5 انیمه سینمایی فراموش نشدنی و جذاب

5 انیمه سینمایی فراموش نشدنی و جذاب یکی از موضوعاتی است در این نوشتار به آن می‌پردازیم… لذا با ما همراه بمانید.

سینما را می‌توان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های دنیا دانست که انیمه سینمایی یکی از ژانرهای آن است. مهم‌ترین تفاوت این ژانر با سایر ژانرهای سینمایی، نبودن محدودیت سنی برای تماشاگران است. شما می‌توانید یک انسان بالغ باشید و انیمه موردعلاقه خود را تماشا کنید. در این مقاله تایم سیتی قصد داریم 5 مورد از انیمه‌های فراموش‌نشدنی و جذاب تاریخ سینما را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی 5 انیمه سینمایی محبوب تاریخ

انیمه اصطلاحی جایگزین برای کلمه انیمیشن است که ژاپنی‌ها برای محصولات تولید شده توسط خودشان از آن استفاده می‌کنند. این سبک انیمه‌ها در اوایل دهه 90 با ساخت اثر «لاپوتا قلعه‌ای در آسمان» رونق یافت و علاقه‌مندان خاص خود را پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم 5 انیمه سینمایی را بر اساس امتیاز کسب شده از سایت IMDB به شما معرفی و توضیح مختصری در مورد هرکدام ارائه دهیم.

  • Bubble (Baburu)
  • Howl’s moving castle (Haura no ugoku shiro)
  • Cowboy Bebop
  • Antem Of the heart (kokoro ga sakebitagatterunda)
  • Penguin Highway (Pengin Haiwai)

انیمه سینمایی Bubble

انیمه سینمایی حباب یا Bubble محصول کشور آمریکا و در سال 2022 تولید شده است. این انیمه داستانی با ژانر درام، حوادث پیرامون شهر توکیو در آینده‌ای نزدیک را روایت می‌کند. درست زمانی که به دلیل به‌وجودآمدن جاذبه‌ای غیرعادی حباب‌ها شهر توکیو را فرامی‌گیرند. تولیدکننده این اثر کمپانی نتفلیکس است که برای کارگردانی حباب به سراغ تتسورو آراکی رفت. نتیجه این همکاری منجر به خلق یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ سینما شده است.

نام انیمه

امتیاز آی ام دی بی

حباب (Bubble)

6.3

صداپیشگان انیمه حباب

  • جان شیسون (Hibiki)
  • ریریا (Uta)
  • مامور میانو (Shin)
  • یوکی کاجی (Kai)
  • تاسوکو هاتاناکا (Denki ninja leader)
  • سایاکا سنبونگی (Usagi)

ایده ساخت انیمه سینمایی حباب چگونه شکل گرفت

ایده ساخت این انیمه سینمایی جذاب احتمالاً در طول یکی از جلسات معروف طوفان فکری با عنوان «چه می‌شد اگر …» در کمپانی نتفلیکس پدیدآمده است. کنار هم قرارگرفتن ایده‌های مطرح شده در این جلسات منجر به ساخت اثری به نام حباب شد که جز بهترین انیمه‌های سال 2022 به‌حساب می‌آید.

گزیده‌ای از داستان حباب (Bubble)

این داستان وضعیت شهر توکیو در آینده‌ای نه‌چندان دور را روایت می‌کند که شهر دچار تغییرات زیست‌محیطی عجیبی شده است. حباب‌ها اطراف شهر را فراگرفته‌اند که نتیجه آن مختل‌شدن نیروی گرانش زمین است. گروهی از جوانان که 5 سال پیش والدین خود را ازدست‌داده‌اند به شهر برگشته و در قالب تیم‌های پارکور با یکدیگر رقابت می‌کنند. شخصیت اصلی داستان هیبیکی است که یکی از اعضای گروه فروغ آبی و تنها کسی است که می‌تواند از روی حباب‌هایی که در شهر وجود دارد بپرد. هنگام برگزاری مسابقات، هیبیکی همواره صدایی می‌شنود که نظرش را جلب می‌کند پس تصمیم می‌گیرد به سمت منشأ صدا که برج توکیو است برود تا صاحب صدا را پیدا کند. داستان این انیمه سینمایی جذاب بر اساس اتفاقاتی که برای او رخ می‌دهد رقم می‌خورد.

انیمه سینمایی Howl’s moving castle

انیمه سینمایی قله متحرک هاول (Howl’s moving castle ) محصول کشور ژاپن که توسط استودیو جیبوری در سال 2004 تولید و منتشر شده است. کارگردان و نویسنده این انیمه، هایائو میازاکی با اقتباس از داستانی با همین نام که دینا وین جونز آن را نوشته این اثر را ساخته است. این اثر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین تولیدات میازاکی دانست که در سال 2006 کاندیدای دریافت بهترین پویانمایی در 77 دوره اسکار شده است.

  • میازاکی این انیمه را برای اعلام مخالفت با حمله آمریکا به عراق ساخته است. به همین دلیل حاوی مضامین ضدجنگ است.

نام انیمه

امتیاز آی ام دی بی

قله متحرک هاول (Howl’s moving castle )

8.2

صدا پیشگان انیمه سینمایی قله متحرک هاول

  • جیکو بایشو (سوفی هاتر)
  • تاکویا کیمورا (هاول)
  • آکیهیرو میوا (جادوگر زباله‌ها)
  • تاتسیا گاشویین (کالسیفر)
  • ریونوسوکه کامیکی (مارکل)

گزیده‌ای از داستان قله متحرک هاول

انیمه سینمایی قله متحرک هاول داستانی است در مورد دنیایی که توسط جادوگران اداره می‌شود. اما به دلیل سیاست‌های ناعادلانه حاکم بر این دنیا جنگی بزرگ شروع می‌شود. این جنگ شهرهای زیادی را نابود می‌کند و انسان‌های زیادی کشته می‌شوند. در این بین دختری به نام سوفی توسط جادوگری طلسم می‌شود. او برای رهایی از این طلسم تصمیم می‌گیرد خانواده‌اش را ترک کند و راه‌حل باطل کردن این طلسم را پیدا کند. در طول مسیر سوفی درگیر ماجراجویی‌های مختلفی می‌شود و حقایق را کشف می‌کند که به‌طورکلی مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

انیمه سینمایی Cowboy Bebop

کابوی بیباپ انیمه سینمایی است که توسط کمپانی تی وی توکیو در سال 1998 به کارگردانی شیری چیرو واتانابی ساخته شده است. این انیمه به دلیل داستان جذاب و شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده‌اش پس از بیست سال همچنان به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در سبک خود شناخته می‌شود.

نام انیمه

امتیاز آی ام دی بی

کابوی بیباپ

8.9

صداپیشگان

  • کویچی یامادرا (اسپایک اسپیگل)
  • اوشو ایشیزاکا (جت بلک)
  • استو بلوم (اسپایک اسپیگل)
  • بلا بلینگسلا (جت بلک)
  • وند لی (فی ولنتاین)

ایده ساخت انیمه کابوی بیباپ چگونه شکل گرفت

کمپانی تی وی توکیو به دنبال ساخت انیمه سینمایی اکشن و جذابی بود که داستانی از آینده را روایت کند. احتمالاً فکر می‌کنید این انیمه همانند بسیاری از فیلم‌های بی‌کیفیت هالیوودی با استفاده از جلوه‌های ویژه برای جذب مخاطب است؛ اما سخت در اشتباه هستید. یکی از ویژگی‌های بارز انیمه کابوی بیباپ توجه به جزئیات در کاراکترهای طراحی شده و نحوه روایت داستان است.

گزیده‌ای از داستان کابوی بیباپ

انیمه سینمایی کابوی بیباپ آینده بشریت پس از مهاجرت به سیاره‌ای دیگر در منظومه شمسی را به تصویر می‌کشد که زمین را به دلیل غیرقابل‌ سکونت ‌شدن ترک کرده‌اند. قانون‌گذاران برای کنترل نظم عمومی علاوه بر نیروی پلیس از کمک مزدبگیران و جایزه‌بگیرانی استفاده می‌کنند که به‌عنوان کابوی شناخته می‌شوند. اسپایک اسپیگل و جت بلک شخصیت‌هایی هستند که در ابتدای این انیمه با آن‌ها آشنا می‌شوید؛ ولی باگذشت زمان شخصیت‌های دیگری مانند فی ولنتاین، ادوارد ونگ هکر و … به گروه آن‌ها اضافه می‌شوند.

انیمه سینمایی Antem Of the heart

انیمه سینمایی Antem Of the heart (سرود قلب) محصول سال 2015 کشور ژاپن که توسط کمپانی A-1 Picture ساخته و منتشر شده است. داستان این انیمیشن توسط چوهیوا بوستر نوشته شد و A-1 Picture کارگردانی آن را به تاتسویی ناگی واگذار کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این انیمه می‌توان به اصلاح دستی تک‌تک تصاویر توسط تیم سازنده و رندرگیری از آن اشاره کرده که موجب خلق اثری خاص شده است.

نام انیمه

امتیاز آی ام دی بی

انیمه سینمایی Antem Of the heart

7.3

صدا پیشگان

  • اینوری میناسه (جان نارسو)
  • کوکی اوچیاما (تاکومی ساکاگامی)
  • سورا آمامایا (ناتسوکی نیتو)
  • یوشیما هوسویا (گوین استیسی)
  • تایشی موراتا(ایتسوکی میشیما)
  • ری تاکاهاشی(یوکو اونی)

گزیده‌ای از داستان انیمه Antem Of the heart

شروع قوی داستان این انیمه بلافاصله مخاطب را به خود جذب می‌کند. انیمه سینمایی Antem Of the heart با تصویر دختربچه‌ای با نام جوآنا آغاز می‌شود. این دختر عاشق رؤیاپردازی است و همیشه در رؤیاهای خود قصری را تصور می‌کند. قصری که در واقع هتلی است برای عشاق و او پدرش را در حال ترک‌کردن آن مکان می‌بیند. پدر جوآنا به او گفته دلیل اصلی ترک هتل پرحرفی او بوده و این موضوع جوآنا را بسیار ناراحت می‌کند. اندکی بعد جوآنا خود را روی تپه در کنار تخم‌مرغی جادویی می‌بیند و از او می‌خواهد که قدرت حرف‌زدن را از او بگیرد. پس از آن دیگر جوآنا صحبت نمی‌کند و تلاش اطرافیان برای بازگرداندن قدرت تکلم به او ماجراهای هیجان‌انگیز این انیمه را رقم می‌زند.

انیمه سینمایی Penguin Highway (Pengin Haiwai)

انیمه Penguin Highway (Pengin Haiwai) محصول کشور ژاپن و ساخت استودیو گیبیلی، در سال 2018 ساخته و منتشر شده است. این اثر اقتباسی است از رمان نوشته شده توسط تومی هیکو موری که ماکتو اوادا آن را به شکلی جذاب بازنویسی کرده است. کمپانی سازنده برای کارگردانی این انیمه به سراغ هیرویاسو ایشیدا خالق اثر اعترافات فومیکو (قسمت 1 و 2) رفته است.

نام انیمه

امتیاز آی ام دی بی

Penguin Highway (Pengin Haiwai)

7.1

صداپیشگان

  • تونی آزولینو (تامورا)
  • لاندن بیتی (اوچیدا)
  • وینستون برومهد (کوبایاشی)
  • باب بوچل (افسر پلی)
  • دروتی الیاس فاهن (Aoki)

گزیده‌ای از داستان انیمه سینمایی Highway Penguin (Pengin Haiwai)

این انیمه سینمایی داستان دانش‌آموز سال چهارمی با نام آیوما کان را روایت می‌کند که به دنبال یافتن دلیل حضور ناگهانی پنگوئن‌ها در محل زندگی خود است. کنجکاوی و بررسی‌های آیوما باعث بروز حوادث و اتفاقاتی در مسیر کشف حقیقت می‌شود که جذابیت این انیمه را دوچندان می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله تایم سیتی 5 انیمه سینمایی برتر را باتوجه‌به نمرات اعلام شده توسط سایت معروف و معتبر آی ام دی بی به شما معرفی کردیم. انیمه‌های معرفی شده همگی از برترین‌های تاریخ هستند و دیدن همه آن‌ها به مخاطبان توصیه می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مختصری از قبیل صداپیشگان، کمپانی سازنده، سال ساخت، ایده شکل‌گیری داستان و خلاصه داستان را با شما به اشتراک گذاشتیم. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود انیمیشن مدنظرتان را انتخاب کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

منابع : https://timecity.ir/

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *