فاجعه‌ میدان پارس جنوبی در راه است + [فیلم]

فاجعه‌ میدان پارس جنوبی در راه است. حامد صاحب هنر کارشناس اقتصاد انرژی با اشاره به مساله افت فشار پارس جنوبی عنوان کرد: ما دقیقه 90 را در ناترازی و بحران انرژی رد کرده‌ایم و در مورد مساله افت فشار میدان پارس جنوبی باید با مردم صریح‌ و شفاف صحبت کنیم تا عمق فاجعه‌ای که در انتظار ما است نشان داده شود

حامد صاحب هنر کارشناس اقتصاد انرژی با اشاره به مساله افت فشار پارس جنوبی عنوان کرد: ما دقیقه 90 را در ناترازی و بحران انرژی رد کرده‌ایم و در مورد مساله افت فشار میدان پارس جنوبی باید با مردم صریح‌ و شفاف صحبت کنیم تا عمق فاجعه‌ای که در انتظار ما است نشان داده شود. وی در یک میزگرد تخصصی با موضوع بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری بنزین که در دانشگاه علامه برگزار شد، بحران حامل‌های انرژی را فراتر از مساله بنزین می داند

فاجعه‌ میدان پارس جنوبی در راه است

افت فشار میدان پارس جنوبی

فاجعه‌ میدان پارس جنوبی در راه است

مرگ و فاجعه پارس جنوبی دور نیست

به گزارش اکو ایران، انجمن علمی-دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده اقتصاد این دانشگاه دوشنبه مورخ 8 خرداد میزگرد تخصصی با موضوع بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری بنزین را با حضور کارشناسان این حوزه برگزار کرد.

کارشناسان حاضر در این میزگرد به‌اتفاق، نسبت به بحرانی به نام «افت فشار میدان پارس جنوبی» هشدار دادند و آن را مهمترین چالش حوزه انرژی کشور عنوان کردند که حل آن تمام ارکان نظام را درگیر خواهد کرد.

به اعتقاد این کارشناسان اگر برای این چالش چاره اندیشی نشود باید یک هزینه سرسام‌ آوری که شروع هم شده برای واردات برق و گاز و بنزین صرف شود و حتی ممکن است روزی جزیره‌فروشی برایمان تبدیل به آرزو شود.

به گزارش اکوایران، در این میز گرد که با حضور احمد مرتضایی رییس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیروس امیدوار هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، حامد صاحب هنر کارشناس اقتصاد انرژی و مهدی افشار نیک کارشناس حوزه انرژی برگزار شد، آقای مرتضایی نیز به مطالب مهمی اشاره کرد:

خطر انفجار بمب ساعتی پارس جنوبی

مرتضایی در ابتدای این نشست به سیاست‌های کلی ابلاغ شده حوزه انرژی پرداخت، وی همچنین مساله افت فشار میدان پارس جنوبی را یکی از مهمترین چالش‌های حوزه انرژی قلمداد کرد و گفت: میزان فشار میدان پارس جنوبی از یک تایمی به شدت کاهش پیدا می‌کند که یکی از دلایل آن عدم تولید صیانتی است. اهمیت این موضوع در این است که کشور در حوزه تولید بنزین، گاز و برق به این مخزن وابسته است، به طوری که 70 درصد گاز کشور را این میدان پوشش می‌دهد، 70 درصد تولید برق نیز از گاز تولید می‌شود، در واقع حدود 50 درصد برق کشور از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود.

او افزود: افت فشار میدان پارس جنوبی موجب کاهش ورودی به پالایشگاه‌ها ودر نهایت کاهش تولید بنزین نیز می‌شود؛ بنابراین متناسب با افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی با افت تولید میعانات گازی مواجه می‌شویم. اگر برای این چالش چاره اندیشی نشود باید یک هزینه سرسام‌آوری که شروع هم شده برای واردات برق و گاز و بنزین صرف شود.

 

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *