بهترین کمیک های لیگ عدالت ؛ با مهم‌ترین گروه ابرقهرمانی تاریخ کمیک بوک آشنا شوید

لیگ عدالت تاثیر بسیار مهمی در تاریخ گروه‌های ابرقهرمانی کمیک بوک دارد. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بهترین کمیک های لیگ عدالت بپردازیم.

لیگ عدالت یکی از مهم‌ترین گروه‌های ابرقهرمانی در تاریخ کمیک بوک است. همچنین این تیم اولین گروه ابرقهرمانی در عصر نقره‌ای کمیک بوک است که در ادامه منبع الهام بسیاری از دیگر گروه‌های ابرقهرمانی شد. کمیک‌های لیگ عدالت چندین دهه است که بخش بزرگی از بازار کمیک را از آن خود کرده‌ و باعث خلق برخی از بهترین کمیک های دی سی تاریخ شده‌اند.

بهترین کمیک های لیگ عدالت

با مهم‌ترین گروه ابرقهرمانی تاریخ کمیک بوک آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های لیگ عدالت را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت

تاریخچه گروه لیگ عدالت پر از پستی و بلندی است. با این حال، برخی از آن‌ها داستان‌های کاملاً ارزشمندی دارند. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های Justice League بپردازیم.

Crisis On Infinite Earths

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت

کمیک Crisis On Infinite Earths اولین رویداد بزرگ در دنیای کمیک‌ها نبود. با این حال، این کمیک جزو مهم‌ترین رویدادهای دی‌سی محسوب می‌شود. به طور کلی، این کمیک تاثیر زیادی بر رویدادهای عظیم در دنیای کمیک بوک گذاشت.

یکی دیگر از دلایلی که Crisis On Infinite Earths را تبدیل به یکی از بهترین کمیک های تاریخ کرد، بازسازی دنیای دی‌سی بود. این کمیک دنیای دی‌سی را برای همیشه تغییر داد و حکم یک نقطه شروع مجدد را داشت. همچنین شخصیت‌های مهمی همانند فلش و سوپرگرل در این کمیک کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

JLA: The Obsidian Age

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک های Justice League

پس از اینکه بهترین نویسنده های کمیک نظیر گرنت موریسون و مارک وید کار خود را با لیگ عدالت به پایان رساندند،‌ جو کلی وارد کار شد. بنا بر این او با ساخت چند کمیک کم‌نظیر، کار خود را ثابت می‌کند. داستان JLA: The Obsidian Age نیز یکی از بهترین کارهای او است که علاوه بر لیگ عدالت، جزو بهترین کمیک های آکوامن نیز محسوب می‌شود.

جو کلی یکی از ناشناخته‌ترین استعدادهای صنعت کمیک بوک است و JLA: The Obsidian Age هنر او را ثابت می‌کند. این کمیک یک داستان کلاسیک از گروه لیگ عدالت است که اعضای جدید آن را به خوبی معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Kingdom Come

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت

سری کمیک Kingdom Come نیر اثر قابل توجهی در کمیک‌های لیگ عدالت است. این کمیک نگاهی جدید و متفاوت را به مفهوم ابرقهرمانی و اختصاصاً لیگ عدالت داشت. مارک وید و الکس راس که هر دو تجربه بسیار زیادی در نویسندگی و طراحی کمیک‌ دارند، برای ساخت این سری کمیک با یکدیگر همکاری کردند.

در این کمیک، ما می‌توانیم شاهد بتمن و دیگر ابرقهرمانانی باشیم که در یک تیم قرار گرفته‌اند و در تلاش برای نابودی لکس لوتر هستند. زیرا اکنون لکس لوتر باری دیگر قصد نابودی آن‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید:

JLA: Tower Of Babel

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک لیگ عدالت

کمیک JLA: Tower Of Babel که توسط مارک وید و هوارد پورتر ساخته شده است،‌ راس الغول را که یکی از بهترین شرور های دی سی است، به عنوان شرور داستان انتخاب می‌کند. در نگاه اول راس الغول شرور بزرگی برای مقابله با لیگ عدالت نیست؛ با این حال، داستان زمانی جالب می‌شود که برخی از اسرار بتمن رو می‌شود.

در این داستان است که ما متوجه می‌شویم بتمن برنامه‌های مخفیانه‌ای ضد لیگ عدالت دارد. اکنون تیم باید علاوه بر مبارزه با راس الغول، با یک خیانت دست و پنجه نرم کند. وید با این داستان هنر خود را نمایش داده و بهترین کمیک Justice League را خلق می‌کند. هرچند که این اولین باری نبود که بتمن اقداماتی علیه لیگ عدالت انجام می‌داد. به سادگی می‌توانیم این کمیک را در دسته بندی بهترین کمیک های بتمن نیز قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

JLA/JSA: Virtue And Vice‌

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک های جاستیس لیگ

کمیک JSA توسط جف جانز، دیوید اس گویر و کارلوس پاچکو ساخته شده است. این اولین کراس اور بین دو گروه لیگ عدالت و انجمن عدالت آمریکا در عصر مدرن بود. انجمن عدالت آمریکا یکی از بهترین گروه های ابرقهرمانی محسوب می‌شود. این اولین گروه ابرقهرمانی تاریخ کمیک بوک بوده، و به نحوی نسخه اولیه لیگ عدالت محسوب می‌شود.

در این کراس اور،‌ این دو گروه باید با دو شرور دسپرو و جانی سارو مقابله کنند. لیگ عدالت و انجمن عدالت آمریکا که به تازگی با یکدیگر همکار شده‌اند، باید به کمیک یکدیگر از اقدامات مرگبار این دو شرور جلوگیری کنند. کاری که بهترین کمیک لیگ عدالت را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

Justice League Of America: Last Survivors Of Earth

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک های جاستیس لیگ

دنی اونیل یکی از بزرگترین افسانه‌های دی‌سی است که بیشتر به خاطر کمیک کلاسیک Green Arrow/Green Lantern: Hard-Traveling Heroes شناخته می‌شود. با این حال او آثار زیادی را از جمله Justice League Of America در دی‌سی ساخته است. مهم‌ترین داستان Justice League Of America نیز که Last Survivors Of Earth محسوب می‌شود، به کمیک رابرت کانیگر، لنوین و مایک فردریش ساخته شده است.

زمانی که اونیل در تولید کمیک‌های لیگ عدالت حضور داشت، ماهواره لیگ عدالت معرفی شد و به موضوعات داغ سیاسی روز اشاره داشت. این مجموعه تعدادی از بهترین داستان‌های لیگ عدالت را ترکیب می‌کند و اثری ارزشمند را به طرفداران هدیه‌ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

Justice League Of America: The Tornado’s Path

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک Justice League

تاریخ لیگ عدالت پر از داستان‌های خواندنی است. یکی از بهترین‌های قرن بیست و یکم نیز کمیک Justice League Of America: The Tornado’s Path  است. این داستان توسط براد ملتزر و اد بنز ساته شده است. در حالی که سوپرمن، بتمن و واندر وومن یک لیگ جدید را جمع آوری می کنند، هر دو گروه قدیمی و جدید لیگ عدالت با هم جمع می‌شوند تا یک معمای بسیار بزرگ و اسرار آمیز را حل کنند.

ملتزر یک حس کلاسیک را در این کمیک به ارمغان آورد که در عین مدرن بودن داستان،‌ آن را به ریشه‌ها باز می‌گرداند. همچنین داستان این کمیک بسیار پر پیچ و خم است که باعث تبدیل شدن آن به بهترین کمیک جاستیس لیگ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Justice League Of America (Vol. 1) #29-30

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک لیگ عدالت

کمیک The Crime Syndicate یک اثر قابل تامل از دی‌سی است که به بحران‌های زمین سه می‌پردازد. همچنین این کمیک شامل اولین حضور گروه لیگ عدالت آمریکا می‌شود. این داستان توسط نویسنده گاردنر فاکس و طراح مایک سکوفسکی است. این کمیک با عنوان «بحران در زمین سه»، لیگ عدالت و انجمن عدالت آمریکا را در مقابل تیم ابرشروری سندیکای قرار می‌دهد.

فاکس و سکوفسکی مسئول ساخت برخی از بزرگترین داستان های لیگ عدالت در عصر نقره بودند. این داستان تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای یک اثر کلاسیک را دارد. The Crime Syndicate در اولین انتشار خود تأثیر زیادی گذاشت و این داستان به عنوان یکی از بهترین آثار کلاسیک لیگ عدالت تا به امروز باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

Formerly Known As The Justice League

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک جاستیس لیگ

کمیک Justice League International ماجراجویی‌های برخی از قدرتمندترین قهرمانان دی‌سی را با لحنی طنز و ابرقهرمانی برای مجموعه‌ای منحصر به فرد از داستان‌های لیگ عدالت به وجود آورد. دهه 80 میلادی دوران اوج گروه لیگ عدالت بود. با این حال، زمانی که در دهه 2000 این گروه باری دیگر ریبوت شد، جی ام دی ماتیس، کیت گیفن و کوین مگوایر برای ساخت مجدد آن‌ همکاری کردند.

این کمیک به خوانندگان یادآوری می کند که چرا آن‌ها لیگ عدالت را دوست داشتند. Formerly Known As The Justice League Is A JLI گروه را به روش های مختلفی دور هم جمع می‌کند. این یک اکشن ابرقهرمانی کمدی است که فقط دماتیس، گیفن و مگوایر می‌توانستند آن را خلق کنند.

بیشتر بخوانید:

JLA: New World Order

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک جاستیس لیگ

دهه 1990 میلادی، اصلاً زمان خوبی برای لیگ عدالت نبود تا وقتی که گرنت موریسون و هاوارد پورتر به سراغ آن آمدند. اولین داستان آن‌ها JLA: New World Order بود؛ داستانی بسیار مهم در تاریخ لیگ عدالت. هنگامی که قهرمانان جدید برای نجات زمین ظاهر می‌شوند، همه چیز برای واقعی بودن بیش از حد خوب است و لیگ عدالت بیش از همیشه دچار مشکل می‌شود.

نظم نوین جهانی یک تغییر بزرگ برای لیگ عدالت بود. موریسون تیم را به بهترین شکل ممکن به حالت اولیه بازگرداند. پورتر در آن زمان یک ستاره در حال ظهور در دی‌سی بود و هنر او رویکرد اکشن کمیک‌های موریسون را به سطح جدیدی رساند.

بیشتر بخوانید:

Justice League Of America #21

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک Justice League

جهان‌های موازی دی‌سی یکی از نمادین‌ترین ویژگی های آن است. با معرفی عصر نقره‌ای صنعت کمیک، دنیای دی‌سی گزینه‌های زیادی پشی رو داشت. بزرگترین آن تلاقی بین دو گروه لیگ عدالت و انجمن عدالت آمریکا بود که در لیگ عدالت آمریکا شماره 21 توسط گاردنر فاکس و مایک سکوفسکی خلق شد. این دو گروه با هم متحد می‌شوند تا در اولین کراس اوور چند وجهی خود با بزرگترین شروران دنیا مقابله کنند.

این داستان در را به روی تمام کراس اوورهای آینده دنیای دی‌سی که قرار است ماجراهای لیگ عدالت در عصر نقره‌ای را تعریف کنند، باز کرد. این بار برخلاف همیشه، ما شاهد ترکیبی از یک داستان کلاسیک و مدرن بودیم که  باعث ایجاد یکی از بهترین کمیک های جاستیس لیگ شد.

بیشتر بخوانید:

JLA: Rock Of Ages

بهترین کمیک های لیگ عدالت
بهترین کمیک های لیگ عدالت, بهترین کمیک های Justice League

همانطور که بارها ذکر کردیم، گرنت موریسون لیگ عدالت را به چیزی فراتر تبدیل کرد. بهترین داستان او در کمیک JLA: Rock Of Ages با هنرمندی هاوارد پورتر و گری فرانک به عنوان طراح بود. پس از اینکه لکس لوتر یک سلاح جدید پیدا کرد، او یک لیگ جدید به نام اینجاستیس را گرد هم آورد تا لیگ عدالت جدید را نابود کند. همه چیز زمانی پیچیده‌تر می‌شود که پیروزی لیگ عدالت،‌ می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر آینده داشته باشد.

این داستان لیگ عدالت را در بهترین حالت خود نشان می‌دهد. این داستان محبوب ترین شخصیت های کمیک دی‌سی را با بزرگ‌ترین ابرشرورانی که تاکنون دیده‌اند رو به رو می‌کند. نویسندگی خارق‌العاده، هنر عالی و اکشن جذاب، این کمیک را تبدیل به یک نماد بزرگ برای لیگ عدالت و البته نشر دی‌سی کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های لیگ عدالت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های لیگ عدالت

اولین کمیک لیگ عدالت کدام است؟

شماره 28 از سری کمیک The Brave and the Bold، شامل اولین حضور گروه لیگ عدالت در کمیک‌ها می‌شود.

اعضای اصلی لیگ عدالت چه کسانی هستند؟

فانوس سبز، فلش، بتمن، سوپرمن، واندر وومن و آکوامن از اعضای اصلی گروه لیگ عدالت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *