بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها از نگاه سایت فیگار

اسباب‌بازی‌ها گاهی محور اصلی برخی از آثار در طول تاریخ بوده‌‍اند. در ادامه با بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها از نگاه سایت فیگار همراه ما باشید.

آثار بسیاری در تاریخ سینما وجود دارند که در آن‌ها اسباب‌بازی‌ها نقش کلیدی دارند. برخی از این آثار جاودانه شده‌اند و با کنار هم قرار دادن برخی از این آثار جاودانه به لیستی با عنوان بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها می‌رسیم.

اقتباس اخیر دیزنی از پینوکیو باعث شد تا عده زیادی بار دیگر به یاد آثار گوناگون و البته محبوب با حضور پر رنگ اسباب‌بازی‌ها بیافتند. این دست از آثار معمولا درجه سنی مشخصی نداشته و از کودکان تا بزرگسالان را شامل می‌شود و حتی برخی از آن‌ها تنها مختص بزرگسالان بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های بزرگسالان در نتفلیکس

بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها از نگاه سایت فیگار

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

اگر شما نیز به عنوان یک بزرگسال یا برای فرزندتان به دنبال بهترین فیلم ها با محوریت اسباب بازی ها هستید، این لیست به کمک شما خواهد آمد.

The LEGO Movie 2: The Second Part

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

ماجراهای امت و ویلداستایل پس از اکران فیلم LEGO، تماشاگران سینما را شگفت‌زده کرد، این فیلم اثری سرگرم کننده و جذاب بود که بر اساس بازی ساختمانی معروف لگو ساخته شد. فیلم LEGO 2 به دنبال موفقیت و جاه‌طلبی فیلم اول ساخته شد، طرح اصلی این فیلم امت و ویلداستایل را به دنبال وقایع فیلم اصلی در بریکزبورگ آخرالزمانی پرتاب می‌کند.

این دنباله باورنکردنی فیلم اول با وجود کاوشگر فضایی بی باک Rex Dangervest که نسخه آینده امت می‌باشد، شامل چند پیچش غافلگیرکننده است. LEGO Movie 2 همچنین شامل تعدادی موسیقی واقعاً جذاب، مانند “Not Evil” و “Catchy Song” است که این دنباله سینمایی فوق‌العاده دوست داشتنی را به اثری دلنشین و پر انرژی تبدیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی کمدی

 

Ted

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها

تد با اکران در سال 2012، در اولین حضور سینمایی خود به سرعت به موفقیت رسید. این فیلم خنده‌دار از ستاره کمدی سث مک فارلین به روایت دوستی عمیق بین کارگر فروشگاه مواد غذایی جان و خرس عروسکی باهوش او می‌پردازد. تد قصد دارد به بهترین دوستش کمک کند تا محبت‌های دوست دختر سابقش لوری کالینز را به دست آورد.

کمدی پرخاشگر سث مک فارلین دارای لحظات خنده‌دار بسیاری است. شیطنت‌های تد یکی از عوامل اصلی خنده‌های بسیار این فیلم می‌باشد. علاوه بر این، فیلم تد شامل بسیاری بازیگران مهمان بزرگ، مانند فلش گوردونستار، سم جی جونز می‌باشد.

Big

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها با محوریت اسباب بازی ها

بیگ که یکی از بهترین کمدی‌های تام هنکس به حساب می‌آید، یک کمدی ویژه جذاب است. این فیلم مربوط به کودکی به نام جاش باسکین است که آرزوی او برای بزرگ شدن باعث می‌شود که او در نهایت به معاون یک شرکت بزرگ اسباب‌بازی تبدیل شود. فیلم Big به اسباب‌بازی‌های موجود در محدوده فروشگاه اسباب‌بازی فائو شوارتز می‌پردازد و تماشای آن حس لذت‌بخشی دارد.

این پیشنهاد جذاب و غریب از کارگردان پنی مارشال، معصومیت کودک بودن را به تصویر می‌کشد. Big یک تصویر شیرین و دقیق از توانایی‌های تخیل کودکانه را ارائه می‌دهد. همچنین دیدگاه جوانی جاش به او اجازه می‌دهد تا ایده‌های منحصر به فردی را به خط اسباب‌بازی‌های جدید بیاورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینمای جهان

The LEGO Batman Movie

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

بتمن لگو به کارگردانی ویل آرنت پس از انتشار فیلم LEGO محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و تماشاگران زیادی را جذب خود کرد. LEGO Batman همچنین در فیلم اسپین آف خودش با عنوان The LEGO Batman Movie بازی کرده است که در آن مینی فیگور تاریک و غم انگیز از گاتهام در برابر مجموعه‌ای چشمگیر از شرورها محافظت می‌کند.

فیلم LEGO Batman یک اثر سرگرم‌کننده طنز خاص از سری DC است. این فیلم دارای بسیاری از شوخی‌های طنزآمیز با ویژگی شکست دیوار چهارم و ارتباط مستقیم با مخاطب می‌باشد. در کنار شخصیت‌های نمادین بتمن مانند جوکر و باربارا گوردون، این فیلم شامل برخی از حضورهای غافلگیرکننده از دیگر فرانچایزهای سینمایی و تلویزیونی نیز می‌باشد. به عنوان مثال دالک‌ها و لرد ولدمورت با حضور غیرمنتظره‌شان تماشاگران را به وجد می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های کمدی دی سی

Pinocchio بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها

بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها
آثار کلاسیک والت دیزنی سرگرمی فراوانی را برای مخاطبان در هر سنی فراهم کرده‌اند. این آثار حال‌ و هوای افسانه‌ای خاصی دارند که از زمان اکران اولیه خود، بینندگان را مجذوب خود کرده‌اند. پینوکیو دهه 1940 با داستان شگفت‌انگیز خود که یکی از بهترین اقتباس‌های رمان «ماجراهای پینوکیو» اثر کارلو کولودی می‌باشد نیز از همین فرمول پیروی می‌کند.
این کلاسیک جاودانه یک داستان بسیار جالب و افسانه‌ای دارد، چرا که پینوکیو در تلاش برای تبدیل شدن به “یک پسر واقعی” است و درگیر گریزهای عجیب و غریب مختلفی می‌‌شود. این فیلم به بررسی مضامین اخلاقی و معنای انسان بودن از نگاه عروسک خیمه‌شب‌بازی می‌پردازد. جیمینی کریکت نیز پینوکیو را در سفرش به سوی «شجاعت، فداکاری و راستگویی» راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی انیمیشن پینوکیوی گیرمو دل تورو

Toy Story 4

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
برترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

فرنچایزی که قطعا در لیست برترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها قرار می‌گیرد، مجموعه Toy Story می‌باشد. پس از اعلام ساخت این فیلم در سال 2014، بسیاری در مورد مفهوم چهارمین فیلم Toy Story نگران بودند و تماشاگران معتقد بودند که این فرنچایز با Toy Story 3 کاملاً به پایان رسیده است. خوشبختانه، این ترس‌ها بی‌اساس بودند و Toy Story 4 به بینندگان قصه دیدار مجدد بین وودی و بو پیپ را ارائه کرد.
خط داستانی عاشقانه اصلی فیلم منجر به خلق برخی از دوست‌داشتنی‌ترین صحنه‌ها و سکانس‌ها این مجموعه می‌شود. وودی و بو پیپ عشق خود را در کارناوال احیا می‌کنند. علاوه بر این، مطالعه عمیق فیلمنامه درباره جایگاه یک اسباب‌بازی در جهان عمیقاً جذاب است. دوست جدید وودی، فورکی، پس از خلق شدن توسط بانی در مهدکودک، از یک بحران وجودی رنج می‌برد.

The LEGO Movie

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

فیلم The LEGO Movie به کارگردانی فیل لرد و کریس میلر یکی از بهترین فیلم‌های مولتی‌ورس به حساب می‌آید. فیلم انیمیشنی سفر امت برای تبدیل شدن به یک معمار خبره را دنبال می‌کند و به دلیل حس شوخ طبعی عالی‌اش مورد تحسین تماشاگران قرار می‌گیرد.
این فیلم انیمیشنی شوخ‌آمیز و محترمانه با سرعتی ویژه و سریع حرکت می‌کند و امت و ویلداستایل در تلاش برای رهایی بریکزبورگ از حاکمیت ظالمانه لرد بیزینس در قلمروهای مختلف سفر می‌کنند. لرد بیزینس معتقد است که همه چیز باید در جای مناسب خود باقی بماند که همین موضوع منعکس‌کننده استدلال‌ها و بحث‌های فین و پدرش در مورد ساخت و سازهای لگو می‌باشد.

Toy Story 2

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

با وجود مشکلات اولیه هنگام تولید، داستان اسباب‌بازی 2 پس از اکران در سال 1999 به موفقیت چشمگیری دست یافت و دنباله‌ای ارزشمند را ارائه داد که وودی را در آغوش یک کلکسیونر اسباب‌بازی به تصویر می‌کشد.
فیلمنامه بزرگ اندرو استانتون با تبدیل شدن وودی به یک کالای کلکسیونی، دیدگاه جدیدی از زندگی یک اسباب‌بازی ارائه می‌دهد. این دومین سفر خیره‌کننده برای گاوچران و دوستانش، یکی از غم‌انگیزترین داستان‌های پیکسار را نیز برای مخاطبان روایت می‌کند. همانطور که جسی تعریف می‌کند که چگونه به یک اسباب‌بازی گمشده تبدیل شد.

Toy Story

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم درباره اسباب بازی ها

شروع کار اولیه پیکسار باعث شد که این شرکت مسئول ایجاد انقلابی در رسانه‌های انیمیشنی شود و استودیوی استیو جابز کارتون‌های CGI را به دنیای سینما معرفی کند. یکی از اولین موفقیت‌های آن‌ها داستان اسباب‌بازی است که یکی از بهترین انیمیشن‌های قرن بیستم به حساب می‌آید و عده‌ای آن را بهترین فیلم درباره اسباب بازی ها می‌دانند. این فیلم روایتی واقعاً شگفت‌انگیز را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد و حسادت وودی نسبت به اسباب‌بازی جدید اندی، باز لایت‌یر را به تصویر می‌کشد.
این فیلم یکی از قوی‌ترین نسخه‌های استودیو پیکسار است. باز و وودی پس از اینکه وودی تصادفا باز را از پنجره بیرون می‌اندازد، سفری خطرناک را برای بازگشت به پیش اندی آغاز می‌کنند. باور نادرست باز مبنی بر اینکه او یک نیروی واقعی فضایی است نیز منجر به یکی از دلخراش‌ترین لحظات فرنچایز می شود، زیرا او با واقعیت سختی که او یک اسباب‌بازی است مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شرور ترین شخصیت های پیکسار با بدترین سرنوشت ها

Toy Story 3

بهترین فیلم ها با موضوع اسباب بازی ها
بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها

فیلم Toy Story 3 که در سال 2010 منتشر شد، مسلماً بهترین عملکرد پیکسار تا به امروز است. این سومین اثر فوق‌العاده در مجموعه داستان اسباب‌بازی یکی از بزرگ‌ترین خط‌های داستانی استودیو تا به امروز را ارائه می‌دهد. اندی که اکنون بالغ شده است برای رفتن به کالج آماده می‌شود.

داستان اسباب‌بازی 3 تاثیری احساسی به داستان اندی می‌دهد، زیرا او با اشک اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را به صاحب جدیدشان، بانی می‌سپارد. در کنار غم‌انگیزترین سکانس‌های فیلم، فیلمنامه مایکل آرنت شادی زیادی را نیز به ارمغان می‌آورد، زیرا وودی و گروهش تلاش می‌کنند از مرکز مهدکودک Sunnyside فرار کنند، در حالی که به اشتباه Buzz Lightyear را روی “حالت اسپانیایی” خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره اسباب بازی ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *