همنواز

ورود وزیر اقتصاد ایران به عربستان [+جزئیات]

به تازگی، اخباری مبنی بر ورود وزیر اقتصاد ایران به عربستان در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش به همراه داشت.

به تازگی، اخباری که تحت عنوان حضور وزیر اقتصاد در جده در فضای مجازی و فضای رسانه منتشر شده، وزیر اقتصاد در عربستان را نشان می‌دهد. این رویداد که وزیر اقتصاد ایران در جده حض.ر پیدا کرده است، از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی می‌باشد.

ورود وزیر اقتصاد ایران به عربستان

ورود وزیر اقتصاد ایران به عربستان
حضور وزیر اقتصاد در جده

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، از معرفی سفیر جدید عربستان سعودی در تهران خبر داد. همزمان احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت ابراهیم رئیسی به جده سفر کرد.

دیدارهای دوجانبه با مقامات عربستانی و حضور و ایراد سخنرانی در نشست‌های بانک توسعه اسلامی از مهم‌ترین اهداف این سفر است. سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که در راس هیاتی اقتصادی به عربستان سعودی سفر کرده است با استقبال گرم مقامات این کشور، مدیران بانک توسعه اسلامی و اعضای سرکنسولگری ایران وارد فرودگاه جده شد.

وزیر اقتصاد در عربستان

ورود وزیر اقتصاد ایران به عربستان
وزیر اقتصاد ایران در جده

در همین زمینه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که سه نمایندگی رسمی ایران در عربستان سعودی آغاز به کار کرده‌ است.

این نخستین سفر یکی از مقامات رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی بعد از توافق اخیر با این کشور است. سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی، خاندوزی را در این سفر همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *