آیا از پس زامبی‌ها در اتاق فرار برمی‌آیید؟!

مردگان متحرکی که سر از خاک درآورده و بدون اختیار به مردم حمله‌ور می‌شوند تا افراد بیشتری را شبیه به خود کنند را احتمالا فقط در فیلم‌های ترسناک دیده‌اید.

دیدن چهره، رفتار و کنترل نداشتن اجساد زنده‌شده در دنیای سینما ترسناک و رعب‌آور است. حالا اگر در دنیای واقعی همین موجودات سر راه شما قرار بگیرند چه‌کار باید کرد؟ آیا تابه‌حال کسی به شما آموزش داده است که پس از رویارویی با زامبی‌ها چگونه باید از دست آن‌ها فرار کنید؟ اتاق فرار زامبی می‌تواند تمرینی باشد برای پیدا کردن راه‌های فرار از دست این موجودات ماورایی!

اتاق فرار یا اسکیپ روم با سبک و تم زامبی چیست؟

اتاق فرار، بازی گروهی است که برای چند ساعت می‌تواند شما را از دنیای واقعی دور کند و به تخیلات ذهنی‌تان جان ببخشد تا بتوانید آن‌ها را برای ساعتی زندگی کنید. اسکیپ روم با سبک و تم زامبی می‌تواند به شما کمک کند که تجربه فرار از دست زامبی‌ها را بچشید یا برای بقا با آن‌ها بجنگید. این‌که دقیقا چه کاری باید در اتاق فرار انجام دهید؛ وابسته به نوع سناریو بازی است. اما انتخاب یکی از ژانرهای ترسناک، دلهره‌آور، اکشن و هیجانی به علاقه شما و افرادی که می‌خواهید با آن‌ها بازی کنید، بستگی دارد.

فرار از دست زامبی‌ها در اتاق فرار

در بین لیست اتاق فرارهای هیجان‌انگیز، اتاق فرار زامبی، یکی از جذاب‌ترین اتاق فرارها است و کشمکش بین بازیکنان و زامبی‌ها، سرگرمی اصلی این سبک از اتاق فرارها، به‌حساب می‌آید. تعامل با زامبی‌ها و فرار از دست آن‌ها برای زنده ماندن، چارچوب سناریویی است که از قبل نوشته شده و ژانرهای مختلف هستند که جذابیت بازی را دوچندان می‌کنند. فرار از زامبی‌ها، تنها راه زنده ماندن نیست؛ بلکه موانع دیگری در این بین وجود دارد که با گذر از آن‌هاست که می‌توانید زامبی‌ها را در اتاق فرار جا بگذارید و خودتان را نجات دهید. به‌خاطرسپردن نکات زیر، فرار از دست زامبی‌های اسکیپ روم را تسریع می‌بخشد!

1. با حل کردن پازل‌های فیزیکی از دست زامبی‌ها فرار کنید!

انواع پازل‌های فیزیکی، آسان‌ترین معمایی است که می‌تواند در سناریو اتاق فرار انتخابی شما برای پیدا کردن یک راه فرار از دست زامبی‌ها، وجود داشته باشد. معمولا حل معماهای این‌چنینی نیاز به تفکر زیادی ندارد و بیشتر فعالیت‌های فیزیکی و سرعتی پلیر را می‌طلبد. مثلا شاید لازم باشد برخی از تجهیزات دکور را طبق دستور بازی جابه‌‌جا کنید تا به چنگال زامبی‌ها گرفتار نشوید. همچنین پیدا کردن کلید در اتاق خروجی لابه‌لای چیدمان دکور نیز مثالی برای معماهای فیزیکی به‌حساب بیاید.

2. پاسخ معماها را پیدا کنید تا گیر زامبی‌ها نیفتید!

برخی از معماهای طرح شده برای فرار از زامبی‌های اسکیپ روم نیاز به تفکر و هوش دارد. برای رمزگشایی بعضی از آن‌ها باید نابغه ریاضی بود و گاهی با یک معمای ساده روبه‌رو می‌شوید که به‌آسانی می‌توانید به آن پاسخ دهید. اما باید با تمام سرعت مسئله را حل کنید تا مسیر فرار برای شما باز شود و بتوانید بازی را ادامه دهید.

3. برای فرار از دست زامبی‌ها قایم شوید!

شاید الان خنده‌دار به نظر برسد اما ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که یکی از راه‌های رهایی از چاردیواری اتاق فرار، قایم شدن از چشم کم‌بینای زامبی‌ها در تاریکی باشد! زامبی‌ها در تاریکی دید ندارند و همین ویژگی باعث شده که طراحان اتاق فرار، از آن در بخشی از داستان استفاده کنند. ازاین‌رو آن‌ها تلاش کرده‌اند سناریو اسکیپ روم را طوری بنویسند که تعقیب و گریز توام با ترس و وحشت مسیر اصلی داستان باشد.

چگونه از پس زامبی‌ها در اتاق فرار بربیاییم؟

سعی کنید هیچ‌چیزی از چشم‌تان دور نماند. چشم‌های خود را خوب باز کنید، از کنار هیچ پازل و معمایی ساده نگذرید. پس از حل هر مسئله، پاسخ آن و خود معما را به‌خاطر بسپارید؛ شاید جواب سوال‌های بعدی در دل معماهای قبلی نهفته باشد. از هم‌گروهی‌های خود محافظت کنید زیرا زمانی‌که هر یک از اعضای گروه به دام زامبی‌ها بیفتند از بازی حذف می‌شوند و در این صورت ادامه مسیر سخت‌تر شده و ممکن است هم‌گروهی شما کلید اصلی فرار باشد و دیگر راه گریزی را نیابید.

لیست اتاق فرارهایی با تم زامبی که باید یک‌بار تجربه کنید!

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه باید از پس زامبی‌ها بر بیایید؛ لیست اتاق فرار تهران و سایر شهرهای ایران، با تم و سبک زامبی که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم را برای حداقل یک‌بار هم که شده تجربه کنید.

تجربه اتاق فرار سبک زامبی

بازماندگان

چند سال پیش، دانشمندان اعلام کرده بودند ویروسی به نام آلفا، به‌زودی سراسر جهان را فرا می‌گیرد. وارد بدن انسان‌ها می‌شود، آن‌ها را آلوده می‌کند و سپس هرکس که به این بیماری مبتلا شود، تبدیل به زامبی شده و کنترل خود را از دست می‌دهد. کسانی‌که این موضوع را جدی گرفته بودند؛ از همان زمان تا به‌امروز در پناهگاه‌های امنی زندگی کرده‌اند. حالا که اکثر مردم دنیا تبدیل به زامبی شده‌اند، بازماندگان تصمیم گرفته‌اند که برای بقا خود کاری بکنند. شما حاضر هستید که از پناهگاه خارج شوید و برای زنده ماندن سایر انسان‌ها تلاش کنید؟

طلوع سرخ

یک تیم تحقیقاتی به‌طور سری در تهران شروع به تحقیقات برای تولید یک ویروس جدید و درمان بیماری‌های کشنده و زجرآور کرد. آزمایش‌های تکمیلی روی موش‌های آزمایشگاهی، نشان می‌داد که ویروس تولید‌شده می‌تواند بیماری‌های ایدز و هپاتیت را در انسان درمان کند. اما چون این تحقیقات سری و پنهانی انجام می‌شد سرپرست تیم تحقیقات دستور داد تا اطمینان از عملکرد این ویروس روی انسان، کسی از تولید آن باخبر نشود. داوطلبین به‌صورت مخفیانه وارد آزمایشگاه شدند و تحقیقات عملی شروع شد. علی‌رغم تحقیقات روی موش‌ها که نتیجه مثبتی داشت؛ واکنش ویروس روی انسان علاوه‌بر نتیجه‌ی عکس، باعث اتفاقات وحشتناکی شد که دکترها نتوانستند جلوی آن را بگیرند.

داوطلبین تحت‌درمان در طول روز هیچ واکنشی به ویروس جدید نشان ندادند اما در همان شب اتفاقاتی افتاد که صبح روز بعد را طلوع سرخ نامیدند! برخی از افراد با تزریق ویروس جدید، خوی حیوانی پیدا کردند. برخی تغییر چهره دادند و برخی به یک منبع انرژی تبدیل شده و از بین رفتند. در حین بروز این اتفاقات و در آخرین لحظات، سرپرست تیم دستور داد که برای جلوگیری از شیوع ویروس در بین مردم عادی، تمام راه‌های خروجی مسدود شود و تنها یک مسیر مخفی را برای بازماندگان آن شب، باز بگذارند. خبر رسیده که تنها یک نفر از حراست سازمان تحقیقات ایرنا، زنده مانده؛ او پنهان شده و درخواست کمک دارد. لطفا او را نجات دهید.

طلوع مرگ

ویروسی که انسان‌ها را به مردگان متحرک تبدیل می‌کند؛ از سال ۱۳۸۰ در سطح جهان پیدا شد و کم‌کم سراسر دنیا را فرا گرفت. این ویروس پس از آن‌که از طریق هوا وارد مغز انسان می‌شود؛ به مغز نفوذ کرده، قدرت کنترل را از انسان گرفته و او را رهبری می‌کند. دانشمندان در ابتدا سعی کردند که آن را نابود کنند اما روز به روز جهش یافته‌تر می‌شد. تا جایی‌که درمانی نیز برای آن یافت نشد. ارتش کشورهای مختلف برای تکثیر نشدن این ویروس در ابتدا دستور دادند که شهرهایی که ویروس در آن‌ها شیوع پیدا کرده را بمباران کنند تا جان مردم دیگر شهرها و کشورها در امان بماند.

اما بمباران بی‌اثر بود و کم‌کم دنیا پر شد از آدم‌خوارهایی که هیچ اختیاری از خود ندارند. بشریت رو به زوال و پایان است و ۲۲ سال از وقوع این اتفاقات می‌گذرد و تنها تعداد کمی در دنیا هستند که تا امروز از شر این ویروس ترسناک جان سالم به در برده‌اند. سرگرد شاهی، با هوش کارآگاهی خود توانسته نشانه‌ای از مردمی که هنوز درگیر این بیماری نشده‌اند؛ پیدا کند. او سعی کرد برای همه‌ی آن‌ها یک پیام را ارسال کند و این‌گونه شجاع‌ترین‌ها را برای کمک به بشریت کنار هم جمع کند. این پیام برای شما نیز ارسال شده است: “اگر فرار کنید؛ شما هم روزی گرفتار خواهید شد. پس برای نجات جان همین چند نفری که باقی‌مانده، بیایید تا برای درمان این موجودات راهی پیدا کنیم.”

هوم (home)

همه‌گیری ویروس خطرناک زامبی در کالیفرنیا، زندگی مردمی که در آن ایالت بودند را تحت‌الشعاع قرار داد. ارتش تصمیم گرفت برای حفاظت از مردم شهر به آن‌ها در مکانی خاص اسکان دهد. به‌این‌ترتیب از افرادی که در اردوگاه حضور داشتند در برابر خطرات حمله‌ی آدم‌خوارها محافظت کند. هیچ یک از سربازها اجازه نداشتند اخبار شهر را به مردم برسانند تا مبادا آرامش کودکان و میانسالان از بین برود.

ازاین‌رو، عده‌ای از مردم از حضور در اردوگاه خسته شده و احساس کردند به دلایل نامعلومی کنترل می‌شود. تصمیم گرفتند از مکان حفاظت‌شده فرار کنند و به خانه‌هایشان بازگردند. اما نمی‌دانستند که زامبی‌ها به‌منزل همه مردم شهر یورش برده و خانه‌هایشان را به خرابه تبدیل کرده‌اند. با گذاشتن اولین‌قدم در خانه، متوجه شدند دیگر راه فرار ندارند و باید برای زنده‌ماندن با زامبی‌ها مبارزه کنند.

رزرو بهترین اتاق فرارها با سبک و تم زامبی

یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیزی که می‌توانید برای به چالش کشیدن خود و ترساندن دوستان‌تان انتخاب کنید؛ رزرو اتاق فرار زامبی است. در این مطلب به معرفی بهترین اتاق فرارها با سبک و تم زامبی پرداختیم و در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که سناریو، ژانر و تم بازی تنها پارامترهای انتخاب بهترین اتاق فرار نیستند. بلکه مهم است که خرید اینترنتی بلیط اتاق فرار خود را از کدام سایت انجام می‌دهید. شما می‌توانید برای این منظور به سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار تهران، اتاق فرار اصفهان و سایر شهرهای ایران (مانند اتاق فرار تبریز ) است مراجعه کنید. در اسکیپ زوم تمامی اطلاعاتی که برای انتخاب بهترین اتاق فرار لازم دارید به شما ارائه می‌شود و می‌‎توانید با توجه به علاقه و سلیقه‌ی خود و هم‌تیمی‌هایتان مناسب‌ترین گزینه را برای بازی انتخاب کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *