شباهت صدای اسکای ChatGPT به اسکارلت جوهانسون: تأیید متخصصان آواشناسی

مدتی قبل اسکارلت جوهانسون در مورد شباهت صدای هوش مصنوعی ChatGPT-4o به خودش اعتراض کرده بود و حالا می‌بینیم که این موضوع صحت دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که صدای اسکای ChatGPT مدل زبانی هوش مصنوعی که اخیراً به دلیل شباهت صدای آن به «جوهانسون» مورد بحث قرار گرفته است، در واقع تا 98 درصد شبیه به صدای این بازیگر مشهور است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


شباهت صدای اسکای ChatGPT به اسکارلت جوهانسون

این موضوع توسط محققان دانشگاه ایالتی آریزونا در مطالعه‌ای که به سفارش NPR انجام شده، تأیید گردید. آنها با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی، شباهت صدای اسکای را با صدای تقریباً 600 بازیگر زن دیگر مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که صدای «جوهانسون» بیشترین شباهت را به اسکای دارد، به طوری که محققان اذعان می‌کنند که این دو صدا تقریباً یکسان هستند. با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که صدای دو بازیگر زن دیگر، «ان هتوی» و «کری راسل»، نیز در برخی موارد شباهت‌هایی به صدای اسکای دارند.

اسکارلت جوهانسون

این تحقیق نگرانی‌هایی را در مورد استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی صدای افراد بدون رضایت آنها به وجود آورد. «جوهانسون» پیش از این نارضایتی خود را از شباهت صدای اسکای به صدایش ابراز کرده بود. جزئیات را در مطلب انتقاد جوهانسون از هوش مصنوعی مطالعه کنید. این اتفاق بحث‌های اخلاقی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای جعل هویت و پتانسیل سوء استفاده از آن را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی شباهت صدای اسکای ChatGPT به «جوهانسون» چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *