همنواز

برداشته شدن پرچم ایران در سفارت باکو [+عکس]

برخی از منابع آذربایجانی، خبر از برداشته شدن پرچم ایران در سفارت باکو خبر دادند و با اعلام این خبر، اتفاقات جنجالی را علیه ایران آغاز کردند.

برخی از منابع داخلی آذربایجانی، ادعای برداشتن پرچم ایران در آذربایجان را مطرح کردند و پایین آمدن پرچم ایران در باکو را تبدیل به حواشی عجیبی کردند که پرچم سفارت ایران در باکو را نشان می‌دهد.

برداشته شدن پرچم ایران در سفارت باکو

برخی منابع خبری در جمهوری آذربایجان مدعی جابجایی سفارت ایران در این کشور شدند. ینی صباح در همین راستا نوشت:

پایین آمدن پرچم ایران در باکو ، به این علت می‌باشد که سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در خیابان بنیاد سرداروف باکو در حال انتقال به ساختمان دوم در خیابان شریف زاده باکو است.

جمهوری آذربایجان، بزرگ‌ترین کشور قفقاز واقع در قفقاز جنوبی می‌باشد که در شرق اروپا و آسیای غربی و در مجاورت دریای خزر قرار دارد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، باکو و زبان رسمی آن، ترکی آذربایجانی است.

در ادامه می‌توانید تصویر پرچم سفارت ایران در باکو را ببینید:

برداشته شدن پرچم ایران در سفارت باکو
ادعای برداشتن پرچم ایران در آذربایجان

پایین آمدن پرچم ایران در باکو

بیشتر صاحب نظران بر این باورند که نام باکو ریشه‌ای ایرانی دارد، برخی نیز ریشه این نام را ناشناخته می‌دانند. ریشه شناسی رایج در قرن نوزدهم این نام را برگرفته از واژه فارسی «بادکوبه» (Bâd-kube) می‌داند که به معنای شهر «باد‌زده» است، ترکیب باد و کوبه ریشه در فعل کوبیدن دارد، که صاحب نظران معتقدند این تفسیر از نام با ویژگی‌های اقلیمی و طوفان‌های باکو هماهنگ است.

نخستین شواهد مستند مرتبط با باکو به قرن ششم میلادی برمی‌گردد و از آنجا که از آن زمان اغلب بخشی از شاهنشاهی‌های ایرانی بوده است، پیوند تاریخی با آن‌ها دارد. پس از این که زمین لرزه‌ی بزرگی در قرن ۱۲ میلادی شماخی پایتخت شروانشاهان را ویران نمود، آهسیتان اول باکو را به عنوان پایتخت جدید برگزید.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *