همنواز

نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت ایران درگذشت +بیوگرافی

درگذشت نصرالله ناصح پور ؛ ناصح پور خواننده پیشکسوت آواز و موسیقی ایران و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی دار فانی را وداع گفت.

نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی ایران از دنیا رفت. خواننده پیشکسوت موسیقی که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، در سن ۸۳ سالگی درگذشت. در اغدامه مطلب با خبر فوت نصرالله ناصح پور همراه ما بمانید.

درگذشت نصرالله ناصح پور

  • نصرالله ناصح پور درگذشت

به گزارش منابع خبری:

مراسم تشییع این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

نصرالله ناصح‌پور در سال ۱۳۱۹ در اردبیل، به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی شناس پرورش یافت. نصرالله ناصح پور، با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را مصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد. این هنرمند چندی پیش به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

درگذشت نصرالله ناصح پور

بیوگرافی نصرالله ناصح پور

پس از تشکیل کلاس های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره مند شد. وی ازجلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر وموسیقی نیز، بهره های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد. رسانه فیگار درگذشت این استاد پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان و جامعه موسیقی ایران تسلیت می گوید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *