رونمایی از موشک جدید ایران ؛ موشک هایپرسونیک چیست؟! [+عکس]

موشک بالستیک هایپرسونیک ؛ نام سلاح هایپرسونیک این روزها زیاد به گوش می‌خورد. این سلاح چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ کدام کشورها صاحب فناوری هستند؟

موشک بالستیک هایپرسونیک

«ایران به موشک هایپرسونیک دست یافته است.» این خبری بود که سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان ؛ موشکی با برد 1450 کیلومتر!

موشک بالستیک هایپرسونیک

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.

موشک بالستیک هایپرسونیک
موشک هایپرسونیک ایران

موشک هایپرسونیک ایران

حاجی‌زاده درباره این موشک گفته است:

«این موشک سرعت بالایی دارد و در‌ جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد. این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری‌ای پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.»

در ادامه میتوانید عکس موشک هایپرسونیک را مشاهده کنید:

موشک بالستیک هایپرسونیک
موشک هایپر سونیک بالستیک

موج صوتی با سرعتی برابر با ۱۲۳۵ کیلومتر بر ساعت در ماده سیال حرکت می‌کند. واحد سنجش سرعت صوت ماخ است و به سرعت‌های بالاتر از یک ماخ مافوق صوت می‌گویند. در آیرودینامیک سرعت‌های بالاتر از ۵ ماخ را سرعت هایپرسونیک می‌نامند. بنا بر این تعریف یک موشک برای هایپرسونیک بودن حداقل باید به سرعتی فراتر از ۵ برابر سرعت صوت دست پیدا کند.

در حالی که می‌توان روسیه و چین را پیشتاز تولید سلاح‌های هایپرسونیک نامید، آمریکا نیز برنامه گسترده‌ای برای تولید این دست سلاح‌ها دارد. روسیه در جنگ اوکراین از سلاح هایپرسونیک برای هدف قرار دادن یک انبار مهمات استفاده کرد و عملا عملیاتی بودن آن را نشان داد.


اخبار بیشتر:

آزمایش موشک قاره پیمای سارمات روسیه ؛ قدرت نمایی روسیه با موشک جدیدش در منطقه!

موشک هایپر سونیک بالستیک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *