نشست خبری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران

روز دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با حضور جناب آقای مهندس شاهمیرزایی، معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و به همراهی جناب آقای دکتر حسن عباس زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران و مدیر همایش IPF و جناب آقای دکتر دفتری انجام شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چهاردهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران و بازدید از بخش مجازی این همایش به آدرس ipf-npc.namaline.ir  مراجعه نمایید.

نشست خبری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران
نشست خبری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران

جناب آقای مهندس شاهمیرزایی : امسال 10 طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی هست که پایه گذاری آن‌ها از گذشته انجام شده و مصمم هستیم که امسال آماده بهره‌برداری شوند. تعدادی از طرح ها در اریبهشت ماه 1402 آماده سازی میشوند و با تلاش همکاران و سرمایه گزاران خصوصی در نظر داریم میانگین هرماه یک افتتاح در صنعت پتروشیمی ایران داشته باشیم.

شاهمیرزایی افزود : حدود 70 مجتمع تولیدی در صنعت پتروشیمی وظیفه تولید بیش از 550 گرید از انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را بر عهده دارند و ظرفیت نصب شده ما در صنعت پتروشیمی کشور بالغ بر 92 میلیون تن در سال هست؛ اما عملکرد واقعی به دلیل محدودیت های شرایط عملیاتی کمتر است؛ به طور مثال محدودیت ما در تامین قطعات یدکی و سایر نیازمندی های مجتمع های تولیدی است. بیش از 15 هزار کارگاه در سطح کشور نیازهای خود را از طریق شرکت صنایع پتروشیمی به دست می آورند. وی از تمام مدیران و مهندسان و کارشناسان دعوت کرد تا با تلاش در زمینه کاری خود به تامین نیازها در این زنجیره نیاز بپردازند و از سرمایه گزاران خواست تا منابع مالی را در اختیار این صنعت قرار دهند.

شاهمیرزایی در باب اهمیت و ضرورت برگزاری همایش‌های بین‌المللی در صنعت پتروشیمی و علی‌الخصوص چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) گفت : نیاز امروزه ما که ضرورت IPF  را بیشتر کرد تامین زنجیره برای دستیابی به همه محصولات پتروشیمی در سراسر دنیا که به عنوان محصولات شناسنامه دار شناخته میشود است که برای رسیدگی به این ضرورت باید واحدهای تولیدی را اجرا، احداث و بهره برداری کنیم. در حال حاضر پیش‌نیازهای این گارگاه‌ها موجود است اما در بعضی از مجموعه ها تامین نیاز به خصوص در فصول سرد برای مجتمع‌های گاز پایه با مشکل همراه است. لذا امیدواریم بتوانیم با برگزاری چهاردهمین رویداد بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با نام اختصاری IPF  با استفاده از آخرین دستاوردها و هم افزایی ها و تولیدات فکری که در میان صاحب نظران صنعت پتروشیمی هست این مرحله تامین زنجیره نیاز را بی نقص تر انجام دهیم.

شاهمیرزایی مهمترین موضوع برای رشد صنعت پتروشیمی ایران را هم افزایی و خرد جمعی دانشمندان و صاحب نظران این صنعت دانست و ادامه داد : از جمله اهداف مهم این رویداد که حدود سه دهه است که در حال اجرا است دعوت و جلب فعالان صنعت پتروشیمی در همه ی جهان است زیرا آپارتایتی که امروز در حوزه ترویج علم و فناوری میبینیم ما را به این نتیجه میرساند که خود ما باید در بین کشورهای در حال توسعه برای خود تلاش کنیم و این رویداد یکی از ابزارهایی است که همه فعالان صنعت راهبردی پترشیمی را دور هم جمع کند و ما را از سد تحریم های یکجانبه و ظالمانه عبور دهد و از طرفی شرکا ما علاقه مندان به این آب و این خاک و ایرانیان خارج از کشور و اتباع سایر کشورها که علاقه مند هستند اعلام آمادگی کردند و مزید بر آن سرمایه گزارانی که علاقه مند به سرمایه گزاری در صنعت پتروشیمی ما هستند اما موانعی مانع آن ها است میتوانیم با این همایش بین المللی راه را برای آن ها باز کنیم.

شاهمیرزایی تشریح کرد که همایش در طی دو روز و در 8 عنوان برگزار می شود. خوراک و محصولات و زنجیره تامین، راه حل ها و فناوری های پیشرفته در صنعت پتروشیمی و یکپارچه سازی و هماهنگی میان واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، روند تولید و بازار همینطور بازار متانول که یکی از پیشران های اصلی است که سال گذشته چالش‌هایی برای حمل آن و بازاریابی آن وجود داشت و به آینده تولیدات متانول جهان که در حال حاضر بالغ بر 130 میلیون تن در سال در سطح جهان تولید میشود و ایران که جایگاه قابل توجهی را تولید آن به خود اختصاص داده است و بحران جهانی انرژی  و آینده صنعت پتروشیمی موضوعاتی هستند که در این همایش بین المللی به آن ها پرداخته میشود و از دیگر موضوعات میتوان به فرصت های سرمایه گزاری و تامین مالی و موضوع مهم محیط زیست و بهینه سازی انرژی و تولید بدون آلایندگی اشاره کرد. صنعت پتروشیمی ایران بیش از 4 دهه است در تحریم و حتی در محدودیت های سرمایه گزاری و مالی قرار دارد اما توانستیم از یک و نیم میلیون تن تولید اول انقلاب امروزه به 92 میلیون تن و تا پایان امسال به 95 میلیون تن در سال برسانیم.

از شرایط ویژه این نمایشگاه بازدید مجازی توسط شرکت کنندگان داخلی و خارجی که قادر به حضور فیزیکی در همایش نیستند و نیز امکان ارتباط آنلاین بین غرفه‌داران و بازدیدکنندگان می باشد. چهاردهمین همایش IPF در تهران، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا به متخصصان و سایر شرکت‌کنندگان صنعت پتروشیمی بپیوندند تا به شبکه‌سازی، تبادل ایده‌ها و استراتژی‌ها، انجام معاملات و تعامل با مشتریان یا شرکای بالقوه بپردازند. با کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های کلیدی، و نمایشگاه جانبی که جدیدترین فناوری‌ها، محصولات و خدمات را برجسته می‌کنند، IPF 2023 رویدادی است که نباید از دست داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران می‌توانید به آدرس وب‌سایت همایش به نشانی www.ipf-npc.com  مراجعه نمایید.

همچنین جهت ثبت‌نام می‌توانید به آدرس www.ipf-npc.com/registration-forms مراجعه نمایید که با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی، خواهشمند است قبل از انتخاب غرفه مورد نظر و تکمیل فرم ثبت نام با دبیرخانه همایش تماس حاصل فرمایید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *