معرفی بهترین سایت جهت شبیه سازی صدا از طریق هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف دیده شده و اخیرا تقلید صدا مورد توجه است. در ادامه با نوشتار بهترین سایت جهت شبیه سازی صدا از طریق هوش مصنوعی همراه ما بمانید.

کاربرد تقلید صدا با هوش مصنوعی در کدام زمینه‌ها خواهد بود؟ هر کس می‌تواند با اهداف مختلف زمینه کاربرد تقلید صدا با هوش مصنوعی را تعریف کند، اما تا به حال موارد مختلفی از تقلید صدای خوانندگانی را که دیگر در جمع ما نیستند دیده‌ایم. موارد استفاده زیادی برای ابزار شبیه‌ساز صدای هوش مصنوعی وجود دارد.

رایج‌ترین کاربرد ابزارهای تقلید صدای هوش مصنوعی به کار گرفتن آن برای صداگذاری روی ویدئو باشد؛ زمانی که بودجه کافی برای استخدام صداپیشگان حرفه‌ای را نداریم. در کنار شبیه سازی صدای افرادی که دیگر در دنیا نیستند، از فناوری هوش مصنوعی تقلید صدا برای تقلید صدای خود استفاده کنید، چه زمانی؟ در صورتی که امکان ضبط صدای خود را با کیفیت بالا ندارید.

اما نحوه کار ابزار تقلید صدای هوش مصنوعی به چه صورت است؟ بعد از آشنایی با بهترین سایت ها برای شبیه سازی صدا ، باید دانست که چگونه از ابزارهای تقلید صدای هوش مصنوعی استفاده کنیم.

فناوری هوش مصنوعی تقلید صدا به صورت کار می‌کند؟ AI Voice Cloning یک تکنیک دیپ فیک است که می‌تواند صدای انسان را تجزیه‌وتحلیل و تکرار کند. تنها چیزی که نیاز دارد نمونه‌ صدای کوتاهی از فرد مورد نظر است و AI فورا آن را یاد می‌گیرد.

بعد از دانستن نحوه کار ابزار تقلید صدای هوش مصنوعی می‌توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم. تنظیمات زیادی وجود دارد که می‌توانید تغییر دهید تا به لحن صوتی دقیقی که به دنبال آن هستید، برسید.

بیشتر بخوانید:

تمامی مقالات درباره هوش مصنوعی، سینما و ChatGPT

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

فهرست بهترین سایت ها برای شبیه سازی صدا :

توضیح تکمیلی:

شبیه سازی صدا توسط هوش مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

شبیه‌سازی صدا توسط هوش مصنوعی می‌تواند به چند روش انجام شود. در زیر، دو روش رایج برای شبیه‌سازی صدا با هوش مصنوعی را بررسی خواهم کرد:

  1. مدل‌های مولد مبتنی بر واحد‌های عصبی: این روش بر مبنای شبکه‌های عصبی مصنوعی بنا شده است. یک مدل مولد صوتی آموزش داده می‌شود تا بتواند صداهایی را که به عنوان ورودی دریافت می‌کند، تولید کند. مدل‌های مولد مبتنی بر واحد‌های عصبی معمولاً با استفاده از معماری‌های عمیق شبکه‌های عصبی مانند شبکه‌های مولد معادله‌گرا (GANs) یا شبکه‌های مولد ترتیبی (Autoregressive Generative Models) آموزش می‌بینند. این مدل‌ها با تحلیل صداهای واقعی در مرحله آموزش و یادگیری الگوهای اساسی صدا، قادر به تولید صداهای شبیه به واقعیت هستند. این روش می‌تواند برای تولید صداهای سازگار با گفتار انسان، صداهای محیطی، صداهای موسیقی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.
  2. مدل‌های ترکیبی: در این روش، از ترکیب مدل‌های مبتنی بر قوانین فیزیکی و مدل‌های مبتنی بر داده استفاده می‌شود. مدل‌های مبتنی بر قوانین فیزیکی تلاش می‌کنند تا با شبیه‌سازی رفتار امواج صوتی و پدیده‌های فیزیکی مربوط به تولید صدا، صداهای واقعی را تولید کنند. این مدل‌ها با استفاده از معادلات فیزیکی صوت و متغیرهای محیطی مرتبط مانند شکل موج، فشار صوتی و خصوصیات محیطی، صداها را شبیه‌سازی می‌کنند. همچنین، مدل‌های مبتنی بر داده که با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی آموزش می‌بینند، می‌توانند الگوهای صوتی را از داده‌های واقعی استخراج کرده و صداهای شبیه به واقعیت تولید کنند. این مدل‌ها می‌توانند از روش‌های مبتنی بر یادگیری عمیق مانند شبکه‌های عصبی بازگشتی (RNNs) و شبکهای مولد معادله‌گرا مانند GANs استفاده کنند.

در هر دو روش، مدل‌ها با استفاده از داده‌های آموزشی بزرگ و متنوع، مانند ضبط‌های صوتی، موسیقی، پایگاه داده‌های گفتار و غیره، آموزش می‌بینند. پس از آموزش، مدل‌ها قادر به تولید صداهای جدید و شبیه به واقعیت هستند. عملکرد این مدل‌ها بستگی به کیفیت و حجم داده‌های آموزشی، معماری مدل و الگوریتم‌های آموزش دارد.

می‌توان از شبکه‌های عصبی مکرر (RNNs)، شبکه‌های عصبی بازگشتی (GRUs)، شبکه‌های عصبی پیچشی (CNNs) و شبکه‌های مولد معادله‌گرا (GANs) برای شبیه‌سازی صدا توسط هوش مصنوعی استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند در حوزه‌های گوناگونی مانند تولید گفتار، سنتز موسیقی، شبیه‌سازی صداهای محیطی و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی از نسخه باربی سلبریتی ها

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

تا زمانی که فناوری هوش مصنوعی تقلید صدا به صورت اخلاقی و با مسئولیت‌پذیری استفاده شود، برای افراد مفید خواهد بود. از جمله مزایای استفاده از ابزارهای تقلید صدای هوش مصنوعی ، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • ایجاد محتوای بازاریابی جذاب برای محصول و یا خدمات
  • عدم نیاز به ضبط مکرر یک متن
  • تغییر صدا مشابه با لحن دلخواه
  • به افراد دارای معلولیت‌های خاص کمک می‌کند تا با ارائه نمونه قبلی، صدای خود را شبیه سازی کنند

درحالی که کاربرد تقلید صدا با هوش مصنوعی بسیار مفید است، می‌تواند خطرناک و غیراخلاقی شود. بعد از یادگیری نحوه کار ابزار تقلید صدای هوش مصنوعی و هنگام استفاده از آن، مسئولیت‌پذیری و اخلاف را هرگز فراموش نکنید.

تقریباً ترسناک است که فناوری هوش مصنوعی در طول سال‌ها چقدر پیشرفته شده است. افراد بیشتری از این پدیده آگاه می‌شوند و با گذشت زمان، همه چیز با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است.

ویژگی‌های ابزار شبیه سازی صدا هوش مصنوعی (AI Voice Cloning Tools)

جدا از این واقعیت که ابزارهای شبیه سازی صدای هوش مصنوعی می‌توانند صدای افراد را تکرار کند، ویژگی‌های شگفت انگیز زیادی دارد که نادیده گرفتن آنها دشوار است.

1 . صدای خروجی طبیعی به نظر می‌رسد

برخلاف صداهای رباتیک که این روزها در بسیاری از ویدیوهای آنلاین شنیده می‌شوند، استفاده از ابزار شبیه سازی صدای هوش مصنوعی چیزی شبیه به آن نیست. لهجه‌ها، احساسات و صدای انسان را تا حدی عمیق تقلید می‌کند. کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد و تشخیص آن‌ها از هم تقریباً دشوار است.

2 . صدای زنانه و مردانه

ابزار شبیه سازی صدای هوش مصنوعی از صدای مردانه و زنانه پشتیبانی می کند تا بتوانید به معنای واقعی کلمه از هر کسی در این سیاره تقلید کنید. چه صدای خودتان باشد که می‌خواهید شبیه سازی کنید یا افراد مشهور مورد علاقه شما، همه چیز ممکن است.

3 . پشتیبانی از چند زبان

وقتی اسکریپت خود را به زبان دیگری تایپ می‌کنید، صدای تولید شده به آن زبان خاص خواهد بود، بنابراین قطعاً به انگلیسی محدود نمی‌شود. نمونه‌های تقلید صدا به زبان فارسی را در لینک‌های ذیل تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

خواندن آهنگ محسن دولت توسط بیلی آیلیش

بندری آهنگ خواندن بیلی آیلیش

شبیه سازی آهنگ چشمات یاسان با صدای هایده

آهنگ جدید شادمهر با صدای مهستی

4 . امکان تغییر گام صدا، سرعت و سایر تنظیمات

ابزارها به شما این امکان را می دهند که تنظیمات را طوری تغییر دهید که کاملاً با صدای نمونه ارائه شده مطابقت داشته باشد. سرعت و گام از نمونه تنظیماتی هستند که می‌توانید تغییر دهید، تا صدای خروجی به صدای اصلی کاملا نزدیک شود.

شبیه سازی صدا، اگر بدون هیچ انگیزه منفی انجام شود، می تواند یک فناوری فوق العاده مفید باشد. می تواند در زمان، پول و تلاش بسیار صرفه جویی کند. نه تنها این، بلکه گزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به استخدام یک هنرمند در اختیار شما قرار می‌دهد. این بدان معنا نیست که استخدام هنرمندان چیز بدی است، بلکه نشان می‌‌دهد که اگر بودجه ندارید، این ابزار شبیه سازی صدای هوش مصنوعی بهترین گزینه برای شماست.

Voicemod

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

زمانی که هوش مصنوعی بتواند در لحظه کاری را انجام دهد بسیار کارآمدتر می‌شود؛ این دقیقا همان ویژگی‌ است که Voicemod دارد. این ابزار می‌تواند صدای شما را در لحظه شنیده و تقلید کند. Voicemod صداهای از پیش ساخته‌شده‌ای نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

گزینه‌های مختلفی مانند خلبان، فضانورد و سایر شخصیت‌های انسانی برای انتخاب وجود دارند. این ابزار برای کسانی بیشتر مفید خواهد بود که از استریم کردن، چه برای صحبت با مخاطبان و چه برای بازی، لذت می‌برند؛ زیرا به کمک آن می‌توانید صدای خود را در لحظه تغییر داده و مخاطب را مجذوب کنید.

Veritone Voice

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

شاید Veritone Voice، که یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای تقلید صدا است، سریع‌ترین مورد در فهرست امروز نباشد اما کار خود را به درستی و با دقت بالا انجام می‌دهد. ابزار مذکور از هر دو حالت متن به گفتار و گفتار به گفتار استفاده می‌کند تا انعطاف‌پذیری بیشتری در گزینه‌ها به شما بدهد.

هنگامی که مدل صدا ساخته شد، می‌توانید هر تعداد متنی که دوست دارید به صدا تبدیل کنید. شما همچنین مجاز به کسب درآمد از صدای ایجاد شده خود برای پادکست‌های خود از طریق Veritone Voice Network هستید.

Coqui

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

Coqui که توسط برخی از بزرگترین شرکت‌ها مانند Spotify، Google و Apple استفاده می‌شود، ابزار بسیار هوشمندی است که می‌تواند احساسات را به طور کامل توسط صداهای ارائه شده تکرار کند. این برای اهداف مختلفی مانند توسعه بازی و موارد دیگر مناسب است.

برای تکرار آن به یک نمونه صوتی به کوتاهی 3 ثانیه نیاز دارد. در واقع به شما این امکان را می‌دهد که صدای رویایی خود را با تمام تنظیمات دلخواه خود طراحی کنید. گزینه‌های سفارشی سازی مختلفی وجود دارد تا مطمئن شوید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید دریافت می‌کنید. همچنین گزینه‌ای برای همکاری با دوستان و اعضای تیم وجود دارد؛ برای ایجاد بهترین نتیجه ممکن.

Listnr

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

با استفاده از Listnr می‌توانید صدای دلخواه خود را به کمک هوش مصنوعی شبیه‌سازی و از آن در هر پروژه‌ای استفاده کنید. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ویدئوهای یوتیوب، کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها، مطالب آموزشی الکترونیکی و محتوای رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.

کل فرآیند تقلید صدای هوش مصنوعی سایت مذکور تنها چند ثانیه طول می‌کشد و می‌توانید در نهایت نتایج را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید. Listnr برای تبدیل حداکثر ۱۰۰۰ کلمه در ماه رایگان است. پس از آن، می‌توانید برای رفع محدودیت‌ها و دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، آن را به Premium ارتقا دهید.

Voice.ai

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

می‌توان از Voice.ai برای ساخت بازی، چت کردن، استریم و اهداف دیگر استفاده کرد. سایت مذکور به شما امکان می‌دهد صدای خود و دیگران را شبیه‌سازی کنید و این کار را به دقت انجام می‌دهد.

این ابزار به جای تبدیل متن به گفتار، از گفتار به گفتار استفاده می‌کند، بنابراین هر چیزی که می‌گویید بلافاصله با هر صدایی که انتخاب می‌کنید شبیه‌سازی می‌شود. کل راه‌اندازی یک فرآیند ۵ مرحله‌ای ساده است که انجام آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. می‌توانید پیش از آنکه تصمیم به خرید پلن Voice.ai بگیرید، آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

Resemble

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

کار خود را در Resemble، ابزاری عالی‌ که توانایی شبیه‌سازی صدای انسان از نمونه‌های صوتی را دارد، به صورت رایگان آغاز کنید. موتور آن به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند تمام علائم نگارشی را در صدای شما شناسایی کند، بنابراین اصلا نگران فایل نهایی نباشید چون دقیقا همانطوری خواهد بود که شما می‌خواهید.

برای کار با Resemble تنها کافی است که از بخش ضبط‌ وب‌سایت برای ارسال نمونه استفاده کنید یا اینکه فایل را به صورت مستقیم برای آن بفرستید. بدیهی است که هرچه نمونه صدا طولانی‌تر باشد، نتایج بهتری تولید خواهد شد.

Respeecher

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

سرویسی عالی برای فیلم‌سازان، توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا Respeecher است که می‌تواند صدای نمونه را دقیقا شبیه‌سازی کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به ارائه صدایی با بهترین کیفیت و دارای احساس اشاره کرد. همچنین می‌توانید به کمک آن صدای فرد بزرگسال را به کودک نیز تغییر دهید.

یکی از دلایل خوب بودن Respeecher این است که الگوریتم‌های پردازش سیگنال دیجیتال کلاسیک را با تکنیک‌های مدل‌سازی عمیق اختصاصی ترکیب می‌کند تا به بهترین صدا دست یابد.

Play.ht

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

Play.ht یکی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌هایی است که به شما امکان می‌دهد ویژگی تقلید صدای هوش مصنوعی را امتحان کنید. فرقی ندارد که شما تولیدکننده محتوا، صاحب کسب‌وکار یا پادکستر هستید، با ابزار مذکور می‌توانید تجربه‌ای فوق‌العاده داشته باشید.

ابزار ارائه شده در Play.ht می‌تواند لهجه گوینده، سبک صحبت کردن و تمام نکات ظریف را تشخیص داده و در فایل نهایی اعمال کند. بهترین بخش ماجرا این است که این ابزار برای تقلید صدا احتیاج به نمونه اولیه‌ی باکیفیت استودیویی ندارد. درضمن، می‌توانید کار خود را به صورت کاملا رایگان در Play.ht انجام داده و اگر نیاز بود پلن‌های آن را خریداری کنید.

Murf

بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا
بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

خروجی این سایت صدای طبیعی با احساساتی مانند خشم، شادی، غم و غیره ایجاد می‌کند. اگر یک بار صدای مد نظرتان را در این سایت بارگزاری کنید، برای همیشه می‌توانید از آن استفاده نمایید.

با شنیدن نتیجه نهایی، می توانید آن را به دلخواه شخصی سازی کنید و صدای آن را دقیقاً همانطور که می‌خواهید بسازید. این ابزار تا آنجا که می‌تواند واقعی است، و شما می‌توانید فرآیند را تنها در پنج مرحله ساده به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *