بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 ؛ خواندنی‌ترین ها را از دست ندهید

بازی‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری از روی کتاب‌ها تولید شده است. برخی از این بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 را در اینجا داریم.

زمان آن است که درباره کتاب‌های علمی، تخیلی و فانتزی مورد علاقه‌مان صحبت کنیم. عناوین جدیدی از نویسندگان محبوب، آثار چشمگیر آن‌ها و داستان‌های کوتاه، مجموعه‌ای از فانتزی‌های علمی تخیلی جدید امسال است که در اینجا برای شما جمع آوری کرده‌ایم. هم اکنون می‌توانید در دنیای شگفت‌انگیز این کتاب‌ها غوطه‌ور شوید.

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022

خواندنی‌ترین ها را از دست ندهید.

همانطور که به لیست کتاب‌های خواندنی خود می‌رسیم و عناوین جدید منتشر می‌شوند، ما هم سعی می‌کنیم همچنان به روز رسانی این مقاله را ادامه دهیم، پس با ما همراه باشید! این فهرست به ترتیب زمان انتشار است، بنابراین جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در صدر قرار خواهند گرفت.

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های علمی تخیلی

اگر آماده هستید برویم برای بررسی بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 و نگاهی اجمالی به بهترین عناوین آن‌ها بیندازیم.

چشمان خالی

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های علمی تخیلی

معماران، گونه‌ای بیگانه از ناوشکن‌های سیاره‌ای به اندازه ماه، بازگشته‌اند، و تنها چیزی که برای دفع آن‌ها استفاده می‌شد، دیگر مؤثر نیست. بنابراین، بشریت چگونه پاسخ می دهد؟ با نزاع‌های درونی، قدرت گرفتن و نبردهای کوچک و بزرگ و در مرکز همه اینها، ادریس تلمیر، تنها فردی است که تا به حال با یک معمار ارتباط برقرار کرده است، که بیشتر چشمان خالی را صرف چانه زنی، استفاده و ربوده شدن برای منافع سیاسی و حفاظت می کند. اما در حالی که ادریس کسی است که وظیفه نجات جهان را بر دوش دارد، دوستان او در خدای کرکس وظیفه نجات ادریس را دارند. Eyes of the Void متوجه می‌شود که Solace، Kris، Kit و Ollie در حال حرکت در فضایی سیاسی و  متشنج و رویارویی با دشمنان مختلف از معماران گرفته تا فرقه‌گراها و مردم خودشان هستند تا از آنها محافظت کنند.

آدریان چایکوفسکی روایتی گیج‌کننده و پیچیده ساخته است و جهان‌سازی مبتکر او این فرصت را پیدا می‌کند که در Eyes of the Void بدرخشد، زیرا خدمه Vulture God بیشتر با شخصیت‌ها، گونه‌ها و فرهنگ‌های جدید درگیر می‌شوند. اگرچه این کتاب سوالات بیشتری را نسبت به پاسخ‌ها مطرح می‌کند، اما رازهای زیاد آن هیجان را به اوج خود می‌رساند، زیرا تلاش ادریس برای یادگیری نحوه متوقف کردن معماران، حقایق شگفت‌انگیزی درباره ساختار جهان را آشکار می‌کند.

گرسنگی خدایان

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های علمی تخیلی

The Bloodsworn Saga یک داستان بی رحم و وحشیانه است که پر از اکشن های گرافیکی، جهان سازی بی عیب و نقص، و مجموعه ای از شخصیت های رو به رشدی است که در خطوط اخلاقی قرار دارند.

فقط در حال حاضر، این دیگر فقط در مورد مبارزه فانی برای قدرت، انتقام یا خانواده نیست. خدایان به Vigrið بازگشته‌اند و تعادل جامعه را به آشوب می کشانند. در حالی که بسیاری برای یافتن جای پایی از قدرت در نظم جهانی در حال تغییر تلاش می کنند، قهرمانان اصلی ما – بامیه، الوار و وارگ – قاطعانه به مسیر خود ادامه می دهند تا کسانی را که از آنها گرفته شده اند نجات دهند و انتقام بگیرند، حتی اگر این به معنای جنگیدن (یا به بردگی گرفتن) یک خدا باشد.

در حالی که خط داستانی شخصیت‌ها در رمان اول تا حد زیادی از هم جدا بود، اما در اینجا آن‌ها از زندگی یکدیگر بیرون می‌روند و سرنوشت نشان می‌دهد که چقدر مسیرهای آنها به هم پیچیده شده است. The Hunger of the Gods با ریتمی محکم و با اکشن های نیروبخش در تمام طول داستان، یک داستان حماسی و بنیادی است که گوین با دقت در The Shadow of the Gods به آن پرداخته است و یک چیدمان هیجان انگیز برای پایان سریال را فراهم کرده است.

دریای آرامش

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های علمی تخیلی

امیلی سنت جان مندل استعداد خود را در نوشتن داستان های درهم آمیخته نشان داده است، با هر دو داستان ایستگاه یازده و هتل شیشه ای که کاراکترهای خود را به صورت تکه تکه معرفی می کنند و به آرامی نشان می‌دهند که هر یک از این شخصیت ها چگونه یکدیگر را می شناسند. Sea of Tranquility حتی گسترده‌تر است و از دهه 1910 تا آینده ادامه دارد، زمانی که مردم در مستعمرات ماه زندگی می‌کنند. این کتاب همچنین یک چندجهانی رسمی ماندل را ایجاد می‌کند، اگر این مورد شماست، با شخصیت‌هایی از هتل شیشه‌ای که برخی از محورهای اصلی رمان هستند.

بخش مورد علاقه من از Sea of Tranquility آغوش عمده آن از یکی از داستان های علمی تخیلی مورد علاقه من است. این یک داستان سفر در زمان با تعدادی چرخش خوب است که همگی به سبک نوشتاری روان و درونگرایانه ماندل است. برای هرکسی که عاشق فیلم‌های ماتریکس است یا از لوکی دیزنی لذت می‌برد، خواندنی فوق‌العاده است (اما شاید آرزو می‌کردند که این فیلم کمی بهتر شود). نیکول کلارک

این قلب شورشی

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

بوداپست جایی است که خانواده سیلا صدها سال در آن زندگی می کنند. همچنین جایی است که آنها مردند. در سال 1956، هفت سال پس از اعدام والدینش توسط پلیس شوروی، سیلا تایپیست یهودی روزنامه و عمه اش در حال آماده شدن برای فرار به اسرائیل هستند. اما پس از برخورد تصادفی با یک دانشجوی انقلابی و یک فرشته مرگ، سیلا شروع به این سوال می‌کند که چه چیزی برای او معنای بیشتری دارد: مبارزه برای زنده ماندن یا مبارزه برای زندگی بهتر.

این قلب شورشی با شخصیت‌های پرطرفدار و ترسیم‌های تلخ تروما و یهودستیزی پس از هولوکاست، روایتی ریشه‌دار و اغلب دلخراش از زندگی یهودیان تحت اشغال روسیه است. وقتی سیلا خود را در خط مقدم انقلاب مجارستان می‌بیند، واقعیت‌های دوئلی را دنبال می‌کند که او را شکل داده است – به یاد آوردن و فراموش کردن، بقا و آزادی، و دوست داشتن شهری که هرگز او را دوست نداشته است. کاترین لاک که تاریخ را با رئالیسم جادویی و فولکلور یهودی ترکیب می کند، ادای احترامی عمیق برای کسانی ایجاد کرده است که می خواهند برای امید همه چیز را به خطر بیندازند.

راه رسیدن بهار و داستان های دیگر

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

داستان های علمی تخیلی چینی به طور فزاینده ای در ایالات متحده محبوب شده است، زیرا کن لیو (نویسنده ماهر به تنهایی) کتاب پیشگامانه «مسئله سه بدن» لیو سیکسین را به انگلیسی ترجمه کرد. از آن زمان، داستان‌های گمانه‌زنی چینی محبوبیت پیدا کرد و راه را برای استعدادهای ادبی دیگر باز کرد.

راه رسیدن بهار مجموعه ای از 17 داستان علمی تخیلی و فانتزی چینی است و همه آنها به طور کامل توسط زنان و نویسندگان غیره نوشته، ترجمه و ویرایش شده اند. این مجموعه توسط یو چن و رجینا کانیو وانگ ویرایش و گردآوری شده است.

جالوت

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

در آینده ای نزدیک، یک پرواز سفید دسته جمعی به مستعمرات فضایی، جمعیت عمدتاً فقیر BIPOC را به وجود آورد که پس از بلایای اکولوژیکی و ساخت بشر غیرقابل سکونت در زمین شده است. اما اگرچه قدرتمندان و ممتازان سیاره را رها کردند، سیستمی که از آن سود می برند دست نخورده باقی می ماند.

اکنون، سال‌ها بعد، استعمارگران فضایی شروع به بازگشت کرده‌اند و برخی برای اصالت بخشیدن به محله‌هایی که اجدادشان آن‌ها را ترک کرده‌اند و برخی دیگر به‌عنوان توریست‌های آسیب‌دیده که به‌دنبال نگاه کردن به کسانی هستند که جا مانده‌اند.

جالوت، مجموعه‌ای غیرخطی از عکس‌ها، بین دیدگاه‌های چند شخصیت جابه‌جا می‌شود، اما تمرکز اصلی روی گروهی از پشته‌بانان است، یک خدمه سیاه و قهوه‌ای متشکل از کارگران که با نجات آجرها از ساختمان‌های تخریب‌شده برای ارسال به مستعمرات، می‌تراشند.

بدون هیچ امیدی به بهبود شرایط، آنها مدت‌ها پیش پذیرفته‌اند که غم و اندوه، ثابت اولیه زندگی ناگزیر کوتاه‌شان خواهد بود – اگر هوای سرطانی آنها را نکشد، پلیس پهپاد خودکار این کار را خواهد کرد. اما در حالی که بسیاری از زندگی آنها با درد تعریف می شود، استکرها به حرکت رو به جلو ادامه می دهند و به دنبال معنا و لحظات زودگذر شادی در دنیایی هستند که برای نابودی آنها طراحی شده است.

جالوت که در مقیاس، جاه‌طلبی و گستره صدا تأثیرگذار است، اثری درهم شکسته است که بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن است. علاوه بر پشته‌ها، توچی اونیه‌بوچی داستان‌های یک زوج سفیدپوست همجنس‌گرا را می‌بافد که مستعمره‌ها را ترک می‌کنند تا نقش پیشگام در زمین را بازی کنند، روزنامه‌نگاری که امیدوار است داستان استکرها را بگوید (اما واقعاً به این امید که گناه سفید خود را کاهش دهد)، یک دانش آموخته ییل در زندان که در اعتراض به وضعیتش در بند تبدیل به مذاکره‌کننده‌ای می‌شود و مارشال سیاه‌پوست برده‌ای را به سراسر غرب می‌کشد تا جسد پسری را که به قتل رسیده است، بیاورد.

جالوت به طور همزمان پراکنده و صمیمی است و نژادپرستی، طبقه‌گرایی، اصیل‌گرایی، سیستم زندان و بحران آب و هوا را از طریق لحظات کوتاهی در این زندگی‌های کاملاً جدا از هم بررسی می‌کند. اما در مجموع، این لحظات کوچک به یک نگاه قدرتمند به سیستم شکسته آمریکا و مسیر وحشتناکی که در آن قرار داریم اشاره می‌کند.

AKATA WOMAN

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

اگر دو قسمت اول مجموعه فیلمنامه‌های Nsibidi درباره کشف و کاوش هویتش توسط سانی بود، زن آکاتا در مورد تعریف اوست. رمان مبتکرانه و پرماجرا، سانی را در یک دوره رشد بزرگ دنبال می کند، زیرا او و چیچی مجبور می شوند معامله خود را با عنکبوت غول پیکر اودیده برای بازگرداندن غزل دزدیده شده او حفظ کنند.

با تگ کردن اورلو و ساشا، سفر خائنانه عهد برای بازیابی طومار باستانی آنها را به کشف جهان های جدید نفس گیر و محدودیت های فزاینده توانایی های جوجو هدایت می کند. اما همانطور که سانی تلاش می کند تا با قدرت های خود که به سرعت در حال تکامل است، همگام شود، باید با شکستگی رو به رشد در رابطه اش با چهره روحی خود، آنیانوو نیز مواجه شود.

دو برابر شدن و بازیکن آزاد بودن هر دو بار سنگینی را در فرهنگ پلنگ به دوش می کشند، اما در سراسر زن آکاتا، سانی قدرت و راحتی را در کیست و کارهایی که می تواند انجام دهد کشف می کند. این یک مرحله زیبای دیگر در سفر به سن بلوغ سانی است که با نثر ریتمیک نندی اوکورافور بیش از پیش تأثیرگذار شد.

در تاریکی چقدر بالا می رویم

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

کتاب سکویا ناگاماتسو How High We Go in the Dark به راحتی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که امسال خوانده‌ام – و تعجب نمی‌کنم اگر تا پایان سال مورد علاقه من باشد. رمان همه‌گیر، لطیف و دیستوپیایی، در مجموعه‌ای از داستان‌ها روایت می‌شود که هرکدام جیب متفاوتی از جامعه آینده را به نمایش می‌گذارند – و در نهایت از طریق شخصیت‌ها و شرایط به هم متصل می‌شوند.

ناگاماتسو به وضوح تصویری از جامعه را ترسیم می کند که به ناچار صنعت را از غم و اندوه ساخته است، زیرا مردم برای کرامت انسانی اولیه مبارزه می کنند و برای حفظ خاطرات عزیزان خود تلاش می کنند. این نقدی بلندپروازانه از سرمایه‌داری در مراحل آخر است که در مجموعه‌ای از درام‌های خانوادگی که خارج از متن به نظر می‌رسند، پیچیده می‌شود: یک اسباب بازی سگ رباتیک که حاوی لالایی‌های یک مادر متوفی است، یک پارک دولتی اتانازی برای کودکانی که والدین از آنها می‌خواهند. خاطرات پایانی خوشی داشته باشید، و ارزهای مراسم تشییع جنازه ایجاد شده توسط شرکت فناوری تنها تعدادی از سناریوها هستند.

دختر الهه ماه

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022
بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022, بهترین کتاب های فانتزی سال

این فانتزی صمیمانه و غنایی به دنبال Xingyin، یک جاودانه جوان است که در مخفیانه توسط مادرش Chang’e بزرگ شده است، الهه ماه که توسط امپراتور ظالم آسمانی به زندگی خلوت تبعید شده است. اما هنگامی که وجود شینگ ین کشف می شود، او باید از تنها خانه ای که تا کنون می شناسد فرار کند و مسیر جدیدی را برای خود بسازد در حالی که حقیقت خود را پنهان می کند.

«دختر الهه ماه» سال‌های سفر زینگلین را با سرعتی کارآمد و بدون دردسر طی می‌کند و سیر تحول خود را از یک کودک پناه‌گرفته به نامحتمل‌ترین اما عزیزترین همراه شاهزاده آسمانی و یک کماندار آراسته نشان می‌دهد که به امپراتوری که از آن نفرت دارد، خدمت می‌کند. در تمام این مدت، شینگین باید خواسته ها و وظایفی را که در زندگی جدید خود ایجاد می کند، با عزم دیرینه اش برای رهایی مادرش از زیر انگشت شست امپراتور انجام دهد. داستانی در مورد اینکه چقدر برای عشق پیش می رویم و انتخاب های دردناکی که باید در این راه انجام دهیم، دختر الهه ماه اساطیر چینی، دسیسه های دادگاه، عاشقانه، اکشن و خیانت را در یکی از مهیج ترین اولین نمایش های سال در هم می آمیزد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *