تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟

برای جابجایی دندان‌ها در موقعیت ایده‌آل‌شان، متخصص ارتودنسی شما از یک «دستگاه»، بریس‌ها یا ترازکننده‌ها استفاده می‌کند. با نوشتار تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟ همراه با ما بمانید.

برای مثال، برای وارد کردن نیروهای کنترل‌شده که به آرامی و به طور قابل پیش‌بینی دندان‌ها را تغییر مکان می‌دهد. پیشرفت در ارتودنسی باعث شده است که درمان راحت تر و کمتر از همیشه قابل توجه باشد. بسیاری از گزینه‌های درمانی امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهر دستگاه را به حداقل برسانند تا بهتر با هر سبک زندگی مطابقت داشته باشند. گزینه‌های امروزی شامل بریس های شفاف، بریس‌های همرنگ دندان، بریس‌های فلزی کوچک اما سنتی‌تر، و بریس‌هایی که در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند، هستند.

تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟

هر نوع دستگاهی برای اصلاح هر نوع مشکل ارتودنسی مناسب نیست.. ارتودنتیست ها به طیف کاملی از وسایل دسترسی دارند و بیش از هرکس دیگری در حرفه دندانپزشکی، ارتودنتیست ها می دانند که کدام دستگاه برای مراقبت از هر بیمار مناسب است.

انواع ارتودنسی:

ارتودنسی دیمون از همان مکانیسم اولیه بریس‌های سنتی استفاده می‌کنند، اما از براکت‌های خود بست که نیازی به کش ندارند استفاده می‌کنند. این باعث می شود بریس های دیمون یک درمان موثرتر باشد، زمان کلی درمان را کوتاه کرده و راحتی در طول درمان را بهبود بخشد.

ارتودنتیست نامرئی، یک درمان ارتودنسی است که از ترازهای پلاستیکی شفاف که تقریباً نامرئی هستند، برای جابجایی دندان‌ها در موقعیت خود استفاده می کند.

ارتودنسی متحرک می‌توانند دندان‌ها را صاف کرده، شکاف‌های بین دندان‌ها را ببندند و به تراز شدن دندان های شما کمک کنند. با این حال، اگر به درمان ارتودنسی قابل توجهی نیاز دارید، ممکن است بهترین گزینه نباشند. نوجوانان و بزرگسالان می توانند از ارتودنسی های متحرک استفاده کنند. به علت نا محسوس بود بزرگسالان ممکن است این ارتودنسی را ترجیح دهند.

تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟
تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟

بهترین سن مراجعه به متخصص ارتودنسی برای کودکان:

کودکان باید در سن 7 تا 9 سالگی یک ارزیابی حرفه ای ارتودنسی انجام دهند. متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که آموزش های بیشتری را گذرانده و در تراز کردن و صاف کردن دندان های بیمار تخصص دارد. سن خاصی برای شروع درمان ارتودنسی وجود ندارد، بلکه اگر کودک قبل از از دست دادن دندان های شیری خود ارزیابی شود، یک متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات احتمالی را رهگیری کند. اگر کودک نیاز به بریس داشته باشد، بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی به شدت و موضوعی که باعث ناهماهنگی دندان‌ها می‌شود بستگی دارد.

7 تا 9 سالگی بهترین سن برای اولین جلسه ارتودنسی کودک شما است. برای بریس‌ها خیلی زود است (در صورت لزوم)، اما سن مناسبی برای شناسایی و رهگیری هرگونه مشکل رشد مرتبط با دندان‌ها، گاز گرفتن یا فک‌های کودکتان است. این مسائل می توانند با افزایش سن بدتر شوند و درمان آنها دشوارتر شود. در مطب دکتر داودیان ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر گونه درمان ارتودنسی مورد نیاز در زمان مناسب برای کودک شما شروع می شود.

تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟
تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟

در جلسه اول ملاقات با متخصص ارتودنسی، رشد و تکامل دندانی کودک شما زیر نظر دارد گرفته می شود.  سپس درمان ارتودنسی مورد نیاز آنها (در صورت وجود) را تا بزرگسالی جوان دنبال می کند و مراقب مشکلاتی است که ممکن است به دلیل رویش دندان عقل ایجاد شود. این نظارت جامع  و مراجعه به دکتر داودیان د زمان مناسب، به این معنی است که درمان ارتودنسی در زمان مناسب برای کودک شما شروع می شود. ممکن است درمان آینده را کوتاه تر و کمتر پیچیده کند در برخی موارد خطرات تروما را کاهش می دهد؛ ظاهر صورت و عزت نفس را بهبود می بخشد؛ همچنین موجب بهبود ارتباط فک بالا و پایین میشود و امکان رشد صحیح  دندان را افزایش می دهد .

طور معمول، بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی با بریس زمانی است که کودک اکثر یا تمام دندان های شیری خود را از دست داده باشد و اکثر دندان های دائمی خود را داشته باشد. این معمولا بین سنین 11 تا 14 سالگی اتفاق می افتد. اگر در این دوره نیاز به درمان باشد، مراقبت های پیشگیرانه یا رهگیری راهی عالی برای استفاده از رشد کودک و هدایت نتایج مورد نظر در حین رشد او است. روش رهگیری در ارتودنسی توسط برخی از متخصصان توصیه می شود. در روش پیشگیری  استفاده از وسایل دندانپزشکی زمانی است که کودک کوچکتر است و هنوز بیشتر دندان های شیری خود را دارد. سپس، هنگامی که کودک عمدتاً دندان های بزرگسالی داشت، مرحله دوم درمان می تواند آغاز شود که معمولاً شامل بریس ها می شود.و این بخش دوم درمان ممکن است نسبت به بریس های سنتی کوتاه‌تر باشد. این به لطف درمان رهگیری اولیه و مزایای ارتودنسی پیشگیرانه است. برای بحث در مورد مشکلات ارتودنسی فرزندتان، با با مطب دکتر داودیان تماس بگیرید تا نوبت بگیرید.

درمان به طور متوسط ​​22 ماه طول می کشد. در طول این مدت، ویزیت ارتودنتیست هر شش تا هشت هفته برنامه ریزی می شود. این یک سرمایه‌گذاری نسبتاً کوچک در زمان است که مزایای زیادی در بهبود سلامت دندان، عملکرد بهتر (گزیدن، جویدن)، توانایی تمیز نگه‌داشتن راحت‌تر دندان‌ها و اعتماد به نفس بالاتر دارد.

تا چه سنی میتوان ارتودنسی انجام داد؟

سن ارتودنسی
سن ارتودنسی

خبر خوب این است که بدون توجه به سن، شما می توانید دندان های خود را صاف کنید. بریس ها فقط برای بچه ها نیستند. امکان بهره مند شدن از درمان توسط متخصص ارتودنسی حتی برای بزرگسالان بالای 50 سال نیز وجود دارد.

شما هیچ وقت برای درمان ارتودنسی پیر نیستید. متخصص ارتودنسی شما متغیرهای زیادی را در هنگام تهیه برنامه درمانی سفارشی شما در نظر می گیرد، اما سن به ندرت یک عامل تعیین کننده است. درمان ارتودنسی می تواند برای بزرگسالان به اندازه نوجوانان موفقیت آمیز باشد. در واقع یک نفر از هر سه بیمار ارتودنسی بالغ است. اجازه ندهید سن شما شما را از مشورت با متخصص ارتودنسی باز دارد.

دندان های بزرگسالان نیز قابل حرکت هستند؛ چه 8 ساله یا 80 ساله باشید، این همان فرآیند فیزیولوژیکی است که دندان ها را در استخوان حرکت می دهد. دندان ها در پاسخ به نیروهایی که در طول زمان بر روی آنها وارد می شود حرکت می کنند. بسیاری از مشکلات ارتودنسی را می توان به آسانی برای بزرگسالان و کودکان/نوجوانان اصلاح کرد. بزرگسالان بافت استخوانی متراکم تری نسبت به کودکان دارند، بنابراین درمان ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما سن مانع از حرکت دندان ها نمی شود.

بزرگترین تفاوت ارتودنسی بزرگسالان در مقایسه با کودکان/نوجوانان این است که بزرگسالان دیگر در حال رشد نیستند. درمان بزرگسالان ممکن است کمی بیشتر از درمان کودکان/نوجوانان با مشکل مشابه به دلیل بلوغ و تراکم استخوان بزرگسالان طول بکشد.

آنها ممکن است دارای پرکردگی، دندان های از دست رفته، دندان های بد شکل یا فرسوده یا سایر بیماری های دندانی باشند. برخی داروها و عادات مانند سیگار کشیدن، فشردن یا ساییدن دندان ها یا فشار دادن زبان می توانند بر نتیجه درمان تأثیر بگذارند. معمولاً متخصصان ارتودنسی با دندانپزشک خانواده بیمار برای هماهنگی مراقبت کار می کنند. برای اینکه برخی از بزرگسالان به سلامت دندانی مطلوب برسند، دندانپزشک و متخصص ارتودنسی ممکن است نیاز به تماس با سایر متخصصان دندان مانند جراحان دهان، پریودنتیست ها و اندودنتیست ها داشته باشند.

برای دستیابی به لبخندی زیبا و سالم در هر سنی می توانید به دکتر داودیان مراجعه کنید. دکتر داودیان دارای مهارت‌ها و تجربه‌ای هستند که بهترین لبخند را به شما ارائه می‌کنند.

شما فرصت یک لبخند سالم و زیبا را دارید. شما مجبور نیستید بقیه عمر خود را صرف پنهان کردن لبخند خود کنید. فقط به این دلیل که در دوران جوانی درمان ارتودنسی نداشتید، سن شما مهم نیست شما می توانید لبخندی را که همیشه می خواستید داشته باشید. با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی  برای داشتن لبخندی زیبا مشورت کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *