راه‌های تشخیص خط چشم تقلبی و اصل

صنعت تولید و عرضه لوازم آرایشی، هرچند یکی از پرسودترین بازوهای صنعت زیبایی محسوب می‌شود ولی، این سود هنگفت و وسوسه انگیز، زمینه را برای تولید محصولات تقلبی و عرضه قاچاق آنها نیز فراهم کرده است.

بازاری سیاه که بدون توجه به سلامت مصرف کننده، کالاهای تقلبی و بدون نظارت را وارد بازار می‌کند. به همین خاطر است که امروزه، تشخیص لوازم آرایشی اصل و فیک، امری بسیار مهم است. به خصوص زمانی که می‌خواهید لوازم آرایشی مربوط به میکاپ چشم مانند: سایه، ریمل یا خط چشم را خریداری نمایید.

چرا اصل و فیک بودن لوازم آرایشی مهم است؟

از کرم پودر و رژ لب گرفته تا ریمل و خط چشم، همه محصولات آرایشی به طور مستقیم با پوست صورت شما در تماس هستند. با این تفسیر، فرمولاسیون شیمیایی این محصولات به راحتی می‌توانند سلامت پوست و چشم شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر مواد به کار رفته در ساختار محصولات آرایشی بی‌کیفیت باشد، ممکن است با آسیب‌های جبران ناپذیری روبرو شوید.

برای جلوگیری از چنین مشکلی، بهتر است هنگام خرید از اصل بودن محصولات آرایشی اطمینان حاصل نمایید. به خصوص، لوازمی مانند خط چشم که بر سلامت چشم و مژه‌های اثرگذار هستند. چشم، عضو بسیار حساسی است و با کوچک‌ترین آلودگی ممکن است دچار عفونت شود.
از جمله عوارضی که استفاده از خط چشم تقلبی ممکن است به دنبال داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریزش مژه
  • عفونت ملتحمه
  • التهاب و قرمزی چشم
  • ایجاد چین و چروک و تسریع روند پیری
  • جمع شدن عفونت در قسمت زیرین پلک و ایجاد جوش در این ناحیه

نکاتی که در خرید خط چشم اصل به شما کمک می‌کنند

کالاهای تقلبی، در انواع مختلفی تولید می‌شوند و از نظر کیفیت در چند دسته جای می‌گیرند. نمونه‌های های کپی یا کلاس A، مرغوب‌ترین انواع کالاهای تقلبی را به خود اختصاص می‌دهند و بیشترین شباهت را با نمونه‌های اصل دارند. این امر، ممکن است تشخیص کالای اصل را با مشکل روبرو نماید. اما با یادگیری برخی ترفندهای کلیدی و حرفه‌ای، شما می‌توانید به راحتی کالاهای تقلبی را تشخیص دهید.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای خرید کالای اصل، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است. درست است که بسیاری از خرده فروشان و آنلاین شاپ‌ها محصولات آرایشی را با قیمت بسیار کمتر عرضه می‌کنند. اما دقت داشته باشید که ریسک خرید کالای تقلبی هم در چنین شرایطی بیشتر از زمانی است که از فروشگاه معتبر خرید می‌کنید.

بهترین مکان برای خرید لوازم آرایشی اصل، فروشگاه‌های معتبر زنجیره‌ای و نمایندگی خود برندها است. اگر قصد دارید به صورت مجازی خرید کنید، بهتر است به سراغ سایت خود برندها یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبری بروید که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

بررسی بسته بندی کالا

اولین شاخص برای تشخیص اصل و فیک بودن لوازم آرایشی، بسته بندی آنها است. چرا که برندهای معتبر، روی بسته بندی محصولاتشان سرمایه گذاری می‌کنند. محصولات اصل، بسته بندی محکم و با کیفیتی دارند و در اولین نگاه، می‌توانید متوجه تفاوت آن با نمونه‌های تقلبی بشوید.

 

برای اطمینان از اورجینال بودن خط چشم، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خط چشم اصل، بسته بندی بسیار محکمی دارد. اما نمونه‌های تقلبی، معمولا از مقواهای بی‌کیفیت استفاد می‌کنند. حتی دقت و ظرافتی در چسب کاری بسته بندی ندارند.
  • جعبه خط چشم اصل، معمولا در روکشی از سلفون قرار دارد. اما نمونه‌های فیک، فاقد سلفون یا نایلکس بیرونی هستند.
  • فونت حک شده روی بسته‌های اصل و فیک باهم متفاوت است. فونتی که محصولات اورجینال روی بسته بندی خود حک می‌کنند، اختصاصی است و دیگر کمپانی‌ها اجازه استفاده از آن را ندارند.

اگر بسته بندی مخصوص برند مورد نظرتان را نمی‌شناسید، می‌توانید به سایت اینترنتی همان برند مراجعه نمایید و مدل محصول را سرچ کنید. سپس تمام عکس‌های مربوط به محصول، به همراه مشخصات آن در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید برای مقایسه از آنها استفاده نمایید.

مشخصات محصول را چک کنید

هر لوازم آرایشی که در کمپانی‌های بزرگ و معتبر تولید می‌شود، شاخصه‌های ویژه‌ای دارد که می‌تواند در تشخیص اصل بودن محصول به شما کمک کند.
از جمله مواردی که در این زمینه می‌توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

  • بارکد محصول، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای چک کردن اصالت آن است. این بارکد، معمولا روی بسته بندی خط چشم‌ها درج می‌شود. برای چک کردن آن، باید به سایت برند مربوطه مراجعه نمایید و درخواست بررسی بارکد بدهید. برخی از برندها، اپلیکیشن خاصی را برایتان می فرستند که بعد از نصب آن، می‌‌توانید بارکد را چک کنید. بعضی دیگر نیز، صفحه بارکد خوان را مستقیما در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • اکثر برندهای آرایشی، هولوگرام خاص و منحصر به فردی روی محصولاتشان درج می‌کنند که نشانه‌ای برای اعتبار کالا محسوب می‌شود. این هولوگرام، گاهی به صورت برچسبی است و گاهی روی بسته بندی به شکل لیزری و برجسته حک می‌شود.
  • تاریخ تولید و انقضا محصول را چک کنید. خط چشم‌های اصل، روی بسته بندی خود تاریخ تولید و انقضا دارند. در صورتی که این تاریخ درج نشده بود، بهتر است از خرید خود صرف نظر نمایید.

بررسی کیفیت خط چشم را فراموش ننمایید

تفاوت اساسی که بین لوازم آرایشی اصل و فیک وجود دارد، کیفیت مواد اولیه آنها است. تولید کنندگان معتبر، از مواد اولیه باکیفیت و درجه یک برای تولید محصولات آرایشی استفاده می‌نمایند.

همچنین، فرایند تولید آنها به صورت مستقیم زیر نظر نهادهای بهداشتی و قانونی است. اما محصولات تقلبی، بدون نظارت در لابراتوارهای زیرزمینی و غیر قانونی تولید می‌شوند. مواد اولیه به کار رفته در آنها، بی‌کیفیت هستند و منبع مشخصی ندارند.
برای تشخیص اصل بودن خط چشم خود از نظر مواد اولیه، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • اولین چیزی که برای اصل بودن خط چشم باید به آن دقت کنید، کیفیت و مدل اپلیکاتور آن است. اپلیکاتورهای اصل اگر مویی باشند، بسیار منظم و انعطاف پذیر هستند و از تراکم و انسجام خوبی برخوردارند. در صورتی که سر آنها ماژیکی یا نمدی باشد، شکل خود را حفظ می‌کنند و شل یا کج نمی‌شوند. علاوه بر این در هربار استفاده، مقدار مناسبی از خط چشم را به سر اپلیکاتور انتقال می‌دهند.

اما اپلیکاتور خط چشم‌های فیک، کیفیت مناسبی ندارند و در همان نگاه اول می‌توانید آن را تشخیص دهید. اپلیکاتورهای مویی فیک، انسجام ندارد و تارهای آن از یکدیگر جدا می‌شود. همچنین اپلیکاتورهای نمدی و ماژیکی، ممکن است بیش از حد محکم یا شل باشند؛ یا هنگامی که آنها را روی پوستتان امتحان می‌کنید، مقدار بسیار کم یا بیش از حدی از مایع خط چشم را انتقال ‌دهند.

  • قوام و غلظت مایع خط چشم، گزینه دیگری است که می‌تواند شاخص اصل بودن محصول به شمار آید. محصولات اصل، قوام متناسبی دارند و بیش از حد غلیظ یا رقیق نیستند. اما محصولات تقلبی، ممکن است بیش از حد غلیظ باشند و به خوبی روی پوست پخش نشوند. حتی ممکن است خیلی رقیق باشند و باعث خراب شدن آرایشتان شوند.
  • سرعت خشک شدن مایع خط چشم روی پوست، نشانه کیفیت آن است. مایع خط چشم اصل، معمولا سریع خشک می‌‌شود. اما سرعت خشک شدن مایع  خط چشم در نمونه‌های تقلبی، بسیار بالا است و باعث پخش شدن آرایش و خراب شدن آن می‌شود.
  • خط چشم‌های اورجینال، پیگمنت یا رنگدانه‌های مرغوب و با کیفیتی دارند و هنگامی که آنها را روی پوست می‌کشید، کاور قابل قبولی ایجاد می‌کنند. اما نمونه‌های تقلبی، رنگدانه باکیفیتی ندارند و معمولا کمرنگ و رقیق هستند.
  • تفاوت دیگر، بوی مایع خط چشم است. مایع خط چشم‌های اورجینال، معمولا به صورت ضد حساسیت تولید شده‌اند و بدون بو هستند. اما برخی نمونه‌های عطری، بوی بسیار ملایم و خاصی دارند.

در مقابل، نمونه‌های تقلبی معمولا بوی خوشایندی ندارند و رایحه‌ای شبیه نفت خام یا پلاستیک به مشامتان می‌رسد.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، تشخیص لوازم آرایشی اصل بسیار مهم است. اما با توجه به این نکات هنگام خرید خط چشم و دیگر لوازم آرایشی، می‌توانید هر محصول تقلبی و فیک را به راحتی تشخیص دهید. کافی است حواستان را جمع کنید و هنگام بررسی محصول، این نکات را به ترتیب و بادقت مورد بررسی قرار دهید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *