بهترین استخر استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲

بیتکوین را چگونه استخراج می‌کنند؟ چه مشکلاتی بر سر راه استخراج‌کنندگان قرار دارد؟ استخر استخراج بیتکوین از کجا آمده؟ کاربران ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به‌دنبال جواب این سؤال‌ها هستند.

زمزمه‌های فرآیند سودآور استخراج بیت کوین کاربران را به فکر استخراج این ارز دیجیتال سودآور انداخته است؛ اما در کنار فرآیند پیچیده بیتکوین مشکلاتی نیز سد راه استخراج‌کنندگان انفرادی است. در این راستا، شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال استخرهای استخراج بیتکوین را تولید کردند تا کاربران با دشواری‌های کم‌تری در راه استخراج مواجه باشند. در ادامه به‌صورت مختصر به فرآیند استخراج بیتکوین و مشکلات آن می‌پردازیم که باعث شد استخرهای استخراج پدید بیایند.

استخراج بیتکوین

بیتکوین یک ارز دیجیتال است که برای فعالیت‌های خود از شبکه بلاکچین استفاده می‌کند. شبکه‌ای غیرمتمرکز از تعداد زیادی گره بلاکچین بیتکوین را تشکیل می‌دهد. این گره‌ها سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی قدرتمند هستند که وظیفه استخراج بیتکوین را بر عهده ‌دارند. استخراج بیتکوین شامل فرآیندی است که در آن تراکنش‌های شبکه تائید می‌شوند و یک بلاک جدید به بلاکچین افزوده می‌شود. کاربران پس از اتمام این فرآیند پاداش خود را با بیتکوین دریافت می‌کنند.

برای مطالعه راجع به بهترین ارز دیجیتال ارزان کلیک کنید

درگذشته فرآیند استخراج در خانه با دستگاه‌های شخصی صورت می‌گرفت، اما اکنون حجم شبکه بالا رفته است و تعداد گره‌ها نیز افزایش یافته است. درنتیجه، فرآیند استخراج بیتکوین نیاز به دستگا‌ه‌های قدرتمندتر و انرژی بسیار زیاد دارد. دستگاه‌های ضعیف‌تر و باانرژی کم‌تر شانسی برای استخراج نخواهند داشت؛ چراکه فضای استخراج بیتکوین کاملاً رقابتی است و دستگاه‌های قوی‌تر تراکنش‌های بیشتری را تائید می‌کنند.

استخرهای استخراج در این مرحله وارد فرآیند می‌شوند. دستگاه‌های ضعیف در استخرها به یکدیگر می‌پیوندند و قدرت خود را تقویت می‌کنند تا از استخراج بیتکوین سود دریافت کنند. برای آشنایی با استخرهای استخراج بیتکوین با ما همراه باشید.

استخر استخراج بیتکوین

استخرها بستری را فراهم کرده‌اندچ تا دستگاه‌های استخراج قدرت خود را با یکدیگر یکپارچه کنند و برای تائید تراکنش و ساخت بلاک جدید به یکدیگر کمک کنند. این کار موجب بالا رفتن قدرت و سرعت دستگاه‌ها می‌شود. یکپارچه‌سازی دستگا‌ه‌ها درآمد کاربران را نیز افزایش می‌دهد.

هر دستگاه میزان قدرت خود را به استخر ارائه می‌دهد. میزان قدرت دستگاه که بانام نرخ هش در شبکه شناخته می‌شود، مانند سهام کاربران در استخر فعالیت ‌می‌کنند. پس از اتمام فرآیند استخراج، استخر به چهار روش پاداش‌ها را پرداخت می‌کند:

پرداخت به ازای هر سهم: هر دستگاه بر اساس نرخ هش خود از استخر پاداش دریافت می‌کند. نرخ هش بالاتر، سهم بیشتر به‌دنبال دارد و درنتیجه پاداش بالاتری پرداخت می شود. در این روش، استخر توجهی به ساخت یا عدم ساخت بلاک جدید ندارد و در هر دو صورت پاداش را به دستگاه‌ها پرداخت می‌کند. درواقع، اگر بلاک‌های جدید به حدنصاب موردنظر استخر نرسند، استخر ضرر می‌کند.

پرداخت کامل به ازای هر سهم: این روش بسیار شبیه به روش قبلی است با این تفاوت که اگر ساخت بلاک جدید تکمیل شود، استخر کارمزد تراکنش‌ها را نیز به دستگاه‌ها پرداخت می‌کند.

پرداخت به ازای آخرین تعداد سهم: در این روش پرداخت پاداش منوط به ساخت بلاک جدید است. استخر تعداد دستگاه‌های مشارکت‌کننده را قبل از تکمیل شدن ساخت بلاک می‌شمارد که به آن پنجره زمان می‌گویند. پاداش دستگاه‌ها نیز به ازای سهم ماینرها در حضور در پنجره زمان محاسبه می‌شود. در این روش اگر دستگاه قبل از تکمیل شدن ساخت بلاک جدید از استخر خارج شود، هیچ پاداشی دریافت نمی‌کند.

مشخصات بهترین استخر استخراج بیتکوین

اندازه

استخر‌های بزرگ درآمد بیشتری کسب می‌کنند، اما دستگاه‌ها پاداش کم‌تری دریافت می‌کنند. علت این اتفاق این است که درآمد کسب‌شده استخر بین تعداد بیشتری از دستگا‌ه‌ها تقسیم می‌شود. استخرهای بزرگ نسبت به استخرهای کوچک پرداخت‌های منظم‌تری دارند که مزیت مهمی محسوب می‌شود. در دراز مدت بازدهی هر دو نوع استخر یکسان خواهد بود و این ویژگی را کاربران باید با توجه به روش سرمایه‌گذاری خود بررسی کنند.

هزینه‌ها

برخی از استخرهای استخراج بیتکوین حق عضویت دریافت می‌کنند، اما برخی دیگر کاملاً رایگان هستند. هزینه حق عضویت در برخی موارد درصدی از درآمد ماهیانه دستگاه است. استخرها تا ۵ درصد از درآمد ماهانه را برای حق عضویت دریافت می‌کنند.

امنیت

یکی از تهدیدات بالقوه هر استخر، خطر هک شدن است. کاربران باید دستگاه‌های خود را به استخرهای باسابقه و سرشناس بسپارند. قبل از عضویت در هر استخر، کاربران باید راجع به سابقه استخر تحقیق کنند. این تحقیق شامل پرسش و پاسخ از اعضای قبلی یا نظرات نسبت به استخر در شبکه‌های اجتماعی مرتبط است.

شرایط پرداخت

برخی از استخرها پرداخت‌های روزانه منظم دارند، اما برخی دیگر این‌گونه نیستند. در برخی از استخرها، کاربران باید وظایف خاصی انجام دهند تا پاداش به حسابشان واریز شود.

توجه به این معیارها در انتخاب بهترین استخر استخراج بیتکوین تأثیر به سزایی دارد. با توجه به این معیارها چند استخر مناسب برای سرمایه‌گذاری را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بهترین استخر استخراج بیتکوین در سال ۲۰۲۲

Slush Pool

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین استخر استخراج بیتکوین این استخر است. این استخر از سال ۲۰۱۰ فعال است. بیش از ۱۵ هزار دستگاه مشغول استخراج در این استخر هستند. در صورت استفاده از Braiins OS+، برنامه اختصاصی استخر، این استخر از کاربران کارمزدی دریافت نمی‌کند، در غیر این صورت به‌صورت ماهانه بین ۲ تا ۲.۵ درصد کارمزد می‌گیرند. یکی دیگر از مزیت‌های جذاب این استخر، حساب آزمایشی است که به دستگاه‌های استخراج می‌دهد.

F2Pool

این استخر در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. در این استخر بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج هستند. این استخر دارای بیش از ۱ میلیون دستگاه استخراج است و با نرخ ۱۸.۲۶ درصدی از کل نرخ هش بیتکوین، بزرگ‌ترین استخر ماینینگ بیتکوین لقب دارد. این استخر کارمزدی ۲.۵ درصدی به ازای هر پاداش دارد. حداقل برداشت ۰.۰۰۵ بیتکوین است.

Antpool

این استخر یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیتکوین است. این استخر از سال ۲۰۱۴ تحت نظارت شرکت چینی بیت‌مین فعال است. سابقه طولانی این استخر خبر از امنیت بالا و سابقه درخشان می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این استخر، انتخاب روش دریافت پاداش به دور روش پرداخت به ازای هر سهم یا پرداخت کامل به ازای هر سهم است. پرداخت روزانه این استخر از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است. کارمزد برداشت از این استخر به ازای برداشت با روش پرداخت به ازای هر سهم ۴ درصد و با روش پرداخت کامل به ازای هر سهم رایگان است.

Btc.com

یکی دیگر از استخرهای استخراج بیتکوین است که از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. این استخر دارای پرداخت اختصاصی و امنیت بالایی است. کارمزد دریافتی این استخر، ۱.۵ درصد از معاملات ماهیانه است. این استخر از روش پرداخت کامل به ازای هر سهم استفاده می‌کند و پرداخت روزانه دارد. شرکت بیت‌مین این استخر را نیز در اختیار دارد، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا استفاده از این استخر با آی پی ایران غیرممکن است.

سخن پایانی

روند صعودی بیتکوین و پذیرش روزافزون این ارز دیجیتال توسط شرکت‌ها و مؤسسات معتبر باعث شده است تا استخراج بیتکوین به‌مراتب بیشتر از سال‌های گذشته شود. این روند شلوغی شبکه و سختی استخراج را به‌دنبال دارد؛ درنتیجه، شرکت‌ها استخرهایی را به وجود آوردند تا فرآیند استخراج بیتکوین را برای همگان آسان کنند.

استخرهای استخراج بیتکوین به همگان این فرصت را می‌دهند تا در نگه‌داری و حمایت از شبکه‌های بلاکچین سهیم باشند و منبع درآمد خوبی را برای جوانان و علاقه‌مندان به این عرصه فراهم کرده است.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *