توپ طلای کریم بنزما ؛ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ طلا 2022 را برد

توپ طلای کریم بنزما : برای نخستین بار پس از 16 سال، مسی و رونالدو بین ۱۰ بازیکن برتر نبودند. برای دومین بار هم بعد از زیدان، توپ طلا به یک مسلمان رسید.

مراسم توپ طلا 2022

مهاجم فرانسوی رئال مادرید در ۳۴ سالگی موفق شد تا برنده توپ طلا شود و حالا مسن‌ترین برنده توپ طلا از سال ۱۹۵۶ است. برای نخستین بار پس از شانزده سال، مسی و رونالدو بین ۱۰ بازیکن برتر سال فوتبال نبودند؛ این یعنی به پایان عصر دو غول فراموش نشدنی تاریخ فوتبال رسیدیم.

برای دومین بار هم بعد از زیدان، توپ طلا به یک مسلمان رسید. منچسترسیتی هم بهترین باشگاه سال دنیا معرفی شد! کریم بنزما برنده توپ طلا 2022 لقب گرفت.

توپ طلای کریم بنزما

توپ طلای کریم بنزما ؛ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ طلا 2022 را برد
توپ طلای کریم بنزما

مجله فرانس فوتبال در شهر پاریس جوایز برترین‌های سال را اهدا موسوم به توپ‌طلا را اهدا کرد که مهم‌ترین جایزه به کریم بنزمای فرانسوی رسید. مهاجم فرانسوی و مسلمان رئال مادرید طبق پیش‌بینی‌ها، توپ طلای فوتبال جهان را به دست آورد.

مراسم انتخاب برترین بازیکن سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان در پاریس برگزار شد و کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، مزد درخشش خود را در این فصل گرفت و توانست برای نخستین بار توپ طلای فوتبال جهان را به دست بیاورد و به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.

بنزما که با چهره‌ای جالب نیز در مراسم حاضر شده بود جایزه را از زیدان الگوی خود دریافت کرد؛ همچنین مکرون رییس جمهور فرانسه نیز در توییتی این اتفاق را به بنزما تبریک گفت.

پیش از آغاز رسمی مراسم، نفرات برتر از سی‌ام به ترتیب معرفی شدند. در رده بیست‌وپنجم به طور مشترک، داروین نونیس، ژوآئو کانسلو، آنتونیو رودیگر، کریستوفر انکونکو، مایک مانیان و یاشوا کیمیش قرار گرفتند. سپس سه نفر که مشترکاً بیست‌ودوم شده بودند، معرفی شدند.

ترنت الکساندر آرنولد، فیل فودن و برناردو سیلوا این سه بازیکن بودند. نفر بیست‌ویکم لیست هری کین بود. در میان ناباوری کریستیانو رونالدو برنده ۵ توپ‌طلا در رده بیست‌ویکم جای گرفت. سه بازیکنی که به طور مشترک در رده هفدهم قرار گرفتند کاسمیرو، دوشان ولاهوویچ و لوئیس دیاس بودند.

نفر شانزدهم ویرجیل فان‌دایک بود. در رده چهاردهم هم به طور مشتریک رافائل لیائو و فابینیو قرار گرفتند. سباستین آلر که این روزها با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند در رده سیزدهم ایستاد. ریاض محرز هم نفر دوازدهم این لیست بود. هئونگ مین سون ستاره کره‌ای هم در رده یازدهم جای گرفت.

قبل از شروع مراسم، توپ‌طلای فرانس فوتبال را با یک اتومبیل مخصوص مسابقه به محل برگزاری مراسم در سالن تئاتر دوشاتل آوردند که روش خاص و متفاوتی برای حمل این جایزه ارزشمند بود.

پس از زین الدین زیدان که در سال ۱۹۹۸ فاتح توپ طلا شده بود، کریم بنزما، نخستین بازیکن فرانسوی است که دوباره برای کشور خود افتخار آفرینی می‌کند؛ ضمن اینکه بنزما اولین بازیکن شماره ۹ بعد از رونالدو نازاریو است که برنده این جایزه می‌شود.

بنزما پس از ریموند کوپا (۱۹۵۸)، ژان پیر پاپن (۱۹۹۱)، میشل پلاتینی (۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵) و زین الدین زیدان (۱۹۹۸)، پنجمین بازیکن فرانسوی است که برنده توپ طلا شد.

توپ طلای کریم بنزما
توپ طلای کریم بنزما

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *