جدیدترین و بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ + [دکورهای ترند سال جدید]

برای آشنایی با دکورهای ترند پذیرایی در سال جدید میلادی، فهرست بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ را با تصاویر نمونه در این نوشتار برای شما تهیه نموده‌ایم.

یکی از بخش‌های مهم و پر رفت و آمد در طراحی و معماری منازل، قسمت هال و پذیرایی است که دیزاین آن نقشی اساسی در جلوه دادن به فضای داخلی دارد. برای چیدمان بهینه پذیرایی، آشنایی با نکات و اصول چیدمان واجب است. با مطالعه فهرست خلاقانه ترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با جذابیت‌های بصری به دست آورید.

آشنایی با بهترین چیدمان پذیرایی ۲۰۲۳ به افراد مدگرا کمک می‌کند تا ضمن شناخت سبک‌ها و ایده‌های متنوع قابل اجرا، از آن ها الهام گرفته و تغییراتی مثبت در دیزاین داخلی منزل خود به وجود آورند و با توجه به اصول مهم در این زمینه به اصلاح و تقویت نقاط ضعف آن بپردازند.

مقالات مکمل:

جدیدترین و بهترین فرش پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

فهرست مطالب:

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

ترکیب و طراحی دیزاین هال و پذیرایی بایستی بر اساس استاندارها و فاکتورهای موثر در این رابطه باشد تا ضمن ایجاد زیبایی، کاملا کاربردی نیز باشد. آشنایی با انواع دکوراسیون پذیرایی مدرن، کلاسیک و بهترین چیدمان پذیرایی در سال 2023 برای افرادی که تمایل دارند بر اساس متدهای روز پیش بروند می‌تواند بسیار راهنما و کمک کننده باشد.

اصلی ترین عامل در طراحی هال و پذیرایی خانه انتخاب رنگ‌های درست و اصولی می‌باشد. هنگام انتخاب رنگ و بهترین دکوراسیون پذیرایی 2023 دقت نمایید که این انتخاب نه فقط به حساسیت‌های زیبایی شناختی اشخاص بلکه به طریقه و سبک زندگی آن‌ها نیز وابسته می‌باشد. همینطور در ادغام رنگ‌ها به صورتی عمل نمایید که در آخر تعادل در فضا حاکم شود.

نهایتا انتخاب فرش، کوسن، میز و بسیاری دیگر از مبلمان، تاثیر به سزایی در طراحی دکوراسیون پذیرایی (یا همان اتاق نشیمن) دارد. در ادامه فهرست بهترین مدل پذیرایی 2023 برای شما تهیه شده است. مد جدید در چیدمان به سمت راحتی بیشتر افراد و حفظ سلامتی (ترکیب بیشتر با طبیعت و مواد ارگانیک) پیش می‌رود.

مبلمان ترند 2023

طراحی مبلمان جدید ویژگی‌های ارگانیک خواهند داشت. رنگ‌ها ظریف‌تر، مواد نرم‌تر و بافت‌ها مجلل‌تر خواهند بود تا مبلمان در خدمت سبک زندگی و راحتی شما باشند. به این ترتیب حس بهتری در خانه خواهید داشت. برخی از مبلمان ترند 2023 :

  • مبل‌های گرد
  • اقلام قدیمی و عتیقه
  • استفاده از مواد طبیعی
  • مبلمان بزرگ
  • مبلمان راحت و دنج
  • استفاده از مبلمان رنگارنگ
  • استفاده از رنگ‌های پرطراوت
  • استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی
  • استفاده از رنگ ترند سال 2023 (ارغوانی و سرخابی): که نماد قدرت و نشاط می‌باشد.
  • استفاده از رنگ‌های خاکی و طبیعی
  • طراحی تک رنگ (کنتراست بالا و یا استفاده از سایه‌ها و تن‌های متفاوتی از همان رنگ)

استفاده از تکنولوژی

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

فناوری پیشرفته در طراحی اتاق نشیمن اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. استفاده از پروژکتورها و یا بسیاری از ابزار هوشمند، در طراحی فضای داخلی خانه یکی از موارد ترند 2023 است. از جمله محبوب‌ترین‌ فناوری‌ها می‌توان به نورپردازی خودکار، کنترل دما و شیشه هوشمند اشاره کرد. به علاوه استفاده از سیستم‌های سرگرمی کنترل‌شده با تلفن همراه و یا صدای فرد نیز در حال افزایش است.

استفاده از نورپردازی

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

تورپردازی طراحی شده، استفاده از چراغ‌ها، لوسترها و نورهای مخفی متنوع در طراحی اتاق پذیرایی یک روش جدید و محبوب است. جایگذاری منبع نور به شکلی که به برخی از اشیاء جلوه دهد و یا سایه خاص ایجاد کند، یکی از روش‌های طراحی مدرن است. چراغ‌های زمینی با اشکال هندسی خاص، طراحی متقارن و یا غیر متقارن، آباژورهای رومیزی و ایستاده، همه و همه نموده ابزار در طراحی با استفاده از نورپردازی است.

استفاده از متریال مختلف

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

مواد مختلف مانند فلز، شیشه و سنگ می‌توانند ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنند. در تولید مبلمان جدید، از ترکیب متریال مختلف مانند چوب، فلز، شیشه و پارچه‌های متنوع استفاده می‌شود. نکته اصلی ایجاد تعادل در ساخت و ترکیب این مواد است.

استفاده از بافت‌های الهام گرفته از طبیعت

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

استفاده از الیاف و مواد طبیعی در دکوراسیون 2023 بیشتر قابل توجه است. بافت‌ها می‌توانند جذابیت بصری و عمق را به فضا اضافه کنند و به نرم شدن خطوط و لبه‌های سخت کمک کنند. در سال جدید استفاده از متریال ارگانیک و شبیه به طبیعت مانند حصیر، چوب، گیاه و .. افزایش یافته است.

چیدمان سنتی

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

هرچه زندگی شهری و تکنولوژی رواج پیدا می‌کند، میل انسان‌ها به زندگی در گذشته افزایش پیدا می‌کند. استفاده از شومینه، مبلمان چوبی، صندلی‌های گهواره‌ای، دکوراسیون سنتی (مثل سماور و …) در طراحی سنتی حائز اهمیت است. در طراحی سنتی بعد از مبلمان، رنگ‌بندی نیز تاثیر بسزایی دارد. رنگ‌های گرم مایل به قهوه‌ای و قرمز در این طراحی پرکاربرد است.

استفاده از مبلمان و اشکال منحنی

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین چیدمان پذیرایی در سال 2023

اشکال منحنی فضا را نرم کرده و باعث آرامش خاطر می‌شود. مبلمان گرد، میز عسلی گرد، تابلوها و مجسمه‌هایی که منحنی هستند و حتی فرش گرد تاثیر بسیاری در این طراحی دارند که فضا را راحت‌تر نشان می‌دهند. دکوراسیون منحنی یک راه ایده آل برای مخلوط کردن همه چیز است.

طراحی بیوفیلیک (Biophilic)

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون پذیرایی 2023

بعد از رواج روف‌گاردن‌ها، پیاده سازی دیوار سبز و تراس سبز، استفاده از گیاهان در فضای داخلی منزل نیز رواج پیدا کرده است. تعبیه گلدان‌ها و گلخانه‌ها و یا ساخت منزل در اطراف درختان (به منظور جلوگیری از قطع درختان) از روش‌های طراحی بیوفیلیک است. طراحی بیوفیلیک باعث می‌شود که طبیعت در خانه گسترش یابد. این طراحی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند اتاق نشیمن ایجاد کنند که احساس آرامش و آرامش کند. بعلاوه، شیوه های سبز یا دوستدار محیط زیست را تشویق می کند.

چیدمان متناسب با مهمان

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین مدل پذیرایی 2023

این طراحی برای افراد مهمان‌نواز است. برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فضای پذیرایی را مطابق با مهمان طراحی کنند. به همین منظور استفاده از صندلی و مبلی که حالت گفت‌وگو و دورهمی را ایجاد کند و یا طرح سنتی داشته باشد، مهم است. در این طراحی چیدمان به حالت گرد و دورهمی است.

طراحی چند منظوره

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
خلاقانه ترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

به این خاطر که اغلب خانه‌ها آپارتمانی هستند و فضای کمی دارند، طراحی پذیرایی و اتاق نشیمن به گونه‌ای باید باشد که با کمترین فضا، بیشترین استفاده را داشته باشیم. یعنی به چه صورت؟ چیدمان به صورتی خواهد بود که در بخشی از خانه هم مبلمان باشد، هم میز کار باشد، هم محیطی برای انجام ورزش! البته این کاربردها با توجه به خواسته‌های شما قابل تغییر، افزایش و کاهش خواهند بود.

تندرستی و سلامت در خانه

بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳
طرح های محبوب دکوراسیون پدیرایی در سال 2023

در سال‌های جدید، توجه به سلامتی از هر امری واجب‌تر است. به همین خاطر هنگام طراحی (ساختمان، اتاق و دکوراسیون) باید ابتدا به راحتی، حفظ آرامش و امنیت اهالی خانه توجه نمود. استفاده از مبلمان راحت، وسایلی با بافت طبیعی، استفاده از گلدان‌ها و … در طراحی منزل مهم است. ترویج سلامتی در خانه در سال 2023 بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، یک اتاق نشیمن آرام و دلپذیر ایجاد کنید.

ترکیب رنگ متضاد در طراحی

بهترین چیدمان پذیرایی ۲۰۲۳
بهترین چیدمان پذیرایی ۲۰۲۳

منسوجات، رنگ‌ها و الگوهای جدید در سال 2023 با مبل‌های رنگی مکمل و صندلی‌های برجسته جذابیت بصری ایجاد می‌کنند. استفاده از رنگ متضاد یک شی خاص را برجسته می‌کند و باعث می‌شود طراحی منزل مدرن‌تر باشد. فرضا می‌توانید برای کل دیوارها رنگی خنثی (مثل بژ، کرمی، خاکستری و …) انتخاب کرده و یک تابلو با رنگ برجسته (مثل ارغوانی، نارنجی، سیاه، بنفش و…) استفاده کنید. همین روش برای مبلمان هم می‌تواند پیاده شود.

مطالب دیگر سایت:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار طرح های محبوب دکوراسیون پدیرایی در سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *