آیا اتاق فرار ترسناک است ؟

امروزه بازی اتاق فرار به یکی از مهیج‌ترین انواع بازی‌های معمایی تبدیل شده است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این در حالی است که بسیاری از افرادی که تجربه‌ی کمتری در این بازی دارند، این سوال برایشان مطرح می‌شود که آیا اتاق فرار ترسناک است ؟

در پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید که به طور کلی اسکیپ روم‌ها در سناریو‌های بسیار متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. در نتیجه اتاق فرار ترسناک فقط نمونه‌ای از تم‌های پر‌طرفدار این بازی است که فضایی ترسناک را به افراد شرکت‌کننده القا می‌کند.

آیا اتاق فرار ترسناک است ؟

در حقیقت این بازی بر مبنای امنیت شرکت‌کنندگان و سرگرمی آن‌ها ساخته می‌شوند تا در نتیجه، محیطی دوستانه و امن برای سرگرمی افراد ایجاد شود. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا به نکاتی در‌باره‌ی اتاق فرار بپردازیم و به جواب این سوال برسیم که آیا اتاق فرار، ترسناک است یا خیر.

حوادث مربوط به بازی اتاق فرار

در حالت کلی اتاق‌های فرار معمولا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در افراد حس در دام افتادن را ایجاد کنند. این درحالی است که بعضی از ژانر‌های اتاق فرار همانند اتاق فرار هیجانی، ترسناک و یا معمایی در بسیار افراد باعث ایجاد حس ترس خواهند شد. اما واقعیت این است که تمامی اتاق‌های فرار از امنیت بسیار بالایی برخورد‌اند تا شرکت‌کنند‌گان تجربه‌ای متفاوت از سرگرمی و هیجان را در این محیط تجربه کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که اغلب انواع اسکیپ روم‌ها همچون اتاق فرار تئاتر تعاملی، نه تنها خطرناک نیستند بلکه با هدف بالا بردن بعضی از استعداد‌های افراد همچون کار تیمی و یا تعامل افراد با همدیگر شکل گرفته‌اند تا در نتیجه، شرکت‌کنندگان بتوانند با دقت و تمرکز بیشتری معماهای طراحی شده در اتاق را حل کرده و در نهایت موفق به خارج شدن از اسکیپ روم شوند.

علاوه بر این نیز برای اطمینان از امنیت اتاق‌های فرار می‌توانید با کارکنان آن مرکز مشورت کرده و پس از بررسی اطلاعیه‌های ایمنی آن، بازی اسکیپ روم را شروع کنید. در نظر داشته باشید که پیش از شروع بازی نیز می‌توانید حس ترس خود را با کارکنان اتاق فرار مورد نظر مطرح کنید تا پس از دریافت توضیحات کامل و تایید آن‌ها، با خیالی راحت به بازی با دوستان و هم‌تیمی‌های خود بپردازید.

آیا اتاق فرار ترسناک است
آیا اتاق فرار ترسناک است

نکاتی برای کنترل ترس در اتاق فرار

با وجود موارد گفته شده، اگر مایلید تا یک فضای ترسناک و یا هیجان‌انگیز را تجربه کنید، به نکاتی برای کنترل حس ترس در اتاق فرار اشاره می‌کنیم تا بتوانید از آدرنالین ترشح شده در مغزتان، بیشترین لذت را ببرید.

راهنمایی گرفتن از گیم مستر

افرادی که تجربه‌ی حضور و بازی اتاق فرار در کرج و دیگر شهر‌ها را داشته‌‌اند، حتما با وظایف و اختیارات گیم مستر آشنا هستند. افراد به عنوان گیم مستر در بازی اتاق فرار موظف‌اند تا در طول بازی همواره قدم به قدم با بازیکنان همراه باشند که این همراهی به صورت غیر حضوری و از اتاق مانیتورینگ مجموعه انجام می‌شود. در نتیجه بازیکنان می‌توانند در صورتی که با حس ترس و یا استرس بسیار زیادی در طول بازی مواجه شدند، از گیم مستر راهنمایی گرفته و یا از طریق درب خروجی اضطراری اتاق فرار، از آن محیط خارج شوند.

تخلیه احساس در اتاق فرار

یکی از مهم‌ترین موارد برای مقابله با حس ترس در اسکیپ روم، ابراز کردن حس ترس و یا هیجان در موقعیت‌های متفاوت است. افراد می‌توانند با واکنش به موقع نسبت به چیزی که از آن ترسیده‌اند، احساسات خود را تخلیه کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که شیوه‌های بروز احساسات در بسیاری از افراد متفاوت است. برای مثال بعضی از شرکت‌کنندگان در موقعیت‌های هیجانی جیغ می‌زنند، در حالی که عده‌ای دیگر آن را کنترل کرده و یا می‌خندند. در نهایت توجه داشته باشید که تمامی واکنش‌ها در مواقع هیجانی کاملا طبیعی است، در نتیجه از بروز آن‌ها خجالت نکشید.

کسب تجربیات بیشتر در اتاق فرار

از دیگر راه‌های کنترل حس ترس و یا هیجان در اسکیپ روم، کسب تجربیات بیشتر است. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد، بار اول و یا حتی دفعات دوم این بازی، دچار حس اضطراب و یا ترس می‌شوند. این در حالی است که هر چه افراد از تجربه‌ی بیشتری در این بازی داشته باشند، می‌توانند ضمن آشنایی بیشتر با روند بازی، کنترل بیشتری بر روی حس ترس خود داشته باشند. علاوه بر این نیز آشنایی افراد با مراحل اتاق فرار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند موقعیت‌های وحشتناک بازی را پیش‌بینی کرده و از حس ترس کمتری برخوردار شوند.

توجه به واقعیت اتاق فرار

در تمام طول بازی اتاق فرار، باید توجه داشته باشید که این بازی صرفا برای سرگرمی طراحی شده و تا دقایقی دیگر به اتمام می‌رسد؛ پس خطر واقعی شما را تهدید نمی‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که تمامی فضا‌سازی‌های اسکیپ روم شامل دکور، افکت‌ها، نورپردازی، موسیقی متن و … به گونه‌ای انجام شده تا حس سناریو‌ی مورد نظر را به خوبی در شرکت‌کنندگان القا کند. در نتیجه اگر  افراد حاضر در بازی با دید سرگرمی به اسکیپ روم نگاه کنند، می‌توانند ضمن کنترل بیشتر احساسات خود، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را در کنار سایر هم تیمی‌های خود به دست آورند.

شرکت در کار گروهی

طبق بررسی‌های انجام شده، افرادی که در موقعیت‌های تیمی به موفقیت گروه خود اهمیت بیشتری می‌دهند، می‌توانند کنترل بهتری بر روی حس ترس خود داشته باشند. در نتیجه شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در کار‌های گروهی و کمک به هم‌تیمی‌های خود، احساساتی نظیر ترس و یا اضطراب را در اسکیپ روم کاهش دهند.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر فردی به عنوان مدیر تیم انتخاب شود، اهمیت و کارایی این مورد نیز دو چندان خواهد شد.

مهم‌ترین موارد امنیتی اتاق فرار چیست؟

به یاد داشته باشید که در تمامی بازی‌های اتاق فرار در تهران و دیگر شهر‌ها، اقدامات ایمنی بسیار سختگیرانه‌ای برای مقابله با خطرات و یا حوادث ناخواسته در نظر گرفته می شود که تمامی کارکنان و یا برگزار‌کنندگان این بازی موظف‌اند از آن‌ها پیروی کنند. چند نمونه از مهم‌ترین موارد ایمنی در بازی اتاق فرار شامل موارد زیر است:

  • معاینات پزشکی کارمندان و برگزار‌کنندگان بازی اتاق فرار
  • برخورداری از تجهیزات کامل در برابر آتش‌سوزی ساختمان، شامل کپسول‌های آتش‌نشانی
  • بازنگری و بازرسی منظم سیم‌کشی، تجهیزات گاز و …
  • برخورداری از تجهیزات روشنایی اضطراری، زنگ هشدار برقی و …
  • حضور کارمندان مسلط به کمک‌های اولیه
  • وجود جعبه‌های کمک‌های اولیه در ساختمان
  • مجهز به تجهیزات ضد‌عفونی‌کننده
  • برخورداری از دستورالعمل‌های مقابله با آتش‌سوزی و دیگر موارد اورژانسی
  • و برخی اقدامات دیگر

سخن پایانی

در این متن به نکاتی برای آشنایی و کنترل ترس در بازی اتاق فرار اشاره کردیم تا بتوانید ضمن کنترل حس ترس و هیجان خود، از این بازی لذت ببرید. در نهایت به یاد داشته باشید که حفظ خونسردی در این بازی، به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیدا کردن معماها و خروج از اتاق فرار مورد نظر محسوب می‌شود. پس در صورت مواجهه شدن با موقعیت‌های ترسناک، خونسردی خود را حفظ کرده و پس از چند نفس عمیق به جستجوی خود ادامه دهید.

 

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *