این فیلم 27 سال است که در سینمای هند اکران می‌شود! [+جزئیات]

فیلم دل بزرگ عروس را خواهد برد یک فیلم سینمایی هندی است که به مدت ۲۷سال بی‌وقفه در سینمایی در شهر بمبئی هند در حال اکران است.

جامعه هند هنوز و در قرن بیست‌ویکم، شگفتی‌های منحصر به فرد خود را دارد؛ هنوز سینما به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی، نقشی بسیار فراتر از جامعه‌های دیگر در کشور «مهاراجه‌»ها دارد. در ادامه مطلب با خبر فیلم سینمایی دل بزرگ عروس را خواهد برد همراه ما بمانید.

فیلم دل بزرگ عروس را خواهد برد

  • فیلم هندی دل بزرگ عروس را خواهد برد

نیویورک‌تایمز در گزارش خود نوشته:

هر روز صبح، تماشاگران برای فیلمی که ۲۷ سال پیش اکرانش آغاز شده، به سینمای «ماراتا مندیر» در شهر بمبئی می‌روند. این فیلم آنقدر پرآوازه شده که این سینمای قدیمی با گنچایش۱۱۰۰ صندلی، هر روز آن را نمایش می‌دهد، روند اکران این فیلم عاشقانه تنها در زمان همه‌گیری بیماری کووید با مشکل روبرو شد.

این فیلم موزیکال و عاشقانه به کارگردانی آدیتیا چوپراو محصول سال ۱۹۹۵ است و بازیگران اصلی آن شاهرخ خان و کاجول هستند. فیلم هندی “Dilwale Dulhania Le Jayenge” – که می‌توان آن را «دل بزرگ، عروس را خواهد برد» ترجمه کرد به اختصار “D.D.L.J” شناخته می‌شود. داستان D.D.L.J در پس‌زمینه لحظه‌ای از تغییرات عظیم و لجام گسیخته در هند روایت می‌شود.

نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد:

هندد امروزی از بسیاری جهات شبیه همان چیزی است که در این فیلم منعکس شده؛ اقتصاد این کشور همچنان در حال رشد و اکنون حدود ۱۰ برابر میزان آن در اواسط دهه میلادی شده است.

یک انقلاب فناوریک و دیجیتال، دنیاهای جدیدی را روی این کشور گشوده است. زنان هند به دنبال آزادی بیشتر در جامعه مردانه هستند. و نیروهای سیاسی تکنوکرات و محافظه‌کاری همچنان در تنش با یکدیگر باقی می‌مانند و دلایل این تنش این است که یک جناح راست سیاسی رو به رشد، تنها خود را مجری ارزش‌های متعارف جامعه هند می‌داند.

فیلم دل بزرگ عروس را خواهد برد سینمای هند

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *