 1400
دانلود نوحه محرم 1400 ؛ دانلود نوحه جدید برای محرم 1400

کانالی که گاهی بهترین مداحی ها و نوحه ها را بارگذاری می‌کندو شما می‌توانید با دانلود آن‌ها به شکل مستقیم ایام محرم 1400 را با کمال کسب فیض سپری کنید همین کانال است. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک مًٍدًٍاًٍحًٍ گًٍرًٍاًٍمًٍ_ مرجع دانلود مداحی وارد صفحه اصلی این کانال با تقریبا 3000 عضو شوید.

پایگاه دانلود مداحی علقمه

مداحی شور محرم 1400
مداحی شور محرم 1400 ؛ بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی

این کانال مداحی با اینکه عضویت کمی دارد، اما توانسته با بارگذاری مداحی های با کیفیت و به روز، یکی از کانال های مناسب نوحه و مداحی محرم 1400 جهت معرفی در این لیست باشد. در ادامه شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک پایگاه دانلود مداحی علقمه وارد صفحه اصلی شوید و از مداحی هایی که در این کانال با 500 نفر عضو وجود دارد و هر روز به روز می‌شود، فیض ببرید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کانال تلگرام دانلود نوحه و مداحی سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *